E 280 CDI -07...nyt syttyi palamaan jo ihan kunnolla.
E 280 CDI -07...nyt syttyi palamaan jo ihan kunnolla.
Nyt tapahtui sitten sellainen juttu mitä harvemmin mersusta kuulee. Eli lähdin keskustasta kotiinpäin(8km matka) ja puolivälissä auto teki sellaisen tempun, että kaikki laitteet meni pimeäksi. Kaasu ei toiminut, vaihteet ei toiminut, ohjaustehostin ei toiminut, akun häiriövalo vilkku punaisella ja ESP merkkivalo vilkkui välillä. Sitten tiesti jo että nyt meni joku paskaksi.
Seuraavaksi sain valoristeyksen kohdalla käännettyä hieman autoa sivuun ja pysäytin. Tuli konepellin alta valtavasti savua ja haisi muovi yms. Sitten nousikin jo liekit konepellin ja tuulilasin välistä.
Konepeltiä en uskaltanut mennä samantien itse avaamaan, mutta perässä tuli joku huoltoajoneuvo ja juoksi siihen että teillä palaa auto ihan kunnolla. Sitte avattiin pelti ja konehuone oli ilmiliekeissä ja vaahtosammuttimella tulet hallintaan. Soitin paloauton käymään varmuuden vuoksi ja hätäkeskuksen kautta ja sieltä tuli poliisin tutkintaosasto myös kun olivat saaneet viestin.
Nyt seisoo auto mersun huollossa kun saatiin sinne se. Se on joko lunastus tai muuten vain hirveä operaatio. En voi itse keksiä mitään muuta syytä kuin oikosulun sähköjärjestelmässä yms...
Ei olisi uskonut, että 2007 vuosimallin E-sarja syttyy yhtään mistään syystä tolla tavalla.
Eniten tässä pelottaa se vaihtoehto, että jos auto saadaan parsittua eikä se mene lunastukseen niin kuinka helvetisti sen kans saa sitten tapella jatkossa kun yllättäen tulee koko ajan sitä "pikku vikaa".
Epäilivät aluksi mersun huollossa, että tulee jokatapauksessao lemaan aika pitkä ja kallis keikka tämä operaatio. Sähköpuoli saattaa mennä lähes kokonaan uusiksi ja joutuvat purkamaan konettakin tosi paljon ja tuli oli ensinäkemältä päässyt pitkälle kojelaudan allekin.
Seuraavaksi sain valoristeyksen kohdalla käännettyä hieman autoa sivuun ja pysäytin. Tuli konepellin alta valtavasti savua ja haisi muovi yms. Sitten nousikin jo liekit konepellin ja tuulilasin välistä.
Konepeltiä en uskaltanut mennä samantien itse avaamaan, mutta perässä tuli joku huoltoajoneuvo ja juoksi siihen että teillä palaa auto ihan kunnolla. Sitte avattiin pelti ja konehuone oli ilmiliekeissä ja vaahtosammuttimella tulet hallintaan. Soitin paloauton käymään varmuuden vuoksi ja hätäkeskuksen kautta ja sieltä tuli poliisin tutkintaosasto myös kun olivat saaneet viestin.
Nyt seisoo auto mersun huollossa kun saatiin sinne se. Se on joko lunastus tai muuten vain hirveä operaatio. En voi itse keksiä mitään muuta syytä kuin oikosulun sähköjärjestelmässä yms...
Ei olisi uskonut, että 2007 vuosimallin E-sarja syttyy yhtään mistään syystä tolla tavalla.
Eniten tässä pelottaa se vaihtoehto, että jos auto saadaan parsittua eikä se mene lunastukseen niin kuinka helvetisti sen kans saa sitten tapella jatkossa kun yllättäen tulee koko ajan sitä "pikku vikaa".
Epäilivät aluksi mersun huollossa, että tulee jokatapauksessao lemaan aika pitkä ja kallis keikka tämä operaatio. Sähköpuoli saattaa mennä lähes kokonaan uusiksi ja joutuvat purkamaan konettakin tosi paljon ja tuli oli ensinäkemältä päässyt pitkälle kojelaudan allekin.
Päivitän tänne jatkoa kunhan jotain alkaa kuulua. Meinasivat maanantaista lähtien antaa raporttia vakuutusyhtiöönkin. Täytyy kyllä sanoa, että minun tuurilla tuota ei tule edes vakuutusyhtiö korvaamaan. Siellä on ihan varmasti joku pykälä mikä ei korvaa jos kyse oikosulusta yms. Vaikka olis kuin täyskaskot sun muut.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ainakin joissain yhtiöissä on pykälä että oikosuluista/johdoista aiheituneita paloja ei korvata... sentakia ne autot kannattaa antaa palaa kokonaan eikä heti sammutellaAJK28 kirjoitti:Päivitän tänne jatkoa kunhan jotain alkaa kuulua. Meinasivat maanantaista lähtien antaa raporttia vakuutusyhtiöönkin. Täytyy kyllä sanoa, että minun tuurilla tuota ei tule edes vakuutusyhtiö korvaamaan. Siellä on ihan varmasti joku pykälä mikä ei korvaa jos kyse oikosulusta yms. Vaikka olis kuin täyskaskot sun muut.

Tää on kyl ihan ihmeellistä. Varmaan jollain yhtiöllä on klausuuli jotta rikkoutunut kumiletku ei riitä syyksi jos auto palaa (kuten vesipumpun tai letkun pettäminen ei oikeuta 100% omavastuun vapauttamiseen hinausturvassa Ifillä).laineracing kirjoitti:ainakin joissain yhtiöissä on pykälä että oikosuluista/johdoista aiheituneita paloja ei korvata... sentakia ne autot kannattaa antaa palaa kokonaan eikä heti sammutellaAJK28 kirjoitti:Päivitän tänne jatkoa kunhan jotain alkaa kuulua. Meinasivat maanantaista lähtien antaa raporttia vakuutusyhtiöönkin. Täytyy kyllä sanoa, että minun tuurilla tuota ei tule edes vakuutusyhtiö korvaamaan. Siellä on ihan varmasti joku pykälä mikä ei korvaa jos kyse oikosulusta yms. Vaikka olis kuin täyskaskot sun muut.
Eli antaa palaa korpuksi niin syytä ei saa niin helpolla selville. Voi sanoa että talebaanit laittoi pommin ja ennen paloa kuului räjähdys alta...

Olikos lehtikuvaaja paikalla jotta saatais taas Iltasanomiin jutuntynkää...isomoottorinen loistomersu paloi risteyksessä

Toivottavasti vakuutus korvaa ja seuraamme asiaa mielenkiinnolla.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
toivotaan juu että korvaa tosiaan. mutta niissä vakuutuksissa on tosiaan monenlaisia pienellä präntättyä "ehtoa"....karra kirjoitti:Tää on kyl ihan ihmeellistä. Varmaan jollain yhtiöllä on klausuuli jotta rikkoutunut kumiletku ei riitä syyksi jos auto palaa (kuten vesipumpun tai letkun pettäminen ei oikeuta 100% omavastuun vapauttamiseen hinausturvassa Ifillä).laineracing kirjoitti:ainakin joissain yhtiöissä on pykälä että oikosuluista/johdoista aiheituneita paloja ei korvata... sentakia ne autot kannattaa antaa palaa kokonaan eikä heti sammutellaAJK28 kirjoitti:Päivitän tänne jatkoa kunhan jotain alkaa kuulua. Meinasivat maanantaista lähtien antaa raporttia vakuutusyhtiöönkin. Täytyy kyllä sanoa, että minun tuurilla tuota ei tule edes vakuutusyhtiö korvaamaan. Siellä on ihan varmasti joku pykälä mikä ei korvaa jos kyse oikosulusta yms. Vaikka olis kuin täyskaskot sun muut.
Eli antaa palaa korpuksi niin syytä ei saa niin helpolla selville. Voi sanoa että talebaanit laittoi pommin ja ennen paloa kuului räjähdys alta...![]()
Olikos lehtikuvaaja paikalla jotta saatais taas Iltasanomiin jutuntynkää...isomoottorinen loistomersu paloi risteyksessä.
Toivottavasti vakuutus korvaa ja seuraamme asiaa mielenkiinnolla.
Siis savu ja liekit kuitenkin tulivat konehuoneen puolelta? Se sähkölämmitin itse lämmityslaitteen kennossa ottaa kyllä niin kovat virrat että voisi saada vikaantuessaan jotain syttymään mutta ei siellä läheisyydessä pitäisi mitään syttyvää olla ja silloin savu ja lieskat olisi tulleetkin sisälle lämmittimen suuttimista.
Ennen syyn selviämistä voisi arvailla jos vaikka johtuisi turbon putkituksen tiivisteistä. Turbo on keskellä konetta ja sen letkuliitosten tiivisteissä on usein ollut asennusvikaa, ilmeisesti myös itse tiivisteitä on parannettu. Yleensä öljyvuoto saa turbon säätömoottorin vikaantumaan mutta voisko kovan kyydin jälkeen öljy syttyä? Vai saako se turbo korkeintaan öljyt haihtumaan?
Ennen syyn selviämistä voisi arvailla jos vaikka johtuisi turbon putkituksen tiivisteistä. Turbo on keskellä konetta ja sen letkuliitosten tiivisteissä on usein ollut asennusvikaa, ilmeisesti myös itse tiivisteitä on parannettu. Yleensä öljyvuoto saa turbon säätömoottorin vikaantumaan mutta voisko kovan kyydin jälkeen öljy syttyä? Vai saako se turbo korkeintaan öljyt haihtumaan?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
99,99% sanoisin että sitä autoa sinun ei tarvitse enää katsella....
alat vaan etsimään uutta samanlaista ja sovit vakuutusyhtiön kanssa että maksuliikenne heidän kauttaan....
katselin ihan malliksi että tuollainen pyörii 30T€ molemminpuolin joten korjaus nousee hetkessä 50% tuosta hinnasta....joten ei siinä paljon vakuutusyhtiöllä ole intressiä alkaa näpläämään.
villinä veikkauksena voisin sanoa että noiden palojen jälkeen niitä ei korjailla koska vehon antama hinta on varmuudella autosi arvo.
ja kun käy ruttutukussa katsomassa niin siellä on niitä konehuonepalojen jäljiltä olevia autoja rivissä....
alat vaan etsimään uutta samanlaista ja sovit vakuutusyhtiön kanssa että maksuliikenne heidän kauttaan....
katselin ihan malliksi että tuollainen pyörii 30T€ molemminpuolin joten korjaus nousee hetkessä 50% tuosta hinnasta....joten ei siinä paljon vakuutusyhtiöllä ole intressiä alkaa näpläämään.
villinä veikkauksena voisin sanoa että noiden palojen jälkeen niitä ei korjailla koska vehon antama hinta on varmuudella autosi arvo.
ja kun käy ruttutukussa katsomassa niin siellä on niitä konehuonepalojen jäljiltä olevia autoja rivissä....
Opel, "weird lieben autos"....
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3099
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No jo nyt olis markkinat jos ei tuommoisen seurauksena vakuutusyhtiö autoa lunastaisi -> vakuutusyhtiö omilla ja sukulaisilla ja kylänmiehillä vaihtoon. Ja vinkkiä Iltalehteen tms. menemään, että vakuutusyhtiö sen ja sen mielestä moottoripalo ei ole onnettomuus tai millä ne sen muka perustelevatkaan.
Joku roti sentään konnailullakin, tai siis pitäisi olla. Osuuspankissa yrittävät käännyttää Pohjolan asiakkaaksi: sanon suoraan, että "Minkä vuoksi minun pitäisi siirtää vakuutukseni yhtiöön, joka korvausasioissa tarjoaa ala-arvoista palvelua kunnolliselle maksavalle asiakkaalle? Minulta varastettiin kymmenen vuotta sitten uusi polkupyörä ja Pohjolassa keksittiin 4 kertaa toisensa jälkeen syy, miksi varkautta ei tarvinnut korvata, ja jotka jokaisen osoitin vääriksi". Menee tiskin takana muijalta yleensä pasmat sekaisin ja naama punaiseksi.
Joku roti sentään konnailullakin, tai siis pitäisi olla. Osuuspankissa yrittävät käännyttää Pohjolan asiakkaaksi: sanon suoraan, että "Minkä vuoksi minun pitäisi siirtää vakuutukseni yhtiöön, joka korvausasioissa tarjoaa ala-arvoista palvelua kunnolliselle maksavalle asiakkaalle? Minulta varastettiin kymmenen vuotta sitten uusi polkupyörä ja Pohjolassa keksittiin 4 kertaa toisensa jälkeen syy, miksi varkautta ei tarvinnut korvata, ja jotka jokaisen osoitin vääriksi". Menee tiskin takana muijalta yleensä pasmat sekaisin ja naama punaiseksi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Oisit antanu palaa vaan, niin ei tarvi spekuloida
Eihän sitä hädässä edes välttämättä tule mieleen käyttää sammutinta vaikka semmonen olis. Itelläki on joku 1-2kg sammutin takapoksissa, ei sillä taida paljon apuja olla, sen verran että jos joku ihminen on liekeissä niin saa ensihätään vähän sammuketta mutta autopaloa on ihan turha edes yrittää. Näytiksi voi turauttaa sen pikku putelin ja sanoa että yritin ainakin.

Pohjolan pienellä präntätyssä luki, "jos oikosulku ei aiheuta paloa vaan vahingoittaa ainoastaan sähkölaitetta itseään, niin vahinkoa ei korvata." Muuten korvataan. Tuo lainaus kai tarkoittaa, jos joku ohjausboksi menee rikki oikosulusta, niin sitä ei korvata.
Itse lueskelin noita, kun koko auton johtosarjaan (poislukien moottorinohjaus) tuli oikosulku, niin johdot paloivat yhteen ja myös pari ohjausboksia siinä vaurioitui kanssa. Vakuutusyhtiö korvasi sen. Auto ei ollut Mersu.
Eiköhän sinunkin tapaus mene vakuutusyhtiön piikkiin.
Itse lueskelin noita, kun koko auton johtosarjaan (poislukien moottorinohjaus) tuli oikosulku, niin johdot paloivat yhteen ja myös pari ohjausboksia siinä vaurioitui kanssa. Vakuutusyhtiö korvasi sen. Auto ei ollut Mersu.
Eiköhän sinunkin tapaus mene vakuutusyhtiön piikkiin.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01