203, automaatti hätäkäytölle!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

203, automaatti hätäkäytölle!

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Mesen automaattiloota tehny nyt muutamankerran sen että mennny hätäkäytölle, ilmeisesti 2 vaihteelle. Tämä tapahtunut noin neljä kertaa parinkuukauden aikan, autolla ajetaan päivittäin eli ei mitenkään yleistä!
Vaihteisto menee siis vikatilaan, junnaa yhdellä vaihteella kokoajan, vika poistunut joka kerta kun sammuttanut auton!!!!!!!!

Tänään luetutuin vikakoodit vaihteistosta, testeri tais olla autocomin.
Yksi vikakoodi oli, jotenkin näin: vaihteiston jarru singaali epäuskottava can-väylän kautta. Jotenkin noin se meni!

Kävin Erkkilän pakeilla nokialla, ja epäili samaa kunin isekkin, että lootan sähkölevyssä vois olla vikaa tämä siis ennen tuota vikadiagnoosia!

Suositteli käymään kangasalalla jollakin mersu gurulla jolla on testerit ja löytyy muutenkin palikkaa mersuun!

Ei nyt tullut sinne ainakaan vielä lähdettyä! Jos Jollain antaa tuon kangasalan gurun yhteystietoja niin saa ilmotella.

Niin korjaantuisikohan tuo sillä säkölevyllä?????????
Öljyt on vaihdettu joten sekin puoli pitäis olla kunnossa.

Autohan oli c270cdi -02 ajettu vajaa 180000km
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siihen on oikeestaan 3 mahdoilista pääsyylistä ja niistä yleisin on se johdinlevy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja juttua noista vaivoista löytyy kun teet haun CDI203

tossa jutussa kuvia

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Pitihän se arvata, purin äsken repsikan jalkatilan ja katoin sinne alumiinilevyn taakse missä ne kaksi ohjainlaitetta päälimmäinen on bochilainen ja alempi siemens, onkohan nämä molemmat vaihteiston ohjainlaitteita vai vaan tämä siemens joka tässätapauksessa on öljyinen :twisted: Mitäs nyt tehdään mihkä asiti tuo öljy kulkeutuu, meneekö vielä ohjainlaitteelta eteenkin päin???

Voi helv...i, vaihtoon menee ilmeisesti ohjainlaite, vaihteiston pistoke, mutta mitenkäs johtosarja näiden väliltä kai sekin on vaihdettava????

Mitenköhän ton ohjainlaitteen kuivaus, mahtaiskohan toimia kun ei vielä ole ilmeisesti kovin pahaksi päässyt. Mitenkä porukka noita on kuivannu ihanko purkanut vaan poksin auki ja vähän puhallellut ja antanut valua öljyt pois???
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

"egs" Boxi auki ja Kuivausta kannatta ainakin ensin koittaa(joskus onnisttu joskus ei) öljyn tulo loppu yleensä kun tiivistten vaihtaa+ johdot putsaille(ehjät boxsit näyttä maksavan alle 300€)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Kiitoksia tiedoista koitetaan kuivausta ja pistokkeen vaihtoa!
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Palataampas taas asiaan!
Vika edelleenkin tallella. Tähän mennessä siis kuivattu tuo johtosarja lisäksi johdinlevy+pistoke vaihdettu ja edelleen tuntuu menevän hätäkäytölle pääasiassa kun runttaa kaasun pohjaan! Uutena ilmiönä tuntuu että kulutus on myös kasvanut jonkin verran! Voisiko syynä olla ilmamassamittari?
Ohjain laite josta aijemmin kerroin oli sisältä kuiva eli ei siinäkään pitäs vikaa olla. Ja tässä nyt pitemmän aikaa olin jo siinä uskossa että vika korjaantui, kun toimii ihan hienosti vaihtaa pehmeesti ja hyvin vedot kin tuntuu olevan tallella! Jokuhan tossa uhkas että laatikko luistaa ja tästä syystä menee vikatilaan, mutta luulisi tekevän sen jokaisessa reippaamassa kiihdytyksessä? Tosiaan meni jo pikän aikaa hyvin ja kesti kiihdytellä. Ei kai 180000km ajetusta autosta laatikon vielä pitäs luistaa, HÄH!!!!!
Kai tämä paska on korjaamolle vietävä missä mersun testerit, laittakoot kuntoon :evil:

Voisiko syynä olla ilmamassamittari?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos on vikaa päitäis välyslaakerisa ei tee välttämättä joka kerta

tekeekö aina kun tekee samanlaisessa tilanteesa?

vika koodit kannataa katsoa *:rila
jos jo katsotu niin mitä oli?

yhdessä 202 mallisa abs anturi sotki ajoitain koko systeemin
vika olla myös se ilma massa mittari Mutta siinäkin on toi että ei aina
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

vikakodi löytyi autocomin testerillä ja näytti: vaihteiston jarru singaali epäuskottava can-väylän kautta. Jotenkin noin se meni!
Vika ei ollut päällä kun tuo testi tehtiin!

Lisäyksenä vielä noihin oireisiin, niin tyhjäkäynti tekee aina välillä pienen notkahduksen eli kierrokset heijjaa, Ja lälppärin etuvastus ei ole ollut päällä, tämäkään ei yleistä ja jää helposti huomaamatta mutta pistänyt kuitenkin merkille. Tuntuu myös että kulutus olisi hieman normaalia korkeampaa?
Vastaa Viestiin