joko on kesämese tietä nähnyt??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
joko on kesämese tietä nähnyt??
eipä taijja olla tälläistä topiikkia viellä, ite jouduin olosuhteitten pakosta ottamaa pystärin(MA) tänään liikenteeseen, kun ei saannu vara-autoa ottaa liikenteeseen,muuten kuin konttorilla käymällä, joten laturi paikalleen, tallin siivousta ja minuutin hehkutus, ekalla startilla tuttu ja turvallinen raksutus rupes pellin alta kuulumaan ja kaikki laitteet pelitti. eikun vaan monoratio auki ja tähti kohti kaupunkia. havaittavissa oli aluksi pikkuisen savua perässä, mutta se jo tulomatkalla oli tasaantunut.
oli muuten lysti pitkästä aikaa ajaa autolla joka ei nitise eikä natise, menee töyssyt pehmeästi, näkee jokasuuntaan hyvin; mitäähän viellä kehus, kun oli niiiin nautittava kokemus tuo kaupunki reissu.
pistäkääs muutkin kokemukset esiin kun herättelette ne talviunilta.
oli muuten lysti pitkästä aikaa ajaa autolla joka ei nitise eikä natise, menee töyssyt pehmeästi, näkee jokasuuntaan hyvin; mitäähän viellä kehus, kun oli niiiin nautittava kokemus tuo kaupunki reissu.
pistäkääs muutkin kokemukset esiin kun herättelette ne talviunilta.
No mun pystäri on jussin tallissa, siihen tulee neliö uutta peltiä ja kaikki osat mitä on pohjassa kiinni. Kyllähä se on mukava sitten taas ajella, aika harva uudempi mese on yhtä mukava ajaa, joku 201 ja 124 on tosi kuivia vehkeitä
eikä tuo veljen uusi clk350 tunnu miltään kun ei ole mersumainen ollenkaan
Aika moni museopeli seisoo liikaa tallissa.


W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Ei ole tänä keväänä vielä tielle päässyt. Viime kevääseen jos vertaa, niin nyt on sentään moottori kiinni kopassa eli paljon paremmat tilanteet siinä mielessä lähteä ajelemaan. 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Ei vielä. Parhaillaan on rahatilanne se hyvin keskiverto, että aloitustankilliseen ysikasia ja käyttöönottopuunauksiin sekä -huoltoon ei ole varaa. Katsotaan joskus elokuussa uudestaan 

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Joo, toissapäivänä koeponnistin ja kävin pienen lenkin 123:lla. Meinasin lähteä sillä töihin mutta vaimo sairastui ja sai ajella Fordilla tuon päivän.
Ensimmäisellähän nuo ovat yleensä startanneet.
Saatana joutui hitsaamaan omaa 202:sta kun vissiin edellinen omistaja oli ottanut kuskinpuolelta pohjakosketuksen, postikortin kokoinen pala piti tehdä + hitsata.
Vaikeutena; polttoainetankki 5 mm päässä (farmari), johtosarja 2 cm päässä ja Aapon auto nosturilla.
Pihalla kiroillen ja kontaten auton alla, jep jep.
Aapon autoon ei välttämättä ihan neliö riitä peltiä.
No ei nyt, kyllä sillä pääsee jo pitkälle.
Ensimmäisellähän nuo ovat yleensä startanneet.
Saatana joutui hitsaamaan omaa 202:sta kun vissiin edellinen omistaja oli ottanut kuskinpuolelta pohjakosketuksen, postikortin kokoinen pala piti tehdä + hitsata.
Vaikeutena; polttoainetankki 5 mm päässä (farmari), johtosarja 2 cm päässä ja Aapon auto nosturilla.
Pihalla kiroillen ja kontaten auton alla, jep jep.
Aapon autoon ei välttämättä ihan neliö riitä peltiä.

No ei nyt, kyllä sillä pääsee jo pitkälle.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Voihan pirsana,ei vielä pääse tolla 123 tien päälle!
Tuohan olis ollu ihan katsastusta vaille,menin sitten lokasuoja projektissa sorkkimaan saumoja ja ruostettahan sieltä löytyi..
Vaan laitetaan tuo etupää nyt sitten kerralla kuntoon,niin voi sitten kriusailla taas kaikessa rauhassa tulevan kesän...

Tuohan olis ollu ihan katsastusta vaille,menin sitten lokasuoja projektissa sorkkimaan saumoja ja ruostettahan sieltä löytyi..

Vaan laitetaan tuo etupää nyt sitten kerralla kuntoon,niin voi sitten kriusailla taas kaikessa rauhassa tulevan kesän...


Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Tarkoitus olisi ottaa coupe navetan vintiltä viikonloppuna jos kelit ovat myötäiset. Mitenkäs se seisonnasta pois otto, pitääkö käydä konttorilla vai riittääkö puhelinsoitto?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
Pystäri oottaa vielä
Mut hyvin se lähti käyntiin. Jos jotain kiinnostaa voisin myydä veks. Auto Helsingissä, muut jos joku maksaa, niint tuon sen suomessa minne vain näytölle, kun hinnasta sovitaan (ja jos kaupat tulee, voin vähentää sen myyntihinnasta.
http://www.facebook.com/album.php?aid=9 ... 2f7fc6ce4a
http://www.facebook.com/album.php?aid=9 ... 2f7fc6ce4a
Juup. Ja taas saa sen neljä sivua aanelosia. Ympäristöteko.jumetsap kirjoitti:Eikös se vaadi konttorilla käynnin ja lompakon kaivamisen.Timo L. kirjoitti:Tarkoitus olisi ottaa coupe navetan vintiltä viikonloppuna jos kelit ovat myötäiset. Mitenkäs se seisonnasta pois otto, pitääkö käydä konttorilla vai riittääkö puhelinsoitto?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Vaan minäpäs pystyin tekemään ennakkoon - kävin viime viikon torstaina ilmoittamassa Lähivakutuuksen konttorissa, että huomenna perjantaina otan kesäauton ajoon! Auton paperit piti tietysti olla mukana.Ranex kirjoitti:eikä pysty tekemään ennakoon, kysyin senkin tai oisin huomisesta aloittannu ajokauden tuolla nykyisellä käyttiksellä, mutta se ei kuulema käy.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Joo Coupella tuli pieni lenkki tehtyä kun siirsin kesäksi lämpöiseen talliin
Talvenhan se olikin kylmässä tallissa...
SLK:lla ajellaan jo täyttä häkää (tänäänkin työreissu 600km) mutta ei tuota kattoa ole tarvinnut alhaalla käyttää.
Marko

SLK:lla ajellaan jo täyttä häkää (tänäänkin työreissu 600km) mutta ei tuota kattoa ole tarvinnut alhaalla käyttää.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Näyttää nämä käytännöt vähän vaihtelevan paikkakunnittain. Vein viime viikon maanantaina rekisteristä poistetun, vakuuttamattoman ja katsastamattoman SECin konttorille. Katsastuksen päätteeksi otin sen sitten konttorilla myös vakuutuksiin ja takaisin rekisteriin. Olisin myös saanut kuulemma ajaa takaisin kotiinkin ja ottaa käyttöön joskus toiste.
Tässä on ehditty jo tuhannen kilometriä puolessatoista viikossa kesäautoon ajaa kilometrejä.
Tässä on ehditty jo tuhannen kilometriä puolessatoista viikossa kesäautoon ajaa kilometrejä.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kaivoin äsken 560SEC autotallista ja laitoin uuden akun paikoilleeen. Ekalla käyntiin.... vaikka on seisstyt nyt jo 3 vuotta. On se kiva kuunnella V8 murinaa..
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Aika vapaalta tuntuu, itse en ehkä lähtisi ihan noin rohkeasti liikkeelleJuhanit kirjoitti:Näyttää nämä käytännöt vähän vaihtelevan paikkakunnittain. Vein viime viikon maanantaina rekisteristä poistetun, vakuuttamattoman ja katsastamattoman SECin konttorille. Katsastuksen päätteeksi otin sen sitten konttorilla myös vakuutuksiin ja takaisin rekisteriin. Olisin myös saanut kuulemma ajaa takaisin kotiinkin ja ottaa käyttöön joskus toiste.
.

Mutta tota paperin menekkiä ihmettelen. Kun ja jos nyt menen ottamaan kesäautoa ajoon, niin konttorilta saa taas koko uuden otteen, helposti kolme- neljä sivua ja samalla saakin heittää ne edelliset, autoa talviteloille syksyllä laittaessa, saadut paperit mäkeen.
Olisiko ollut enemmän tolkun hommaa, että otteen takapuolelle joku kaavio johon konttorilla lyödään ruksia ja leimaa aina, milloin status muuttuu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Saahan tuon liikennekäytöstä poistetun autoon ajaa katsatstukseen ja takaisin ilman vakuutuksia, kunhan vain on varannut ajan katsastukseen....
http://www.liikennevakuutuskeskus.fi/ww ... k_www_7117
http://www.liikennevakuutuskeskus.fi/ww ... k_www_7117
Aku P kirjoitti:Aika vapaalta tuntuu, itse en ehkä lähtisi ihan noin rohkeasti liikkeelleJuhanit kirjoitti:Näyttää nämä käytännöt vähän vaihtelevan paikkakunnittain. Vein viime viikon maanantaina rekisteristä poistetun, vakuuttamattoman ja katsastamattoman SECin konttorille. Katsastuksen päätteeksi otin sen sitten konttorilla myös vakuutuksiin ja takaisin rekisteriin. Olisin myös saanut kuulemma ajaa takaisin kotiinkin ja ottaa käyttöön joskus toiste.
.Sitten satavarmasti jotain sattuu tai vähintään pääsee poliisille selittelemään laiminlyöntejä, vaikka matkaa tallilta konttorille olisi noin kivenheitto...
Mutta tota paperin menekkiä ihmettelen. Kun ja jos nyt menen ottamaan kesäautoa ajoon, niin konttorilta saa taas koko uuden otteen, helposti kolme- neljä sivua ja samalla saakin heittää ne edelliset, autoa talviteloille syksyllä laittaessa, saadut paperit mäkeen.
Olisiko ollut enemmän tolkun hommaa, että otteen takapuolelle joku kaavio johon konttorilla lyödään ruksia ja leimaa aina, milloin status muuttuu.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Pari viikkoa sitten hain mersuni talvisäilöstä. Lähti heti käyntiin, vaikka akkua ei ladattu koko talvena. Tuli ajettua reilut sata kilometriä ekana päivänä, kun sääkin oli todella hyvä. Sittemmin ei ole tullut ajeltua, kun sää on mitä on.
Onko Uudellamaalla, mitään epävirallisia mersuporukoiden tapaamisia kesän aikana. Pystäri on ollut minulla reilun vuoden ja olisi mukava tavata muitakin pystärin omistajia.
Onko Uudellamaalla, mitään epävirallisia mersuporukoiden tapaamisia kesän aikana. Pystäri on ollut minulla reilun vuoden ja olisi mukava tavata muitakin pystärin omistajia.
MB200 (W115) -71
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Eipä ole vielä tietä nähneet, maanantaina kaivoin molemmat paistattelemaan päivää. Pystäri pitäis kilvittää ja SECiin tehdä keväthuolto ja käydä tekemässä liikennekäyttöönotto.


S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Eilen käynnistin coupen navetan ylisiltä. Salamana lähti käyntiin, ei mitään ongelmaa
. Sitten ulos ja pesulle ja tänään sillä töihin. Kyllä tuo +14 hv Maticiin verrattuna tuntuu.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ja vielä joku kymmenen kiloa rautaa vähemmän mukana pyörimässäTimo L. kirjoitti:Eilen käynnistin coupen navetan ylisiltä. Salamana lähti käyntiin, ei mitään ongelmaa. Sitten ulos ja pesulle ja tänään sillä töihin. Kyllä tuo +14 hv Maticiin verrattuna tuntuu.

Elkää lesottako hyvät ihmiset, tässähän alkaa kohta potea vakavaa kuumetta 123:n suurta sompaa pyörittelemään


S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tänään joo molemmat näki tietä. Coupé ajettiin säilytystalliin ja sieltä noudin 6.3:n kotiin. Vaikuttaa toimivan ihan hyvin molemmat nyt
.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
SL herätetty talvihorroksesta. Lähti laakista käymään vaikka talvella en käyttänyt kertaakaan. Tietysti leiman haku reisulla pykii sitten.....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"