Mersun haku saksasta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mersun haku saksasta

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Näin kevään korvilla,alkaa taas houkuttaa auton haku. Ja mulla ei oo muuta kiinnostusta kun saksa! Tossa katselin tarjontaa C 203 farkkua..

Aika paljon on esim hampurin alueella tarjontaa. Varusteita pitää olla ja tietty automaatti+ että ei maalarin kautta tarvis käydä :)

Finnlines tarjois matkoja suht järkevään hintaan, :wink: ja ilmatkin alkaa olee pohjois saksassa aika kivat..
C 240 T -02
simppa80
Mersumies
Mersumies

Re: Mersun haku saksasta

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CLk silber kirjoitti:Näin kevään korvilla,alkaa taas houkuttaa auton haku. Ja mulla ei oo muuta kiinnostusta kun saksa! Tossa katselin tarjontaa C 203 farkkua..

Aika paljon on esim hampurin alueella tarjontaa. Varusteita pitää olla ja tietty automaatti+ että ei maalarin kautta tarvis käydä :)

Finnlines tarjois matkoja suht järkevään hintaan, :wink: ja ilmatkin alkaa olee pohjois saksassa aika kivat..
Sen verran Hamburin autoista että siellä on paljon PA..KAA kin tarjolla. Se on kuitenkin lähellä Ruotsin ja Tanskan rajaa niin siellä on sellaista tavaraa mikä haluttaisiin koko maasta hävittää. Pari vuotta sitten kävin Hamburissa töissä muutaman kuukauden ja tarkoitus oli auto tuoda mukana (A4 1.9tdi 02-05). Noita uudemmman mallisia kohtuu hintaisia kun kävi katsomassa niin järkiään olivat jonkinlaista pusua johonkin saaneet ja oli maalattu jotakin nurkkaa. Lisäks mitä häkkifirmoja kiersin niin sen opin että ne kierrän kaukaa jos joskus Saksasta autoa etsin. Niissä hinnat halvempia mutta ihan syystä. Ei ole niin hyviä autoja ja kaiken huippu oli kun huoltokirja puutui niin myyjä sanoi että tule huomenna niin se löytyy :lol:

Merkkiliikkeestä varmasti löytää hyvän mutta sitten pitää maksaa muutama tonni enemmän.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jysi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jysi »

No onnistuuhan se... eli mikä oli oikeastaan kysymys?

Hain itselle Hampurista Viton, samalla etsittiin työkaverille merkkiliikkeestä muutama 203 farmari+diesel+automaatti-vaihtoehto.Parhaimmalta vaikuttanut todettiin hyväksi, haettiin kilvet ja kaveri tuli lentokoneella tsekkaamaan ja maksamaan auton ja ajoi kotiin. Veroineen yhteensä alle 15 tEUR ja alle 150 tkm. Siinä se.

Tämä ei ollut Mobilesta/Saksan halvin/"nur für Export" vaan oman kokemuksen ja sijainnin perusteella paras mahdollinen jonka ehtii katsomaaan. Silti tarpeeksi hyvä ja joku varmaan pistää kohta paremman löydön.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Mikäli eka kertaa pappia kyydissä, niin unohda Pohjois-Saksan häkit. Joko merkkiliikkeestä, leasingfirmasta tai alkuperäis Guntteriltä (semmoselta korkkari Saksalaiselta).
Niinkuin tuossa aiemmin jo varoteltiin Pohjois-Saksaan tuodaan paljon paskaa mikä ei kelpaa muille markkinoille, toki sielläkin on hyviä autoja muttei Euroopan halvimmalla hinnalla.
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ihan samanlaista autoa on tarjolla ympäri Saksaa. Näin voin sanoa
9 vuoden kokemuksessa. On selvää että isoissa kaupungeissa on esim turkkilaisia enemmän.
Tiesittekö muuten että Hampurissa on eniten avoautoja suhteessa ihmismäärän kuin missään muualla ?
Itse ostan autoa, en myyjää ja käytän nettiä sopivan etsimiseen. Myynti-ilmoituksesta selviää millainen automyyjä on kyseessä. Suosittelen käyttämään postinumero rajausta sillä Saksakin on iso maa. Jos etsii Hampurin alueelta niin laittaa postinumero kohtaan(plz)esim 20099 ja säteeksi(kein) 50 km. Näin löydät ne autot jotka pystyt päivässä katsomaan läpi.
Myös voi suodattaa pois kolaroidut sekä vain vientiin tarkoitetut. Jos ilmoituksessa ei ole puhelinnumeroa tai hinta/kilometrit ovat liian hyvät
ollaakseen totta niin yleensä ne ovat huijauksia. ÄLÄ siis lähetä rahaa etukäteen.
Hommaa reissuun mukaan maalinpaksuusmittari. (laita googleen crashcheck) . Itse ostin laitteen Hesasta ja maksoin 95 euroa. Mukava laite sillä näkee heti onko maalattu/paklattu. Näin tietää vielä
vähän enemmän tutkia

Itsellä myös reissu suunnitteilla ja taidan kyllä mennä Hampuriin sillä siellä riittää jos lentää aamukoneella niin voi seuraavan päivän iltana nousta auton kanssa laivaan. Jos menee etelään esim Frankfurttiin niin yksipäivä menee ajaessa autobaanaa laivalle.

Hampurissa on myös yksi häkkialue missä on tarjolla paljon 124-korimallin mersuja jos sellaista hakee. Etuna on se, että voi katsella useita vaihtoehtoja samasta paikasta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Löytyykös noille isommille häkkifirmoille nettisivuja,noin niinkuin meikäläiseen tapaan...jossa autot kuvineen,siis noin yleensä??

Esimerkiksi juuri tuommoiseen jossa olisi paljonkin 124 malleja tyrkyllä??
Vai onko sikäläinen tapa jos auto 1000-2000€ hinnaltaan niin ei firmat kuvaa niitä nettiin??

Kysymys voi tuntua hoopolta mut tuo Saksan kielitaito ei kaikilla ole parasta a luokkaa..... :oops:

Vai onko ainut tapa tuo esim:Mobile de.ja siihen tuo mainittu postinumero rajaus?

T.Jaakko.P
jysi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jysi »

Jussiboy kirjoitti:Mikäli eka kertaa pappia kyydissä, niin unohda Pohjois-Saksan häkit
Tästä oon samaa mieltä; huonoa on turha tuoda kun niitä on täälläkin ja vero on huonosta ja hyvästä sama. Ja kun etsii sitä hyvää, niitä "lupauksia" saa kiertää pitkään että sen löytää. Toki kullakin meistä vaihtelee kriteerit sille mikä on huono, mikä hyvä.

Omista kokemuksista 1. auton (w140 S300 turbodiesel) hakureissun jouduin tehdä 2 kertaa, koska eka kerralla keskityin juuri noihin "lupauksiin". Kävin noita muistaakseni 8 läpi, siinä meni melkein viikko ja 2000+ km ajellessa Saksaa päästä päähän ja lopuksi tulin rahat taskussa maitojunalla kotiin. Auto löytyi merkkiliikeen ilmoituksesta, tein paperit (10 pv peruutusoikeudella) näkemättä, varasin toisen reissun ja perillä auto oli juuri sellainen kun piti.

Tämän jälkeen olen ajatellut että harjoittelu riittää - olen hakenut 4 autoa, kaikki merkkiliikkeestä ja kokemukset on olleet hyviä. Viimeistä (w169 A160) etsiessä annoin kerran periaatteelle periksi kun sopivalta vaikuttava löytyi yksityisen liikkeen (talo eikä mikään häkki) ilmoituksesta - perille päästyä selvisi että ovien määrä oli väärin (3-ovinen, piti olla 5) ja kunnoltaan tyypillinen silikonitupakkiwunderbaum-ihme puutteellisella huoltokirjalla. Ovien määrä huomioon ottaen se ei ollut edes paljon kalliimpi kun samanlainen priima auto merkkiliikkeessä vuoden takuulla...

Eli mulla on joko huonoa tuuria tai sitten oon tosi kranttu. Tai sitten jossakin on iso kasa niitä autoliikkeitä jotka myy pelkästään hyviä autoja halvoilla hinnoilla ja ei koskaan ilmoita Mobilessa tai autoscout24:ssä.
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Löytyykös noille isommille häkkifirmoille nettisivuja,noin niinkuin meikäläiseen tapaan...jossa autot kuvineen,siis noin yleensä??

Esimerkiksi juuri tuommoiseen jossa olisi paljonkin 124 malleja tyrkyllä??
Vai onko sikäläinen tapa jos auto 1000-2000€ hinnaltaan niin ei firmat kuvaa niitä nettiin??

Kysymys voi tuntua hoopolta mut tuo Saksan kielitaito ei kaikilla ole parasta a luokkaa..... :oops:

Vai onko ainut tapa tuo esim:Mobile de.ja siihen tuo mainittu postinumero rajaus?

T.Jaakko.P
Siinä on yhdellä takapihalla (n 30 hehtaarinalue) vieri vieressä häkkimyyjiä varmaankin 80-100 liikettä. En usko että niiden kaikkia autot on netissä. Alueen postinumero on 20537, ja häkkipaikan osoite suderstrasse 30.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo eihän se ongelma olekaan se auton haku saksasta,niinkun joku tuossa ylempää kysyi? Ja siis en ole ekaa autoa hakemassa saksasta.

Ja mitä noihin "hampurin romuihin" tulee,niin sekin on koettu että ihan sama ajaako saksan ympäriinsä niin niitä romuja löytyy kyllä joka kaupungista!

Lähinnä hampuri juuri siksi että siellä tietää jo paikkoja+se ilta elämä :wink: + nuo hyvät yhteydet laivarantaan ym. Ja itse tarkan euron miehenä niin on pakko käydä tarhatkin läpi kyllä. olen löytänyt hyviä autoja niistä!

Ja se kuka enempi saksasta on hakenut tietää että niissä on käytävä joka tapauksessa.. jos meinaa viikossa auton saada :D Toki poikkeuksia tähänkin löytyy,mutta maksaa enempi..

Se on tää kevät kun alkaa taas autottaa :D
C 240 T -02
aaltot
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja aaltot »

Itse myöskin mietinyt tota pohjois saksan ja etelä saksan eroa ns.romuissa.. tullut haettua Amg,e36 bmw ja 320cdi ja nyt omaan käytttöön E430 -98 jonka ostin berliinistä.

Aamulla Meno berliiniin perillä about 8.30, siitä ekaa katsomaan vuokra autolla perillä 9.00 . hieno ja ok ja koeajolla ok . mutta muut vaihtoehdot kiinostais koska tämä oli elengance ja kattoluukku ja avandgarde kiinostais.

siitä matkaan, ja seuraavaa katsomaan mikä oli mobilen mukaan se oikea. .. pettymys. paska. vaikka puhelimessa oli ollut kunnossa. yms. ja niin jatkui berliinin seudulla myöskin halvat 320->430 vaihtoehdot. joten eikun takas ekaan ja rahat tiskiin ja nyt 1kk jälkeen täysin toimivan e430bäsen kanssa edelleen.

Mutta jotenkin jäi mieleen aikasempi komentti, mitä isompi kaupunki sitä enemän ählämeit'ä ja mutia säheliäisiä... ....

seuraavalla kerralla itse painun suoraan italian rajalle ja siitä ylöspäin. ajan kanssa..
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

CLk silber kirjoitti:Lähinnä hampuri juuri siksi että siellä tietää jo paikkoja+se ilta elämä :wink: + nuo hyvät yhteydet laivarantaan ym. Ja itse tarkan euron miehenä niin on pakko käydä tarhatkin läpi kyllä. olen löytänyt hyviä autoja niistä!
Hampurista löytyis erittäin luotettava yhteyshenkilö / apuri, joka voi hoitaa kuljetuksetkin Suomeen. Samalla näyttää menomestatkin...

Elikkä tämä Hannu Linden eli http://www.graulin.com/
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No en ainakaan itse tarvitse avustajaa autonostoon enkä myöskään yöelämän etsimiseen :D :D On noista kummastakin jo oppirahat maksettu tavalla tai toisella 8)
Mutta ymmärrän kyllä jos joku muu haluaa helppiä noissa asioissa :arrow:

Asiasta hiihtoliittoon:Ei muuten kauheesti motivoi kun katselee mobilesta kärryjä,ja osa on lumessa kuvattu ym.. tosin nyt ilmat jo lienee aika kivat,eli kuvat vaan vähän vanhemmat :wink:
C 240 T -02
Vastaa Viestiin