Terve!
Alkoipa tekemään sellasta temppua, että polkaistaessa kaasu pohjaan hetken menee hienosti mutta sitten, kun vaihtaa vaihdetta (joskus 2 > 3 ja joskus 3 > 4) niin autoon syttyy EPC valo ja tämän seurauksena auto sammuu,
kun käynnistää uudelleen niin toimii, kunnes sitten seuraavan kerran antaa syöttöä --> sama toistuu.
Auto on w210 270cdi autom. vm-00
se on lastutettu --> karalan ohjelma
siinä w210 320cdi:n turbo
No mullehan selvis tuos myöhemmin, kun auton olin ostanu, että se turbo on asennettu ohjelmoinnin jälkeen (eipä myydessä viitsiny sanoa kun kysyin).
Tästä tekniikka puolesta en hirveästi ymmärrä mutta kyllähän järkikin sen sanoo, että ei taida tällä hetkellä tuo ohjelma "puhua" turbon kanssa samaa kieltä.
Nyt haluaisinkin tietää, että onko joku paininu saman tyyppisen ongelman kanssa ja hoituiko ohjelman muutoksella?
oliko tuolla turbon vaihdolla muita "sivuvaikutuksia"?
Ilmottelen sitten miten itelle kävi kun saan ohjelmoitua uudestaan.
W210 vm-00 270cdi EPC vikaa pukkaa, onko ohjelma "vika&
- maktotterstrom
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 23:46
- Paikkakunta: Tampere
Re: W210 vm-00 270cdi EPC vikaa pukkaa, onko ohjelma "v
Mulla oli omassa vakio S203 270cdi:ssä vm. -02 vastaavaa ongelmaa, lisäksi vielä pölläytti melkosen vaaleahkon savupilven taivaalle. Ongelma ratkes suutinrempalla, yks vuoti vähäsen ja toinen reilusti enemmän, muut olivat rajojen sisällä.maktotterstrom kirjoitti:Terve!
Alkoipa tekemään sellasta temppua, että polkaistaessa kaasu pohjaan hetken menee hienosti mutta sitten, kun vaihtaa vaihdetta (joskus 2 > 3 ja joskus 3 > 4) niin autoon syttyy EPC valo ja tämän seurauksena auto sammuu,
kun käynnistää uudelleen niin toimii, kunnes sitten seuraavan kerran antaa syöttöä --> sama toistuu.
Auto on w210 270cdi autom. vm-00
se on lastutettu --> karalan ohjelma
siinä w210 320cdi:n turbo
No mullehan selvis tuos myöhemmin, kun auton olin ostanu, että se turbo on asennettu ohjelmoinnin jälkeen (eipä myydessä viitsiny sanoa kun kysyin).
Tästä tekniikka puolesta en hirveästi ymmärrä mutta kyllähän järkikin sen sanoo, että ei taida tällä hetkellä tuo ohjelma "puhua" turbon kanssa samaa kieltä.
Nyt haluaisinkin tietää, että onko joku paininu saman tyyppisen ongelman kanssa ja hoituiko ohjelman muutoksella?
oliko tuolla turbon vaihdolla muita "sivuvaikutuksia"?
Ilmottelen sitten miten itelle kävi kun saan ohjelmoitua uudestaan.
- illi -
.
Hetisammuttavia vikoja tiedän vaan kahdesta syystä.
Vaihteisto luistaa liikaa -> lisävaurion estämiseksi ohjelma sammuttaa moottorin.
Polttoaineen ruiskutusjärjestelmän paine (polttoaineen määrä) heittelee ohjelman raja-arvojen yli, tai ali.
Ohjelmassa itsessään on sellainen ominaisuus, ettei se kulu, eikä muutu.
Jos on josku toiminut, niin se toimii kyllä aina.
Häiriöt ja viat kyllä johtuu jostain muusta, mekaanisista muutoksista tekniikassa.
Tietty, tehonnosto on varmastikkin edesauttamassa näitä vikojen syntymisiä.
Hetisammuttavia vikoja tiedän vaan kahdesta syystä.
Vaihteisto luistaa liikaa -> lisävaurion estämiseksi ohjelma sammuttaa moottorin.
Polttoaineen ruiskutusjärjestelmän paine (polttoaineen määrä) heittelee ohjelman raja-arvojen yli, tai ali.
Ohjelmassa itsessään on sellainen ominaisuus, ettei se kulu, eikä muutu.
Jos on josku toiminut, niin se toimii kyllä aina.
Häiriöt ja viat kyllä johtuu jostain muusta, mekaanisista muutoksista tekniikassa.
Tietty, tehonnosto on varmastikkin edesauttamassa näitä vikojen syntymisiä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5