slk:n R170 katon palojen välisen tiivisteen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

slk:n R170 katon palojen välisen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja joopi »

Ongelma: Katon tiiviste falskaa pelkääjän ikkunan takakulmasta. Tiivisteestä on irronnut pala. Tiiviste on siis yhtä palaa pienten sivuikkunoiden alaosasta katon yli toiselle puolelle.

Ajattelin hommata tiivisteen joko KL-varaosasta tai saksasta ja vaihtaa itse (Veholla tiiviste 280€).

Onkohan tuo tiiviste mahdollista vaihtaa itse? eli painetaanko tiiviste vaan paikoilleen vai onko se jostain kohdasta kahden osan välissä niin ettei sitä vaihda kun purkamalla jotain?

Kiitos paljon infosta!

- J
M-B SLK 230K facelift -00
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Korjaus?

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Eikö tiivistettä voisi jollain tavalla korjata? Jatkaa tai muotoilla kumista puuttuva pätkä? Ainakin tuo Vehon hinta kuulostaa tähtitieteelliseltä!

Olisin joka tapauksessa kiinnostunut kuulemaan, kuinka onnistui - eihän sitä tiedä koska omaan slk:hon iskee tiivistevika. Nyt jo joskus tihkuu vähän etunurkista.
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mulla tiiviste falskaa niin paljon että en lähtisi korjailemaan. Pesiessä autoa sieltä välistä ei tihuttanut vaan lorotti vettä sisäpuolelle. siitä kahden ikkunan välikohdasta puuttuu pikkurillin kynnen kokoinen pala. Tiivisteen välistä suhisee tuuli myös aika urakalla +80km/h ajettaessa.
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

KL-varaosassa hinta kyseiselle tiivisteelle on 250€. Eli nyt tämän otsikon alle tulee toinenkin kysymys (Ensimmäiseen kysymykseen kaivataan edelleen myös vastausta).

Mistä ulkomailta tuota tiivistettä kannattaisi metsästää? Minun google-translate Saksalla ei löytynyt saksan ebaystä yhtäkään tiivistettä.

Kiitos paljon!

- J
Vastaa Viestiin