W124 muovihelmojen irroitus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

W124 muovihelmojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Huomenta,

yrittämisestä huolimatta en löytänyt sopivia hakusanoja, joila olisi foorumilta löytänyt valmiin vastauksen. :x Vaikka olen saletti, että olen lukenut nämä ohjeet täältä aikaisemmin.... Joten pakko kysyä vanhaa asiaa.

W124 leveähelmaisen -94 mallin farkun ruostekatsantoa pitäisi tehdä, ja varsinkin kynnyskoteloiden muovihelmojen irrotus olisi tärkeätä. Kuinka ne saa irti?

Muille muovihelmoille löysinkin suurinpiirtein ohjeet, mutta eihän se haittaa jos ne olisivat samassa paikassa. Tai hyvän linkin päässä...

Missäs vaiheessa muuten tuollainen 124 on sen rajan ylittänyt, ettei siitä hyväksi saa kohtuutyöllä? Auton pitäminen persottaisi (turbo, automaatti, ilmastointi, kiva väri jne. jne.), mutta ei viitsisi ottaa lisää stressiä hirveistä ruosteista, kun pihassa seisoo vähän vaatimattomammin varusteltu helmi oikeilla kohtuukilsoilla....
:?:
------
W124 300 TD -92
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ainakin tenavassa avataan ovi, kaks ruuvia auki ja lista liu'utetaan pois.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Musta kumitiiviste pois helmasta(ei oo ku painamalla siellä urassa) ja alta paljastuu miljoona 8millin kannalla olevia ruuvia.
Pohjan puolelta sama homma mutta ruuvit ovat ihan näkösällä.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
kolehmainen2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 24.07.2007 22:01
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kolehmainen2 »

teem085 kirjoitti:Musta kumitiiviste pois helmasta(ei oo ku painamalla siellä urassa) ja alta paljastuu miljoona 8millin kannalla olevia ruuvia.
Pohjan puolelta sama homma mutta ruuvit ovat ihan näkösällä.
Juurikin näin, ja ylempää lähtevät silläin että oven sisäpuolelta ruuvit pois (2-4 :) ) ja sitten ala puolelta "nopea" nykäisy ja ylhäältä liu'uttamalla.. Alhaalle pitää tosin uusia kiinnikkeet tällöin..
Avatar
mika4matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
Paikkakunta: Espoo

varaosanumerot?

Viesti Kirjoittaja mika4matic »

kolehmainen2 kirjoitti:pitää tosin uusia kiinnikkeet tällöin..
Oliko jollain noiden kaikkien muovihelmojen kiinnikkeiden varaosanumerot?
vesa1100
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:00

Viesti Kirjoittaja vesa1100 »

87 w124 pitäs saada muovi kyljet pitääkö porata oviin mitää kiinitys reikia
niska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.01.2009 17:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja niska- »

kolehmainen2 kirjoitti: Juurikin näin, ja ylempää lähtevät silläin että oven sisäpuolelta ruuvit pois (2-4 :) ) ja sitten ala puolelta "nopea" nykäisy ja ylhäältä liu'uttamalla.. Alhaalle pitää tosin uusia kiinnikkeet tällöin..
Vaihtoehtoisesti voi varovasti käännellä kiinnikkeiden hampaat auki vaikka pienellä meisselillä, niin ei tarvitse hankkia uusia.
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

tosinm eipä nuo kiinnikkeet kovin hintavia ole ja ovatpahan sitten uusia - ei vanhoja ja haperoita. :D
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Vastaa Viestiin