124 automaattilattikko käyttäytyy oudosti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

124 automaattilattikko käyttäytyy oudosti

Viesti Kirjoittaja ekamese »

Automaattilaatikko alkoi täristämään pakilla ja ehkä hieman d:llä. No se oli aika pientä kuitenkin. Laatikko on toiminut kuin unelma noin 1,5 vuotta. Nyt alkanut oireilla täristyksellä vaihteenvalitsimen ollessa vapaalla. Alkuun kuulosti kuin äänet olisi kuulunut perästä. Vapaalla ollessa auto myös yrittää nyökkiä eteenpäin. Laatikkon lisäsin oljyä kun joissain vaihdoissa 3-4 välillä kierrokset nousi ja ajattelin kyseessä olevan öljynpuute. Nut ongelmana on liikkeelle lähtiessä kova täristys ja kierroksia pitää nostaa reilusti että laatikko ottaa kunnolla vaihteen päälle. Ajettuani joitain kilometrejä ongelmat pahenivat niin että vaihtaessa isommilla kierroksilla tuntuu kovaa tärinää ja luistamista löytyy. Pienellä kaasulla vaihdot OK: Liikkeelle lähtö on suuri ongelma kun auto ei enää meinaa liikkua ollenkaan ilman kunnon kierroksia jolloin alkaa mieletön tärinä ja luistatus. Mistähän päin vikaa lähtisin etsimään? Tietenkin oljynvaidot ja korjausjouset ovat mielessä, mutta laatikon oireet alkoivat niin äkillisesti että jyse voisi olla jostain muustakin. Kiitollisena odotan pikaisia neuvoja jos jollain on ollut samanlaisia ongelmia ja niihin on löytynyt ratkaisu.
kolehmainen2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 24.07.2007 22:01
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kolehmainen2 »

Tuohon vikaa ei varmastikaan enää poppakonstit auta (alipaineruuvin vääntely).... Itse vaihdoin lootan kun oireita tuli, viisaammat jatkakoon..
Viimeksi muokannut kolehmainen2, Ma 26.04.2010 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Älä aja enää sillä laatikolla, jos haluat siitä vielä ehjän. Nyt äkkiä aski irti ja remonttiin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin