Vm-05 E akku tyhjä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pete65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 12.06.2010 11:03

Vm-05 E akku tyhjä

Viesti Kirjoittaja pete65 »

Eilen tuli pihaan tommoinen keulakolaroitu Vm-05 E Mersu, ongelma on sellainen että akku on tyhjä ja avain virtalukossa eikä lähde pois. Onkos toi akku takaluukussa vai missä se sijaitsee? Autossa ei ole kuin1 avain ja se on virtalukossa. Ovat varmaan tuolla avk:lla ottaneet akunkengän irti eli miten pääsen tohon akkuun käsiksi että saan sen kengän kiinni.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Vm-05 E akku tyhjä

Viesti Kirjoittaja tempera »

pete65 kirjoitti:Eilen tuli pihaan tommoinen keulakolaroitu Vm-05 E Mersu, ongelma on sellainen että akku on tyhjä ja avain virtalukossa eikä lähde pois. Onkos toi akku takaluukussa vai missä se sijaitsee? Autossa ei ole kuin1 avain ja se on virtalukossa. Ovat varmaan tuolla avk:lla ottaneet akunkengän irti eli miten pääsen tohon akkuun käsiksi että saan sen kengän kiinni.
Noissa malleissa se saattaa olla takapenkin alla repsikan puolella tai peräti repsikan penkin alla. Onhan sulla ovet auki että pääset autoon sisään. Niin takapaksi on yksi akun paikka mutta en ihan usko että se on siellä. Sitten kun saat virtaa niin autoa pitää hiukan opettaa että lähtee pelittämään. Eikä saisi lähteä suinpäin ajoon. Kerro mistä se akku löytyi.
Ps Mulla se on takapenkin alla repsikan puolella. E320cdi
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
pete65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 12.06.2010 11:03

Re: Vm-05 E akku tyhjä

Viesti Kirjoittaja pete65 »

Ei ollut akku takapenkin alla taitaapi olla takaluukussa tuli vaan katteltua vanhoja viestejä tosta aiheesta. Eli auto on vm-05 211 E 220 cdi, ja takakontti pitäisi saada auki, eikös tossa virtaavaimessa pitäisi olla sellainen pikkuavain? mulla ei vaan ole sellaista. Tarttee varmaan mennä maanantaina paikalliseen autotaloon kysyyn keinoa ton luukun avaamiseen ja saako sitä avainta tilattua.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Eikös sinne sais syötettyä virtaa vaikka tupakansytyttimen pistokkeesta? Tai onko noissa konehuoneessa se +napa? Vai eikö peltiäkään saa auki jos ei ole virtaa....jos aukeaa niin startilta luulis ainakin löytyvän + napa.

En minä mitään mistään ymmärrä mutta kyllähän ovat vähän p****stä nämä nyky autot kun menee ihan jumiin jos akku kuolee.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

juhape kirjoitti:Eikös sinne sais syötettyä virtaa vaikka tupakansytyttimen pistokkeesta? Tai onko noissa konehuoneessa se +napa? Vai eikö peltiäkään saa auki jos ei ole virtaa....jos aukeaa niin startilta luulis ainakin löytyvän + napa.

En minä mitään mistään ymmärrä mutta kyllähän ovat vähän p****stä nämä nyky autot kun menee ihan jumiin jos akku kuolee.
Tuli mieleen että sisältä saa paksin auki mutta eihän sulla ole virtaa siinä.
Konepelti auki ja vasemmalla puolella on pienen luukun alla Plus napa ja miinuksen voi laittaa mihin tahansa. Niistä piuhoilla virtaa niin saat ainakin sen paksin auki. Jos se akku on paksissa niin se on vararenkaan vieressä välipohjan alla. Niissä avaimissa pitäisi olla siinä avaimen perässä se pieni metalliavain millä saa hätätilassa auton auki. Et ole kertonut pääsetkö autoon sisälle.Jos pääset niin konehuoneen kautta apuvirtaa. Pidä meidät ajan tasalla mitä tapahtuu.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
pete65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 12.06.2010 11:03

Viesti Kirjoittaja pete65 »

Joo pääsen autoon sisälle, tossa pikkuakussa on virtaa mutta silti ei aukea avaimesta toi takaluukku , sitä pikkuavainta ei tullut auton mukana sillähän sen luukun sais auki. Siitä isosta akusta on todennäköisesti kenkä irti.Eikai siinä ole kuin kaksi vaihtoehtoa tilata uusi pikkuavain tai pyytää lukkoliikettä aukaisemaan se takaluukun lukko.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

pete65 kirjoitti:Joo pääsen autoon sisälle, tossa pikkuakussa on virtaa mutta silti ei aukea avaimesta toi takaluukku , sitä pikkuavainta ei tullut auton mukana sillähän sen luukun sais auki. Siitä isosta akusta on todennäköisesti kenkä irti.Eikai siinä ole kuin kaksi vaihtoehtoa tilata uusi pikkuavain tai pyytää lukkoliikettä aukaisemaan se takaluukun lukko.
:?: :?: :?: :?: Miksi et anna virtaa toisesta autosta niin saisit sen takaluukun auki:?: :?: :?: :?:
Se pikkuakku on jarrusysteemejä varten.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
pete65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 12.06.2010 11:03

Viesti Kirjoittaja pete65 »

Aamulla kävin paikallisessa Autotalossa, konehuoneessa ei ole napaa mihin voisi antaa virtaa näin sanoivat alan ammattilaiset. Uusi pikkuavain tilaukseen hinta 46 euroa ja kestää noin viikon ennen kuin on täällä Porissa.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

pete65 kirjoitti:Aamulla kävin paikallisessa Autotalossa, konehuoneessa ei ole napaa mihin voisi antaa virtaa näin sanoivat alan ammattilaiset. Uusi pikkuavain tilaukseen hinta 46 euroa ja kestää noin viikon ennen kuin on täällä Porissa.
Eikö ne älynneet että tupakan sytyttimen pistokkeesta voi antaa virtaa ja laturin päästä. Siitä konehuoneen +navasta vielä. On ihme ettei siellä ole napaa. Oletko itse katsonut edestäpäin oikeassa reunassa sulakeboksien edessä pieni muovinen kansi missä on +merkki. On se ihme että pitää rautaavain tilata että saa kontin auki.
Kerroppa tänne jatkossa miten projekti edistyy. Vielä siitä avaimesta joka jätti sen paikalleen ja otti akunkengät irti. Siinä on sellaiset korvakkeet minkä ympärille avainpesä sulkeutuu kun ei ole virtaa. Esim automaattiautossa ei saa avainta pois muulla kun vaihdekepin P asennolla
Sulla varmaan on automaatti ja oletko katsonut onko se asennossa P jos ei niin sen saa kun painaa kynällä kepin vierestä sen lukitsimen auki. Voi olla että tämäkin toiminto tarvitsee virtaa.
Sen takia on tärkeätä että AINA kun lähtee autosta vaikka lyhyeksikin aikaa ottaa avaimen mukaan koska näissä on se toiminto kun lähtee liikkeelle nin keskuslukitus lukitsee auton ja jos se sättuisi vaikka marjareissulla että olisin jossain korvessa ja lämäyttäisit auton oven kiinni avaimet ja kännykkä sisällä. Auto menisi yhtäkkiä lukkoon. Siinä olisi pohtimista rikkooko ikkunan vai tallaako 10 km lähimpään puhelimeen.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

W211 Farkussa + napa konehuoneessa, W211 sedenissa ei ole + napaa kuin akussa ja akku on takakopassa. Varmaan toi metalli avain on paras vaihtoehto takaluukun aukaisuun. Jos automaatin keppiä haluaa liikutella, pitää olla virrat päällä.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tempera kirjoitti:Eikö ne älynneet
Joku ei tässäkään topikissa älyä että kaikki autot eivät ole väykkyjä.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

dealer kirjoitti:
Tempera kirjoitti:Eikö ne älynneet
Joku ei tässäkään topikissa älyä että kaikki autot eivät ole väykkyjä.
Juu tuo aiheuttaa usein ikävä kyllä harmia. Antaa väärää tietoa ja ihminen sitten on aivan sekaisin kun tulee ihan eri autoon sopivat ohjeet.

Esim en itsekään neuvo pystärin sulakkeiden vaihdosta, koska koskaan en edes ole kyseisen auton konepelliä edes hipaissut...
pete65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 12.06.2010 11:03

Viesti Kirjoittaja pete65 »

Joo tää ei ole väyrynen, ja on sedan malli. Siellä autotalossa oli ihan vastaavan mallinen auto myynnissä kun toi mun ja siitä napaa etsittiin konehuoneesta eikä löytynyt, kielsivät nämä autotalon kaverit antamasta virtaa minnekkään ettei tule isoja vahinkoja oli muuten asiallista palvelua.
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Viesti Kirjoittaja fokura »

pete65 kirjoitti:Joo tää ei ole väyrynen, ja on sedan malli. Siellä autotalossa oli ihan vastaavan mallinen auto myynnissä kun toi mun ja siitä napaa etsittiin konehuoneesta eikä löytynyt, kielsivät nämä autotalon kaverit antamasta virtaa minnekkään ettei tule isoja vahinkoja oli muuten asiallista palvelua.
No tuota noin, ollut aiheesta juttua ja sain kerran vinkin W211 akun latauspaikaksi tämän hehkumodulille tulevan virtakaapelin.
Tuossa paisuntasäiliön alla, mihin tulee vahvahko kaapeli, niin siinä kiinnitysmutterin juuressa tuntuu akkulaturin hauenleukapuristin pysyvän hyvin kiinni. Ctekki ollut siinä talven ajan käytössä ilman minkäänlaista ongelmaa.
Kuva ei niin kovin hyvä kun leikkasin sen yhdestä yleiskuvasta vain, mutta paikka löytynee kun tsiikaa tuosta nuolenkärjestä.

http://tinypic.com/view.php?pic=2ug01op&s=6
Vastaa Viestiin