Vanhemman vaihto uudenpaan Vitoon?!
Vanhemman vaihto uudenpaan Vitoon?!
Olen tällä hetkellä vanhemman, -99 110 cdi:n (lähes)onnellinen omistaja! Suunnilleen kaikki "tyyppiviat" on tulleet tutuiksi ajan kanssa. Hehkuja on vaihdettu, suuttimia tiukattu/korjattu/vaihdettu, termostaatti tuli viikko sitten vaihdettua. Vetarien kumeiksi vaihdoin vuosia sitten hyvälaatuiset tarvikkeet, ja kun sitä akselin päälle tulevaa päätä ei venytä sitä varten tehtyyn koloon asti vaan jättää lähemmäksi niveltä ettei ääriasennoissakaan kumi veny liian tiukalle niin tuntuu hyvin kestävän… vanhin kumi neljättä vuotta kiinni eikä vielä näy oireita rikkoutumisesta, alkuperäisiä sai vaihtaa vuoden välein...
Tällä hetkellä ei ole kuin jotain pientä (kun ei huomioida noita ovia ja luukkuja jotka vaatisivat uutta peltiä alareunoihin…), välijäähdytin vuotaa jostain mitä ei nää ennenkuin vähän purkaa, lämmönsäätö-yksikön sisältä kuuluu ajoittain jotain ylimääräistä ääntä, kuin jotain "pyörisi" muttei kunnolla… sumuvalot eivät taas vaihteeksi toimi, pitää varmaan niille viritellä oma rele kun ei tuo viiksikatkaisimen virittäminen tunnu kauaa kestävän! Seisontajarrua pitäisi myös taas viritellä… kuljettajan istuin pitäisi viedä verhoomolle kun istuimen ovenpuoleisen reunan sisäkalut on murusina varisseet pihalle…
Kiinnostaiskin että mites näissä uudemmissa on vikoja, siis jostain -04 alkaen vai koskas ne nyt muuttu uudempi kori ja moottorit…?
Onko samantapaisia ongelmia? Entäs seisontajarru? Ruostumisen suhteen olen kuullut huolestuttavia huhuja…?
Varmaan jotain uusia "tyyppivikoja"?
Männä viikolla kotiapäin tullessa ajeli edellä ilmeisesti lähes uusi vito. Sattui vaan silmään kun jostain liukuoven vaiheilta irtosi joku peite/koristelista, pyöri hetken ilmavirrassa ja irtosi sitten kokonaan häviten johonkin ojan pohjalle… itketti ja nauratti…p:kle...
Harmi vaan että on niin hyvä tuo vanhempi ajaa ja taloudellinen ettei mielellään merkkiä vaihtais…
TOINEN KYSYMYS: saakohan vitoon korjauspeltiosia jostain, google ei oikein tiennyt kertoa…?
Tällä hetkellä ei ole kuin jotain pientä (kun ei huomioida noita ovia ja luukkuja jotka vaatisivat uutta peltiä alareunoihin…), välijäähdytin vuotaa jostain mitä ei nää ennenkuin vähän purkaa, lämmönsäätö-yksikön sisältä kuuluu ajoittain jotain ylimääräistä ääntä, kuin jotain "pyörisi" muttei kunnolla… sumuvalot eivät taas vaihteeksi toimi, pitää varmaan niille viritellä oma rele kun ei tuo viiksikatkaisimen virittäminen tunnu kauaa kestävän! Seisontajarrua pitäisi myös taas viritellä… kuljettajan istuin pitäisi viedä verhoomolle kun istuimen ovenpuoleisen reunan sisäkalut on murusina varisseet pihalle…
Kiinnostaiskin että mites näissä uudemmissa on vikoja, siis jostain -04 alkaen vai koskas ne nyt muuttu uudempi kori ja moottorit…?
Onko samantapaisia ongelmia? Entäs seisontajarru? Ruostumisen suhteen olen kuullut huolestuttavia huhuja…?
Varmaan jotain uusia "tyyppivikoja"?
Männä viikolla kotiapäin tullessa ajeli edellä ilmeisesti lähes uusi vito. Sattui vaan silmään kun jostain liukuoven vaiheilta irtosi joku peite/koristelista, pyöri hetken ilmavirrassa ja irtosi sitten kokonaan häviten johonkin ojan pohjalle… itketti ja nauratti…p:kle...
Harmi vaan että on niin hyvä tuo vanhempi ajaa ja taloudellinen ettei mielellään merkkiä vaihtais…
TOINEN KYSYMYS: saakohan vitoon korjauspeltiosia jostain, google ei oikein tiennyt kertoa…?
Itellä nyt toinen -04 mallinen menossa. Edellisessä ajoin välin 275-295tkm. Kardaann tukilaakeri+ ristikko, alapallot, vakaajan helat. Ruostetta oli lattiasta kattoon. Nykyinen ajettu 208tkm. Liukuovi ja takaluukku ym. maalattiin sisältä ja päältä ennen käyttöön ottoa. korin ja luukkujen saumat ovat haastavia..
-05 tullut kuulema parempi malli korista tai ne ei ole vielä kerenny niin paljon ruostua..
Takavetona ja tyhjänä kelvoton talvella. Muuten kyllä ajolleen ja tiloilleen ihan toista luokkaa edelliseen malliin verrattuna. Kuskin paikallakin sopii istumaan oikein toisin kuin vanhemmassa.
115 malliin saa veholta erikseen luvat vetää 2500kg jarrullista kärryä
Ajokäytös kärryn kans parempi kuin etuvedossa.
-05 tullut kuulema parempi malli korista tai ne ei ole vielä kerenny niin paljon ruostua..

Takavetona ja tyhjänä kelvoton talvella. Muuten kyllä ajolleen ja tiloilleen ihan toista luokkaa edelliseen malliin verrattuna. Kuskin paikallakin sopii istumaan oikein toisin kuin vanhemmassa.
115 malliin saa veholta erikseen luvat vetää 2500kg jarrullista kärryä

Joku mersupurkaamo??
Itse olen hieman eri mieltä tästä asiasta. Itsellä kanssa tuo W639 ja talvirenkaana 255/35-20 ja mitään ongelmaa ei ole ollut vaikka koko talven tyhjällä autolla olenkin ajellut. Kilometrejä tosin ei ole vielä kerennyt tulemaan kuin 40tkm ja toistaiseksi auto pelannut ihan odotusten mukaan ja mitään vikaa mihinkään suuntaan ei ole tullut mutta sen kummemmin ei ole kokemusta tekniikan kautta korin kestävyydestä.Aki P kirjoitti:Takavetona ja tyhjänä kelvoton talvella. Muuten kyllä ajolleen ja tiloilleen ihan toista luokkaa edelliseen malliin verrattuna.
"Screw you guys, I'm going home!" - Eric Cartman
Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tuossahan niitä tulikin.
Omasta 115cdi 2005 mennyt puolen vuoden aikana termostaatti.
Mittarissa +520tkm. Auton historiassa kardaani, turbo ja ikkunanostin vaihdettu.
Automaatille on tehty normi öljyn vaihdot, ei muuta ihmeellistä.
Ruostetta on. Herkimmin näkyy ruostuvan takaluukku.
Tämäkin on veholla maalattu jo useaan kertaan.
Ajettavuus on hyvä, eikä mielestäni vanhakaan huono ollut.
Jarrut on reilusti paremmat kuin vanhassa.
Takavetona jää talvella joka kinokseen kiinni.
Perässä ei ole kitkalukkoa, mikä on iso miinus.
Ajovakautus/sutimisen esto tulee tutuksi.
Ainakin itsellä palaa käpy mokoman ajonestimen kanssa.
2,2cdi bussin kulutus on talven aikan ollut 10-14 litran välissä.
Kaupunki ajoa enimmäkseen.
Korjaamiset on vähentyneet melkoisesti kun vanhaan -96 vertaa.
Joutu hommaamaan muita harrastuksia
Omasta 115cdi 2005 mennyt puolen vuoden aikana termostaatti.
Mittarissa +520tkm. Auton historiassa kardaani, turbo ja ikkunanostin vaihdettu.
Automaatille on tehty normi öljyn vaihdot, ei muuta ihmeellistä.
Ruostetta on. Herkimmin näkyy ruostuvan takaluukku.
Tämäkin on veholla maalattu jo useaan kertaan.
Ajettavuus on hyvä, eikä mielestäni vanhakaan huono ollut.
Jarrut on reilusti paremmat kuin vanhassa.
Takavetona jää talvella joka kinokseen kiinni.
Perässä ei ole kitkalukkoa, mikä on iso miinus.
Ajovakautus/sutimisen esto tulee tutuksi.
Ainakin itsellä palaa käpy mokoman ajonestimen kanssa.
2,2cdi bussin kulutus on talven aikan ollut 10-14 litran välissä.
Kaupunki ajoa enimmäkseen.
Korjaamiset on vähentyneet melkoisesti kun vanhaan -96 vertaa.
Joutu hommaamaan muita harrastuksia

Minä vaihdoin juuri -98 mallin 110D uudempaan -07 115CDI. Kuulemma vuodesta 06 lähtien viton kori on sinkitty. Ja vuodesta 07 tuli facelift, jossa ainakin uudempi mittaristo ja sisältä vähän hiljaisempi. Testasin muutamaa 04 ja 05 mallia, mutta päätin lopulta laittaa enemmän rahaa likoon ja ostaa uudemman. Tyytyväinen olen ollut..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Niin mitenhän mahtaa olla, että ruostuukohan 2006 tehty Vito vielä herkästikin?
http://www.sveitsinportti.fi/Vaihtoauto ... -Benz/Vito
Tässähän ois koria peli, mutta on seissyt autoliikkeen pihassa puol vuotta, kun myyjän mukaan on sen verran kallis ettei kukaan viiti ostaa (heiltä kysytään kuulemma vaan jotain 10 000 € pakuja). Vois lähtä halvalla tuo Vito nyt, mutta uskaltaako tommosta hommata vai onko Hiace parempi...
Tietääkö joku tarkalleen, missä vaiheessa 07 on tullu faceliftaus?
http://www.sveitsinportti.fi/Vaihtoauto ... -Benz/Vito
Tässähän ois koria peli, mutta on seissyt autoliikkeen pihassa puol vuotta, kun myyjän mukaan on sen verran kallis ettei kukaan viiti ostaa (heiltä kysytään kuulemma vaan jotain 10 000 € pakuja). Vois lähtä halvalla tuo Vito nyt, mutta uskaltaako tommosta hommata vai onko Hiace parempi...
Tietääkö joku tarkalleen, missä vaiheessa 07 on tullu faceliftaus?
Mulla onkin tuo pätkä malli joka on tuntuvasti kevyempi peränen kuin puolipitkä tai pitkä. Yllättävän paljon tekee tuo kun peräpelti siirretään 30cm taemmasVonikka kirjoitti:Itse olen hieman eri mieltä tästä asiasta. Itsellä kanssa tuo W639 ja talvirenkaana 255/35-20 ja mitään ongelmaa ei ole ollut vaikka koko talven tyhjällä autolla olenkin ajellut. Kilometrejä tosin ei ole vielä kerennyt tulemaan kuin 40tkm ja toistaiseksi auto pelannut ihan odotusten mukaan ja mitään vikaa mihinkään suuntaan ei ole tullut mutta sen kummemmin ei ole kokemusta tekniikan kautta korin kestävyydestä.Aki P kirjoitti:Takavetona ja tyhjänä kelvoton talvella. Muuten kyllä ajolleen ja tiloilleen ihan toista luokkaa edelliseen malliin verrattuna.

Joku mersupurkaamo??
Itte kyllä kattelisin Volkkarin suunnalta pakua, jos nyt olisin katselemassa pakua.
On nää sen verta ruosteisia sushukkasia Vitot.
Alhaalla oma Vito, hiljasta pidelly myyntitouhuissakin, ei oo kukkaa kyselly, ei taija Vitot kovin nopsasti vaihtomarkkinoilla liikkua, lie on pyyntiäkin liikaa
http://s997.photobucket.com/albums/af96 ... ito115cdi/
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/3080448
On nää sen verta ruosteisia sushukkasia Vitot.
Alhaalla oma Vito, hiljasta pidelly myyntitouhuissakin, ei oo kukkaa kyselly, ei taija Vitot kovin nopsasti vaihtomarkkinoilla liikkua, lie on pyyntiäkin liikaa

http://s997.photobucket.com/albums/af96 ... ito115cdi/
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/3080448