W210 vm-00 270cdi EPC vikaa pukkaa, onko ohjelma "vika&

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
maktotterstrom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 30.11.2009 23:46
Paikkakunta: Tampere

W210 vm-00 270cdi EPC vikaa pukkaa, onko ohjelma "vika&

Viesti Kirjoittaja maktotterstrom »

Terve!

Alkoipa tekemään sellasta temppua, että polkaistaessa kaasu pohjaan hetken menee hienosti mutta sitten, kun vaihtaa vaihdetta (joskus 2 > 3 ja joskus 3 > 4) niin autoon syttyy EPC valo ja tämän seurauksena auto sammuu,
kun käynnistää uudelleen niin toimii, kunnes sitten seuraavan kerran antaa syöttöä --> sama toistuu.

Auto on w210 270cdi autom. vm-00
se on lastutettu --> karalan ohjelma
siinä w210 320cdi:n turbo

No mullehan selvis tuos myöhemmin, kun auton olin ostanu, että se turbo on asennettu ohjelmoinnin jälkeen (eipä myydessä viitsiny sanoa kun kysyin).
Tästä tekniikka puolesta en hirveästi ymmärrä mutta kyllähän järkikin sen sanoo, että ei taida tällä hetkellä tuo ohjelma "puhua" turbon kanssa samaa kieltä.

Nyt haluaisinkin tietää, että onko joku paininu saman tyyppisen ongelman kanssa ja hoituiko ohjelman muutoksella?
oliko tuolla turbon vaihdolla muita "sivuvaikutuksia"?

Ilmottelen sitten miten itelle kävi kun saan ohjelmoitua uudestaan.
illi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 19.05.2006 17:49
Paikkakunta: Ylivieska

Re: W210 vm-00 270cdi EPC vikaa pukkaa, onko ohjelma "v

Viesti Kirjoittaja illi »

maktotterstrom kirjoitti:Terve!

Alkoipa tekemään sellasta temppua, että polkaistaessa kaasu pohjaan hetken menee hienosti mutta sitten, kun vaihtaa vaihdetta (joskus 2 > 3 ja joskus 3 > 4) niin autoon syttyy EPC valo ja tämän seurauksena auto sammuu,
kun käynnistää uudelleen niin toimii, kunnes sitten seuraavan kerran antaa syöttöä --> sama toistuu.

Auto on w210 270cdi autom. vm-00
se on lastutettu --> karalan ohjelma
siinä w210 320cdi:n turbo

No mullehan selvis tuos myöhemmin, kun auton olin ostanu, että se turbo on asennettu ohjelmoinnin jälkeen (eipä myydessä viitsiny sanoa kun kysyin).
Tästä tekniikka puolesta en hirveästi ymmärrä mutta kyllähän järkikin sen sanoo, että ei taida tällä hetkellä tuo ohjelma "puhua" turbon kanssa samaa kieltä.

Nyt haluaisinkin tietää, että onko joku paininu saman tyyppisen ongelman kanssa ja hoituiko ohjelman muutoksella?
oliko tuolla turbon vaihdolla muita "sivuvaikutuksia"?

Ilmottelen sitten miten itelle kävi kun saan ohjelmoitua uudestaan.
Mulla oli omassa vakio S203 270cdi:ssä vm. -02 vastaavaa ongelmaa, lisäksi vielä pölläytti melkosen vaaleahkon savupilven taivaalle. Ongelma ratkes suutinrempalla, yks vuoti vähäsen ja toinen reilusti enemmän, muut olivat rajojen sisällä.
- illi -
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hetisammuttavia vikoja tiedän vaan kahdesta syystä.

Vaihteisto luistaa liikaa -> lisävaurion estämiseksi ohjelma sammuttaa moottorin.

Polttoaineen ruiskutusjärjestelmän paine (polttoaineen määrä) heittelee ohjelman raja-arvojen yli, tai ali.

Ohjelmassa itsessään on sellainen ominaisuus, ettei se kulu, eikä muutu.
Jos on josku toiminut, niin se toimii kyllä aina.
Häiriöt ja viat kyllä johtuu jostain muusta, mekaanisista muutoksista tekniikassa.
Tietty, tehonnosto on varmastikkin edesauttamassa näitä vikojen syntymisiä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin