
W202 V6 tiedustelua
Mutta jos tollaseen joskus on varaa niin loput pennit menee bensan muodossa pelkkään starttaamiseen..RH kirjoitti:Mutta saa sitä vanhempaa ainakin veekasilla. Osta kerralla auto, niin ei tarvi sitten enää ihmetellä.napa kirjoitti:oliko se nyt joku C32 AMG tai joku sellainenSami201 kirjoitti:
Mikäs se sellanen malli on?![]()
vai oliko se jo perkele W203 koppainen

Taidan alkaa metsästämään c230KOMPURAA.. Kiitos kaikille..
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
ajotavastahan se on aika pitkälle kiinni tuo polttoaineen kulutusRH kirjoitti:
Ei mee. Se on käytännössä yhtä vähän ellei vähempi janoinen kuin V6. terv. nim. 8,7


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Totta tuokin, mutta ihan just tässä päivänä yhtenä kattelin ohjekirjan arvoja eri koneilla oleville väyrysille ja hämmästyin, kun totesin sen mukaan npienen veekuutosen olevan käytännössä yhtä janoisen kuin tuon pikkukasinkin.napa kirjoitti:ajotavastahan se on aika pitkälle kiinni tuo polttoaineen kulutusRH kirjoitti:
Ei mee. Se on käytännössä yhtä vähän ellei vähempi janoinen kuin V6. terv. nim. 8,7ei tuo mun -89 mallin ke-jetillä oleva 300E automaattikaan kovin paljoa kuluta, olisko jotain 8-9 ltr/100 km sekalaisessa ajossa nyt talvella, kesällä vois mennä vielä vähän vähemmällä... kesällä jos siihen jaksais megan asentaa, niin vois saada vielä litran tai 1.5 pois kulutuksesta

usein se pieni kone on tosiaan janoisempi, kuin iso, ainakin kun puhutaan "isosta autosta", joksi väyrynenkin varmaan voidaan jo lukea...
isolla koneella on vain niin helppo ajaa pintakaasulla, kun pienestä koneesta saa repiä jatkuvasti kaiken irti, että sillä pääsis sujuvasti etenemään...
meillä esim. tuo emännän renu on 1.6 koneella ja sen keskikulutus on nyt talvella ollut jotain 9.3 ltr/100 km, tosin sillä ei tulekaan, kuin tuollaista kaupunkiajoa pääasiassa, mutta aina sillä saa olla tosissaan painamssa kaasua, kun sillä ajaa, kun tuo 300E taas menee niin leppoisasti pintakaasulla... autojen painot on aika hyvin 1:1, mutta tehot ja koneen tilavuus on 2 x tuossa lavetissa
sitä vain meinasin, että ei se aina tarkoita automaattisesti yli 15 ltr:n kulutuslukemia, jos autossa on moottori... toki niihin isoihin kulutuslukemiin on helpompi päästä isolla koneella, jos sitä polkee jatkuvasti kuin tulpatonta mopoa...
isolla koneella on vain niin helppo ajaa pintakaasulla, kun pienestä koneesta saa repiä jatkuvasti kaiken irti, että sillä pääsis sujuvasti etenemään...
meillä esim. tuo emännän renu on 1.6 koneella ja sen keskikulutus on nyt talvella ollut jotain 9.3 ltr/100 km, tosin sillä ei tulekaan, kuin tuollaista kaupunkiajoa pääasiassa, mutta aina sillä saa olla tosissaan painamssa kaasua, kun sillä ajaa, kun tuo 300E taas menee niin leppoisasti pintakaasulla... autojen painot on aika hyvin 1:1, mutta tehot ja koneen tilavuus on 2 x tuossa lavetissa

sitä vain meinasin, että ei se aina tarkoita automaattisesti yli 15 ltr:n kulutuslukemia, jos autossa on moottori... toki niihin isoihin kulutuslukemiin on helpompi päästä isolla koneella, jos sitä polkee jatkuvasti kuin tulpatonta mopoa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei kai tuo mikään harvinaisuus ole, kai sitä nyt kaikki kunnossa olevat menee samaan, jos niillä vielä ajaa rauhallisesti... yleinen käsitys kuitenkin lienee jotain ihan muuta... mutta jos mä tuon saan menemään siihen n. 6-7 litraan/100 km sekalaista ajoa, mikä olis pienenä tavoitteena, niin sitten alkaa olemaan jo harvinaistajarkki kirjoitti:Johan on harvinainen M103 jos menee 8-9L/100km talvella sekalaisessa ja kulkeeki vieläpä pintakaasulla![]()


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tämähän kuulostaa hyvältä projektiltanapa kirjoitti:ei kai tuo mikään harvinaisuus ole, kai sitä nyt kaikki kunnossa olevat menee samaan, jos niillä vielä ajaa rauhallisesti... yleinen käsitys kuitenkin lienee jotain ihan muuta... mutta jos mä tuon saan menemään siihen n. 6-7 litraan/100 km sekalaista ajoa, mikä olis pienenä tavoitteena, niin sitten alkaa olemaan jo harvinaistajarkki kirjoitti:Johan on harvinainen M103 jos menee 8-9L/100km talvella sekalaisessa ja kulkeeki vieläpä pintakaasulla![]()
vielä kun yhtälöön lisätään se, että vartti pitäis päästä alle 12 sekunnin, niin jo saa miettiä mitä on tekemässä

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Oma 190 2.6 menee 9l/100km talvella lyhyttä matkaa/seka-ajoa. Lämppäriä ei ole. Tyhjäkäyntiäkin oli sen verran aina, että kone lämpiää ennen ajoa.jarkki kirjoitti:Johan on harvinainen M103 jos menee 8-9L/100km talvella sekalaisessa ja kulkeeki vieläpä pintakaasulla![]()

W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Luulis kevyemmän auton menevän pienemmällä ku sama koneisen painavammanSami201 kirjoitti:Oma 190 2.6 menee 9l/100km talvella lyhyttä matkaa/seka-ajoa. Lämppäriä ei ole. Tyhjäkäyntiäkin oli sen verran aina, että kone lämpiää ennen ajoa.


S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
nyt se alkaa olemaan kunnossa (lambda säätö pelaa ja kaikki muukin...), mutta auton ostaessani, se ei todellakaan ollutjarkki kirjoitti:Mitä tuoho napa:n autoo tulee on mulla sellanen käsitys että sen ruitta on kaikkea muuta ku kunnossa mitä herran kirjotuksia on sattunu silmään osumaa

hitto, kun näissä mersuissa ei pääse kunnolla pelaamaan sytkä ennakon kanssa, sieltä sais vielä mukavasti polttoaine taloudellisuutta säätämällä


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 17.02.2010 12:01
- Paikkakunta: Espoo
Ja noi kulutus keskustelut on aika mielenkiintosia kun oma 230ce vie talvella kaupungissa sen 15L/100km.. Kuulostaako paljolta? No sen kanssa on eletty ja joku 8L/100km olis kieltämättä aika säästö. Mutta kävin kompuraa kokeilemassa kaverilla ja siinä on kyllä kivasti vääntöö. Järkyttävä ero tohon vanhaan lankkuun.. 

R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
No mä en kyllä ainakaa ihan purematta niele tuota M103 lankun 8L/100km kulutusta sekalaisessa talvella, sen verta on meikäläiselläkin kilometrejä takana kyseisillä moottoreilla ja kunnossa on kyllä ollu joka vehje. Ja vaikka se kutosen kulutus oli 5L/100km nii siinä tapauksessa kompuran kulutus on alle 3L/100km 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
muista, että maksiminopeus maantielläkin on vain n. 70 km/h... ja kiihdytykset on tosi rauhallisia... kierrosluku mittari ei saa ikinä ylittää 2200-2300 RPM ja alipaine mittarin neula saa värähtää, mutta ei juuri liikahtaajarkki kirjoitti:No mä en kyllä ainakaa ihan purematta niele tuota M103 lankun 8L/100km kulutusta sekalaisessa talvella, sen verta on meikäläiselläkin kilometrejä takana kyseisillä moottoreilla ja kunnossa on kyllä ollu joka vehje. Ja vaikka se kutosen kulutus oli 5L/100km nii siinä tapauksessa kompuran kulutus on alle 3L/100km

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nuo vanhojen autojen kulutus lukemat kannattaa ottaa aina vähän varauksella, ihan jo mittaustavan ja sen kuka käsittää seka-ajon mitenkin? Muistaakseni joskus laskin tehtaan ilmoittamasta "seka-ajo" kulutuksesta oman mersun kohdalla, niin seka-ajo käsittää 70% matka-ajoa ja 30% kaupunkiajoa. Ite saattanut joskus puhua seka-ajosta oman kulutuksen kohdalla, mutta ei täytä mitenkään noita kaupunki/matka suhteita mitä tuo seka-ajo vaatii? Itellä tulee ajettua vaan kaupungissa ja taajamassa maksimissaan semmosia 10km siivuja ja ettei ihan OT mene niin itellä C124 E320 Automaatilla ja kulutus talvella ollut tankki piripintaan tekniikalla 12.9l / 100km enimmäkseen roikan päästä lähdetty, ja mittaus noin 3000km matkalta. Että kaippa sillä w202 C280 saattais päästä vielä litran pari pienemmällä kulutuksella?
mulla tuo "kaupunkiajo" tarkoittaa lähinnä sitä, että ajan max. 50 km/h ja pyrin aina valitsemaan ajoreitin niin, että liikennevaloja ei reitille satu, vaan voi ajaa aina ilman turhia parkkeerauksia... joskus harvoin, jos joutuu oikein "kaupunkiin" mennä ajelemaan, niin sitten pitää vain yrittää sovittaa vauhti niiden valojen rytmiin... mutta ne pakolliset kaupungissa ajelut pyrin rajoittamaan muutamaan kymmeneen kertaan vuodessa...
eli mun kohdalla tuo "seka-ajo" tarkoittaa lähinnä sitä, että on ajettu 30-40 % taajama nopeudella ja 60-70 % n. 80 km/h nopeudella...
suurin yksittäinen vaikutus kulutukseen taitaa olla tuon oman auton kohdalla se, että käytän siinä redlinen 75W-90 peräöljyä, joka on -30 C pakkasessakin yhtä notkeaa, kuin se mersun oma peräöljy +20 C lämpötilassa
eron oikeasti huomas tuossa -20 C pakkasilla ajettaessa, auto rullaa kuin kesäkelillä redlinen öljyllä heti lähdöstä, kun mersun omalla 85W-90 peräöljyllä ensimmäiset 20 km on kuin ajais käsijarru päällä 
eli mun kohdalla tuo "seka-ajo" tarkoittaa lähinnä sitä, että on ajettu 30-40 % taajama nopeudella ja 60-70 % n. 80 km/h nopeudella...
suurin yksittäinen vaikutus kulutukseen taitaa olla tuon oman auton kohdalla se, että käytän siinä redlinen 75W-90 peräöljyä, joka on -30 C pakkasessakin yhtä notkeaa, kuin se mersun oma peräöljy +20 C lämpötilassa


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ehdokkaita on katteltu jo mutta vasta kesällä alkaa osto hommat.. Esim Nettiautosta löyty tämmönen kompura: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... find_agent
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Re: W202 V6 tiedustelua
Jatketaanpa vanhaa viestiketjua. Täällä on tarinoitu paljon esim. C240 ja C200K eroista/ paremmuudesta/ kulutuksesta. Nuo W202:set alkaa olla niin vanhoja/ halpoja autoja, että jopa meikäläinen on ajanut/ saatan ajaa tulevaisuudessa sellaisella, joten eiköhän ole hieman turhia höpinöitä jaaritella, kuinka monta desiä kukin kuluttaa ja minkälaiset on ne vääntölukemat, koska hyvän yksilön osuessa kohdalle kumpikin kelpaa useimmille.
Mutta asiaan. Vieläkin olisi kiinnostavaa kuulla faktoja/ käyttäjäkokemuksia näistä V6 - koneista (240 ja 280). MB alkoi valmistaa niitä tietääkseni vuodesta 1997 alkaen. Ovatko ne yhtä luotettavia kuin rivikoneet? Onko kannentiivistevikoja, kuten M111 - moottoreissa on tapana? Kaiketi nämä V-moottorit ovat niinikään ketjuvetoisia koneita?
Jotain Esson baari juttua joskus kuulin, että VAG-olisi ollut mukana moottoreiden suunnittelussa, mutta ei taida pitää paikkaansa??? Tässäpä alkuun keskustelunjatkoa...
Mutta asiaan. Vieläkin olisi kiinnostavaa kuulla faktoja/ käyttäjäkokemuksia näistä V6 - koneista (240 ja 280). MB alkoi valmistaa niitä tietääkseni vuodesta 1997 alkaen. Ovatko ne yhtä luotettavia kuin rivikoneet? Onko kannentiivistevikoja, kuten M111 - moottoreissa on tapana? Kaiketi nämä V-moottorit ovat niinikään ketjuvetoisia koneita?
Jotain Esson baari juttua joskus kuulin, että VAG-olisi ollut mukana moottoreiden suunnittelussa, mutta ei taida pitää paikkaansa??? Tässäpä alkuun keskustelunjatkoa...
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: W202 V6 tiedustelua
Käyttäjäkokemuksia omasta 280 V6:sta kahden vuoden ajalta jona ajettu 50 tkm. Normaalihuoltojen lisäksi ei ole tarvinnut tehdään muuta ylimääräistä remonttia (jos rakentamista ei lasketa) kuin ilmamäärämittari, hydrauliyksikkö ja jarrupääsylinteri vaihtaa mutta nämä kaksi viimeistä johtuneet edellisen omistajan "tietämättömyydestä"... Mittarissa tällä hetkellä 298 tkm ja suunnitelmissa vaihtaa jakoketju ja kiristin.. samalla kun tehdään iso huolto 300 tkm kohdalla.. ja huollot pystyy tekemään itse jos on vain paikka missä tehdä..Verkke kirjoitti: Mutta asiaan. Vieläkin olisi kiinnostavaa kuulla faktoja/ käyttäjäkokemuksia näistä V6 - koneista (240 ja 280). MB alkoi valmistaa niitä tietääkseni vuodesta 1997 alkaen. Ovatko ne yhtä luotettavia kuin rivikoneet? Onko kannentiivistevikoja, kuten M111 - moottoreissa on tapana? Kaiketi nämä V-moottorit ovat niinikään ketjuvetoisia koneita?
Ja ei ole ollut mitään kansi tai johtosarja ongelmia niinkuin vanhan mallisissa rivikoneissa..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: W202 V6 tiedustelua
Tarkennetaan nyt sen verran, että ostamalla joku muu kuin rivikone, et vältä johtosarjavikoja. (rivikoneet ovat toki kuuluisia johtosarjavioista, mutta eivät ne ole ainuita)C280 kirjoitti:Ja ei ole ollut mitään kansi tai johtosarja ongelmia niinkuin vanhan mallisissa rivikoneissa..
Mersuissa on johtosarjavikoja 1980-luvun alusta uusiin asti. esim 204 koppaan niitä on vaihdettu takuuna
(koskee myös dieseleitä)
Itse jos olisin W202 koppasta ostamassa, niin katselisin sellaisia malleja joiden mallinimestä löytyy kirjaimet AMG

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W202 V6 tiedustelua
Tuolla kansi/johtosarja vialla tarkoitin tuota omaa autoa kun oli kyse käyttäjäkohtaisista kokemuksista ja niiden perusteella AMG:n ruostesuojauksessa ei ole mitään erilaista normaaliin verrattuna.. (kokemusta -94 vuosimallin C36:Sta). Toki kaikki riippuu edellisistä omistajista kuinka ovat autojaan pitäneetJeremyH kirjoitti:Tarkennetaan nyt sen verran, että ostamalla joku muu kuin rivikone, et vältä johtosarjavikoja. (rivikoneet ovat toki kuuluisia johtosarjavioista, mutta eivät ne ole ainuita)C280 kirjoitti:Ja ei ole ollut mitään kansi tai johtosarja ongelmia niinkuin vanhan mallisissa rivikoneissa..
Mersuissa on johtosarjavikoja 1980-luvun alusta uusiin asti. esim 204 koppaan niitä on vaihdettu takuuna
(koskee myös dieseleitä)
Itse jos olisin W202 koppasta ostamassa, niin katselisin sellaisia malleja joiden mallinimestä löytyy kirjaimet AMG(niissä kun on parempi ruostesuojauskin)

.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: W202 V6 tiedustelua
On siinä pieni ero, tosin mitättömän pieni. Mutta se kuulostaa hyvältä.C280 kirjoitti:AMG:n ruostesuojauksessa ei ole mitään erilaista normaaliin verrattuna.. (kokemusta -94 vuosimallin C36:Sta). Toki kaikki riippuu edellisistä omistajista kuinka ovat autojaan pitäneet![]()
.

Ainakin silloin kun AMG oli vielä AMG eikä Mersu-AMG. tehtiin AMG-malleihin erillinen käsittely. Se että huomaako sitä käytännössä onkin jo eri juttu.
Ja onhan AMG aina AMG

PS. neloskoneet kuuluu etuvetoihin, ei autoihin.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W202 V6 tiedustelua
Vuoden aikana ei ole ilmennyt lisättävää. Mielestäni parhaita mersun bensakoneita.dealer vuosi sitten kirjoitti:Veekuutonen on kestävä moottori, oikeastaan vain ilmamassamittarivikoja on ollut.
Yhteen moottoriin taidettiin vaihtaa yksi puola käyntihäiriöiden takia.
Näin korjaamon näkökulmasta.
wiimax.fi
Re:
Nyt on mittarissa n.237tkm. Eikä ole tähän lisättävää. Moottori on kyllä hyvä ja varmatoiminen.jupehalm kirjoitti:Ainakin vielä on kestänyt.
MAF ja nokka-askelin asentotunnistimen anturit olen joutunut vaihtamaan.
Ja nyt tuli pieni öljy vuoto joka on korjauksen alla http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=m112
Muuten on hyvin kestänyt.
Öljyt ja tulpat ainakin pystyy itse vaihtamaan. Ja varmaan paljon muutakin jos pysyy työkalut kädessä.
Kulutus kaasujalan mukaan.
N.7,5-14l/100km olen saanut lukemiksi. Keskikulutus on siinä 10l vähän molemmin puolin. Ja autoni siis 2,8 ja automaatti. Kaupungissa taitaa mennä sellaset 11-12 litraa.
Olisko nyt sellaset 30tkm tullut ajeltua noin 1,5 vuodessa. Nyt mittarissa n.205tkm.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W202 V6 tiedustelua
Samaa mieltäJeremyH kirjoitti:
PS. neloskoneet kuuluu etuvetoihin, ei autoihin.


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97