nyt kysyn että voinko asentaa turbon w201 2.6 e

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Haulla löytyy lisätietoa W201 190E turbottamisesta. Tuollaesimerkiksi on oma säie bensaturboista. Pienellä hakemisella ei jokaisen tarvitsisi kysyä samoja kysymyksiä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
mallu21
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 28.04.2010 21:05

Viesti Kirjoittaja mallu21 »

onks 2.5 16 v sitten absit jo???
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

On.. 16v se oli vakiovarusteena ja muissa taisi olla lisävaruste.


BTW. Jos verrataan näihin 16venasiin niin tarviiko autossa olla lukkoperä? Ei itsellä kyllä ongelmaa ole kun ASD löytyy, mutta muuten vain kyselen :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mää sain verrattua 2.5 16v ilman abseja, mutta se meni vain koska inssi ei hoksannut niitä vaatia.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Lain mukaan kun mennään, niin ne tarvitaan. Se on sitten kiinni siitä kuinka puusilmä katsuri on TAI siitä miten katsuri tulkitsee lakia
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin on niitä muutoskatsastuksia peruttu vuosienkin päästä kun on erhe huomattu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

Mie ehkä laittaisin noille tehoille remmin turbon sijaan, mutta se on vaan mun mielipide :D

esim. eaton m45 ois varmaan hyvä tohon n.200hv ja 2.6 litarseen. Itse jo kyhäilin aikanaan ex. W124 260e:heni eatonia, mutt ku ei enää kattastus setä päästänyt millään leimasta läpi edes vakiona ni sit jäi se operaatio siihen :cry:

edit: ja eaton on pienikokonen ni sen kyl saa konehuoneeseen oikee mukavasti sijoitettua.
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Totta, noilla turbotehoilla ei saa suurta huippua eikä kiihtyvyyttä, lisäksi se on helvetillinen projekti.. Remmi olisi parempi ratkaisu.. Itekin suunnitellut johonkin hamaan tulevaisuuteen kolmelitrasta remmiahdettua tenavaa, tai vaihtoehtoisesti stroukattua 24v konetta kireillä nokilla etc :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

nj^ kirjoitti:Totta, noilla turbotehoilla ei saa suurta huippua eikä kiihtyvyyttä, lisäksi se on helvetillinen projekti.. Remmi olisi parempi ratkaisu.. Itekin suunnitellut johonkin hamaan tulevaisuuteen kolmelitrasta remmiahdettua tenavaa, tai vaihtoehtoisesti stroukattua 24v konetta kireillä nokilla etc :wink:


remmi ois kyllä kiva lisä tommoseen 260e:hen 8) kun se nyt jopa tota W124 koppaakin liikuttaa vakiona ja terveenä ihan mukavasti, ainakin siintä n.80km/h eteenpäin mut tolla remmillä sais ainakin juuri sitä alkupään kiihtyvyyttä parannettua. Ite sillon mm. laskeskelin tolle M45:selle hihnapyörien halkasijat, siten että se ois kiertanyt max. ylikierroksilla mitä valmistaja "suosittelee" eli sen 14.000, jos konetta kierrätetään 6000(vakio 166hv/5800 ilman kattia)
Ite kun tykkään ajella autolla enempi sivuttain(ainakin mutkat :D ) ni tommonen pikku piristys ois tuonu kaivattua lisä potkua sopivasti kesäkelille 8)
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vaikka oha se m45 pikkuse pieni noin isoon koneeseen. Ei sillä, matalia paineita hoitelee kyl hienosti. ja niitä ylikierrätetään helposti sinne 18000 kierrokselle ilman oireita.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kyllä m45 on ihan liian pieni jo tuohon 2.6 koneenkin kylkeen... vähintään m62, mielummin kuitenkin m90 ja jos oikein tehoja remmin kanssa haluaa, niin sitten m112... palautuu hyötysuhteetkin vähän järjellisemälle tasolle, kun ei kiusata pientä ahdinta järjettömillä ylikierroksilla...

itse meinasin m90 tuohon 3 litraisen kylkeen, mutta sergeyn avustuksella sain ruotsista vastaavan kokoisen ruuviahtimen tai voi tuo hieman suurempi tuotoltaan olla, kuin m90 :roll:

edit: m90 tuotoksi ilmoitetaan n. 500 cfm ja tuon oman ruuvin tuotoksi olen laskenut n. 850 cfm, laskuissa voi olla pientä virhettä, kun on pitänyt muutella m3/min -> cfm, mutta virheeksi tuskin jää 50 cfm enempää...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sergey kirjoitti:niin on niitä muutoskatsastuksia peruttu vuosienkin päästä kun on erhe huomattu.
Eikös akella oo nykyää 3kk aikaa puuttua katsastuksesa hyväksyttyihi muutoksii?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

Sergey kirjoitti:ja niitä ylikierrätetään helposti sinne 18000 kierrokselle ilman oireita.
no se olikin valmistajan suositus tuo 14.000(näin se muistaakseni oli) et ohan niissä aina "vähä"varaa :)
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

nj^ kirjoitti:Totta, noilla turbotehoilla ei saa suurta huippua eikä kiihtyvyyttä, lisäksi se on helvetillinen projekti.. Remmi olisi parempi ratkaisu.. Itekin suunnitellut johonkin hamaan tulevaisuuteen kolmelitrasta remmiahdettua tenavaa, tai vaihtoehtoisesti stroukattua 24v konetta kireillä nokilla etc :wink:
Meinaako että remmiahtimmella olevasa o enämpi voimaa ku samantehosesa turbo ahetusa :lol: . Lopun viimein ei sen remmiahtimen asennus oo sen helepompi ku turbonkaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nii se o vain sillo helpompaa kun ei pakosarjaa ala muuttelemaan.

Mä en aken nykysäädöksistä tiedä, mutta n. 3-4v sitten kaverin 12v aikaisemmin muutoskatsastettu auto piti uusia kun oli väärät alustan osat. ts. se joutu laittamaan ne mitä vaadittiin ja todistaa muutos tehdyksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jeemu kirjoitti:Meinaako että remmiahtimmella olevasa o enämpi voimaa ku samantehosesa turbo ahetusa :lol: . Lopun viimein ei sen remmiahtimen asennus oo sen helepompi ku turbonkaa.
en meinaa että remmiahdin olisi voimaa tuovampi, mutta se herää heti koneen myötä -> parempi kiihtyvyys. Huipuissa jäädään varmaan pahasti verrattuna pakokaasuahtimeen. Itse en kyllä ole yhtään asentanut, mutta periaatteessa homma on kyllä helpompi kuin pakokaasuahdin. Tosin ei se pelkän remmin lyöminen auta, vaatii se muitakin toimenpiteitä.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

nj^ kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Meinaako että remmiahtimmella olevasa o enämpi voimaa ku samantehosesa turbo ahetusa :lol: . Lopun viimein ei sen remmiahtimen asennus oo sen helepompi ku turbonkaa.
en meinaa että remmiahdin olisi voimaa tuovampi, mutta se herää heti koneen myötä -> parempi kiihtyvyys. Huipuissa jäädään varmaan pahasti verrattuna pakokaasuahtimeen. Itse en kyllä ole yhtään asentanut, mutta periaatteessa homma on kyllä helpompi kuin pakokaasuahdin. Tosin ei se pelkän remmin lyöminen auta, vaatii se muitakin toimenpiteitä.
Samotenku oikein mitotettu turboahin.
Remmiahtimen asennukseen tarviit samalla lailla ahtoputket, kuullerin, sekä täytyy järjestää remmiveto ahtimelle mukkaanlukien ohjain/kiristys pyörät hihnalle. Eikä siinäkää ois pahitteeks tehä se pska orig pakosarja uusiks. Noh toisille toinen vaikee toisille helppo.

Mut mää laittasin mollemmat, remmi&turbo 8)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

Mut mää laittasin mollemmat, remmi&turbo 8)
remmi & turbohan se ois paras vaihtoehto. mutta sitten tarvii jo moottorinohjausta yms. ja on tietysti muutenkin monimutkasempi putkiston yms. osalta kuin pelkkä turbo tai remmi yksinään. mitä noita lueskellu eri turbo&remmi juttuja/ projekteja ni niissä abut kaikissa remmin ottaa alakierrokset ja kytkeytyy pois turbon lähtiessä yläkierroksilla heräämään. Näissä kaikissa ollut ISO turbo jota siis avustettu remmillä.

Kyl tuo remmiahdin on omasta mielestä paljon "eksoottisempi" vekotin kuin turboahdin ja esim. itse remmitettyjä mersuja(tai muitakaan menopelejä) ei oo vastaan tullut liialti, ni semmosen rakentaminen ois mielessä itellä edelleen juuri 2.6 tai 3,0 M103: sesta koska onhan siitä otettu turbolla 5-600hv, ja taitaa olla vielä kestäväkin kone, ainakin omasta kokemuksesta voin kertoo että en kyllä saanyt omaa 2.6: sta millään hajoamaan, vaikka sateella ja kuivalla asvaltilla harvase kerta kakkos tai kolmos vaihteella rääkkäsin rajottaajaa vasten ni ei hajoo, ei sit millään :lol: ei edes vetarit tai vaihdelaatikko hajonnut, toki loppu vaiheissa perässä ole havaittavissa pientä väljyyttä :lol:
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla olis jo melkein kaikki osat olemassa tuohon remmi + turbo yhdistelmään m103 kylkeen asennettavaksi, enää puuttuu motivaatio ja aika :D

eli holsetin hx40 super, C32 AMG:n ruuviahdin (tuotto vissiin jossain eaton m90 ja m112 väliltä :roll:), 760 CC/min suuttimet, megasquirt, laajakaista lambda ym. pikku sälää... ehkä kesän aikana tai sitten menee ensitalven hommiksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

napa kirjoitti:mulla olis jo melkein kaikki osat olemassa tuohon remmi + turbo yhdistelmään m103 kylkeen asennettavaksi, enää puuttuu motivaatio ja aika :D

eli holsetin hx40 super, C32 AMG:n ruuviahdin (tuotto vissiin jossain eaton m90 ja m112 väliltä :roll:), 760 CC/min suuttimet, megasquirt, laajakaista lambda ym. pikku sälää... ehkä kesän aikana tai sitten menee ensitalven hommiksi...


johan tolla holsetilla pääsee reilusti yli 500hv ellei kuutensataan?? 8) eli mukava mese tulossa :D

edit: ja muistaakseni tol holsetilla saa yli 4bar ahtoja eiköhän riitä 8)
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Onko kukaan laittanut vapaastihengittävään w124 260E tai 300E malliiin turboa? Ovat käytännössä sama auto toinen vain isommilla pytyillä.
Paljonko saa ottaa hv ilman alustamuutoksia ja pitääkö automaattilootaa muuttaa?
Pitääkö puristuksia pienentää?
Koneen kestävyyskokemuksia?
Automaattilootan kestävyys turbottamisen jälkeen?
Saako tehoa jollakin muilla keinoilla (ilman turboa) ja minkä verran?

Volvon bensakoneiden turbotuksesta löytyy paljon tietoa, mutta Mersujen bensakoneista vähän.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

vilkku kirjoitti:Onko kukaan laittanut vapaastihengittävään w124 260E tai 300E malliiin turboa? Ovat käytännössä sama auto toinen vain isommilla pytyillä.
on laittanut
vilkku kirjoitti:Paljonko saa ottaa hv ilman alustamuutoksia ja pitääkö automaattilootaa muuttaa?
Et yhtään, koska +20% vertailukohde on vasta tehokkainta mallia kohtaan (eli oliko se sitten se 320 24v?)
vilkku kirjoitti: Automaattilootan kestävyys turbottamisen jälkeen?
Riippuu väännöstä ja tehosta, mutta vahvistaa se melkeinpä tarvi
vilkku kirjoitti: Saako tehoa jollakin muilla keinoilla (ilman turboa) ja minkä verran?
Nokilla ja kantta höyläämällä voit jotakin heposia saada takasin. Mites jos rakentais kireen vaparin jyrkillä nokilla, läppärungoilla ja megalla?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja vilkku »

nj^ kirjoitti:
vilkku kirjoitti:Onko kukaan laittanut vapaastihengittävään w124 260E tai 300E malliiin turboa? Ovat käytännössä sama auto toinen vain isommilla pytyillä.
on laittanut
vilkku kirjoitti:Paljonko saa ottaa hv ilman alustamuutoksia ja pitääkö automaattilootaa muuttaa?
Et yhtään, koska +20% vertailukohde on vasta tehokkainta mallia kohtaan (eli oliko se sitten se 320 24v?)
vilkku kirjoitti: Automaattilootan kestävyys turbottamisen jälkeen?
Riippuu väännöstä ja tehosta, mutta vahvistaa se melkeinpä tarvi
vilkku kirjoitti: Saako tehoa jollakin muilla keinoilla (ilman turboa) ja minkä verran?
Nokilla ja kantta höyläämällä voit jotakin heposia saada takasin. Mites jos rakentais kireen vaparin jyrkillä nokilla, läppärungoilla ja megalla?
Kiitos. Selvitin, jotta 2.8 24V kat. on 197hv, mutta en löytänyt osavastaavuuksia.. onko sillä koneella olemassakaan. Mutta vertailukohta lienee 300 24V kat. , jossa 220hv. Paljon joutuisi sitten vaihtamaan osia pyörännavoista lähtien! 300 mallin turbottamienen iso projekti.

260 varmasti saisi turbotettua 300 mallin tehoihin ilman muutoksia eli 166hv -> 188hv ja ymmärsinko oikein, että kun 20% sääntö huomioiden ei täyty tuo 300 24V teho eli 260 koneeseen saa pistää ilman muutoksia sen 166 hv + 20% eli 198hv??
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ei toimi noin, aina yli menevät tehot verrataan seuraavaan ja vasta mallisarjan tehokkaimmasta tuo +20%. Eli jos otat 2.6l koneesta 167hp niin periaatteessa pitäisi verrata sitten seuraavaan, joka lienee tuo 300 12v 188hp. 189hp ja verrataankin jo 300 24v 220hp ja sitten 221hp -> 320 24v (+20% jos siltä tuntuu). 400 ja 500 ei taida enään kuulua samaan mallisarjaan aken mukaan, joten ei kelpaa vertailukohteeksi
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Ei kai 300E kuulu 190 sarjaan??? Ja kuuluukos coswortitkaan 190 mallisarjaan? Jos kerta 400e ja 500e ei kelpaa w124 sarjaan.

Eli eikös 190/201 mallisarjan tehokkain ole 2.5 16v vai juurikin tuo 260?

Eikö tosiaan saa nostaa tehoja 20% 260:stä ilman alustan muutoksia?

Itte tässä havitellu rakentaa ens kesäks rata/luisupeliä, ni toi 190, 260 ahdistettuna saattas olla vaihtoehto.
Tosin haluan sen olevan vielä kilvissä, joten aihe kiinnostaa kovasti.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

2.5-16v 204hp on tehokkain tenava suomenmaalla :P

Eli tenavaan saa 255hp ja 3.25l koneen, koneen painoista en tiedä, mutta 602 turbo se on.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

jukkis. kirjoitti:no joo w201 2.6 16v ei ole olemasakaan.
:lol: otetaan ensin selvää asioista ennen kun huudellaan mitään :lol:
http://www.baureihe201.de/W201/tuning.htm
Avatar
Ammendment
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51

Viesti Kirjoittaja Ammendment »

eero1989 kirjoitti::lol: otetaan ensin selvää asioista ennen kun huudellaan mitään :lol:
http://www.baureihe201.de/W201/tuning.htm
Kiitokset erittäin hyvästä linkistä.
W201 2.6
W201 2.0
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eero1989 kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:no joo w201 2.6 16v ei ole olemasakaan.
:lol: otetaan ensin selvää asioista ennen kun huudellaan mitään :lol:
http://www.baureihe201.de/W201/tuning.htm
ei tuo ollut enää mersu, vaan joku "haagertin" vai minkä lie orhaisen tekemä :D ja näytti löytyvän myös 2.7 versiona... hyvä linkki kuitenkin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

nii mutta w201 2.6 16v ;)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vastaa Viestiin