W203 herja: brake fluid, visit workshop
W203 herja: brake fluid, visit workshop
Piti lähteä tallista ajoon, lämpö n. +4. Hehkutus, ja startti. Vain pieni kolahdus ja herja mittariin: "1 malfunction" ja hetken päästä tuo "brake fluid, visit workshop". Auto ei siis starttaa olenkaan. Katsoin jarrunesteen, oli puolivälissä min-max merkkiä. Pinta-anturin johto tuntui olevan paikallaan. Auto juuri katsastettu eikä jarrupaloissa pitäisi olla ongelmia (vaikka tuo herja kai viittaa suoraan nesteeseen, ei paloihin). Tarvitseeko tuollainen jotain resetointia windows-tyyppiin että akku irti tms? Auto on w203 220cdi vm -04 Olisiko ideoita?
MB 280 S vm-95
MB 220 CDI vm-04
MB 220 CDI vm-04
Re: W203 herja: brake fluid, visit workshop
hessu007 kirjoitti:Piti lähteä tallista ajoon, lämpö n. +4. Hehkutus, ja startti. Vain pieni kolahdus ja herja mittariin: "1 malfunction" ja hetken päästä tuo "brake fluid, visit workshop". Auto ei siis starttaa olenkaan. Katsoin jarrunesteen, oli puolivälissä min-max merkkiä. Pinta-anturin johto tuntui olevan paikallaan. Auto juuri katsastettu eikä jarrupaloissa pitäisi olla ongelmia (vaikka tuo herja kai viittaa suoraan nesteeseen, ei paloihin). Tarvitseeko tuollainen jotain resetointia windows-tyyppiin että akku irti tms? Auto on w203 220cdi vm -04 Olisiko ideoita?


HÄLY niin tarkoittaa liian pieni nestemäärä voi aiheuttaa jarrujen täydellisen toimimattomuuden. Älä lisää itse jarrunestettä. Älä jatka ajoa. Hakeudu lähimpään valtuutettuun Meredes-Benz huoltokorjaamoon. Jos se herja ei poistu niin silloin on tosissaan jotain vikaa eikä se poistu kun vian korjaamalla. Toisenlaiset jarruihin liittyvät hälyt on BAS eli jarruasistentissa on häiriö. Jarrupaloista tulee tämä: BRAKE LINING WEAR eli jarrupalat ovat lopussa
Vielä on lisäksi ABS System eli systeemissä on häiriö.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Selvisi, akku loppu!
Vielä tarkennukseki miten auto käyttäytyi. Normaalisti virta päälle, hehkutus ja starttiasentoon. Vain virno naksahdus. Sen jälkeen alkoi auto hytkyä kun järjestelmä ilmeisesti testasi jarruja. Sitten herja mittaristoon tuosta jarrunesteestä. Epälykset akkua kohtaan heräsivät, toin toisen samankokoisen (100Ah) akun viereen ja kaapelit kiinni. Starttausyritys samoin tuloksin. Ilmettelin kun ei ollut normaalia kipinöintiä kaapeleita laitettaessa, eli ihmeemmin ei virtaa siirtynyt. Sitten laitoin tuon toisen akun autoon kiinni, siis auton omilla kengillä. Sittenpä tuo iloisesti starttasi, eikä herjoista enää ollut tietoakaan. Tämän ongelma-akun sitten laitoin S-mersuun, hiukan kankeasti se starttasi, mutta käynnistyi (kone oli lämmin). Uutta akkua sitten vaan hankkimaan. Uuden pistin varmuudeksi lataukseen, eikä S-mersu seuraavana aamuna enää lähtenyt tuolla vanhalla akulla käyntiin vaikka oli lohkolämppäri päällä.
Eli nopea on akun hiipuminen kun sen aika on. Vielä kuusi viikoa aikaisemmin auto lähti norm. käyntiin kaksi viikkoa ulkona seistyään (-10 pakkasta). Paljon vaatii tuo W203 CDI virtaa kun sama akku käynnistää vanhan W140 koneen. W203 on pelannut sen jälkeen hyvin, eli mitään vikaa ei ilmeisesti ollut, eikä akku ollut tyhjentynyt, se oli vain "loppu".
Eli nopea on akun hiipuminen kun sen aika on. Vielä kuusi viikoa aikaisemmin auto lähti norm. käyntiin kaksi viikkoa ulkona seistyään (-10 pakkasta). Paljon vaatii tuo W203 CDI virtaa kun sama akku käynnistää vanhan W140 koneen. W203 on pelannut sen jälkeen hyvin, eli mitään vikaa ei ilmeisesti ollut, eikä akku ollut tyhjentynyt, se oli vain "loppu".
MB 280 S vm-95
MB 220 CDI vm-04
MB 220 CDI vm-04