Hei. Onko kellään tietoa millainen rele pitäisi olla istuin lämmittimille.
Laitoin tuonti peliin istuinläppärit ja alkuperäset katkaisijat(kiitos epk: lle), mutta nyt eteen pulma kumma nimittäin LUULIN että katkaisijat ovat ns. normaalit eli on päällä ja pitää virran kytkettynä jatkuvasti vaan eipä ollutkaan ...katkaisijat antavat vain virta pulssin ja rele pitää päällä.
Luulisin näin... Millainen rele? Onko muilla kokemuksia?
Terveisin Mesemasa
Kaipaa tietoa releestä.
Kaipaa tietoa releestä.
MB 300 td -90
Morjens,
Ei ole aivan pelkkä rele joka on siellä purkissa, eli tehon vaihto I/II ja "lukittuminen" päälle vaatii vähän enemmän elektroniikkaa.
Helpointa & halvinta on kaivaa jostakin purkuautosta alkuperäinen rele. Jos lämppärit on tarvikemallia niin sitten menee vähän mutkikkaammaksi.
Alkuperäisessä penkinlämmittimessä selkä- ja istuinosa ei ole kytketyt rinnakkain vaan toisesta menee molemmat johdot tuonne boxiin. Saattaa olla tuon tehonalennuskytkennän takia (Elementit sarjassa = 1/4 teho). Eli siinäkin voi joutua vähän kikkailemaan, vaikkapa niin että kytkimen molemmat puolikkaat ohjaa "pikkutehon" päälle ja se on se johon lämmitin on kytketty.
Jos tuon kytkee "ison tehon" lähtöön niin se sammuu itsestään vähän ajan päästä"
Jyrki
Ei ole aivan pelkkä rele joka on siellä purkissa, eli tehon vaihto I/II ja "lukittuminen" päälle vaatii vähän enemmän elektroniikkaa.
Helpointa & halvinta on kaivaa jostakin purkuautosta alkuperäinen rele. Jos lämppärit on tarvikemallia niin sitten menee vähän mutkikkaammaksi.
Alkuperäisessä penkinlämmittimessä selkä- ja istuinosa ei ole kytketyt rinnakkain vaan toisesta menee molemmat johdot tuonne boxiin. Saattaa olla tuon tehonalennuskytkennän takia (Elementit sarjassa = 1/4 teho). Eli siinäkin voi joutua vähän kikkailemaan, vaikkapa niin että kytkimen molemmat puolikkaat ohjaa "pikkutehon" päälle ja se on se johon lämmitin on kytketty.
Jos tuon kytkee "ison tehon" lähtöön niin se sammuu itsestään vähän ajan päästä"
Jyrki
W124 300 DT -92 Istuinlämppärin kytkentäkaavio:
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/M ... S/4118.pdf
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/M ... S/4118.pdf
Re: Kaipaa tietoa releestä.
Asensitko tarvike vai alkuperäislämppärit ja onnistuiko elementtien asennus penkkeihin helposti, vai pitääkö olla penkin verhoilijan pätevyys?mesemasa kirjoitti:Hei. Onko kellään tietoa millainen rele pitäisi olla istuin lämmittimille.
Laitoin tuonti peliin istuinläppärit ja alkuperäset katkaisijat(kiitos epk: lle), mutta nyt eteen pulma kumma nimittäin LUULIN että katkaisijat ovat ns. normaalit eli on päällä ja pitää virran kytkettynä jatkuvasti vaan eipä ollutkaan ...katkaisijat antavat vain virta pulssin ja rele pitää päällä.
Luulisin näin... Millainen rele? Onko muilla kokemuksia?
Terveisin Mesemasa

Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Orginaali lämppäri on verhoilussa kiinni. Minulta meni vastus poikki ja penkki ei lämmennyt. Verhoilun väliin laitettiin tarvike elementit ja hyvin pelaa. Kun kytkin piuhoja, ni minulle jäi sellainen kuva, että kakkos teholla istuinosa ja selkäosa ovat rinnan kytkettyinä. Kun teho on ykkösellä, ovat elementit sarjassa. Mittauksen tein pistokkeesta, joka tulee penkin alle. Kytkin elementtien piuhat niin ja toimii niin kuin pitää. Releen sijainnista en ole varma, mutta jostain jäi sellainen kuva, että se olisi repsikan jalkatilassa.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*