Ongelma on siis että auto nykii ja paukkuu kaasua painettaessa. Auto on c180 vm-95.
Ongelmat alkoivat kun pesin auton noin viikko sitten (olen miettinyt että pääsikö vettä jonnekin mihin ei olisi pitänyt...) Aikaisemminkin kyllä nykinyt jonkun verran mutta nyt tuntuu että auto ei edes kiihdy samanlailla kuin ennen. Varsinkin kun ajaa ensin tasakaasulla ja sitten nopeasti painaa kaasun pohjaan niin tuntuu että auto ennemminkin hyytyy ja sitten nykii ja paukkuu hetken, kunnes päästää taas kaasua ja jatkaa normaalia vauhtia niin nykiminen ja pauke loppuu.
Ykköseltä kun kiihdyttää niin ei ole mitään ongelmia mutta sitten kakkosesta eteenpäin alkaa nykiminen jos painaa kunnolla kaasua. Hitaasti kiihdyttäessä ei ole ongelmia.
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa?
w202 nykii ja paukkuu
moi...
On ollut vastaavaa vikaa ja ne tuli kun pesin konehuoneen. Varmaankin siäkin olet pessyt?
Omat ongelmat poistuivat kun aikani kuivattelin konehuonetta. Tulppien kuopissa voi hyvinkin olla vettä. Paukkuvalla koneella ei kannata hirveesti ajella. Saattaa katti tykätä huonoa kun seokset paukkuu pakoputkessa....
On ollut vastaavaa vikaa ja ne tuli kun pesin konehuoneen. Varmaankin siäkin olet pessyt?
Omat ongelmat poistuivat kun aikani kuivattelin konehuonetta. Tulppien kuopissa voi hyvinkin olla vettä. Paukkuvalla koneella ei kannata hirveesti ajella. Saattaa katti tykätä huonoa kun seokset paukkuu pakoputkessa....
MB C180 vm -95
Kannattaa myös kuivata virranjakan kansi.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: w202 nykii ja paukkuu
Nostellaanpas tätä vanhaa topikkia kun omassa -99 C180 (manuaaliaski) ilmaantui nyt samanlainen vika, poislukien tuo paukkuminen.
Eli vaihdoin eilen alkuperäisasennuksena olleisiin xenoneihin polttimot ja pesin auton, jonka jälkeen ollut samanlaista ongelmaa kuin aloituspostissa, vähän reilummalla kaasulla nykii ja tuntuu tukehtuvan. Pienemmällä kaasulla ja alle 2000 kierroksilla pystyy ajamaan mutta kun vähänkin enemmän antaa kaasua tai kierroksia alkaa auto puutumaan ja nykimään. MAFista kun nyppää johdon irti auto sammuu saman tien ja kun yrittää käynnistää niin sammuu heti kun käynnistymisen jälkeen. MAFfi kiinni käynnistyy kyllä normaalisti ja tyhjäkäynti ryyppyineen toimii oikein.
Virranjakajaa ei ilmeisesti tässä -99 mallisessa enään ole, ei ainakaan osunut silmään kun koitin sitä tänään etsiskellä. Moottoria en tosiaan pessyt, joten tuntuu kummalliselta jos oli sinne jotenkin vettä päässyt?
Eli vaihdoin eilen alkuperäisasennuksena olleisiin xenoneihin polttimot ja pesin auton, jonka jälkeen ollut samanlaista ongelmaa kuin aloituspostissa, vähän reilummalla kaasulla nykii ja tuntuu tukehtuvan. Pienemmällä kaasulla ja alle 2000 kierroksilla pystyy ajamaan mutta kun vähänkin enemmän antaa kaasua tai kierroksia alkaa auto puutumaan ja nykimään. MAFista kun nyppää johdon irti auto sammuu saman tien ja kun yrittää käynnistää niin sammuu heti kun käynnistymisen jälkeen. MAFfi kiinni käynnistyy kyllä normaalisti ja tyhjäkäynti ryyppyineen toimii oikein.

Virranjakajaa ei ilmeisesti tässä -99 mallisessa enään ole, ei ainakaan osunut silmään kun koitin sitä tänään etsiskellä. Moottoria en tosiaan pessyt, joten tuntuu kummalliselta jos oli sinne jotenkin vettä päässyt?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: w202 nykii ja paukkuu
villi veikkaus!
vettä ilmanputsarissa/kastunut paperisuodatin.ilmanottohan on siinä maskin vieressä, jos siihen on ahkerasti antanut painepesuria niin vettä voi mennä suodatinkoteloon saakka!
vettä ilmanputsarissa/kastunut paperisuodatin.ilmanottohan on siinä maskin vieressä, jos siihen on ahkerasti antanut painepesuria niin vettä voi mennä suodatinkoteloon saakka!
ML W164
Re: w202 nykii ja paukkuu
Kävin tänään hakemassa uuden ilmansuodattimen, ei auttanut. Mutta kun jo kerran olen tuosta sen MAFin putsannut niin aattelin vielä sen kuitenkin ottaa irti ja tarkistaa miltä näyttääpi. Oli imassut itseensä aikamoisen pölykerroksen. Puoli purkillista CRC Air Sensor Cleaneria niin on kuin ihan eri auto taas, eipä nyi eikä hyytyile enään
Oli ilmeisesti siitä pöllähtänyt vanhasta ilmansuodattimesta pölyt liikkeelle kun joutu ilmansuodatinkotelon purkamaan pois tieltä kun vaihtoi xenon-polttimot. Noh, pääasia on että toimii eikä maksanutkaan omaisuuksia

Oli ilmeisesti siitä pöllähtänyt vanhasta ilmansuodattimesta pölyt liikkeelle kun joutu ilmansuodatinkotelon purkamaan pois tieltä kun vaihtoi xenon-polttimot. Noh, pääasia on että toimii eikä maksanutkaan omaisuuksia

W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)