MB W124 260 E - ensimmäinen autoni
MB W124 260 E - ensimmäinen autoni
Terve kaikille!
Viimein uskaltauduin tänne foorumilaisten joukkoon, vaikka olenkin jo pitkään fiilistellyt täällä esillä olleita autoja. Elikkäs ensimmäinen virallisesti oma auto tuli hankittua viime marraskuussa mutta nyt se alkaa olemaan kelvollinen esiteltäväksi.
Tämän auton pitäminen on minulle pitkälti harrastus, koska päätoimisena opiskelijana budjetti on rajallinen, eikä varsinaista tarvetta autolle vielä ole. Merkin valinnan suhteen ei tosin ollut vaihtoehtoja.
Kyseessähän on siis kohtuullisen iäkäs tapaus - W124 vm. -91 260 E automaattilaatikolla. Kokemukset aikaisemmasta saman korimallin autosta innostivat tämänkin yksilön valinnassa. Tämä yksilö löytyi Jyväskylän suunnalta ja on ollut arkisessa käytössä aiemmin. Historian mukaan aikaisempia omistajia kolme kappaletta.
Auto on tuotu Saksasta 2004, siellä sillä on ollut yksi omistaja ja mittarissa tullessa noin 120 tkm - nyt noin 207 tkm. Ruostesuojauksen jäljiltä (2004) auton kori on hyvässä kunnossa ja maalipinnassa ei ole pahaa sanottavaa.
Oikeassa takakulmassa olleen naarmun maalautin pois tässä kevään aikana ja samalla käynnillä sai lähteä myöskin vetokoukku. Kesäksi tuli hankittua perus 15" aluvanteet, jotka mielestäni sopivat auton ilmeeseen kuin nakutettu.
Sisustassa kuskin penkissä oli reunassa hieman kulumaa ja paikallisessa verhoomossa sain reunan korjautettua ja penkki on nyt kuin uusi. Muutoinkin sisusta on varsin esimerkillisessä kunnossa.
Huoltohistoria on myöskin kohtuullinen käsittäen säännölliset merkinnät myöskin Suomen päässä. Joulukuussa käytin auton Kahvimaan autossa (Nummela), jossa eivät löytäneet mitään teknistä huomautettavaa. Siispä vain öljynvaihto ja katsastus samantein.
Auton yleisilme alkaakin olla hyvin pitkälti valmis. Tavoitteena on ollut yleisilmeeltään tasapainoinen ja tyylikäs auto! Aivan originelliin en sentään ole tyytynyt.
Kesän alussa on tarkoitus vielä myllyttää auton pinta, jotta väri saa takaisin syvän sinisen sävyn.
Kommentteja saa laittaa! Harrastukseni on siis aluillaan ja uskoakseni jatkossakin tulee liikuttua kyseisen merkkisillä autoilla.
Tässä vielä VIN-koodin pohjalta teknisiä tietoja:
VIN WDB1240261B481944
Model 260 E
Chassis 1240261B481944
Engine 103940 12 098161
Transmission 722409 03 042069
Order 0 0 297 75294
Lights HELLA
Wiper SWF
Cab 03265
Delivery date 05.03.91
Dealer company employees / MBAG (297)
Interior velours black (961)
Paint 904 midnight (dark) blue (T) (с 01.01.1968)
Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
583 electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
Lisäksi vielä muutama tuore kuva autosta.
Viimein uskaltauduin tänne foorumilaisten joukkoon, vaikka olenkin jo pitkään fiilistellyt täällä esillä olleita autoja. Elikkäs ensimmäinen virallisesti oma auto tuli hankittua viime marraskuussa mutta nyt se alkaa olemaan kelvollinen esiteltäväksi.
Tämän auton pitäminen on minulle pitkälti harrastus, koska päätoimisena opiskelijana budjetti on rajallinen, eikä varsinaista tarvetta autolle vielä ole. Merkin valinnan suhteen ei tosin ollut vaihtoehtoja.
Kyseessähän on siis kohtuullisen iäkäs tapaus - W124 vm. -91 260 E automaattilaatikolla. Kokemukset aikaisemmasta saman korimallin autosta innostivat tämänkin yksilön valinnassa. Tämä yksilö löytyi Jyväskylän suunnalta ja on ollut arkisessa käytössä aiemmin. Historian mukaan aikaisempia omistajia kolme kappaletta.
Auto on tuotu Saksasta 2004, siellä sillä on ollut yksi omistaja ja mittarissa tullessa noin 120 tkm - nyt noin 207 tkm. Ruostesuojauksen jäljiltä (2004) auton kori on hyvässä kunnossa ja maalipinnassa ei ole pahaa sanottavaa.
Oikeassa takakulmassa olleen naarmun maalautin pois tässä kevään aikana ja samalla käynnillä sai lähteä myöskin vetokoukku. Kesäksi tuli hankittua perus 15" aluvanteet, jotka mielestäni sopivat auton ilmeeseen kuin nakutettu.
Sisustassa kuskin penkissä oli reunassa hieman kulumaa ja paikallisessa verhoomossa sain reunan korjautettua ja penkki on nyt kuin uusi. Muutoinkin sisusta on varsin esimerkillisessä kunnossa.
Huoltohistoria on myöskin kohtuullinen käsittäen säännölliset merkinnät myöskin Suomen päässä. Joulukuussa käytin auton Kahvimaan autossa (Nummela), jossa eivät löytäneet mitään teknistä huomautettavaa. Siispä vain öljynvaihto ja katsastus samantein.
Auton yleisilme alkaakin olla hyvin pitkälti valmis. Tavoitteena on ollut yleisilmeeltään tasapainoinen ja tyylikäs auto! Aivan originelliin en sentään ole tyytynyt.
Kesän alussa on tarkoitus vielä myllyttää auton pinta, jotta väri saa takaisin syvän sinisen sävyn.
Kommentteja saa laittaa! Harrastukseni on siis aluillaan ja uskoakseni jatkossakin tulee liikuttua kyseisen merkkisillä autoilla.
Tässä vielä VIN-koodin pohjalta teknisiä tietoja:
VIN WDB1240261B481944
Model 260 E
Chassis 1240261B481944
Engine 103940 12 098161
Transmission 722409 03 042069
Order 0 0 297 75294
Lights HELLA
Wiper SWF
Cab 03265
Delivery date 05.03.91
Dealer company employees / MBAG (297)
Interior velours black (961)
Paint 904 midnight (dark) blue (T) (с 01.01.1968)
Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
583 electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
Lisäksi vielä muutama tuore kuva autosta.
W218 350 CDI Shooting Brake
ex:
W124 260 E
W124 300 TD
ex:
W124 260 E
W124 300 TD
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Tervepä terve ja tervetuloa foorumille!
Autosi on edelleen hieno . Miten mie muistelen että sisus olisi ollut sininen; koodi sanoo jotta musta.
Autosi on edelleen hieno . Miten mie muistelen että sisus olisi ollut sininen; koodi sanoo jotta musta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Terve Timo L.!
Sisus on tosiaan kankaiden osalta sinertävä mutta muutoin musta. Viime näkemältä olen laittanut kuntoon muutamia pieniä yksityiskohtia, jotka vaikuttavat positiivisesti auton yleisilmeeseen.
Kuvia lisää varmasti myös jatkossa, kunhan kesä kunnolla koittaa!
Kahvitarjous on edelleen voimassa, mikäli satutaan törmäämään. Kesän olen pitkälti Lohjan suunnalla.
Sisus on tosiaan kankaiden osalta sinertävä mutta muutoin musta. Viime näkemältä olen laittanut kuntoon muutamia pieniä yksityiskohtia, jotka vaikuttavat positiivisesti auton yleisilmeeseen.
Kuvia lisää varmasti myös jatkossa, kunhan kesä kunnolla koittaa!
Kahvitarjous on edelleen voimassa, mikäli satutaan törmäämään. Kesän olen pitkälti Lohjan suunnalla.
W218 350 CDI Shooting Brake
ex:
W124 260 E
W124 300 TD
ex:
W124 260 E
W124 300 TD
Re: MB W124 260 E - ensimmäinen autoni
Näin on. Pidä tuo linja jatkossakinSello kirjoitti: Kesäksi tuli hankittua perus 15" aluvanteet, jotka mielestäni sopivat auton ilmeeseen kuin nakutettu.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Loppukesän mietteitä - W124 260 E
Heipä taas! Kesäkausi kääntymässä syksyyn ja nyt jälleen Kuopiossa. Lupasin postailla tänne kesän aikana lisää kuvia. Tässä niitä sitten muutamia...
Auton ilme on kohentunut rekisterikilpien osalta ja lisäksi maalipinta on koneellisesti kiillotettu. Täytyy kyllä myöntää, että ehdottomasti kannatti tehdä!
Hellekesästä huolimatta pelkästään kattoluukku auki on ollut mahtavaa cruisailla.
Itse en valitettavasti kesän miiteissä ehtinyt poiketa auton kanssa, vaikka tarkoitus kyllä oli. Kertaalleen auto kävi Tikkurilassa kääntymässä, tuolloin tosin veljen kuljettamana.
Syyskauden ajot jatkunevat lokakuun loppuun, mikäli säät vain sallivat. Auto on tarkoitus laittaa seisontaan talveksi ja näin ollen se palvelisi jatkossa vain kesäkäytössä.
Auton ilme on kohentunut rekisterikilpien osalta ja lisäksi maalipinta on koneellisesti kiillotettu. Täytyy kyllä myöntää, että ehdottomasti kannatti tehdä!
Hellekesästä huolimatta pelkästään kattoluukku auki on ollut mahtavaa cruisailla.
Itse en valitettavasti kesän miiteissä ehtinyt poiketa auton kanssa, vaikka tarkoitus kyllä oli. Kertaalleen auto kävi Tikkurilassa kääntymässä, tuolloin tosin veljen kuljettamana.
Syyskauden ajot jatkunevat lokakuun loppuun, mikäli säät vain sallivat. Auto on tarkoitus laittaa seisontaan talveksi ja näin ollen se palvelisi jatkossa vain kesäkäytössä.
W218 350 CDI Shooting Brake
ex:
W124 260 E
W124 300 TD
ex:
W124 260 E
W124 300 TD