Ground zero säätäminen?

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pallokala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ground zero säätäminen?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Elikkä mulla on Ground Zero GZTA 2.250 ja 2.150 vahvarit. Säätimiä niissä on GAIN, BASS BOOST (6dB,Off,12dB) X-OVER(50Hz-25Hz), FILTER(LPT,FLAT,HPT), X-OVER(50Hz-25Hz) eli osaako kertoo mitä teen ei oo meinaa mitää tietoo, tai olisko linkkiä?Kiitos :)
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Macex »

Jos oot kielimiehiä (joo, ei ajatella sillai) niin lataat tuolta manuaalit koneelle -> http://www.ground-zero-audio.com/englis ... ebsanl.htm
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Turmelo
Mersumies
Mersumies

Re: Ground zero säätäminen?

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Pallokala kirjoitti:GAIN,
Gainilla säädetään tai tarkemmin sovitetaan soittimelta tulevan signaalin antotaso vahvistimelle. Jotkut säätävät niin että volumen säädön ollessa täysillä soittimesta ei vielä ääni säröydy, mutta ainakin itse pidän niin että tarvittaessa menee säröllekkin. Tähän vaikuttaa myös nauhoitteen taso .
Pallokala kirjoitti:BASS BOOST (6dB,Off,12dB)
Tämä korostaa jotain tiettyä bassoaluetta , ja saa musiikin kuullostamaan enemmän bassovoittoiselta. 6db ja 12db kertovat korostuksen määrän. Itse pidän offilla nämä ja jos tarvii korostaa jotain aluetta niin mankalta.
Pallokala kirjoitti:X-OVER(50Hz-25Hz), FILTER(LPT,FLAT,HPT), X-OVER(50Hz-25Hz)

x-overit ovat varmaankin ns. säädettäviä trimmereitä . Jompikumpi taajuusalue ei varmaankaan noista pidä paikkansa, katsos tarkemmin vielä. Filterillä valitaan miten tuo jakosuodin käyttäytyy. LPT(low pass filter) on alipäästösuodin, päästää läpite vain säädettyä(x-over) matalammat taajuudet. FLAT päästä koko taajuuskaistan. HPT(high pass filter), päästää vain säädettyä korkeammat taajuudet läpitsensä.

Karkeasti:

Erillissarjoille HPF päälle, leikkaa jostain 30-80hz väliltä
Subille LPF päälle ja leikkaamaan jostain 40-80hz väliltä
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Vastaa Viestiin