Satalankulle seuraaja. Uuden auton mietiskelyä.
Satalankulle seuraaja. Uuden auton mietiskelyä.
Kun ei itse pääse puusta pitkälle, niin kysytään raadilta neuvoa ja mielipiteitä.
Nykyinen auto W124 200E olisi menossa vaihtoon. Tilalle etsitään ns. harrastushenkistä matka-ajoon passaavaa autoa.
W210 E55 AMG oli mielessä, mutta ruoste ja huollon kertomat päästöongelmat vähän hirvittävät. Bemareista kiinnostaa 530-740 mallit.
Kriteereinä olisi takaveto, automaatti, riittävä teho + tietyt varusteet (ilmastointi-vakkari-hyvät valot). Mielellään 4 ovinen sedan. Budjetin yläraja olis 20ke.
Suositelkaa!
Nykyinen auto W124 200E olisi menossa vaihtoon. Tilalle etsitään ns. harrastushenkistä matka-ajoon passaavaa autoa.
W210 E55 AMG oli mielessä, mutta ruoste ja huollon kertomat päästöongelmat vähän hirvittävät. Bemareista kiinnostaa 530-740 mallit.
Kriteereinä olisi takaveto, automaatti, riittävä teho + tietyt varusteet (ilmastointi-vakkari-hyvät valot). Mielellään 4 ovinen sedan. Budjetin yläraja olis 20ke.
Suositelkaa!
Satalankku
10 ke saa jo hyviäkin XJ Jaguareja. Nuo tarvitsemasi varusteet löytyy lähes jokaisesta.
Laatu voi yllättää positiivisesti.
Ja kyyti on kuin ilmapatjan päällä liikkuisi.
Laatu voi yllättää positiivisesti.
Ja kyyti on kuin ilmapatjan päällä liikkuisi.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Bemariin jos päädyt, niin kannattaa harkita tuollaisen vähän hillitymmän hankintaa. Tai miksikäs ei jotain 700 -sarjalaistakin, jos rahaa on niin paljon, että sen sijoittamisen kanssa on ongelmia. Noihin isompiin Bemareihin on nimittäin ihan ketun kalliita varaosia... Mihin esimerkiksi hävisi ne kaikki 850:set, joita parikymppiset kollit rahtasi maahan muutamia vuosia sitten? Kyllä niitä silloin muutamia näki näilläkin seuduilla, vaan eipä näy enää. 

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Jos 20k€ on budjettia, niin en kyllä lähtis käyttöautoksi laittamaan mitään noista Tapen ehdottamista autoista. Voi nimittäin tosiaan ylläpitokulut olla aika ruhtinaalliset vrt. tuohon W124 200E:hen (jossa varmaan siinäkin on kuluja aika paljon jo?). Jaguar XJ:kin on varmaan tyyris ylläpitää ellei sitten halua tilata joka ikistä varaosaa eBaysta tai jostain Englannista nettikaupasta. Tolla rahalla sais melkeenpä uitettua jonku -06 c320cdi:n 7g-tronicilla. 3000-5000 € lisää budjettia, niin saa -06 c350:n 7g-tronicilla, 272 heppaa ja 6,4 sekuntia 0-100 kun se tuntuu olevan tärkeetä. Eiköhän siinäki harrastettavaa riittäis, ei ruostu ja kulkee varmasti ihan tarpeeks mutta ei kuluta läheskään niin paljon kuin isot penarit tai E55 AMG.
Ymmärrän kyllä ongelmasi sillä olen itsekin hieman miettynyt mersunpäivittämistä mutta mihin sen onkin toinen asia. Sinun on hyvä selvittää itsellesi mitä haet? Nykyaikaista autoa vai kenties jotain klassikkoa ?
Farmari on niin pois suljettuvaihto ja jos ostat ns tavallisen 4-ovisen sedanin niin valinta on aika tylsä sekä hetken päästä auton saattaa olla jo vanhan näköinen,mutta tässä muutama vaihtoehto ajatus:
MB CLK 320 tai 430
MB CLS täyttäsi toiveesi mutta auton saa Saksasta jo alle 20 000 mutta veroa menee lisäksi n 9-11 000 euroa. Vuoden päästä CLS mahtuu jo budjetiisi
Jos bemari niin sitten 645 mutta ei taida vielä mahtua budjettiin :
Farmari on niin pois suljettuvaihto ja jos ostat ns tavallisen 4-ovisen sedanin niin valinta on aika tylsä sekä hetken päästä auton saattaa olla jo vanhan näköinen,mutta tässä muutama vaihtoehto ajatus:
MB CLK 320 tai 430
MB CLS täyttäsi toiveesi mutta auton saa Saksasta jo alle 20 000 mutta veroa menee lisäksi n 9-11 000 euroa. Vuoden päästä CLS mahtuu jo budjetiisi
Jos bemari niin sitten 645 mutta ei taida vielä mahtua budjettiin :
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
CLK vois olla oikein hyvä vaihtoehto.
Mitä raati sanoo noista koneista? 320 vai 430? Itsellä sydän lyö voimakkaasti V8:lle. Normaalit ylläpitokustannuset on varaa maksaa, mutta isot yllärit on sitten erikseen.
Metsästetäänkö suomiauto vai kenties toisiko jostain? Saksantuontipelit isolla koneella saattaa olla autobaanoilla miljoonaa ajettuina katti- ja päästövikaisia (huollon kokemus). Ruotsi vois olla yks vaihtoehto?
Minkälaisia veroja tommosesta 430 CLK:sta joutuu makselemaan?
Mitä raati sanoo noista koneista? 320 vai 430? Itsellä sydän lyö voimakkaasti V8:lle. Normaalit ylläpitokustannuset on varaa maksaa, mutta isot yllärit on sitten erikseen.
Metsästetäänkö suomiauto vai kenties toisiko jostain? Saksantuontipelit isolla koneella saattaa olla autobaanoilla miljoonaa ajettuina katti- ja päästövikaisia (huollon kokemus). Ruotsi vois olla yks vaihtoehto?
Minkälaisia veroja tommosesta 430 CLK:sta joutuu makselemaan?
Eikös tuohon budjettiin ala irtoamaan jo W209 CLK 270 cdi:nä tai Porsche Boxster
Luulisi niissä kulkupuolen riittävän e200:seen verrattuna eikä ylläpito pitäisi olla enää aivan törkeän kallista.
Parillakympillä pitäisi tulla jo W211 270 cdi varsin kohtuullisilla kilometreillä sakuista. Kulutukseen nähden ihan hyvä kulku jos sattuu diisselin raksutus miellyttämään.
Dieseleissä on paljon pienemmät verot kun bensakrematoriossa - etenkin v8 isolohkoissa. Puhutaan tuhansista euroista.

Parillakympillä pitäisi tulla jo W211 270 cdi varsin kohtuullisilla kilometreillä sakuista. Kulutukseen nähden ihan hyvä kulku jos sattuu diisselin raksutus miellyttämään.
Dieseleissä on paljon pienemmät verot kun bensakrematoriossa - etenkin v8 isolohkoissa. Puhutaan tuhansista euroista.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma 08.03.2010 17:58
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Jos diesel ei innosta, vaan vaihtoehdot ovat nuo, niin ota kasi. Ei ole lopulta isokaan kulutusero, ja kasissa on ainakin mun mielestä paljon enemmän fiilistä. Ajotuntumat 430:lla tosin perustuvat ihan pariin testilenkkiin, mutta sellainen tulee mullekin 200E:n tilalle vielä joskus...Tape kirjoitti:CLK vois olla oikein hyvä vaihtoehto.
Mitä raati sanoo noista koneista? 320 vai 430?

Buuuuulshiiiiiiiit, sanoisi Arnold Schwarzeneggerkin tähän. Jos nyt kattoo pikasesti Mobilesta CLS:t, niin autoja on 1339 kpl, joista vaan 30 kpl on hintalapultaan alle 20 000 € (jo tässä vaiheessa pitäisi hälytyskongin kumahtaa, että ei ole mitenkään realistista luulla saavansa alle 20 000 €:lla autoa, joissa hintapyynti on keskimäärin 35 900 € Saksassakin). Esimerkiksi 18 000 €:lla saa tämmösen.sportsman kirjoitti:MB CLS täyttäsi toiveesi mutta auton saa Saksasta jo alle 20 000 mutta veroa menee lisäksi n 9-11 000 euroa. Vuoden päästä CLS mahtuu jo budjetiisi
Jos nyt ketään oikeesti kiinnostaa hieman epäilyttävästä paikasta ostettu esim. 23 000 € maksava olkoot vaikka CLS 350 vm. 2005 ajettu 57 000 km, niin tulishan tuohonkin vielä veroja 12 000 € -> yhteensä 35 000 € eli noin 5000 € halvempi kun Suomessa halvimmat. 35 000 € on tietty pikkusen enemmän rahaa ku 20 000 €. Pari vuotta tuoreempaan CLS500:een verot onkin jo tuplasti enemmän. Lisäksi vielä nouto/rahtikulut 500 € + toiset 500 € kaikenlaiseen + 18" talvirenkaat niin 1000 € lisää. Joku vois koittaa tajuta, että jotain autoa ei saa sillä hinnalla, mikä on kaikkein halvin eli se 1. sivun 1. ilmoitus mobilessa ja siihen katotaan verot alakanttiin päälle. Voi mennä autonhakubudjetti aina vituiksi...
Fakta = 20 000 € ei irtoa edes vuoden päästä minkäänlaista lähellekään itseään kunnioittavalle Mersumiehelle kelpaavaa CLS:ää. Ei tule ku paha mieli korkeintaan. Jos vaikka sais CLS:iä edes 25 000 €:lla nyt, niin minkä takia joku ei tois niitä laivalastillista Suomeen ja myis tyhmille vaikka 35 000 € / kpl? Suomessa kun tuntuu halvimmatkin maksavan vähintään 40 000 €.
Oletkohan ottanut lääkkesi ja huomannut että elämme vuotta jo vuotta 2010. Uusi cls -mallikin jo tulossa
Jos osaat niin katso www.dat.de ja vasemmalta kohta
Gebrauchtfahrzeugwerte
syötä sitten ruutuihin auton tarkat tiedot ja paina anzeigen.
Tämän jälkeen sinäkin tiedät että vuoden 2004 cls 350 bensan aj.. 200tkm
kauppias hinta on 15710 euroa . Saksan kauppias laittaa myyntikatteeksi 1-4000 euroa.
Jo yksi cls ostettu tänä keväänä alle 20 000 hintaan ei suinkaan turkkilaiselta vaan omistajalta suoraan .
Tulli määrää tälliseen veroa 9800 euroa. Katsopa vaikka ottoauto.de
Tähän perustuu oma tietoni , mihin sinun tietosi perustuu ??
Jos osaat niin katso www.dat.de ja vasemmalta kohta
Gebrauchtfahrzeugwerte
syötä sitten ruutuihin auton tarkat tiedot ja paina anzeigen.
Tämän jälkeen sinäkin tiedät että vuoden 2004 cls 350 bensan aj.. 200tkm
kauppias hinta on 15710 euroa . Saksan kauppias laittaa myyntikatteeksi 1-4000 euroa.
Jo yksi cls ostettu tänä keväänä alle 20 000 hintaan ei suinkaan turkkilaiselta vaan omistajalta suoraan .
Tulli määrää tälliseen veroa 9800 euroa. Katsopa vaikka ottoauto.de
Tähän perustuu oma tietoni , mihin sinun tietosi perustuu ??
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Ei tarvi lääkkeitä. Mutta oliko hinta 20 000 verotettuna häh? Tai onko se vuoden päästä verotettuna 20 000? Ei ole, ei varmaan edes kahden vuoden päästä. Minun tietoni perustuu realistiseen ajattelutapaan ja siihen, että auton ostaja tuskin haluaa mitään pommia joita sinä tunnut mainostavan kovasti aina silloin tällöin (eli niitä kaikkein halvimpia). Jos autoveropäätökset tänä vuonna on ollu suuruusluokkaa 9900 - 27400, niin miten nyt ihan oikeesti "kauppias hinta":lla 15710 € ostettuakaan autoa voi saada alle 25 000 €:n.
Autonostajia on monenlaisia. Sanokaa nyt joku muukin, että ne mobile.de:n halvimmat on paskaa.
Autonostajia on monenlaisia. Sanokaa nyt joku muukin, että ne mobile.de:n halvimmat on paskaa.
Jos luit kirjoitukseni niin huomaat että näin kirjoitin
"MB CLS täyttäsi toiveesi mutta auton saa Saksasta jo alle 20 000 mutta veroa menee lisäksi n 9-11 000 euroa. Vuoden päästä CLS mahtuu jo budjetiisi "
Niin mihin tuo heittosi perustui ?
Kyllä vuoden päästä bruttohinta on hyvin lähelle 20 000. Kun uuden malli myyntialkaa toden teolla niin käytettyjen hinnat putoavat huomattavasti.
"vanha" cls ei kelpaa enää isopäätöisenä Saksalaisille , kallis ajaa ja vielä kalliimpi korjata.
Ostohinta 15 000 on vuoden päästä hyvinkin realistinen ja myös Suomessa tulee verotusarvo alenemaan . 20 000 ei ole enää kovin kaukana vuonna 2012. Ainoa mikä saattaa muuttaa on kuviota on päästöpohjainen veroprosentti.
Viime vuonna cls:ää ei saanut Saksassakaan juuri alle 30 mutta vuodessa hinnat tippuu yllättävän reipaasti.
Halvimmat mobilen hinnat on huijausilmoituksia. Sinustahan myös vehon myymät väyrysmersut ovat "linttoja " ?
"MB CLS täyttäsi toiveesi mutta auton saa Saksasta jo alle 20 000 mutta veroa menee lisäksi n 9-11 000 euroa. Vuoden päästä CLS mahtuu jo budjetiisi "
Niin mihin tuo heittosi perustui ?
Kyllä vuoden päästä bruttohinta on hyvin lähelle 20 000. Kun uuden malli myyntialkaa toden teolla niin käytettyjen hinnat putoavat huomattavasti.
"vanha" cls ei kelpaa enää isopäätöisenä Saksalaisille , kallis ajaa ja vielä kalliimpi korjata.
Ostohinta 15 000 on vuoden päästä hyvinkin realistinen ja myös Suomessa tulee verotusarvo alenemaan . 20 000 ei ole enää kovin kaukana vuonna 2012. Ainoa mikä saattaa muuttaa on kuviota on päästöpohjainen veroprosentti.
Viime vuonna cls:ää ei saanut Saksassakaan juuri alle 30 mutta vuodessa hinnat tippuu yllättävän reipaasti.
Halvimmat mobilen hinnat on huijausilmoituksia. Sinustahan myös vehon myymät väyrysmersut ovat "linttoja " ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Tuosta CLS:n kalliista korjaamisesta olen hieman eri mieltä... Siinä on ihan E-sarjalaisen osien hinnat, ei missään tapauksessa S-sarjan hintaa.
Olen seurannut kaverin CLS-ajelua vuoden päivät. Tekniikka on kuin taksi-E:stä. Joka ei ole huono asia se alkuunkaan.
Yksi tuttavani käytti huhtikuussa uusikoppaisen S600:n Veholla määräaikaishuollossa. Siihen vaihdettiin suodattimia, jarrupaloja yms. sekä nesteitä vaihdeltiin sinne tänne. Lasku 2800 euroa... Tätä edellinen huolto oli maksanut lähes 4000 euroa.
Olen seurannut kaverin CLS-ajelua vuoden päivät. Tekniikka on kuin taksi-E:stä. Joka ei ole huono asia se alkuunkaan.
Yksi tuttavani käytti huhtikuussa uusikoppaisen S600:n Veholla määräaikaishuollossa. Siihen vaihdettiin suodattimia, jarrupaloja yms. sekä nesteitä vaihdeltiin sinne tänne. Lasku 2800 euroa... Tätä edellinen huolto oli maksanut lähes 4000 euroa.
Elekee tapella...
CLS ois kyllä kiva, mutta veikkaan menevän yli kokonaisbudjetin. Vaikka itse auton saisikin joskus tulevaisuudessa 20ke:llä, arvelen muiden kulujen tekevän hallaa.
Mites noissa W208:ssa tuo ruostehomma? Samanaikainen W210 lienee tosi herkkä kukkimaan.
Ei mulla mitään dieseliä vastaan ole. Kasi vaan saattais olla kivempi ja "omempi".
Mites noiden kasikoneiden kanssa on päästöjen ja ylensäki toimivuuden/huoltojen kanssa?
CLS ois kyllä kiva, mutta veikkaan menevän yli kokonaisbudjetin. Vaikka itse auton saisikin joskus tulevaisuudessa 20ke:llä, arvelen muiden kulujen tekevän hallaa.
Mites noissa W208:ssa tuo ruostehomma? Samanaikainen W210 lienee tosi herkkä kukkimaan.
Ei mulla mitään dieseliä vastaan ole. Kasi vaan saattais olla kivempi ja "omempi".
Mites noiden kasikoneiden kanssa on päästöjen ja ylensäki toimivuuden/huoltojen kanssa?
Ei suinkaan tapella vaan keskustellaan asioista ... joskus vain olisi
hyvä olla mukana mihin heitot perustuvat...
Itsellä pihassa kaksi W208 mallia molemmat alkuperäisessä maalissa. Toisesta voisi jopa sanoa täysin ruosteeton ja
toisessa vain takaluukun lukon ympärillä hieman alkavaa ruostetta.
Tämän takiakin itse pidän huomattavasi enemmän W208 -mallisarjasta kuin W202 tai W210 tai jopa W203.
hyvä olla mukana mihin heitot perustuvat...
Itsellä pihassa kaksi W208 mallia molemmat alkuperäisessä maalissa. Toisesta voisi jopa sanoa täysin ruosteeton ja
toisessa vain takaluukun lukon ympärillä hieman alkavaa ruostetta.
Tämän takiakin itse pidän huomattavasi enemmän W208 -mallisarjasta kuin W202 tai W210 tai jopa W203.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Tuosta CLK:sta budettiin mahtuisi myös CLK55 AMG. Nettiautossa taitaa nytkin olla myynnissä yksi runsaalla kahdella kympillä. Itseä kiinnostaisi kovastikin, jos ei olisi jatkuvaa tilantarvetta. Mukavan harrastehenkinen, loistava moottori, kulkupuoli kunnossa ja ainakin maineeltaan ihan laadukas peli.Tape kirjoitti:CLK vois olla oikein hyvä vaihtoehto.
Mitä raati sanoo noista koneista? 320 vai 430? Itsellä sydän lyö voimakkaasti V8:lle. Normaalit ylläpitokustannuset on varaa maksaa, mutta isot yllärit on sitten erikseen.
Metsästetäänkö suomiauto vai kenties toisiko jostain? Saksantuontipelit isolla koneella saattaa olla autobaanoilla miljoonaa ajettuina katti- ja päästövikaisia (huollon kokemus). Ruotsi vois olla yks vaihtoehto?
Minkälaisia veroja tommosesta 430 CLK:sta joutuu makselemaan?
2004 SLK 320 Final Edition
Tarvitseeko Suomessa sitä tehokkaimmalla moottorilla olevaa autoa?Missä meinaatte Suomessa ajaa huippunopeutta ja aina kiihdyttää 0-100 km/h kuudessa sekunnissa.Saksalaiset moottoritiet on tietysti eri asia siellä on mukava ajella tehokkaalla autolla.Itellä on "mopomersu mutta sekin kiihtyy 0-100 km/h alle 9sek ja kulkee yli 200km/h,Suomen teillä olen hyvin pärjännyt tälläkin "mopolla". Moottoriteitäkin olen uskaltanut ajella ja joskus jonkun jopa ohittaa,liikennevaloistakin on eteenpäin menty.Mutta jos olisi paljon rahaa ostaisin kyllä nopean auton joku niissä viehättää.
Niin, miten ois:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3196413 jäisi toimintarahaa paljon ja kutoskone ei kuluta ihan niin paljoa, eikä ole muuten niin kallis AMG kuin muut AMG:t?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3195666
Eikös se CLK AMG ole 10 000 € liian kallis? (No pyyntikin on 10 000 € liikaa ylihintaa tosin).
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3196413 jäisi toimintarahaa paljon ja kutoskone ei kuluta ihan niin paljoa, eikä ole muuten niin kallis AMG kuin muut AMG:t?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3195666
Eikös se CLK AMG ole 10 000 € liian kallis? (No pyyntikin on 10 000 € liikaa ylihintaa tosin).
Ei kai se kiihtyvyys ja huippunopeus yksinomaan mikään valintakriteeri olekaan. Itse erilaisia ML:iä aikoinaan kokeillessani huomasin, että AMG oli muihin versioihin verrattuna paljon paremmin tehty. Ylellisempi sisusta, enemmän varusteita, jykevämmät ja kestävämmät alustan ja jarrujen osat sekä tietysti moottori joka todennäköisesti kestää seuraavat parikymmentä vuotta perushuolloilla. Ajattelin, että AMG todennäköisesti kestää käytössä paljon paremmin ja taisin olla oikeassa. Se 3 euroa enemmän polttoaineeseen sadalla kilometrilla 270 dieseliin verrattuna kompensoituu kivasti kun ei ole tarvinnut neljään vuoteen käydä huoltojen välillä korjaamolla.Jukka410 kirjoitti:Tarvitseeko Suomessa sitä tehokkaimmalla moottorilla olevaa autoa?Missä meinaatte Suomessa ajaa huippunopeutta ja aina kiihdyttää 0-100 km/h kuudessa sekunnissa.Saksalaiset moottoritiet on tietysti eri asia siellä on mukava ajella tehokkaalla autolla.Itellä on "mopomersu mutta sekin kiihtyy 0-100 km/h alle 9sek ja kulkee yli 200km/h,Suomen teillä olen hyvin pärjännyt tälläkin "mopolla". Moottoriteitäkin olen uskaltanut ajella ja joskus jonkun jopa ohittaa,liikennevaloistakin on eteenpäin menty.Mutta jos olisi paljon rahaa ostaisin kyllä nopean auton joku niissä viehättää.
2004 SLK 320 Final Edition