Mistä uusi ASD rele

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Mistä uusi ASD rele

Viesti Kirjoittaja petska »

Palaa tuossa minun 190d 2.5td asd valo koko ajan ja rele taitaa olla rikki mistäs olette uusia hommailleet kun KL-varaosissa hintaa jotain 550eur ja aika sika kallis ja käytetyt on aika hakusalla..ja veholta en ole vielä etes kysynyt...
Avatar
Mikaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Mikaz »

Ootko tarkistanu onko jarruvalo kytkin rikki ? Vika voi hyvinkin olla siinä.
MB S211 E220CDI Avantgarde -09
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

laitoin ihan uuden kytkimen paikalle jokuaika sitten ja olen kokeillut reletytäkin käyttää irti
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Ilmoittaisitko petska forumin väelle varaosanumeron siitä releen kyljestä, niin täältä voi alkaa pompsahtelemaan releitä esille.
TJarva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.12.2003 18:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TJarva »

Vika voi olla myös ABS- anturissa.
Itselläni paloi myös ASD-valo ja vika oli vasemman etupyörän ABS-anturissa.
ASD ei poista itse vikojaan muistista, eli kun vika tulee kerran, niin se jää päälle, vaikka se olisikin hetkellinen katkos. Näin 124 malleissa.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Releessä lukee päällä numero 008 545 240 32 ja mahtaakohan 190D vm90 olla vikamuistia...ja mites tuon abs anturit saisi tutkittua jarrut ainakin toimii ihan oikein... alkaa olemaan koti konstit aika vähissä...ainakin toistaiseksi
TJarva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.12.2003 18:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TJarva »

Mulla ainakin katottiin Vehossa testerillä
TJarva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.12.2003 18:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TJarva »

ABS-anturit saa mitattua myös yleismittarilla.
Irrota anturien piuhat ja mittaa vastus.
Pitäis olla kaikissa suurinpiirtein sama.
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

asd-valosta

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

Lainaan aiempaa tarinaani..

"Omassa 200 E -89:ssä sama tauti uusi pari kertaa. Varsinainen vika oli jarruvalon katkaisija!
Vikakoodi oli muistaakseni 8 väläystä. Vikakoodin saa esille koneen käydessä kytkemällä testipistokkeen (konetilassa muistaakseni tulipellissä oikealla puolella "riviliitin" johon tulee piuhat vaan kahteen liittimeen)piuhat yhteen ja vapauttamalla ne. Merkkivalon välhdyksistä voit laskea vikakoodin... "
Sama koodi kertoo vian olevan joko jarruvalon katkaisijassa tai perän nopeustunnistimessa (ASD).

Kuten mainittu kytkimen tai releen vaihdon jälkeen täytyy vikamuisti nollata.

Mahtaisko muuten keneltäkään löytyä listaa kaikista vikakoodeista??
TJarva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.12.2003 18:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TJarva »

ABS-anturit saa mitattua myös yleismittarilla.
Irrota anturien piuhat ja mittaa vastus.
Pitäis olla kaikissa suurinpiirtein sama.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

On siellä akun tuntumassa joku liitin mutta mites se vikamuisti systeemi nollataan???
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

vikamuistin nollaus

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

Samalla tavalla millä saat koodin esille, mitä yritin edellisessä viestissä kuvata.
(auto käyntiin, kahdella piuhalla käytät ne liittimet hetkeksi "oikarissa", valon pitäisi sammua jos vika tuli korjattua. Muistaakseni se vilkauttaa koodin kun "avaat johdot" ja sammuttaa sen jälkeen merkkivalon)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Näkyy olevan siinä kahdeksan napaisessa liittimessa johdot 1, 2, 4, 5, navoissa joten mistäs sitä nyt sitten tietää että mitkä navat yhdistää.. ettei vaan tee justiin päin peetä...
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

Oikeessa olet, ei satu nyt sopivaa manuaalia olemaan saatavilla että uskaltaisi neuvomaan käydä. Luulisin forumilta löytyvän sen OIKEAN asiantuntijankin ettei tule vahinkoa :)
Oli meinaan aikanaan arvokas käyttää testerissä (300 mk) joten kaivelin silloin tietoa tosta W124:sta asiansa osaavilta ja avuliailta OIKEILTA asiantuntijoilta. Sillähän tossa niitä muitakin vikakoodeja kyselin, eihän sitä koskaan tiedä....
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Serkku sattuu olemaan töissä saksan maalla niin olen soitellut sinne päin releestä olivat tuumailleet että ASD releitä on kahdenlaisia ero on siinä että onko abs jarruja vai ei ja on se kuiteskin uusi rele saksassa 200 eur halvempi mutta kallis kuitenkin ja perjantaina menen käymään yhdessä autosähkössä että olisiko niiden testeristä apua...eivät osanneet puhelimessa sanoa... ja rele tulee kuitenkin saksasta kolmen viikon päästä kun serkku tulee saksasta suomeen...vähän niin kuin kaiken varalta... ja saa kait sen myytyä jos ylimääräiseksi jää....
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Layout of 8-pole Diagnostic Connector:
1 3 5 6 7 8
2 4

1 Ground
2 Not used
3 CIS-E Continuous fuel injection system (CFI)
4 ELR Diesel injection system - Electronic idle speed control system
EDS Electronic diesel system
5 ASD Automatic locking differential
4MATIC Automatic-engaged four wheel drive (124 only)
6 SRS Supplemental Restraint System
7 A/C Air Conditioning
8 Not used

ASD Automatic locking differential
Fault codes (poles: 1 Ground / 5 ASD diagnostic)
1 No fault found
2 Adaptive damping system control module
3 Stop lamp switch
4 Left front axle vehicle speed sensor signal
5 Right front axle vehicle speed sensor signal
6 Rear speed sensor signal
7 No speed signal from any sensor, missing ground
8 Adaptive damping system valve or stop lamp switch
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

petska kirjoitti:Serkku sattuu olemaan töissä saksan maalla niin olen soitellut sinne päin releestä olivat tuumailleet että ASD releitä on kahdenlaisia ero on siinä että onko abs jarruja vai ei ja on se kuiteskin uusi rele saksassa 200 eur halvempi mutta kallis kuitenkin ja perjantaina menen käymään yhdessä autosähkössä että olisiko niiden testeristä apua...eivät osanneet puhelimessa sanoa... ja rele tulee kuitenkin saksasta kolmen viikon päästä kun serkku tulee saksasta suomeen...vähän niin kuin kaiken varalta... ja saa kait sen myytyä jos ylimääräiseksi jää....
Niitä on oikeastaan aika montaa erilaista, napaisuushan riippuu yhtä lailla onko esim. ilmastointia jne. Frendikin tossa joutui sovittamaan useaa erilaista joista lopuksi yksi tärppäs. Kaikki tosin toimi, mutta osassa paloi valo koko ajan tms.
unelmatalo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 30.03.2004 14:36
Paikkakunta: Muurame

ADS-vikamuistin helppo ja riskitön nollaus

Viesti Kirjoittaja unelmatalo »

Itselläni jäi kerran ASD-valo palamaan, kun kokeilin lukon pitävyyttä sudittamalla hiekkaisella alustalla. Tullessani asfaltille toinen pyörä sai täyden pidon, mutta toisen alla oli edelleen hiekkaa, lukko ei jaksanut pitää vetoakselia lukossa ja vikamuistiin jäi "bitti" pystyyn. (Vikatilanne = lukko päällä + takapyörien nopeusero > sallittu.)

Helppo vikamuistin nolluskeino on irrottaa akku muutamaksi sekunniksi. Toimi ainakin omalla kohdallani, melkein kuukauden katselin valoa, ennen kuin kokeilin tätä. (Itseasiassa irrotin akun takana olevan älyboxin liittimen muutamaksi sekunniksi, mutta akun irrotus lienee sama asia.)
300 TDT -92, 313CDI -00
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)

ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Mulla valo sammu pitämällä 20 sek 1 ja 5 napojen välissä johtoa, tietenkin ensin vian korjattua (jarruvalokatkaisin). ja paskaset abs anturit.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: ADS-vikamuistin helppo ja riskitön nollaus

Viesti Kirjoittaja spede10 »

unelmatalo kirjoitti:Itselläni jäi kerran ASD-valo palamaan, kun kokeilin lukon pitävyyttä sudittamalla hiekkaisella alustalla. Tullessani asfaltille toinen pyörä sai täyden pidon, mutta toisen alla oli edelleen hiekkaa, lukko ei jaksanut pitää vetoakselia lukossa ja vikamuistiin jäi "bitti" pystyyn. (Vikatilanne = lukko päällä + takapyörien nopeusero > sallittu.)

Helppo vikamuistin nolluskeino on irrottaa akku muutamaksi sekunniksi. Toimi ainakin omalla kohdallani, melkein kuukauden katselin valoa, ennen kuin kokeilin tätä. (Itseasiassa irrotin akun takana olevan älyboxin liittimen muutamaksi sekunniksi, mutta akun irrotus lienee sama asia.)
Joo, akun kenkä hetkeksi irti niin nollautuupi. Näin ainakin toimii -89 300E:ssä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Vastaa Viestiin