C 220 D Ei kiihdy

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

C 220 D Ei kiihdy

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Eli tuollainen 220 Diesel aj. 245 tuh.
Joskus kiihtyy ja toisinaan sitten taas ei, useinmiten ei.
Tuo kiihtyvyys on tosiaan ihmeellistä, ohitukset sujuu joskus hyvinkin nopeasti, mutta useimmin hitaasti. Ja paikaltaan lähtö on sama juttu, joskus mese tykkää kiihtyä hyvinkin, useimiten se on kyllä aika laiska

Ja kun kone on kylmä, jää käymään vasta tokalla tai kolmannella, lämpimänä ei ongelmaa.

Onkohan siellä joku syöttöpumppuvika, siinä taitaa olla Lugas-pumppu, pitääkö ostaa uusi pumppu vai mitä kannattaa tehdä, en haluaisi autoa laittaa vielä vaihtoonkaan kun on muuten hyvä.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ei siihen sellaista ominaisuutta kuulukaan kuin kiihtyminen, jos ei kuskia lasketa.... :lol: :wink:
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

RH kirjoitti:Ei siihen sellaista ominaisuutta kuulukaan kuin kiihtyminen, jos ei kuskia lasketa.... :lol: :wink:
Jaahas, sitä ollaankin näemmä huumorimiehiä, mutta kiitti vaan.

Jos jollakin on yhtä hyviä ohjeita tai jopa parempia, niin ne on kyllä tervetulleita.
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Voisivatko ilmavaivat olla syynä tuohon huonoon kylmäkäynnistymiseen? Siispä kaalikeiton syömistä vältettävä, minkä lisäksi kirkkaiden polttoaineputkien o-renkaat vaihtoon.

(Sori kun jatkoin huonon huumorin viljelyä...)
S204
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Ensiapu huonoon käynnistymiseen on semmonen että parkkeeraat keulan alamäkeen. Muuten valuu ne löpöt sieltä polttoaineputkista takasin tankkiin.

Homman pystyy korjaamaan uusilla O-renkailla niihen läpinäkyviin polttoaineputkiin siellä konehuoneessa.

Onko automaatti vai manuaali?
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

>>Onko automaatti vai manuaali?<<

Se on automaatti, hmm...mitäs sillä on merkitystä?

Pitääkin testata tuo "nokka-alas" systeemi.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos se on manuaali tai nelivaihteinen automaatti niin lucas lepikkoon ja bosch rivipumppu tilalle. Jää vikatilat ja nykimiset. :D
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Juu se on nelivaihteinen automatic...minkäs verran tollanen Boschin uusi pumppu maksaa, vai kannattaako hakea purkaamosta ja laittaa se.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Sen "laittaminen" ei ihan tostavaan onnistu. Sanotaanko että on parempi kuin "laitattaa" sen bochin sinne.

Kuulopuheiden mukaan sen ~1500€ se ottaa, mutta paljon se myös antaa. ..kuulemma.

pienempi kulutus,tehojen kasvu, ei hajoa..

Tosin kannattaa miettiä että vaihdattaako sitä vielä tällähetkellä toimivaa Lucasia, mutta mikäli se hajoaa, niin ehdottomasti BOCH tilalle. Maksavat samanverran, mutta bochia ei sitten ikinä tarvitse enään uudestaan laitattaa..

Ja pumpunvaihtoja tais tehdä PP-Diesel niminen fima. Haulla löytyy myös lisää aiheesta juttua.

Sitä aattelin tolla vaihdelaatikko jutulla että pystyt säätämään KickDaunin herkkyyttä siitä kuskinpuolella olevasta kaasuvivusto hässkästä, kun kiristät sen pallonivelillä varustetun kierretangon ihan minimi lyhyyteen. 220D kun on vähän semmonen "kierroskone", niin on mukavampi että laatikko vedettää joka vaihteen vähän ylemmille kierroksille, ja kikdaunikin toimii aktiivisemmin. Ainakin itselläni oli ennen semmonen että 4vaihteella kiihdyteltiin sieltä 60km/h nopeudesta, eikä kikdaunilla ollut merkitystä, nytkun säädin sitä pallonivel tankoa, niin vaihtaa 4:selta pienempää jopa 80km/h vauhdissa. Mukavempi ohitella kun ei tarvi sitä keppiä hämmentää...
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Tuo kiktauni tosiaan pitää säätää herkemmäksi, ei meinaa helpolla vaihtaa alemmas juuri silloin kun pitäisi esim. ohituskiihdytyksessä joutuu toisinaan vetäseen vivusta taaksepäin että hakee pienenpää.

Kiitti kaikille huumorimiehille tähän mennessä, näillä ohjeilla edetään.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1017
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Nyt tuo sama virus on tullut minun Väyryseenkin. :evil: :evil:

Pari kertaa lähiviikkoina on temppuillut tiellä. Kickdown ei toimi ja kierrokset ei nouse yli 3000:n. Sitten kun lähtee seuraavan kerran ajamaan niin toimii normaalisti. :shock:

Älä nyt kuitenkaan ala pumppuja vaihtelemaan! Jos ensin tsekkaisi ilma- ja löpöputsarit. Jos ei auta niin sitten ilmamassamittarin tarkastus tai auto kompuutteriin...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Espe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 07.03.2010 19:34
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Espe »

Oma 203 cdi teki samaa. Kiukutteli jonkun viikon. Lopulta alkoi herjata moottorivika-valolla. Putsasin EGR-venttiilin ja taas alkoi pelata hienosti. Kaikki kickdown, kierrostennousu ym. viat katos samantien. Ihme venttiili.
hiivatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 29.10.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja hiivatti »

Tyypillisiä Lucas pumpun ominaisuuksia ja vikoja. Kaverilla meni kaksi kertaa Lucas pumppu rikki väyrysestä ennenkuin laittoi koko auton menemään.

Itselläni on 220D -94 Lucasin pumpulla, kerran vaihdettu (edellinen omistaja). Syy yksinkertaisesti, kierrokset eivät nousseet.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1017
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Nyt korjaantui Väyrysen kiihtyvyys ongelma.

Soitin oireista mersukorjaajalle. Hän kysyi, että tuleeko vikailmoitusta näytölle. Sanoin, että ei tule.

Hän vastasi siihen, että jos ilmamääräanturi on rikki, niin siitä ei tule ilmoitusta. Vaihda se ensin.

Tein työtä käskettyä (KL-varaosa 75€) ja alkoi pelittää! :wink:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Vastaa Viestiin