W211 lämmöt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

W211 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Onko normaalia että näillä keleillä koneen lämmöt on 95 asteessa? Sitten kun tulee risteykseen niin tiputtaa yhden pykälän (5 astetta) ja kun lähtee liikkeelle niin nostaa taas 5 astetta. Matka-ajossa voi seilata sitä 90 ja 95 astetta. Auto on tuotu Saksasta viime vuonna niin termostaatti on vaihettu 2009 syksyllä. Auto siis W211 E270CDI -03, ajettu 153tkm.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Voisko sanoa että ei ole, yleensä on termostaatti rikki eikä lämmöt nouse. :)

Tarkoitat varmaan että lämmöt olisi vähän turhan korkealla, vai tuota vaihteluako ihmettelet? On se ehkä keskimääräistä korkeampi mutta mahtaako olla liikaa jos ei tuosta nouse?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Itsellä lämmöt kans tossa jossakin päälle 90 asteen kohdilla. En nyt muista milloin termari vaihdettu, mutta lämmöt tossa samassa kesät, talvet.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

85 on täällä kesät talvet.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
jhelen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 01.12.2009 14:20

Viesti Kirjoittaja jhelen »

Onko jäähdytysnesteen määrä oikea?
Mulla teki entinen auto samaa, ja jäähdytysnestettä liian vähän?
Jos liian vähän, lisää ja seuraa katoaako johonkin?
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Järjestelmässä on varmaan ilmaa, kun auto oli huollossa. Onko näissä jotain "proppua", josta saa ilmat pois?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ilmaa varmaan itse itsensä. Onko eroa jos pidät lämmöt täysillä kabiinissa?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

^ Moottorin lämpötila laskee.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
Jupa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 27.01.2010 21:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jupa »

Night-Wind kirjoitti:^ Moottorin lämpötila laskee.
Liian vähän nestettä eli järjestelmässä on ilmaa tai syyläri tukossa...
Sen kyllä tunteekin kun käyttää koneen kuumaksi ja hiukan rutistelee tuota ylävesiletkua jos paineet on kadoksissa..

En tiedä nyt sanoa löytyykö ko. autosta ilmausruuvi termostaatista kun joistain löytyy ja toisista taas ei :roll:
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Night-Wind kirjoitti:Järjestelmässä on varmaan ilmaa, kun auto oli huollossa. Onko näissä jotain "proppua", josta saa ilmat pois?
Miksi lisäsivät ilmaa huollossa? Yleensä ilmaa lisätään renkaisiin. :)

Eli 211:ssä jäähdytysnesteen vaihto on 15 vuoden välein, tekivätkö jotain muuta remppaa jäähdytysjärjestelmän kanssa vai oliko ilmaa sen termostaatin vaihdon jäljiltä?

Olisin kyllä kuvitellut nestemäärän varoitusvalon syttyvän ennen kuin nesteen vähyys aiheuttaa mitään lämpöongelmia, tai edes mittarivirhettä.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Ei ole nestevajausta. Auto oli remontissa laatikon takia ja jotenkin sitä kautta päässyt vissiin ilmaa tonne järjestelmään. Kai se ajan kanssa sitten menee ohitse.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Vastaa Viestiin