Tehot katosi.. Ahdinpyörän solenoidi rikki??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Tehot katosi.. Ahdinpyörän solenoidi rikki??

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Perkule nyt koetellaan oikiein kunnolla..
Yhtäkkiä pienen kiidytyksen jälkeen SL lopetti kulkemisen. Mitään ylimääräisiä ääniä tjms ei kuulunut eikä mitään muutakaan. Häiriövaloja eikä mitään pala mutta auto kulkee tosi laiskasti mutta muuten normaalisti.
Ideoita muuta kun Ahdinpyörän rikkoutuminen, jotta ei kytkeydy päälle?
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Käy konehuoneen puolella kaasuttelemassa, jos et näe niin kuulet nappaako magneetti kytkin jollakin kierrosluvulla kiinni jolloin kompura alkaa ahtamaan. En kyllä ole koskaan kuullut, että kompuran ahdinpyörän päässä oleva magneettikytkin olisi luovuttanut, yleensä kytkimelle ei ole tullut virtaa jolloin vika on ollut muualla..

Sinäänsä aivan mutuja kirjoittelen, koska mercedes AMG sl 55 kompressorista en juuri mitään ymmärrä :oops: , mutta kai periaate on sama kuin 230 kompressorissa.
Viimeksi muokannut pommac, Ma 24.05.2010 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Hiukan jo kaasuttelinkin ja en huomannut että olisi napannut kiinni. Pitäisiköhän sen napata kiinni ilman vetoa tyhjänä kaasua painaessa??
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Nyt pistit aika pahan, 230 kompurassa ahdin kytkeytyy päälle 2000rpm kohdalla, myös auton ollessa paikallaan ja sen kyllä kuulee selvästi, mutta tosiaan SL 55 kompressorista en tiiä. Kuvittelis kyllä, että paikallaan kaasuttaessakin kytkeytyis jossakin vaiheessa.

Ainahan sitä resetointiakin voit kokeilla jos esim. comandissa ei ole mitään korvaamatonta, eli akunkenkä irti vartiksi ja takas paikalleen ja sitten kokeilemaan onko vika vielä päällä...temppu on muuten auttanut mitä ihmeellisimpiin vaivoihin..
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

pommac kirjoitti:Nyt pistit aika pahan, 230 kompurassa ahdin kytkeytyy päälle 2000rpm kohdalla, myös auton ollessa paikallaan ja sen kyllä kuulee selvästi, mutta tosiaan SL 55 kompressorista en tiiä. Kuvittelis kyllä, että paikallaan kaasuttaessakin kytkeytyis jossakin vaiheessa.

Ainahan sitä resetointiakin voit kokeilla jos esim. comandissa ei ole mitään korvaamatonta, eli akunkenkä irti vartiksi ja takas paikalleen ja sitten kokeilemaan onko vika vielä päällä...temppu on muuten auttanut mitä ihmeellisimpiin vaivoihin..
Perkule ei uskalla akun kenkää ottaa irti kun viimeksi näin tehdessäni oli puoli autoa enempi vähempi sekaisin ---> ei ku taas veholle tietokoneeseen :roll:
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Juu, ehkä se on parempi niin. Kerroppas sitten, että mikä oli ongelman syy..
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

pommac kirjoitti:Juu, ehkä se on parempi niin. Kerroppas sitten, että mikä oli ongelman syy..
Syy tilapäinen häiriö, vikakoodi tuntematon ja öljyn lämpötilaan tjms. hetkellinen häiriö. Todennäköisesti viime lauantain rata-ajon myötä jotain häiriöitä ja vikakoodeja mahdollisesti tullut..??
Nollasin koodit ja koeajolla toimi ahdinpyörä sekä ahtoilman jäähdytys normaalisti.
Ja muuten SL:ssä ei lukitu vasta kun ajossa Boschin testerin mukaan ahdinpyörä.

Siinä yksi kuva Ahvenistolta..

Kuva
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Vastaa Viestiin