Terve,
Hommasin -99 vuosimallin r170 slk 230k mersun ja muutamia juttuja pitäisi selvitellä. Olen aika uupelo autojen tekniikan suhteen...
Elikkä kuskin puolen ikkuna nousee liian ylös tiivisteen päälle jolloin ikkunan sivuun jää pieni rako josta kuuluu huminaa. Veholla kävin selvittämässä että voiko ikkunan nousu korkeutta laskea sen verran että ikkuna menisi kohdilleen. Sieltä sanoivat että ikkunoiden pitäs toimia samaan tyyliin kuin clk mersussa niin että automaattisesti ovea avattaessa laskee vähän ja kiinni pantaessa nousee. Tutulla oli -97 vastaava ja siinä ei toiminut noin? Meinasivat että joutuu ohjausyksikön vaihtamaan ja olikohan 1000 osa?? Onko kellään kokemuksia vastaavasta ongelmasta?
Auto on alun perin Saksasta tuotu ja huoltokirja näyttäisi olevan kunnossa. Mutta en kauheesti sakemannin kieltä ymmärrä niin kyselisin tuota 80tkm huollosta että mitä siihen kuuluu ja mitä kannattaa tehdä? Vaihdatin hiljan moottori öljyt ja suodattimen kun ei ollu kolmeen vuoteen vaihdettu.
Kiitos vastauksista jo etu käteen.
SLK r170 ongelmat
Niin Vehoa
Kuulostaa juuri siltä mitä Vehosta aina puhutaan - yritä kiertää tuo asiantuntematon ja kallis putiikki kaukaa ja etsi joku ihan oikea (pikku)korjaamo, jossa osaavat asiansa. Niille ei ole ongelma tsekata Mersun huolto-ohjeet, jos et itse löydä. Omaan slk:honi olen vaihdattanut moottoriöljyt ja suodattimet (myös ilman- ja joskus kai myös bensan- ja raitisilman) 15 000 välein, jarrupalat eteen tarvittaessa ja siinä se melkein on. Jäähdytys- ja jarrunesteitä kai voi joskus vaihtaa, jarrulevyt ja takapalat jos oikein kuluvat, ja (automaatti)vaihteiston öljyn 60-100 000 välein, vaikka se virallisesti onkin ikuista.
Mun 97:ssa ei ole mitään lasinkohotusta, enkä usko että on sullakaan - seuraava pienempi mallinvaihdos oli vasta 2000-luvun puolella (facelift). Miksi tehtäisiinkään kallista ja vika-altista systeemiä hoitamaan asiaa, joka onnistuu loistavasti ilman turhia vempeleitä?
P.S. Mulla oli hetken aikaa uusi 1-sarjan Bemari, jossa oli moinen naurettava systeemi. Se ei toiminut pakkasella kun ikkunan voiteluaineet olivat jäykät, ja ikkuna jäi tiukalle kaarelle karmitiivisteen päälle, hyvä kun ei lasi taittunut. Yksi syy luopua moisesta pellevaunusta!
Mun 97:ssa ei ole mitään lasinkohotusta, enkä usko että on sullakaan - seuraava pienempi mallinvaihdos oli vasta 2000-luvun puolella (facelift). Miksi tehtäisiinkään kallista ja vika-altista systeemiä hoitamaan asiaa, joka onnistuu loistavasti ilman turhia vempeleitä?
P.S. Mulla oli hetken aikaa uusi 1-sarjan Bemari, jossa oli moinen naurettava systeemi. Se ei toiminut pakkasella kun ikkunan voiteluaineet olivat jäykät, ja ikkuna jäi tiukalle kaarelle karmitiivisteen päälle, hyvä kun ei lasi taittunut. Yksi syy luopua moisesta pellevaunusta!
Käsittele silikoonilla ikkuna tiiviste niin se vähän ajan päästä notkea jolloin se "taipuu" ikkunan edestä oikeaan asentoon. Siihen asti ennen oven sulkemista avaa ikkunaa hieman. Kun painat lukituspainketta pitkään kaukosäätimessä niin ikkuna nousee takaisin ylös. Näin ainakin minulla tekee CLK:ssa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: SLK r170 ongelmat
Jos ikkuna nousee tiivisteen päälle, korjausohjeet löytyy : http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... tment.html" onclick="window.open(this.href);return false;