124 300td käynnistyy vain nokka alamäkeä kohden? Edelleen!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jaro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 18.10.2007 11:26

124 300td käynnistyy vain nokka alamäkeä kohden? Edelleen!

Viesti Kirjoittaja jaro »

Yllä oleva vika vaimon käyttiksessä. vika vain pahentunut, alkuun piti olla vähintään 1/4 naftaa tankissa. nyt tarvii parkata tasaiselle tai mieluimmin nokka vähän alaspäin. letkut uusittu, olisko vika siirtopumpussa?
Viimeksi muokannut jaro, To 05.08.2010 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vassor99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 22.05.2007 08:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja vassor99 »

Olen melko varma että on pumpun o-renkaat.
Minulla oli samanlainen ongelma 250TD autossa, aamulla oli vaikea käynnistää, ilma pääsi sisään.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

vassor99 kirjoitti:Olen melko varma että on pumpun o-renkaat.
Minulla oli samanlainen ongelma 250TD autossa, aamulla oli vaikea käynnistää, ilma pääsi sisään.
Sama vika rahikaisella MB 250 D 1994. Jos parkkeeras nokka ylöspäin niin ei käyntiin millään. Kuulemma putket tyhjeni tankkiin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mulla temppus samallatapaa, kun ne suuttimien ylivuotoletkut falskasi.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Pumpun o-renkaat tai muu vuoto naftaputkistossa. Mulla meinas mennä hermo männä vuonna saman ongelman kanssa pystärissä, ei millään löytynyt vaikka kiristelin vääntelin ja kiroilin. Uusin kaiken ja johan lakkas hörppimästä ilmaa.

Eli vuotokohta voi olla sellaisessa paikassa tai niin pieni ettei simmu nää. :roll: Mulla oli syynä sekä pumpun joku o-rengas (vuoti) ja sitten pieni surkea kiristemen alla oleva halkeama naftaletku suulla..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
jaro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 18.10.2007 11:26

Viesti Kirjoittaja jaro »

Kiitoksia neuvoista, KL-varaosat myy venttiileitä siirtopumppuun. Taidan nuukana miehenä ostaa ensin korjaus-sarjan, ja vasta sen jälkeen pumpun :P
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Ne venttiilit on takaiskuja

Viesti Kirjoittaja pekkak »

KL myy ainakin niitä takaiskuventtiilejä, jos en väärin muista. Itse olen pari kertaa vaihtanut O-renkaat ruiskupumpun takaiskuihin. Niihin voi laittaa kyllä ihan normaaleja O-renkaita, jos ei halua käyttää mitään viinaseosta. Tarkkana kannattaa kyllä olla lian ja asennuksen kanssa, kun on kuitenkin kyseessä painepuli. Itse lähtisin koko hommaan pesemällä painepesurilla koko konehuoneen ja katselisin tuleeko jostain uutta dieseliä näkyviin. On sitten ainakin puhdas kone jota korjata.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pumpun päältä lähtevien putkien, eli niiden o-renkaiden vuodon näkee kyllä selvästi. Pumpun päällinen kastuu jo reilusti jos käyntiinlähtö ongelmia. Noistahan se luultavasti johtuu, o-renkaat maksaa €/kpl KL-varaosilla. Haulla pitäisi löytyä juttua noiden vaihtamisesta moooonta topikkia.
jaro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 18.10.2007 11:26

Viesti Kirjoittaja jaro »

kettu taas! Pumpun o-renkaat vaihdettu oikeen dieselikorjaamossa. Edelleen samat oireet ajoittain. Sammutinkin poistettu käytöstä ja kaikki kumiletkut uusia. mitäs sitte? Korjaamossa kerrottiin että koskaan ei ole moisesta viasta kuullut. eikä vikaa saa päälle mitään liitosta löysäämällä.
Eli jos sattuu kohdalle, ni hörähtää ja pitkän sahauksen jälkeen lähtee.
Kohta lähtee tämäkin johtotähti Afrikkaan!
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

jaro kirjoitti:kettu taas! Pumpun o-renkaat vaihdettu oikeen dieselikorjaamossa. Edelleen samat oireet ajoittain. Sammutinkin poistettu käytöstä ja kaikki kumiletkut uusia. mitäs sitte? Korjaamossa kerrottiin että koskaan ei ole moisesta viasta kuullut. eikä vikaa saa päälle mitään liitosta löysäämällä.
Eli jos sattuu kohdalle, ni hörähtää ja pitkän sahauksen jälkeen lähtee.
Kohta lähtee tämäkin johtotähti Afrikkaan!
Jostain se löpö valuu takaisin tankkiin. Ovatkohan tutkineet kaikki vaihtoehdot. Jos teilläpäin olisi joku MersuGuru niin voisi auttaa. Mulla korjattiin vika Reijon Dieselissä Kotkassa. Auto oli MB 250 D 1994
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

jaro kirjoitti:kettu taas!Korjaamossa kerrottiin että koskaan ei ole moisesta viasta kuullut.
No jo on korjaamo! Melkein tyyppivika sentään. Noita mahdollisia vuotopaikkojahan on ihan pirusti; esim. onko autossasi polttoaineen esilämmitin, se voi olla pienenpienestä halki. Tms.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
jaro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 18.10.2007 11:26

Viesti Kirjoittaja jaro »

Vein tänään takaisin, näytin kuinka käynti muuttuu kun ruiskuttaa starttipilottia elementtien päälle. Tämän jälkeen luvattiin laittaa kuntoon. Lisälämmittimen olen ajat sitten ohittanut.
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Meillä oli C-mallissa samanlaista vikaa. Kylmäkäyttö systeemissä sisäinen vuoto.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Kannattaa tarkistaa tankinhuohotin. Tukkeessa ollessaan tekee alipaineen tankkiin ja tyhjentää putket.
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Vastaa Viestiin