cdi sammuilee ajossa. Vito -04
cdi sammuilee ajossa. Vito -04
Cdi moottori sammuilee kesken ajon ja vikavalo syttyy. Alkuun se teki sammumisen kaasua polkaistaessa. Sen jälkeen vaihdoin pa-suodattimen, kun keskusteluista ilmeni sen olevan yksi mahdollinen syy.
Tänään töihin ajellessa kone sammui kolme kertaa, 4km matkalla. Tänään kone "kakoi ja nakutti" kuin kaasarilla oleva bensakone jäätyessään, ja moottori sammui, sekä vikavalo syttyi.
Kun otan virrat pois ja starttaan uudestaan, niin moottori käy jälleen, eikä kakistele ennen seuraavaa häiriötilaa.
Tuollainen yllättävä sammuminen voi olla vaarallista, jos sattuu sammumaan jossain rekan ohituksessa.
Olen kyllä viemässä autoa testeriin ja toivon sieltä löytyvän jotain vinkkiä ongelmaan, mutta jos jollain on kokemusta vastaavanlaisista häiriöistä cdi koneissa, niin kertokaa siitä täällä.
Minun kottero on 115 cdi vito -04, automaatti.
Tänään töihin ajellessa kone sammui kolme kertaa, 4km matkalla. Tänään kone "kakoi ja nakutti" kuin kaasarilla oleva bensakone jäätyessään, ja moottori sammui, sekä vikavalo syttyi.
Kun otan virrat pois ja starttaan uudestaan, niin moottori käy jälleen, eikä kakistele ennen seuraavaa häiriötilaa.
Tuollainen yllättävä sammuminen voi olla vaarallista, jos sattuu sammumaan jossain rekan ohituksessa.
Olen kyllä viemässä autoa testeriin ja toivon sieltä löytyvän jotain vinkkiä ongelmaan, mutta jos jollain on kokemusta vastaavanlaisista häiriöistä cdi koneissa, niin kertokaa siitä täällä.
Minun kottero on 115 cdi vito -04, automaatti.
Viimeksi muokannut paom, La 21.11.2009 07:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos tuo kakominen ja sammuminen tapahtuu varsinkin kaasua lisätessä niin syy voi ainakin olla joku irronnut tai revennyt ahtoletkuista.
Tämän kyllä erottaa yleensä ylimääräisestä äänestä konetilassa, tosin en tiedä kantautuuko se ääni Vitossa samalla tavalla, kuin henkilöautossa?
Tämän kyllä erottaa yleensä ylimääräisestä äänestä konetilassa, tosin en tiedä kantautuuko se ääni Vitossa samalla tavalla, kuin henkilöautossa?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Testerillä tutkittu.
Käytin vitoa testerissä ja siellä oli muistissa kaksi vikakoodia.
Ne oli:
P2123 "Ruiskutusventtiili lohko 1" "Katkos"
P0201 "Suutin sylinteri 1" "Oikosulku (plusjänn.)"
(Testerin vikakoodien selityksistä näkyi mahdollisesti olevan oikosulun tai maavuodon)
Viittaisi jotenkin suuttimeen. Mutta kun kone oli käynnissä ja testeri kiinni, niin yritin liikutella näkyviä johtoja ja liittimiä, niin häiriöitä ei saatu uusiutumaan.
Sitten toinen havainto tyhjäkäynniltä.
Testeri näytti ilmamassan ohjearvoksi 50mg/H ja mitattu ilmamassa oli 541mg/H
Tämä arvo tuli tyhjäkäynnillä ja kierroksia nostettaessa arvo oli tämän 541mg/H ja 350mg/H arvojen välillä. Eli ainakin ohjearvoon nähden mitattu arvo on aikapaljon isompi.
Mistähän tämä johtuu ja vaikuttaako se mihin?
Heti testerillä käynnin jälkeen ajoin katsastukseen ja siellä pakokaasumittaus oli arvoiltaan "hyvä". Luku oli 0.6(jotain) kun hyväksytyn yläraja on 3.0(jotain)
Pitäisikö tässä alkaa suuttimen vaihtoon, vai mitä nuo virhekoodit kertoo osaajille?
Ne oli:
P2123 "Ruiskutusventtiili lohko 1" "Katkos"
P0201 "Suutin sylinteri 1" "Oikosulku (plusjänn.)"
(Testerin vikakoodien selityksistä näkyi mahdollisesti olevan oikosulun tai maavuodon)
Viittaisi jotenkin suuttimeen. Mutta kun kone oli käynnissä ja testeri kiinni, niin yritin liikutella näkyviä johtoja ja liittimiä, niin häiriöitä ei saatu uusiutumaan.
Sitten toinen havainto tyhjäkäynniltä.
Testeri näytti ilmamassan ohjearvoksi 50mg/H ja mitattu ilmamassa oli 541mg/H
Tämä arvo tuli tyhjäkäynnillä ja kierroksia nostettaessa arvo oli tämän 541mg/H ja 350mg/H arvojen välillä. Eli ainakin ohjearvoon nähden mitattu arvo on aikapaljon isompi.
Mistähän tämä johtuu ja vaikuttaako se mihin?
Heti testerillä käynnin jälkeen ajoin katsastukseen ja siellä pakokaasumittaus oli arvoiltaan "hyvä". Luku oli 0.6(jotain) kun hyväksytyn yläraja on 3.0(jotain)
Pitäisikö tässä alkaa suuttimen vaihtoon, vai mitä nuo virhekoodit kertoo osaajille?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Testerillä tutkittu.
Tarkentavia kysymyksiäpaom kirjoitti:Käytin vitoa testerissä ja siellä oli muistissa kaksi vikakoodia.
Ne oli:
P2123 "Ruiskutusventtiili lohko 1" "Katkos"
P0201 "Suutin sylinteri 1" "Oikosulku (plusjänn.)"
(Testerin vikakoodien selityksistä näkyi mahdollisesti olevan oikosulun tai maavuodon)
Viittaisi jotenkin suuttimeen. Mutta kun kone oli käynnissä ja testeri kiinni, niin yritin liikutella näkyviä johtoja ja liittimiä, niin häiriöitä ei saatu uusiutumaan.
Sitten toinen havainto tyhjäkäynniltä.
Testeri näytti ilmamassan ohjearvoksi 50mg/H ja mitattu ilmamassa oli 541mg/H
Tämä arvo tuli tyhjäkäynnillä ja kierroksia nostettaessa arvo oli tämän 541mg/H ja 350mg/H arvojen välillä. Eli ainakin ohjearvoon nähden mitattu arvo on aikapaljon isompi.
Mistähän tämä johtuu ja vaikuttaako se mihin?
Heti testerillä käynnin jälkeen ajoin katsastukseen ja siellä pakokaasumittaus oli arvoiltaan "hyvä". Luku oli 0.6(jotain) kun hyväksytyn yläraja on 3.0(jotain)
Pitäisikö tässä alkaa suuttimen vaihtoon, vai mitä nuo virhekoodit kertoo osaajille?
oliko testeri mikä?
jotenkin viritetty?
Re: Testerillä tutkittu.
Testerin lähetinlaatikko oli vihreä väriltään ja siinä kyljessä luki "Bosh". Itse ohjelman nimeä tai merkkiä en erikseen katsonut tai kysynyt. Ohjelma pyöri läppärissä ja yhteys oli "suora langaton" lähetinlaatikon ja läppärin välillä.CDI203 kirjoitti:
Tarkentavia kysymyksiä
oliko testeri mikä?
jotenkin viritetty?
Tietääkseni autoa ei ole viritetty. Meillä se on ollut vasta 6kk.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Testerillä tutkittu.
Vähän ajatelinkin että koodit ja niiten selitykset oli outojapaom kirjoitti:Testerin lähetinlaatikko oli vihreä väriltään ja siinä kyljessä luki "Bosh". Itse ohjelman nimeä tai merkkiä en erikseen katsonut tai kysynyt. Ohjelma pyöri läppärissä ja yhteys oli "suora langaton" lähetinlaatikon ja läppärin välillä.CDI203 kirjoitti:
Tarkentavia kysymyksiä
oliko testeri mikä?
jotenkin viritetty?
Tietääkseni autoa ei ole viritetty. Meillä se on ollut vasta 6kk.
kannatta käydä merkki kohtaisen testerin kanssa lukemassa ne
Hyviä kommentteja tullut! Pitää katsoa kaikki liitokset, kunhan saan auton talliin.
Tänään ajettiin pitkä reissu ja vikaa ei onneksi nyt ilmennyt.
Jos vika vielä ilmenee, ja miksi ei ilmenisi, niin pitää käyttää merkkihuollon testerissä raskoneella. Se kun taitaa olla ainoa merkkitesterin omaava tällä pohjoisen aluella. Siis Roissa.
(korjattu kirj. virhe.)
Tänään ajettiin pitkä reissu ja vikaa ei onneksi nyt ilmennyt.
Jos vika vielä ilmenee, ja miksi ei ilmenisi, niin pitää käyttää merkkihuollon testerissä raskoneella. Se kun taitaa olla ainoa merkkitesterin omaava tällä pohjoisen aluella. Siis Roissa.
(korjattu kirj. virhe.)
Jälleen vito teki temppunsa. Sama rykiminen tapahtui ja moottori sammui, häiriövalon saatteleman. Virrat pois ja uusi starttaus, niin taas kone käy.
Ehdotitte käyttää autoa merkkitesterissä. Mistä tiedän, mikä testeri on merkkitesteri?
Voisin käydä luetuttamassa virhekoodit merkkitesterillä, ja katsoa mitä se kertoo verrattuna BOSHin testeriin.
Tietty suuttimien vaihto ykkösen ja vaikka kakkosen välillä, voisi näyttää, muuttuuko vikapaikka kakkoseen vai pysyykö se edelleen ykkösessä. Mietityttää suuttimien pulttien irroittaminen, ettei ne paukahtaisi poikki. No rauhallinen ”herkistely” varmaan auttaa.
Ehdotitte käyttää autoa merkkitesterissä. Mistä tiedän, mikä testeri on merkkitesteri?
Voisin käydä luetuttamassa virhekoodit merkkitesterillä, ja katsoa mitä se kertoo verrattuna BOSHin testeriin.
Tietty suuttimien vaihto ykkösen ja vaikka kakkosen välillä, voisi näyttää, muuttuuko vikapaikka kakkoseen vai pysyykö se edelleen ykkösessä. Mietityttää suuttimien pulttien irroittaminen, ettei ne paukahtaisi poikki. No rauhallinen ”herkistely” varmaan auttaa.
Jos alat aukomaan, muista vaihtaa pultit uusiin!!! Jos vedät vanhat uudestaan momenttiin, katkeeminen enempi kuin lähellä. Uudet eivät maksa edes Veholla montaa euroa. Ja siellä olisi se starikin, mistä sais "oikeat" vikakoodit.paom kirjoitti: Tietty suuttimien vaihto ykkösen ja vaikka kakkosen välillä, voisi näyttää, muuttuuko vikapaikka kakkoseen vai pysyykö se edelleen ykkösessä. Mietityttää suuttimien pulttien irroittaminen, ettei ne paukahtaisi poikki. No rauhallinen ”herkistely” varmaan auttaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Jos se noita suutin koodeja jatkuvasti antaa niin kannattaa lähteä niistä liikkeelle. Suutin tai johtosarja.
Johtoliittimen kunto suutin 1 ja ohjausyksikkö.
Johdot menee suoraan ohjausyksikölle ilman liitoksia. Yksikkö on moottoritilan varokerasiassa.
Sitten vois kokeilla vaihtaa 1 ja 2 sylinterien suuttimien paikkaa.
Näin sais selville onko vika suuttimessa vai jossain muualla.
Johtoliittimen kunto suutin 1 ja ohjausyksikkö.
Johdot menee suoraan ohjausyksikölle ilman liitoksia. Yksikkö on moottoritilan varokerasiassa.
Sitten vois kokeilla vaihtaa 1 ja 2 sylinterien suuttimien paikkaa.
Näin sais selville onko vika suuttimessa vai jossain muualla.
Sammuilun syy on luultavasti paikallistettu.
Tämä viton sammuilu on jatkunut marraskuusta tänne huhtikuulle. Vika on edelleen päällä.
Pientä kerrontaa tapahtumista. Tänään autolla oli tosi vaikeaa päästä kotiin, mutta kun pääsin, niin aloin jälleen tutkimaan johtonippua konetilassa. Sitä nippua joka menee sähköboksilta mm. suuttimille. Nippu oli hinkannut öljyn mittatikun suojaputkeen vähän ja sitä hinkkauskohtaa sitten puristelin sormin, auton käydessä tyhjäkäyntiä. Auto sammui puristelun seurauksena. Sain toistettua tilanteen useasti ja kuorin kaapelinipusta suojateipin pois, enkä löytänyt johdoista selvää vikaa tai kulumaa.
Nyt haluaisin tutkia tarkasti juuri ykkössuuttimelle meneviä johtoja, mutta mitkä johdot on ne ykkösen johtoja? Olisiko jollain mahdollista katsoa (Vito 115 cdi automaatti) kytkentäkaaviosta värikoodit ykkössuuttimen johdoille?
Johtimessa saattaa olla katkos, kun en löytänyt kulumakohtaa, mistä johtimet pääsisi oikosulkuun. Värikoodien perusteella osaisi paremmin kohdistaa tytkimukset juuri oikeisiin johtoihin.
Uusi johtosarjahan voisi olla hyvä, mutta epäilyttää hinnan olevan aika korkean. Ainakin kaikki muut ostamani varaosat ovat olleet aika suolaisissa hinnoissa.
Pientä kerrontaa tapahtumista. Tänään autolla oli tosi vaikeaa päästä kotiin, mutta kun pääsin, niin aloin jälleen tutkimaan johtonippua konetilassa. Sitä nippua joka menee sähköboksilta mm. suuttimille. Nippu oli hinkannut öljyn mittatikun suojaputkeen vähän ja sitä hinkkauskohtaa sitten puristelin sormin, auton käydessä tyhjäkäyntiä. Auto sammui puristelun seurauksena. Sain toistettua tilanteen useasti ja kuorin kaapelinipusta suojateipin pois, enkä löytänyt johdoista selvää vikaa tai kulumaa.
Nyt haluaisin tutkia tarkasti juuri ykkössuuttimelle meneviä johtoja, mutta mitkä johdot on ne ykkösen johtoja? Olisiko jollain mahdollista katsoa (Vito 115 cdi automaatti) kytkentäkaaviosta värikoodit ykkössuuttimen johdoille?
Johtimessa saattaa olla katkos, kun en löytänyt kulumakohtaa, mistä johtimet pääsisi oikosulkuun. Värikoodien perusteella osaisi paremmin kohdistaa tytkimukset juuri oikeisiin johtoihin.
Uusi johtosarjahan voisi olla hyvä, mutta epäilyttää hinnan olevan aika korkean. Ainakin kaikki muut ostamani varaosat ovat olleet aika suolaisissa hinnoissa.
Prikulleen sama vaiva E 220:sessa kakkossuuttimessa. Suutin vaihdettiin (oli vuotanut ja eri vastus kuin muissa), mutta vika ei poistunut. Pitää alkaa rimpuilemaan johtosarjan kanssa. Onko väykyssäkin ohjausyksikkö sulakelaatikon tienoilla.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
joo on samalla kohtaa MUTTA vain toisella puolella konehuonettamese230te kirjoitti:Prikulleen sama vaiva E 220:sessa kakkossuuttimessa. Suutin vaihdettiin (oli vuotanut ja eri vastus kuin muissa), mutta vika ei poistunut. Pitää alkaa rimpuilemaan johtosarjan kanssa. Onko väykyssäkin ohjausyksikkö sulakelaatikon tienoilla.
Todellinen syy sammumiselle löytyi ja on eliminoitu.
Tänään pääsin taas johtonipun kimppuun. Värikoodinkin sain ja siitä tutkimaan oikeanvärisiä johtoja oljynmittatikun suojaputken kohdalta, mistä olin jo kuorinut suojateipit pois. Ei löytynyt mitään havaittavaa vikaa 30cm matkalta. No sitten kokeilin koko johtonippua käsin. Sulake/relelaatikolta alkaen, edeten kohti suuttimia. Nipun "takaosalta" löytyi toinen roso, missä oli ulkokuori kulunut. Se oli EGR-enttiilin kohdilla. Laitoin koneen käymään ja painoin nipun venttiiliä vasten ja kone sammui taas. Avasin sen kohdan ja sieltähän löytyi johto, mistä oli ulkokuori kulunut ja johdon sydän pääsi ottamaan kiinni EGR-venttiilin kulmaan. Siinä oli syy sammumiseen. Korjauksena tein uuden hyvän eristyksen.
Syyksi epäilen korjaamolla tehtyä EGR-venttiilin vaihtoa. Venttiili oli ollut tosi tiukasti kiinni ja sitä irroitaessa on saattanut johtonipun kiinnitykseen käytetty nippuside katketa. Huoltomies on unohtanut laittaa uuden nippusiteen, minkä pitäisi pitää johdot irti moottorista. Vänkärin puolella johtonippu oli sidottu, mutta kuskin puolella se pääsi ottamaan kiinni siihen EGR-venttiiliin. No nyt se on taas ripustettu nippusiteillä niihin kiinnityspisteisiin, jotka tehtaalla on asennettu moottoritilan "kattoon".
Testeri näytti sitä suutinvikaa ja jos se olisi korjattu korjaamolla, niin todennäköisesti ensiksi olisi vaihdettu se suutin. vika ei olisi sillä korjautunut, niin seuraavaksi olisi varmaankin vaihdettu koko johtonippu. Kustannuksia tästä olisi tullut suuttimen n 460€ ja johtosarjan 360€ + työn osuudet. Nyt onneksi pääsi vähän halvemmalla, vaikka pihalla pitikin vika paikallistaa ja korjata. Mutta hyvä näin.
Kiitos kaikista vinkeistä!
Syyksi epäilen korjaamolla tehtyä EGR-venttiilin vaihtoa. Venttiili oli ollut tosi tiukasti kiinni ja sitä irroitaessa on saattanut johtonipun kiinnitykseen käytetty nippuside katketa. Huoltomies on unohtanut laittaa uuden nippusiteen, minkä pitäisi pitää johdot irti moottorista. Vänkärin puolella johtonippu oli sidottu, mutta kuskin puolella se pääsi ottamaan kiinni siihen EGR-venttiiliin. No nyt se on taas ripustettu nippusiteillä niihin kiinnityspisteisiin, jotka tehtaalla on asennettu moottoritilan "kattoon".
Testeri näytti sitä suutinvikaa ja jos se olisi korjattu korjaamolla, niin todennäköisesti ensiksi olisi vaihdettu se suutin. vika ei olisi sillä korjautunut, niin seuraavaksi olisi varmaankin vaihdettu koko johtonippu. Kustannuksia tästä olisi tullut suuttimen n 460€ ja johtosarjan 360€ + työn osuudet. Nyt onneksi pääsi vähän halvemmalla, vaikka pihalla pitikin vika paikallistaa ja korjata. Mutta hyvä näin.
Kiitos kaikista vinkeistä!
Juuripa näin pääsi minulle käymään
Täytyy lohduttautua sillä että suuttimen olisi ehkä kuitenkin kohta joutunut vaihtamaan, oli kuulemma ollut aika tiukasti jumissa.
Ja vika edelleen päällä, rimpuilut edessä. Paras varmaan tehdä itse.
Täytyy lohduttautua sillä että suuttimen olisi ehkä kuitenkin kohta joutunut vaihtamaan, oli kuulemma ollut aika tiukasti jumissa.
Ja vika edelleen päällä, rimpuilut edessä. Paras varmaan tehdä itse.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Todellinen syy sammumiselle löytyi ja on eliminoitu.
Mitä noita laiteltu merkikorjamojen jäljiltä jokusi harraste hommina niin menne yleensä niin että ensin haluavat vaihtaa osan mihin antaa koodin vaikka johto sarja olisi silmin nähden paskana(esim suutimen) sen jälkeen kun ei tullutkaan kuntoon haluaisivat vaihtaa mootorin ohjainyksikön, siinä kohtaa yleensä...paom kirjoitti:Tänään pääsin taas johtonipun kimppuun. Värikoodinkin sain ja siitä tutkimaan oikeanvärisiä johtoja oljynmittatikun suojaputken kohdalta, mistä olin jo kuorinut suojateipit pois. Ei löytynyt mitään havaittavaa vikaa 30cm matkalta. No sitten kokeilin koko johtonippua käsin. Sulake/relelaatikolta alkaen, edeten kohti suuttimia. Nipun "takaosalta" löytyi toinen roso, missä oli ulkokuori kulunut. Se oli EGR-enttiilin kohdilla. Laitoin koneen käymään ja painoin nipun venttiiliä vasten ja kone sammui taas. Avasin sen kohdan ja sieltähän löytyi johto, mistä oli ulkokuori kulunut ja johdon sydän pääsi ottamaan kiinni EGR-venttiilin kulmaan. Siinä oli syy sammumiseen. Korjauksena tein uuden hyvän eristyksen.
Syyksi epäilen korjaamolla tehtyä EGR-venttiilin vaihtoa. Venttiili oli ollut tosi tiukasti kiinni ja sitä irroitaessa on saattanut johtonipun kiinnitykseen käytetty nippuside katketa. Huoltomies on unohtanut laittaa uuden nippusiteen, minkä pitäisi pitää johdot irti moottorista. Vänkärin puolella johtonippu oli sidottu, mutta kuskin puolella se pääsi ottamaan kiinni siihen EGR-venttiiliin. No nyt se on taas ripustettu nippusiteillä niihin kiinnityspisteisiin, jotka tehtaalla on asennettu moottoritilan "kattoon".
Testeri näytti sitä suutinvikaa ja jos se olisi korjattu korjaamolla, niin todennäköisesti ensiksi olisi vaihdettu se suutin. vika ei olisi sillä korjautunut, niin seuraavaksi olisi varmaankin vaihdettu koko johtonippu. Kustannuksia tästä olisi tullut suuttimen n 460€ ja johtosarjan 360€ + työn osuudet. Nyt onneksi pääsi vähän halvemmalla, vaikka pihalla pitikin vika paikallistaa ja korjata. Mutta hyvä näin.
Kiitos kaikista vinkeistä!
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Todellinen syy sammumiselle löytyi ja on eliminoitu.
Hyvin vähän on Vitosta kokemusta mutta silloinkin johtosarjasta on ollut kyse. Ja merkkikorjaamohan sanoo että suuttimessa oli vika, sen lisäksi ohjainboxissa, ja kaiken lisäksi vielä johtosarjassakin.CDI203 kirjoitti: Mitä noita laiteltu merkikorjamojen jäljiltä jokusi harraste hommina niin menne yleensä niin että ensin haluavat vaihtaa osan mihin antaa koodin vaikka johto sarja olisi silmin nähden paskana(esim suutimen) sen jälkeen kun ei tullutkaan kuntoon haluaisivat vaihtaa mootorin ohjainyksikön, siinä kohtaa yleensä...
No niin, vika korjattu. Kokonaisresurssikulutus 10 minuuttia aikaa (suojakannen poistoineen ja takaisinlaittoineen) ja 20 cm teippiä.
Kun olin ottanut suojakannen pois, heti ensimmäisessä paikkasssa jossa johtonippu oli lähellä metallia oli selvä nirhauma, johdot paljaana. Tämä oli johtonipun alapuolella, eli johtonippua piti vähän nostaa, lepäsi imusarjan tuen päällä. Muutama kierros teippiä ja kuntoon tuli.
Tämä korjaamojen toiminta ei voi enää olla pelkkää kädettömyyttä vaan silkkaa selvää petosta. Juoksutetaan asiakasta tekemään kalliita korjaulksia kun vikaa ei "löydetä".
Vikaa yrittänyt korjata parikin korjaamoa. Molemmille olen selostanut oireet tarkasti ja kertonut epäileväni johtovikaa.
Kun olin ottanut suojakannen pois, heti ensimmäisessä paikkasssa jossa johtonippu oli lähellä metallia oli selvä nirhauma, johdot paljaana. Tämä oli johtonipun alapuolella, eli johtonippua piti vähän nostaa, lepäsi imusarjan tuen päällä. Muutama kierros teippiä ja kuntoon tuli.
Tämä korjaamojen toiminta ei voi enää olla pelkkää kädettömyyttä vaan silkkaa selvää petosta. Juoksutetaan asiakasta tekemään kalliita korjaulksia kun vikaa ei "löydetä".
Vikaa yrittänyt korjata parikin korjaamoa. Molemmille olen selostanut oireet tarkasti ja kertonut epäileväni johtovikaa.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Todellinen syy sammumiselle löytyi ja on eliminoitu.
Niinpä ja uskalla edes ajatella kuinka paljon niistä yrityksistä menne läpiCDI203 kirjoitti: Mitä noita laiteltu merkikorjamojen jäljiltä jokusi harraste hommina niin menne yleensä niin että ensin haluavat vaihtaa osan mihin antaa koodin vaikka johto sarja olisi silmin nähden paskana(esim suutimen) sen jälkeen kun ei tullutkaan kuntoon haluaisivat vaihtaa mootorin ohjainyksikön, siinä kohtaa yleensä...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Hieno homma että sielläkin sammuilu on saatu korjattua!mese230te kirjoitti:No niin, vika korjattu. Kokonaisresurssikulutus 10 minuuttia aikaa (suojakannen poistoineen ja takaisinlaittoineen) ja 20 cm teippiä.
Tuo korjaamoiden toiminta tuntuu lähes "aivottomalta", kun tuijotetaan vain testerin sanomaa ja vaihdetaan sitten kalliita komponentteja. Asiakas maksaa ja korjaamo tekee tilin.
Se vanha autokorjaamoiden ammattitaito vikojen selvitystyöhön on valitettavasti osin kadonnut näiden testerien myötä. No toisaaltaan testeri auttoi meidän tapauksessa, kertomalla vian olevan ykkös suuttimella. Sen perusteella se sitten löytyi kyseiselle suuttimelle menevästä johdosta.
Eli testerit on kuitenkin hyviä, mutta silti korjaamoilta toivoisi myös sitä maalaisjärjen käyttöä.