Tyhjäkäynti seilaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kapi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 17.01.2004 20:10
Paikkakunta: Pori

Tyhjäkäynti seilaa

Viesti Kirjoittaja Kapi »

Nyt olisikin tämmöinen pulma että, 500E seilailee tyhjäkäynnillä.
Kierrokset vispaa pahimmillaan yli tuhannen kierroksen ja
kun lyö vaihteen päälle niin tuppaa sammumaan.
Ja kun kaasua painaa ajossakin hieman enemmän, niin moottori
pitää semmosen "mooauksen" ennen kuin rupeaa kunnolla niitä kierroksia keräämään...
Kylmänä toimii hienosti, mutta lämpimänä oireilee..
Vehon testerin mukaan kaikki olis kunnossa, mutta kun ei.
Tulpan johdot on kyllä hieman huonot. Ja kun ABS releen
ottaa irti niin ei seilaa eikä mooaa.

Kertokaas ny mikä on vikana ku minä en enää ymmärrä.. :shock:
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tähän voisi heittää ihan lonkalta tällaisen villin teorian. Tyhäkäynnin rele saa virtansa ylijännitereleeltä, niin kuin abs rele, ym. herkät komponentit. Jos ylijännitereleellä alkaisi olla kuolema lähellä ja eikä se enää kestä täyttä kuormaa, vaan jännite tippuu tuossa sähköjärjestelmän suojatussa osassa. Silloinhan tyhjäkäyntirele alkaa temppuilla.

Tämä diagnoosi on sitten melkein arvaus. Kannattanee, kuitenkin kokeilla.
Avatar
Hoenen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 25.09.2003 22:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhjäkäynti seilaa

Viesti Kirjoittaja Hoenen »

Kapi kirjoitti:Nyt olisikin tämmöinen pulma että, 500E seilailee tyhjäkäynnillä.
Kierrokset vispaa pahimmillaan yli tuhannen kierroksen ja
kun lyö vaihteen päälle niin tuppaa sammumaan.
Ja kun kaasua painaa ajossakin hieman enemmän, niin moottori
pitää semmosen "mooauksen" ennen kuin rupeaa kunnolla niitä kierroksia keräämään...
Kylmänä toimii hienosti, mutta lämpimänä oireilee..
Vehon testerin mukaan kaikki olis kunnossa, mutta kun ei.
Tulpan johdot on kyllä hieman huonot. Ja kun ABS releen
ottaa irti niin ei seilaa eikä mooaa.

Kertokaas ny mikä on vikana ku minä en enää ymmärrä.. :shock:
Samaa oiretta mulla 300E...
Kerro jos löydät ongelman aiheuttajan.
-es@-W123-W109-
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No, tuo M103:n tyhjäkäynti on ainakin yksi forumin ns. ikuisuusaiheista.
Kun sähköosat (tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi+pyörijä) on saatettu kuntoon, siirrytään ihmettelemään bensapuolta. Välillä voidaan tsekata alipaineletkujen tiiveys. Tämän jälkeen ensisijainen epäilyksen kohde on likainen ja takertelevat tai hajonnut lisäilmaluisti.

AIheesta on kirjoitettu hyllymetreittäin täällä, tylysti linkitän tähän neljä aiheeseen viittaavaa topicia jotka löytyivät hakutoiminnolla hakusanalla M103.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=m103

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=m103

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=m103

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=m103
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Imu puolella vuotoa jossain päin....
Vastaa Viestiin