moro. tuli tommonen vika vastaan (w210 v96) elikkä laitoin 3kpl 55w xenon sarjoja keulalle niin aina välillä ku laittaa auton käyntiin sekä ajovalot päälle katoaa digitaali näytöistä tiedot eli kello, ulkolämpötila ja ajetut kilometrit (ei läheskään joka kerta) ja tietoja ei saa takaisin muutakun sammuttamalla auton ja odottamalla niin kauan että valot sammuvat näistä digitaali näyttöjen ruuduista..
ja silloin tällöin ku räpsäyttää pitkät päälle niin syttyy lampunkuva elikkä "muka" joku poltin rikki.. mutta vikavalo sammuu kun laittaa takasin lyhkäsille ja sitten taas pitkät uudelleen päälle
Viekö esim. xenon syttyessän niin paljon virtaa että pitäisi releistää ajovalot josta johtuu tuo häiriö digitaali näytöissä?
Jos joku tietäisi tohon tietojen katoamiseen vastauksen niin suuret kiitokset sillä se ottaa enemmän päähän kun toi lampun vika valo
_-wiltsu-_ kirjoitti:moro. tuli tommonen vika vastaan (w210 v96) elikkä laitoin 3kpl 55w xenon sarjoja keulalle niin aina välillä ku laittaa auton käyntiin sekä ajovalot päälle katoaa digitaali näytöistä tiedot eli kello, ulkolämpötila ja ajetut kilometrit (ei läheskään joka kerta) ja tietoja ei saa takaisin muutakun sammuttamalla auton ja odottamalla niin kauan että valot sammuvat näistä digitaali näyttöjen ruuduista..
ja silloin tällöin ku räpsäyttää pitkät päälle niin syttyy lampunkuva elikkä "muka" joku poltin rikki.. mutta vikavalo sammuu kun laittaa takasin lyhkäsille ja sitten taas pitkät uudelleen päälle
Viekö esim. xenon syttyessän niin paljon virtaa että pitäisi releistää ajovalot josta johtuu tuo häiriö digitaali näytöissä?
Jos joku tietäisi tohon tietojen katoamiseen vastauksen niin suuret kiitokset sillä se ottaa enemmän päähän kun toi lampun vika valo
Jos noi vikavalot vielä palaa kun viet katsastukseen niin ei varmaan mene läpi.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Syttymisvaiheessa Xenonit repäisee isosti virtaa ja monet edulliset ballastit aiheuttaa muutenkin häiriöitä sähköjärjestelmään. Radion rutinat ja muut hauskuudet on arkipäivää.
Laitoin itselleni maltilliset 35w sarjat lähivaloihin, valitsin vielä sellaiset joissa on sisäänrakennettu CAN väylän huomioiva systeemi ballasteissa (vaikka ei sitä ny ois tarvinnut) ja pitkistä löytyy sitten 55w sarja. Hyvin toimii, tosin lamppu valo syttyi suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin nämä tälläsin päälle (jarruvalojen polttimo alkoi oireilemaan, ei saanut kosketusta, mutta osui sopivaan rakoon )
tempera kirjoitti: Jos noi vikavalot vielä palaa kun viet katsastukseen niin ei varmaan mene läpi.
Valojen vikavalolle on ihan se ja sama palaako se katsastuksessa jos kaikki valot kuitenkin toimii...
Jos on tarkka inssi niin jos valon vikavalo palaa ja näyttö muutenkin reistailee niin silloin inssi vasta syynääkin valoja ja jos on itse asennettu räpellykset jotka näyttävät vielä mihin sattuu niin näinköhän selviää ilman huomautuksia. Kyllä katsastuksessa valot pitää olla kunnossa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tosiaan vika valo ei mitään haittaa enkä kyllä usko et katsastus mieskään rupee mitään sanomaan ku ballastitkin on siististi umpioitten alla josta niitä tuskin ees näkee mut se meinaa välillä ottaa päähän kun digitaali näytöistä katoaa kaikki tiedot..
Ja yks mikä on jännä juttu et digitaali näytöistä katoaa vain silloin tiedot ku laittaa ajovalot ja taas se lampun vikavalo syttyy aina silloin vaan ku laittaa pitkät
(viat ei tosiia tuu aina kummatkin vain silloin tällöin)