Mersun hinnastot vuodelta 2008
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 815
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Mersun hinnastot vuodelta 2008
Tarvitsisin kaikki mersun hinnastot v. 2008. Erityisesti Business hinnastot.
Löytyykö keneltäkään?
Jos on sähköisessä muodossa niin laittaisitteko tulemaan mollikai@lut.fi
Kiitos!
Löytyykö keneltäkään?
Jos on sähköisessä muodossa niin laittaisitteko tulemaan mollikai@lut.fi
Kiitos!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
google....
hakusanaksi
mercedes benz hinnasto 2008
tuolla löysin itse....
mercedes benz hinnasto 2008
tuolla löysin itse....
Opel, "weird lieben autos"....
hinnasto
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 815
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Re: Mersun hinnastot vuodelta 2008
Tarvitsetko todella kaikki hinnastot? Mersulla on sen verran mallistoa että tuskin keltään löytyy kaikkia edes 2008-vuodelta. Jokunen olisi omallakin koneella mutta ei noista sitten ole apua.Avantgarde kirjoitti:Tarvitsisin kaikki mersun hinnastot v. 2008. Erityisesti Business hinnastot.
Löytyykö keneltäkään?
Jos on sähköisessä muodossa niin laittaisitteko tulemaan mollikai@lut.fi
Kiitos!
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 815
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Re: Mersun hinnastot vuodelta 2008
E-mallin hinnastot hakusassa. Niitäkin läytyy kohtuu montaa versiota vuodelta 2008. (myös business hinnastot)DBFI kirjoitti: Tarvitsetko todella kaikki hinnastot? Mersulla on sen verran mallistoa että tuskin keltään löytyy kaikkia edes 2008-vuodelta. Jokunen olisi omallakin koneella mutta ei noista sitten ole apua.
Toinen mikä on haussa , niin kantakortit kaikkiin listassa oleviin autoihin

(Veli Venäläisen dekooderi ei valitettavasti tunne noin uusia)
http://koti.mbnet.fi/markan/uudet%20e-mersut-2008.pdf
Listassa on siis kaikki uutena verotetut E-sarjan Mersut v. 2008
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Kohtuullisesti myyty näitä "business" malleja. Herää toki epäily että paljonko näitä bisness malleja on myyty "normaaleina" autoina, normaaleilla hinnastoilla , mutta verotettu business mallina. (Pikainen vilaisu osoitti ~3000€ ero verotusarvossa tekee n. 700€ eron verotusarvossa.)
Lähinnä , jos autokaupalla on mahdollisuus kusta asiakasta linssiin , niin miksei se olisi sitä joskus tehnytkin.
Tehtaalta lähtiessä ei ainakaan ole mitään "business" varustelua erikseen , vaan ihan identtisiä varustelistauksia löytyy normaaleista ja pisneksistäkin.
Lähinnä , jos autokaupalla on mahdollisuus kusta asiakasta linssiin , niin miksei se olisi sitä joskus tehnytkin.
Tehtaalta lähtiessä ei ainakaan ole mitään "business" varustelua erikseen , vaan ihan identtisiä varustelistauksia löytyy normaaleista ja pisneksistäkin.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Noh,
ajatushan varmasti olisi autoliikkeille houkutteleva, mutta kun kirjanpitoon vuosikausiksi JA asiakkaalle menee virallinen autolasku, missä tulee olla juurikin se verotettu business hinta...
Jäis aika helposti nalkkiin. Kaikkihan kannattaa olla business malleina, kun vero jää pienemmäksi. Lisäksi työsuhdekäyttäjälle verotusarvo pienempi.
Itse asiassa kannattaisi olla vaikka miinuskatehinnasto ja myyjä palkkio maksettaisiin jonain muuna "provisiona" niin verottaja jäisi nuolemaan näppejään...
Mut noi hinnastot muuttuu pahimmillaan parin kuukauden välein jonkin varustemuutoksen takia, joten onnea metsästykselle..
ajatushan varmasti olisi autoliikkeille houkutteleva, mutta kun kirjanpitoon vuosikausiksi JA asiakkaalle menee virallinen autolasku, missä tulee olla juurikin se verotettu business hinta...
Jäis aika helposti nalkkiin. Kaikkihan kannattaa olla business malleina, kun vero jää pienemmäksi. Lisäksi työsuhdekäyttäjälle verotusarvo pienempi.
Itse asiassa kannattaisi olla vaikka miinuskatehinnasto ja myyjä palkkio maksettaisiin jonain muuna "provisiona" niin verottaja jäisi nuolemaan näppejään...
Mut noi hinnastot muuttuu pahimmillaan parin kuukauden välein jonkin varustemuutoksen takia, joten onnea metsästykselle..
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Puhun ajasta ennen 1.4.2009. Asiakas näki tuolloin vain kuitin missä näkyin kaupan loppusumma (ja ehkä ALV ,ehkä)Wertikal kirjoitti:Noh,
ajatushan varmasti olisi autoliikkeille houkutteleva, mutta kun kirjanpitoon vuosikausiksi JA asiakkaalle menee virallinen autolasku, missä tulee olla juurikin se verotettu business hinta...
Esim autot:
WDB2110081B402363 (business) ja WDB2110081B388535 .. Täysin identtiset autot tehtaalta lähtiessä...
Verotusarvojen ero 3000 eli veroissa eroa ~700 .
Mikä on estänyt myymästä ensimmäistä autoa tavallisena mallina v.2008.
Kirjanpitoon tuli kyllä ALV jne jne myyntihinnan mukaan ja oikein , mutta se autovero, se autovero.
Edit....
Kauan sai muuten odottaa noin laajaa julkista aineistoa verotetuista autoista. 6v meni, mutta suomalaisethan ovat totutusti herranpelkoista kansaa

Edit2:
Arvatkaas kuinkas monta "business" mallia on tuotu käytettynä tai uutena ohi virallisen maahantuojan (siis pienemmällä verotusarvolla) .
Vaikee arvata

-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Jaa.
siis ennen 1.4.2009:
1. Maahantuoja maksaa verot.
2. Se laskuttaa autoliikettä
3. Autoliike laskuttaa asiakasta
Näissä laskuissa joutuu olemaan sama hinta autoveroa varten.
Myös ennen 1.4.2009, eli kyllä siitä asiakkaan laskusta asia selviää.
Siinä mainitaan aina auton hinta ja varusteet eriteltyinä ja alv.
(käytetyt autot eri asia)
Viimeistään verotarkastuksessa autoliikkeen kirjanpidossa tulee ongelmia, jos näin ei ole menetelty, sillä liikkeen kirjanpidossa on nuo molemmat laskut. Kirjanpitäjäkin olis älähtänyt asiasta.
Maahantuojalle jos tästä kärähtää niin kyltti lähtee katolta. Aika kallis leikki.
Business hinnasto on vero-optimointia, jossa asiakas voittaa, (eli siis autoja on helpompi saada kaupaksi) autoliikkeelle asia on aivan sama kun jää euromääräisesti sama kate. Verottaja häviää jonkun euron.
Aika nappikauppaa, kuitenkin tuossa hintaluokassa. Ero on satasia, mutta kaikki se on kotiinpäin
Jos ei veroa olisi lainkaan niin ei olisi tarvetta moiselle. Mutta se taitaa olla loputon keskustelu ja aika turhaa.....
siis ennen 1.4.2009:
1. Maahantuoja maksaa verot.
2. Se laskuttaa autoliikettä
3. Autoliike laskuttaa asiakasta
Näissä laskuissa joutuu olemaan sama hinta autoveroa varten.
Myös ennen 1.4.2009, eli kyllä siitä asiakkaan laskusta asia selviää.
Siinä mainitaan aina auton hinta ja varusteet eriteltyinä ja alv.
(käytetyt autot eri asia)
Viimeistään verotarkastuksessa autoliikkeen kirjanpidossa tulee ongelmia, jos näin ei ole menetelty, sillä liikkeen kirjanpidossa on nuo molemmat laskut. Kirjanpitäjäkin olis älähtänyt asiasta.
Maahantuojalle jos tästä kärähtää niin kyltti lähtee katolta. Aika kallis leikki.
Business hinnasto on vero-optimointia, jossa asiakas voittaa, (eli siis autoja on helpompi saada kaupaksi) autoliikkeelle asia on aivan sama kun jää euromääräisesti sama kate. Verottaja häviää jonkun euron.
Aika nappikauppaa, kuitenkin tuossa hintaluokassa. Ero on satasia, mutta kaikki se on kotiinpäin
Jos ei veroa olisi lainkaan niin ei olisi tarvetta moiselle. Mutta se taitaa olla loputon keskustelu ja aika turhaa.....
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10