Miten hoidatte nahkarattianne?
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Miten hoidatte nahkarattianne?
Nahkapenkit tuntuvat olevan jämerämpää kamaa kuin ohjauspyörän päällyste.
Mikä olisi mielestänne hyvä tapa huolehtia jatkuvasti lääpinnän alla olevasta nahkaisesta ohjauspyörän pinnasta?
Mikä olisi mielestänne hyvä tapa huolehtia jatkuvasti lääpinnän alla olevasta nahkaisesta ohjauspyörän pinnasta?
taroitatko siis, että ihan normaalilla margariinilla olet rattia rasvannutSergey kirjoitti:minkkirasvalla olen ite nyhvännyt. pysyy hyvänä ja notkeana.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Itse olen pyrkinyt käyttämään sitä mahdollisimman vähän, että se säilyisi hyvänä ja ei kuluisi. Muuten ihan perushuolto on riittänyt, olen pyrkinyt pesemään ja kiillottamaan sen vähintään kerran viikossanj^ kirjoitti:Minkkirasvallagulfstream kirjoitti:Hellästi hivellen.Aapo.T kirjoitti:Luin vahingossa että "Miten hoidatte nahkatattianne"![]()
![]()

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Ainakaan prestan tarkemmasta sisällöstä ei ole kovin helppo löytää tietoja..
http://www.prestaproducts.com/images/Me ... 20Data.pdf
http://www.prestaproducts.com/images/Me ... 20Data.pdf
Aufrecht Melcher Grossaspach
eihän oikealla rasvalla (siis nahan hoitoon tarkoitetulla) tule nahkaan liukasta pintaa, kun se imeytyy sinne nahkaan ja vain pehmittää sitä, silikoni sitten erikseen, sillä saa vaikka mitä tahansa liukkaaksi/pilalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Tatista on syytä pitää huolta. Sitä ei kannata suojaamattomana laittaa epäilyttäviin paikkoihin.Division kirjoitti:Itse olen pyrkinyt käyttämään sitä mahdollisimman vähän, että se säilyisi hyvänä ja ei kuluisi. Muuten ihan perushuolto on riittänyt, olen pyrkinyt pesemään ja kiillottamaan sen vähintään kerran viikossanj^ kirjoitti:Minkkirasvallagulfstream kirjoitti:Hellästi hivellen.Aapo.T kirjoitti:Luin vahingossa että "Miten hoidatte nahkatattianne"![]()
![]()
Tuota minkkirasvaa en ole vielä kokeillut. Pesu suihkun yhteydessä päivittäin on riittänyt.




Putsaus ja hoito on eri asiamasaf1 kirjoitti:Turtlen nahanhoito aine ajaa ihan hyvin asiansa, eikä maksa ku joku 5 euroa. Sillä olen putsannut viime aikoina kaikki nahkasisustuksen osat. Paljon parempaa se on ainakin kuin Autoglymin nahanhoitoaine.

Ite oon käyttäny myös tuota mehiläisvahaa, hyvää kamaa&halpaa.
Mites muuten nuo hoitoon käytetyt Aasialaiset hierontaöljyt, nehän pehmentää mukavasti, mutta miten saa sen tat...rattiin jäävän hassun hajun pois?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Heh, kyllä se tummanvihreän Wunderbaumin aromi peittää aasialaiset hassut hajut. Jos se haju täytyy saada irti tatista, kuusi pöksyihin. Miehekäs dunkkis!Division kirjoitti:Mites muuten nuo hoitoon käytetyt Aasialaiset hierontaöljyt, nehän pehmentää mukavasti, mutta miten saa sen tat...rattiin jäävän hassun hajun pois?

juu ei nää nahanhoitoaineet mitään liukuvoiteita ootovayryn kirjoitti:eli siihen uskaltaa pyyhkiä nahanhoito ainetta? ei oo pelkoo, että menee taivaallisen liukkaaksi?
mut alkuperäiseen kysymykseen , täytyy muistaa että ratti on todella rasvainen ja likainen vaikka ei sitä varsinkaan tummasta väristä huomaakaan ,mutta nyrkki sääntönä ensin rasva ja lika pois hyvin ja vasta sitten nahalle tarkoitettua rasvaa eli hoitoainetta,
jokaisella varmaan on mielipiteitä erimerkkisistä aineista mutta laitan tähän yli kahdenkymmenen vuoden kokemuksella myös oman mielipiteeni aiheesta , kuutisen vuotta käyttäny ainoastaan prestan tuotteita jos löytyy parempi vaihtoehto niin olen kuulolla ,suosittelen siis prestan puhdistus ja nahanhoitoaineita (sis minkin rasvaa) ajoneuvo käyttöön ,himan nahkasohvat ovat taas aivan toinen luku niihin käy esim leather master ,molempia myydään meillä
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .