SL 55 AMG tuunausta ja virittämistä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

SL 55 AMG tuunausta ja virittämistä

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Pannaan nyt hiukan viritysyrityksistä hiukan kuvia ja asennustarinaa..

Kleemann lukkoa on puitu toisessa topikissa mielin määrin ja nyt oikeastaan projektiosio alkaakin pakosarjojen asennuksella..

Aihioina ja nimenomaan TODELLAKIN aihiot ovat Kleemannin pakosarjat

Alla kuva sarja laadusta ja istuvuudesta:

Tässä on aihiot. Kollektorin murtumiset saumoista huhujen mukaan yleisiä ja sitä en ihmettele yhtään :D
Kuva

Tässä jo tasopinnat oikaistuna, oli noin millin kiero tehtaalta tullessaan. Tarkkasilmäinen voi huomata pintojen eron..
Kuva

Tässä lisää Kleemannin "laatua" :D
Kuva

Tässä hitsattu vähän "tukia" estämään halkeilua..
Kuva

Okei, sit tulee paras juttu istuvuudesta:
Kuskin puoli:
Kuva

Apparin puoli "vähä" parempi..
Kuva

Asennusyritys ei taaskaan käynyt niinkuin elokuvissa ja jotenki alkaa kyllä uskokin loppua kyseisen valmistajan tuotteisiin..
Päivitetään asennusta kun saadaan hommaa eteenpäin.. Ja jostain metsästettyä 70mm putkea sekä käyriä mikä on suhteellisen harvinainen välikoko..[/img]
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

näyttikin aika laadukkaalta noi sopivuudet kohilleeen... :lol: eikä varmaan maksakka ku jotain kuukiviä noi leemannin osat?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Tästä tuleekin mielenkiintoinen projekti! Ei pelkästään se, että tuollaista vähän harvinaisempaa auto viritellään vaan myös se miten nuo "laatu-osat" fiksataan autoon sopivaksi. Jospa tuo pakosarjojen millin oikaisu aiheutti tuon heiton tuolla missä pitäs putkien yhdistää :D
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Nooh, kyllä se siitä. Taisi Supersprintin kamat hävitä tarjouskilpailussa Kleemanille? muutaman Supersprintin putkiston asentanut pakosarjoineen ja kummallakin kerralla laatu, viimeistely ja sopivuus ollut huippuluokkaa, mutta hinta sai minut kummallakin kerralla voimaan huonosti...

http://www.supersprint.com/USP00merR2304.asp
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

pommac kirjoitti:Nooh, kyllä se siitä. Taisi Supersprintin kamat hävitä tarjouskilpailussa Kleemanille? muutaman Supersprintin putkiston asentanut pakosarjoineen ja kummallakin kerralla laatu, viimeistely ja sopivuus ollut huippuluokkaa, mutta hinta sai minut kummallakin kerralla voimaan huonosti...

http://www.supersprint.com/USP00merR2304.asp
Ui saatana.. en ole edes tiennyt että Supersprintiltä saa putkistoa tai sarjoja.. Noi alkoi jo näyttämään siltä mitä etsin joten täytyypä panna tilaukseen heti kun perse kestää ostaa yli 8 k€:n putkiston. Kiitos vinkistä!!
Eurostainless teki tänään uudet paipit, niistä tuli oikein hyvät. Täytyy laittaa kuvia jahka auto nosturilla taas. Äänet muuttuin sähäkän möreiksi, oikein hyviksi meikäläisen makuun 8)

Seuraavaksi vielä tällä viikolla aletaanki asentamaan Boostkittiä tai oikeestaan vaan Ahdinpyörää jonka toimittaa Kleemann. Tämä oli ainoa toimittaja joka suostui myymään pelkän pyörän ilman muita romuja. Suodattimet vaihdon jo KN:än mallisiin ja säätötyöt hoitaa ensi viikolla Karala.
Mielenkiinnolla odotan jos nyt on mitään odotettaa että mitä penkki näyttää.. :?:
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

laineracing kirjoitti:näyttikin aika laadukkaalta noi sopivuudet kohilleeen... :lol: eikä varmaan maksakka ku jotain kuukiviä noi leemannin osat?
Sain puoli-ilmaiseksi, muuten en olisi ostanutkaan :D
Kleemannin lukkoja jouduinkin sitten ostamaan kaksin kappalein :D

Kuulin muuten tänään että Kleemann on vetäny kupit nurin, tiedä sitten paikkaansa pitävyyttä..??

Ja että noi sarjat tehdään Kiinassa mutta sen uskon kyllä ja täysin..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

En tiedä olitko tosissas vai et, mutta Älä ihmeessä mene tilaamaan mitään suoraan supersprintin sivuilta, martelius exhaust tuo maahan supersprinttiä ja sieltä tilaamalla säästät todella paljon, itse sain tingittyä clk:n kokorosteriputkistosta 30 pinnaa, mutta joo kallis oli silti.
Viimeksi muokannut pommac, Ma 07.06.2010 21:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

pommac kirjoitti:En tiedä olitko tosissas vai et, mutta Älä ihmeessä mene tilaamaan mitään suoraan supersprintin sivuilta, martelius exhaust tuo maahan supersprinttiä ja sieltä tilaamalla säästät todella paljon, itse sain tingittyä clk:n kokorosteriputkistosta 30 pinnaa, mutta joo kallis oli silti.
Tosissani todellakin olen, täytyy laittaa kyselyä marteliukselle jos vaikka talven aikana vaihtaisi..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Minkäslaiset lukemat tuossa kulkineessa on "vakiona" ? Juu kyllähän se karala varmasti sinne saa ihmeitä aikaan, on se vaan aika velho tuolla saralla...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Tässä muutama kuva autosta muuten:

Ostaessa täysin vakio lukuunottamatta Carllson alustasipsiä suomipeli hyvillä varusteilla:

Kuva

Vannepäivitys 8,5x20"edessä ja 10x20" takana. Vanteiden et:teet katsoin niin että potikat on nurkissa..

Kuva

Tossa yksi kanssa Ahvenistolta..

Kuva

Ja joskus pitää päästä kovaakin.. :shock:

Kuva
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

van_gils kirjoitti:Minkäslaiset lukemat tuossa kulkineessa on "vakiona" ? Juu kyllähän se karala varmasti sinne saa ihmeitä aikaan, on se vaan aika velho tuolla saralla...
500hv/ 700nm, Karalan sivuilta luettuna muistaakseni lupaili jotain noin 580hv/ 850nm noilla systeemeillä mitä tulee, mutta sehän jää nähtäväksi sitten.
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Juu eikös se ole vähän autokohtainen millaiset lukemat tulee?
Kylläpäs kehitys kulkee eteenpäin ja mä kun pidin tuota omaa SL:ää kovana rassina :roll: kai sitä täytyy alkaa sit virittämään ;) Ei vaiskaan, piisaa kyllä ihan hyvin nuo lukemat minulle =o)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Komea on mese, tosin meikäläisen silmään näyttäisi mustanvärisenä ehkä paremmalta, mutta joo makuasioita. Niin tuo pyörä muuten näyttää siltä, että se ei varmaan kulje oikein mihinkään....pitäiskös sitäkin vähän virittää. :lol: :lol:
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Noi yksöisahdetut pärrät on kyl huonoja kulkemaan :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Täältä muuten näkee mitä ainoastaan paremmalla putkistolla on mahdollista saavuttaa.

http://www.supersprint.com/USPG00merR2304.asp

penkkivideo

http://www.supersprint.com/USPI00merR230401.asp
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

pommac kirjoitti: Niin tuo pyörä muuten näyttää siltä, että se ei varmaan kulje oikein mihinkään....pitäiskös sitäkin vähän virittää. :lol: :lol:
Eks 300 hv litratehoa riitä vielä?? :wink:
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

skeletorR kirjoitti:
pommac kirjoitti: Niin tuo pyörä muuten näyttää siltä, että se ei varmaan kulje oikein mihinkään....pitäiskös sitäkin vähän virittää. :lol: :lol:
Eks 300 hv litratehoa riitä vielä?? :wink:
On komeet pelit ja pensselit, Onnittelut hienot harrastukset 8) sinulla
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Nonniin, pyörä vaihdettu suurempaan :)

Havainnekuva purettuna:

Kuva

Ja pyörä paikoillaan.. Oli muuten harvinaisen tiukka sovitus ja vanhakaan ei ollut kiinni, onneks ei ollu mitään vahinkoa tehnyt kuiteskaan..

Kuva
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 989
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Tässä sitä onkin mielenkiintoinen projekti. Olin kyllä pettynyt tuohon Kleemanin laatuun varsinkin noissa pakosarjoissa. Luulin että on laadukkaita mutta eipä taida olla kun hinta laadukas :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No jopas jopas, aina mukava seurata ku jollaa ei näytä olevan sellaista ihan pieni muotoista estettä rakentelussa ku raha :D

Jatka samaa mallii ja pistä vaan reilusti juttua nii tulee vähä vaihtelua näille tein-itse-avari-maskin-projekteille 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Ville126 kirjoitti:Tässä sitä onkin mielenkiintoinen projekti. Olin kyllä pettynyt tuohon Kleemanin laatuun varsinkin noissa pakosarjoissa. Luulin että on laadukkaita mutta eipä taida olla kun hinta laadukas :D
No niin olen kyllä minäkin pettynyt.. Kaikista Kleemannin osista mitä olen ostanut niin olen ollut tyytyväinen ainoastaa kompurapyörään.. Niitäkin mulla on kaksi kappaletta josta toisessa valmistusvirhe.. :D
Mutta silti tuo niiden lukkosysteemi on suurin pettymys.. Mutta onneksi sekin homma on hanskassa ja ensi talvena tulee kunnon palalukko perään 8) Maksoi vaa aivan v%&#@ti taas kiivetä tonkin lukkosysteemin kanssa ensin perse edellä puuhun ja todeta sen toimimattomuus verrattuna "oikeaan" lukkoon..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

sonikki kirjoitti:No jopas jopas, aina mukava seurata ku jollaa ei näytä olevan sellaista ihan pieni muotoista estettä rakentelussa ku raha :D

Jatka samaa mallii ja pistä vaan reilusti juttua nii tulee vähä vaihtelua näille tein-itse-avari-maskin-projekteille 8)
No nimenomaanhan se raha on esteenä.. Muuten tehtäis todenteolla :lol: Nythän tämä on vaan semmoista pientä sunnutai hifistelyä..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

skeletorR kirjoitti:No nimenomaanhan se raha on esteenä.. Muuten tehtäis todenteolla :lol: Nythän tämä on vaan semmoista pientä sunnutai hifistelyä..
No emmä nyt tiiä... tollanen koppimopo :lol:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

No niin.. Tässä kuva jälkikäteen tehdyistä paipeista Kleemannin osien tilalle :D

Kuva
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
opa82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 03.11.2004 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja opa82 »

Nuo Kleemaanin sarjat näyttää ihan samoilta mitä kaikenmaailman autoihin tehdään Kiinassa muutamalla eurolla. Ne hitsataan ensin migillä kasaan ja sen jälkeen sulatetaan saumat siistin näköisiksi tigillä.

Se että laipat on millin kieroja uutena ja istuvuus päin hittoja on jo naurettavaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nyt vasta huomasin, että noissa paosarjoissa on putket lievästi sanottuna eri mittaiset :P

kyllä ne mersun vakio pakosarjat taitaa olla tehojen kannalta kuitenkin paremmat, mitä nuo viri viri versiot :roll: tai ainakin yhtä hyvät...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

napa kirjoitti:nyt vasta huomasin, että noissa paosarjoissa on putket lievästi sanottuna eri mittaiset :P

kyllä ne mersun vakio pakosarjat taitaa olla tehojen kannalta kuitenkin paremmat, mitä nuo viri viri versiot :roll: tai ainakin yhtä hyvät...
Joo ohjausakselin takia pitää olla pikkuisen erinlaiset..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Ei kyllä pysy allekirjoittamaan, että mersun vakiopakosarjat aina olisivat tehojen kannalta edes välttäviä..

Tässäpä muutama kuva alkuperäisestä MB 230k peltipakosarjasta.

Kuva


Insinööri on päätynyt ratkaisuun, että hitsataan putket laippaan kiinni ns. sisäpuolelta.

Kuva


Kuva

Kuvassa pakosarjantiiviste paikallaan, pakoaukon kokohan on luonnollisesti sama kuin tiivisteessä, nyt on vain niin, että hitsaus saumat vievät pakoaukon pinta-alasta noin 15-20%. Alkuperäinen pakosarja on kyllä todellinen fiasko, vielä kun kyseesä on ahdettu kone, niin ei voi kuin ihmetellä.
Tulee väkisin mieleen veljen skootteri jonka alkukäyrään oli maahantuojalla hitsattu prikka ahdistamaan..
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

pommac kirjoitti:Ei kyllä pysy allekirjoittamaan, että mersun vakiopakosarjat aina olisivat tehojen kannalta edes välttäviä..
:D no ei kyllä voi noita 230 kompurankaan pakosarjoja kovin hyviksi kehua... vaikka ei se suuri reikä pakosarjasta aina sitä hyvää tee :wink: niin vois sitä sentään yrittää tehdä asiat edes jotenkin oikein... tuo viimeistelemätön hitsisauma taas kertoo jotain nykyisten autojen kokonais laadusta, komeat pakosarjat ulkoisesti, mutta sisältä "trabanttia"...

oletko muuten laskenut, kummassako on enemmän virtauspinta-alaa, tuossa hitsisauman kohdalla, vai putkessa, jos putki on pienempää, niin ei nuo saumat sitten kauheasti haittaa, mutta muodon olisi kyllä voinut siistimmin (edes yrittää) muuttaa ovaalista pyöreäksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

No, ei se ulkonäkökään noudata hyvintoimivan pakosarjan periaatteita..

Kuva

Siis nuo käyrät on sovitettu laippaan litistämällä putkenpäät ovaaliksi ja sitten hitsattu sisäpuolelta korkeella saumalla laippaan. en ole mittaillut, mutta korkeimmat saumat ovat oikeastaan aika pahassa paikassa, koska ovat pakoaukon ulkokaarteen puolella...
Viimeksi muokannut pommac, Su 13.06.2010 00:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Vastaa Viestiin