Dieselvero?
Dieselvero?
Olis semmoinen hiukan yleisluontoisempi kysymys, että miten näitten pakettiautojen käyttövoimavero tulee muuttumaan tulevana vuonna?
Olen kuullut siitä juttuja, olis hyvä kuulla faktatietoakin, kun oli suunnitelmissa hankkia emännälle sellainen henkilöautosta tehty paku.
Että onko se halvanveron aika pian mennyttä...?
Olen kuullut siitä juttuja, olis hyvä kuulla faktatietoakin, kun oli suunnitelmissa hankkia emännälle sellainen henkilöautosta tehty paku.
W210 E200-99 Classic ...kyllä sille bensa maistuu... :)
käyttövoimavero (vanha dieselvero) pysyy kai ennallaan, mutta se käyttömaksu, vai mikä lie, alkaa koskemaan myös paketti ja matkailuautoja ja se menee kokonaispainon mukaan...
kuorma-auto tulee verojen ja muiden ylimääräisten maksujen osalta kaikkein edullisimmaksi pitää nykyään
pitäisköhän itsekin päivittää tuo ducaton kevyt kuorma-auto joksikin 10 pyörä peterbiltiksi pirun isolla makuukopilla, niin se olis samalla "matkailuauto"

kuorma-auto tulee verojen ja muiden ylimääräisten maksujen osalta kaikkein edullisimmaksi pitää nykyään

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Näinhän se meni että Dieselin hinta nousee jonkunverran ja käyttövoimavero laskee keskimäärin 100e vuodessa Keskikokoiselta henkilöautolta ensi vuonna. Mersut kai lasketaan isommiksi joten Vero saattaa laskea vähän enemmän. Paketti ja kuormaautoissa se muutos ei ole iso varmaankaan.4tuoppi kirjoitti:Olisko kellään heittää käytännön esimerkkiä muutoksesta, vaikka euroina....

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Eli tuon mukaan melko turha jos 550e joudut maksamaan että saat ajella kakspaikkasella pakulla, meinaa eihän tuo nyttenkää ole kun jotai 600 muistaaksenisportsman kirjoitti:Pakettiauton joka on vanhempi kuin 2008 autovero määräytyy jatkossa
kokonaispainon mukaan . Fintrafin sivulta saat tarkan määrän mutta
lienee 300-550 euroa/vuosi. Eli maksut nousevat tuntuvasti 1.3.2011 alkaen.
Merseedespents
Re: Dieselvero?
Moro4tuoppi kirjoitti:Olis semmoinen hiukan yleisluontoisempi kysymys, että miten näitten pakettiautojen käyttövoimavero tulee muuttumaan tulevana vuonna?
täältä tietoo veroista. http://www.trafi.fi/
Elikkäst, menikös se nyt niin, että kun on pelkästään etupenkit, niin ei muutosta nykyiseen tapahdu. Mutta jos on näitä 2+x "kovalla" tahi pehmeillä penkeillä olevia laitoksia, niin näissä kaiketi sitten tulee noita veromuutoksia. Tietyin ehdoin toki
Olenko ymmärtänyt oikein?? =D
Olenko ymmärtänyt oikein?? =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Voi ollaki juu. Tommosen peedeeähfän jostain päin trafin/aken sivuja löysin.dealer kirjoitti:Minulla on 2+3 paku ja käyttövoimavero on ennallaan eli 49 euroa vuodessa.
Ajoneuvoveron perusosa pieneni hieman ollen nyt vähän yli 100 euroa.
Muutos tuli voimaan .... olikos se maaliskuun alusta tänä vuonna ?
Koskee kaikkia henkilö- ja pakettiautoja.
Edit: ja plaaah, lukihärö. Eli eipä taidakaan muuttua noissa 2+x vehkeissäkään mitenkään. Liian hätänen olin..

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Mercedes 300CEA 24V -91
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
Käyttövoimaveroa kerättiin vuonna 2008 337 miljuunaa € . Jos kaavailtu 8c korotus polttoaineveroon toteutuu , meinaa se valtion kassaan ~200milj. € lisätuloja polttoaineveroon + päälle vielä ALV .tempera kirjoitti: Näinhän se meni että Dieselin hinta nousee jonkunverran ja käyttövoimavero laskee keskimäärin 100e vuodessa Keskikokoiselta henkilöautolta ensi vuonna. Mersut kai lasketaan isommiksi joten Vero saattaa laskea vähän enemmän. Paketti ja kuormaautoissa se muutos ei ole iso varmaankaan.![]()
Tämähän niillä on tarkoitus että jos ajaa paljon maksaa myös siitä enemmän.
Jos käyttövoimavero ei puolitu , niin loppu on minun mielestäni kusetusta. Jotkut toki voittaa mutta monet häviävät entistä enemmän.
Valtio hoitaa näin KRaPulaansa (Krooninen Raha Pula) ...
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Tästä saamme kiittää niitä veronkiertoautoilla ajavia, jotka eivät halunneet maksaa edes sitä pientä vuosittaista käyttövoimaveroa, jonka vuoksi dieselin pumppuhinta oli tai siis on vielä tänään paljon pienempi kuin bensiinin. (Henkilöautomaisesti käytetyt matkailuautot ja pakut)
Olemme menossa kohti tilannetta, jossa bensiini ja diesel maksavat yhtä paljon, tämä tilannehan on lähes kaikkialla muualla europassa käytössä...niin että kiitos vitusti sinulle, joka ajat veronkieroautolla.
Ammattiautoilijat, taxit ja kuorma-autoilijat ja kaikki muutkin, jotka kuluttavat paljon dieseliä vuodessa, kiittävät myös oikein sydämmestään...varmasti.
Minua ei lämmitä se, että se vuosittain maksamani 900€ lappu pienenee komeasti vaikkapa 500€ luokkaan.
Siitä olen kuitenkin tyytyväinen, että jatkossa myös nuo veronkiertoautoilla ajavat osallistuvat näihin verotalkoihin....juuri sillä summalla mitä ajavatkin.
Olemme menossa kohti tilannetta, jossa bensiini ja diesel maksavat yhtä paljon, tämä tilannehan on lähes kaikkialla muualla europassa käytössä...niin että kiitos vitusti sinulle, joka ajat veronkieroautolla.
Ammattiautoilijat, taxit ja kuorma-autoilijat ja kaikki muutkin, jotka kuluttavat paljon dieseliä vuodessa, kiittävät myös oikein sydämmestään...varmasti.
Minua ei lämmitä se, että se vuosittain maksamani 900€ lappu pienenee komeasti vaikkapa 500€ luokkaan.
Siitä olen kuitenkin tyytyväinen, että jatkossa myös nuo veronkiertoautoilla ajavat osallistuvat näihin verotalkoihin....juuri sillä summalla mitä ajavatkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
veskola kirjoitti:Tästä saamme kiittää niitä veronkiertoautoilla ajavia, jotka eivät halunneet maksaa edes sitä pientä vuosittaista käyttövoimaveroa, jonka vuoksi dieselin pumppuhinta oli tai siis on vielä tänään paljon pienempi kuin bensiinin. (Henkilöautomaisesti käytetyt matkailuautot ja pakut)
ja mitähän nämä veronkieroautot ovat?......en oikein ymmärtänyt? (tyhmä kun olen).
ihan sama millä kukakin on ajanut ja ajaa, mielestäni kaikkien polttoaineiden tulisi maksaa saman verran ja sopiva hinta olisi 20-30€/litra....ai miksi?...no muuten vaan.

kuljetusyrityksiin ja ammattiautoilijoihin.....yrityskohtaisilla vähennyksillä voidaan vaikuttaa siihen että mitään muutosta ei synny....mutta miksi pitää kuljetusyritysten takia olla matala hinta?....ihan on kuljetusliikkeiden omaa tyhmyyttä jos ei sopimuksessa lue mahdollisuutta nostaa hintaa polttonesteiden hinnanmuutosten johdosta...

eikä tuo diesel ole mikään maailman pelastus...katsokaa vaan kun parin vuoden päästä ne todetaan nokivaaran takia käyttökieltoon...
Opel, "weird lieben autos"....
Kannattaa kysyä googlesta jos itse ei hoksaa...eemeli 210 kirjoitti:ja mitähän nämä veronkieroautot ovat?......en oikein ymmärtänyt? (tyhmä kun olen).

Ei kun ne nousivat jo 1.3.2010dealer kirjoitti:Mikähän tämä tieto nyt sitten on ?.... Eli maksut nousevat tuntuvasti 1.3.2011 alkaen.

Vuonna 2011 ne taas laskevat joillakin, samalla kun pumppuhinta nousee...
Lisää tietoa: www.skg.fi