Moi.
Kyseessä siis 200d vm'89. Viime aikoina alkoi pitämään kolinaa/naputusta. Pellin alle kurkatessa huomasin että pumppu oli märkänä päältä ja yksi suutin myös. Vaihdoin siis pumppuun suutinputkien alle o-renkaat ja käytin suuttimet dieselhuollossa.
Pumpun vuoto korjaantui o-renkailla. Suuttimet oli kaikki huonoja joten uusin suutinkärjet. Ne on nyt säädettykkin oikein. Tämän jälkeen auto käyntiin ja kävikin hyvin nätisti. Koeajolle lähtiessä pääsin jotain parisataa metriä niin alkoi kuulumaan helvetinmoinen naputus, paljon kovempana kuin aikaisemmin.
Tyhjäkäynnillä naputus ei kuulu pahasti, mutta käynti ontuu ja koko auto hytkyy. Kierroksilla kuuluu tuo kova naputus, kovilla kierroksilla käynti tasaantuu ja naputus häviää.
Jos jollain kokeneemmalla ois ehdotusta mikä siellä vois olla rikki? Tein remontin kyllä ihan huolellisesti enkä tietääkseni ryssinyt mitään kovin pahasti...
Ääntä vähän hankala kuvailla niin linkki videoon missä kuuluu hyvin selvästi se naputus.
http://www.youtube.com/watch?v=uC_CS9FdIiY
200d käy huonosti ja kolisee
200d käy huonosti ja kolisee
w124 200d
Re: 200d käy huonosti ja kolisee
Käyntiääni tosiaan on kyllä raastava. Paloääneltä kuulostaa. Auton käydessä suutinputki kerrallaan irti jolloin löytyy pytty mistä ääni kuuluu. Jos jokin muu pytty kuin ykkönen niin etukammion tarkistus voisi olla paikallaan ja mahdollinen ristiin vaihto jonkin muun kammion kanssa. Jos ääni edelleen pysyy samassa pytyssä melkein menee vika alakerran puolelle.Kema kirjoitti:Moi.
Kyseessä siis 200d vm'89. Viime aikoina alkoi pitämään kolinaa/naputusta. Pellin alle kurkatessa huomasin että pumppu oli märkänä päältä ja yksi suutin myös. Vaihdoin siis pumppuun suutinputkien alle o-renkaat ja käytin suuttimet dieselhuollossa.
Pumpun vuoto korjaantui o-renkailla. Suuttimet oli kaikki huonoja joten uusin suutinkärjet. Ne on nyt säädettykkin oikein. Tämän jälkeen auto käyntiin ja kävikin hyvin nätisti. Koeajolle lähtiessä pääsin jotain parisataa metriä niin alkoi kuulumaan helvetinmoinen naputus, paljon kovempana kuin aikaisemmin.
Tyhjäkäynnillä naputus ei kuulu pahasti, mutta käynti ontuu ja koko auto hytkyy. Kierroksilla kuuluu tuo kova naputus, kovilla kierroksilla käynti tasaantuu ja naputus häviää.
Jos jollain kokeneemmalla ois ehdotusta mikä siellä vois olla rikki? Tein remontin kyllä ihan huolellisesti enkä tietääkseni ryssinyt mitään kovin pahasti...
Ääntä vähän hankala kuvailla niin linkki videoon missä kuuluu hyvin selvästi se naputus.
http://www.youtube.com/watch?v=uC_CS9FdIiY
Suuttimenvaihto ristiin toisen pytyn kanssa mutta sullahan oli uudet vermeet niissä eli ne lienee kunnossa.
Jos ykköspytystä kuuluu niin häviääkö öljyä? Jos häviää ja nestettä kans niin sit vois kansipahvikin auttaa. Meinaan öljy ykkösessä saa aikaan kans ruman käyntiäänen. Joskus öljyn läsnäolon pystyy toteamaan ykkösen pakoaukosta kun pakosarjan ottaa irti. On ihan erinäköinen kuin muut pakoaukot.
Nuo motithan ei paljoa maksa joten jos itte ei osaa tai ei oo tiloja laakeri rempanteolle niin vois vaihtomotti olla hyvä vaihtoehto. Niitähän pääsee joitakin ihan koittamaankin ettei sikaa säkissä osta.
Tässä nyt vaan arvauksia ja vika voi olla muuallakin
Rungon kiristin käsivaralla ja kanteen momentilla. Onko rungon kiristykselle oma momentti?kvaan kirjoitti:Kiristitkö suuttimet momenttiavaimella ? Pelkällä käsivaralla tahtoo mennä liian tiukkaan ja suutinrunkoon tulee mudonmuutos. Sitten suuttimen neula takertelee tai jopa leikkaa kiinni. Kokeile nyt laittaa 2-tahtiöljyä löpön sekaan, jos se auttais suuttimen neulaa liikkumaan herkemmin.
w124 200d