Newbie! Ei saa murhata! Harkinnassa e280 bensa 4-matic

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Newbie! Ei saa murhata! Harkinnassa e280 bensa 4-matic

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

Se on moro!

Olen ahkerasti lueskellut ja etsiskellyt tietoa tämän päivää tuosta E280 4-maticista vm 1998 ja farmari. Olen vankka Ford mies, vaikka pihassa on seisonutkin jo reilun kymmenen vuotta varma ja vahva umpikuormuri MB 809D. Tätä forumia lukiessa tuli monta Deja vu:ta kun eteen tuli tarinaa MAF ongelmista, korputtuneista johtosarjoista yms. Lienee vortit kopioineet samat ongelmat isommiltaan :D

No joo, nyt on joka tapauksessa pihassa otsikon mukainen auto odottamassa että jatkanko sen kanssa neuvottelua. Luettuani tarinoita tuosta 4-maticista, se on alkanut kieltämättä kiinnostaa. Ilmeisen kestävä peli tuo laatikkoratkaisu? Oikein miellyttävää oli koeajolla lähteä vieressä sudittelevan uuden Volvon rinnalta kuin kesällä konsanaan :) Saman fiiliksen sai kyllä aikoinaan -86 4x4 Scorpion kanssa, se kun oli vielä todella halpa *****, mutta nelkkuna kyllä hyvä.

Toivoisin pientä uskonvahvistusta ennen kuin sijoitan tuohon laitteeseen, löytyisikö täältä joku ystävällinen sielu joka auttaisi vortimiehen hylkäämään vanhat piinttyneet tapansa ja siirtymään tähtimerkin mukana tuomiin ongelmiin?

Mitkä ovat tuon (onko se nyt sitten väyrynen? ) auton heikkoudet?

Ja sorry pitkä vuodatus, voorti-miestä pelottaa kalliit rempat vaikka ei ne -95 Cossu Scorpioonkaan ihan ilmaisia olleet. :shock:
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Tekniikka tuskin tuottaa murheita, jos on edes vähän pidetty huolta. Tuon ikäisissä ei taida enää olla murenevia moottorin johtoja, kuten 90-luvun alkupään vehkeissä. Nelivetoon jotkut alustan osat ovat kalliimpia kuin takavetoisiin sisariin vastaavat.

Suurin ongelmahan on - kuten varmaan olet lukenut - ruoste. W210 happanee tehokkaasti etenkin peltipokkausten saumoista.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Väyrysen heikkoudet ovat ruoste, ruoste ja ruoste.

Niin ja tervetuloa foorumille! Tsekkaa siis ovien tiivisteiden aluset eritoten sivulasien ympäriltä, ovien pohjat, etujousen yläkiinnikkeet, moottorin alla oleva poikittaispalkki, takaluukun lukon seutu, lokasuojat. Jos nämä ovat muuten kunnossa tai dokumentoitu korjaus on suoritettu, niin mikä ettei. Muut tietänevät tekniikasta enempi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ruoste on aika kova sana väykyssä..itellä oli "korjattu" kesällä ruosteet ni KETTU miten on kaaret ja helmat talven aikaan tullu järkyttävään kuntoon =D
Merseedespents
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

Timo L. kirjoitti:Väyrysen heikkoudet ovat ruoste, ruoste ja ruoste.

Niin ja tervetuloa foorumille! Tsekkaa siis ovien tiivisteiden aluset eritoten sivulasien ympäriltä, ovien pohjat, etujousen yläkiinnikkeet, moottorin alla oleva poikittaispalkki, takaluukun lukon seutu, lokasuojat. Jos nämä ovat muuten kunnossa tai dokumentoitu korjaus on suoritettu, niin mikä ettei. Muut tietänevät tekniikasta enempi.
Kiitos! Ruoste on tuttu kaveri, mulla on ollut Fordeja aika pitkä liuta. :D
Noita mainitsemiasi kohtia koitin kyllä katsellakin, poislukien nuo jousen kiinnikkeet ja alapalkki. Apparin puolella vetari paukuttaa ja sinne on vaihdettu kuulema jo alapalloa, iskaria sun muuta. Kauppias kyllä lupasi laitella kuntoon tuon vetarinkin. On kysynyt jenkkilästä jostain siihen osaa, mutta olivat tarjonneet (nyt voi mennä vikaan mallit kun en tunne näitä yhtään) e320 ? vastaavaa osaa. Ei vaan tiedä että käykö se.

Tähän mennessä löytämäni puutteet ovat:
- Lasit vetää huuruun, epäilyttää hieman toimaako automaatti-ilmastointi kunnolla
- Kuskin penkin eteen/taakse sähköt ei pelaa (on kuulema toiminut ihan hiljattain)
- Lamppujen lasit on maitolasia (kuulema halpa nakki?)
- Koneen päältä on pöllitty suojamuovi ja ilmanputsari (tilalla on vapaavirtaussuodin :roll: )
- Ratin säätö ei pelaa (on kuulema toiminut ihan hiljatttain)
- Pieniä näkyviä ruostekupruja, yllättävän vähän
- Takaluukun kahva jumittaa, ei luulisi kai olevan paha
EDIT: Automaatti-ilmastoinnin ohjainyksikön taustavalot on pimeenä.

Ajettavuus on kyllä kieltämättä hyvä, tosin kaikki hallintalaitteet on tietty Fordiin tottuneelle hieman outoja, mutta kohtuullisen hyvä fiilis kuitenkin noin ensi-istumalle on syntynyt. Ilmaiseksi sillä ei varmaan paikasta toiseen pääse, mutta jos siitä syntyisi vaikka uusi harrastus :D

Kiitos kommenteista, nää forumit on kyllä erinomaisia tiedonvaihtopaikkoja.
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

pappa809D kirjoitti:Lasit vetää huuruun, epäilyttää hieman toimaako automaatti-ilmastointi kunnolla.
Todennäköisesti toimii, raitisilmasuodatin vaihtoon, niin a vot eipä huurru enää.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tarkista toimiiko ilmastointi? Lämpötila tulee olla +5 astetta jolloin
ilmastointikompuran päässä oleva pyörä pyörii. Jos ed.pyörä ei pyöri silloin kun ilmastointi on päällä niin se ei toimi.

Tuo ns vapaavirtaussuodatin ei minun mielestäni oikein toimi Suomen
pakkaskeleissä sillä siitä puuttuu esilämmitys. Muutenkaan siitä ole mitään muuta iloa kuin kovemmat imuäänet.
Itse vaihtaisin kyllä sen heti takaisin alkuperäiseen.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

sportsman kirjoitti: Itse vaihtaisin kyllä sen heti takaisin alkuperäiseen.
No niin minäkin, mutta mistähän sellaisen löytäisi...
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuolta myyntipalstalta varmasti löytyy osat, on sen verran kovan kaliiperin kauppiaita ;)

Myös vetari... miks se vetari o rikki? Onko vika edes vetarissa ettei olis alustan muissa osissa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

pappa809D kirjoitti:Kiitos! Ruoste on tuttu kaveri, mulla on ollut Fordeja aika pitkä liuta. :D...
Juu ruosteen kemiallinen merkkihän tuo, itsellänikin ollut Vootteja jonkunnäköinen läjä, niin siviili, kuin kilpa-autoja ja ainahan niissä iästä riippumatta on ollut yhteisenä tekijänä se ruskea väri :wink:
pappa809D kirjoitti:Tähän mennessä löytämäni puutteet ovat:
- Lasit vetää huuruun, epäilyttää hieman toimaako automaatti-ilmastointi kunnolla
- Kuskin penkin eteen/taakse sähköt ei pelaa (on kuulema toiminut ihan hiljattain)
- Lamppujen lasit on maitolasia (kuulema halpa nakki?)
- Koneen päältä on pöllitty suojamuovi ja ilmanputsari (tilalla on vapaavirtaussuodin :roll: )
- Ratin säätö ei pelaa (on kuulema toiminut ihan hiljatttain)
- Pieniä näkyviä ruostekupruja, yllättävän vähän
- Takaluukun kahva jumittaa, ei luulisi kai olevan paha
Kuten edellä on tullut jo mainittua noihin vikoihin ratkaisuja, niin raitisilma suodatin lienee tukossa. Kuskin penkissä saattaa olla niinkin helppo vika, kuin liitin osittain auki, selkänoja kerran vielä toimii. Väykyn lampunlasien hintaa en tiedä, mutta lienee yhtä helpot vaihtaa, kuin muissa mersuissa. Todellakin vapaavirtaus suodattimella vakio moottorissa ei ole muuta virkaa, kuin talvella jäätää ja aina todella kova imuääni. Ratin säädössä varmaankin taas liitin irti, tai johto poikki, ei liene kovin rankka korjata.

Jos hinta sopiva, eikä peukalo ihan keskellä kämmentä (toisaalta en sitä uskokkaan, koska ilmoittelit jo omistaneesi noita pikkuisen erikoisempiakin voortteja), niin mikä ettei tuo olisi ihan soiva peli.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Newbie! Ei saa murhata! Harkinnassa e280 bensa 4-matic

Viesti Kirjoittaja napa »

pappa809D kirjoitti:voorti-miestä pelottaa kalliit rempat vaikka ei ne -95 Cossu Scorpioonkaan ihan ilmaisia olleet. :shock:
vieläkö sulla on se cossu scorpio :roll: me lyötiin yksi sellainen lihoiksi ja laitettiin sen kone (BOB 2.9 V6) sierraan... jäi varaosaa jonkin verran...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Newbie! Ei saa murhata! Harkinnassa e280 bensa 4-matic

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

napa kirjoitti:
pappa809D kirjoitti:voorti-miestä pelottaa kalliit rempat vaikka ei ne -95 Cossu Scorpioonkaan ihan ilmaisia olleet. :shock:
vieläkö sulla on se cossu scorpio :roll: me lyötiin yksi sellainen lihoiksi ja laitettiin sen kone (BOB 2.9 V6) sierraan... jäi varaosaa jonkin verran...
NO EI TOD! :D

Noi on mielestäni erinomaisia elintenluovuttajia noi Cossu Scorbat :)
No.. vedetään vähän takaisin, on loistava auto ajaa, mutta on niin loistava kasa erilaisia ongelmiakin, että huh heijaa.

Penkin ja ratin säätö toimi kauppiaan mielestä myös ajaessa, aamun testeissä havaitsin kuitenkin että toimii kun ovi on auki ja ollaan paikoillaan - taitaa olla siis Newbie ongelmia enemmänkin.

Etu-vetari naksuttaa linkussa vedättäessä, suojakumi oli hajonnut ja senhän tietää mitä siitä seuraa.

RUOSTETTA EN LÖYTÄNYT!? Alapalkki tutkimatta, mutta kaikki ovet ja muut mahdolliset tutkin kyllä huolella. Vaikuttaisi siltä että asia on aikoinaan korjattu.

Siihen tulokseen tulin, että jos tässä menee loputkin neuvottelut ok, niin sitten siirrytään tähtimerkin alle ja varaosien metsästys palstalta alkaa...
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Väykky hankittu :shock:

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

Niin tuli piintyneestä Vortti miehestä Väyrysen kannattaja!

Vielä tosin pitää laitella nimet paperiin, mutta kaupat on nyt sovittu.

Pitää kattoa jääkös sitä kukkaroon vielä muutakin kuin nöyhtää ja alkaa metsästämään puuttuvia osia. :)
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Itsellä on ikuisuusprojektina yhden vöörrttimiehen kääntäminen mersukerhoon.. Kattelee jo w124 4-maticceja joten ei pakosti jääkkään ikuisuusprojektiksi :?:

Mutta en usko että petyt, sen verran hyviä autoja nämä :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Tuskin tarvii foordeihin kovin kiljuen vaihtaa takasin. :)

Sitten niitä kuvia, jos auto jo omistajaa vaihtoi!
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Onnittelut Fordista->Mersuun vaihtamisesta
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Jos tulee ikävä voortteja, niin multa saa halvalla kylkikolaroidun ja ruosteisen diesel Ford Escort-expressin :wink:

Tarpeeksi vaikea korjata, kun ei ole mihin hitsata.
Ja paku mallin osat tuntuu olevan kiven alla...

Kyllä on voorttin laatu laskenut corttiinan ajoista :(
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

Whaeva kirjoitti:Tuskin tarvii foordeihin kovin kiljuen vaihtaa takasin. :)

Sitten niitä kuvia, jos auto jo omistajaa vaihtoi!

Kyllä se pihassa nököttää nyt, ihanhan tuo on tavallinen farmari e 280, sininen ja rumilla pölykapseleilla. Kunhan pestään ja saadaan joskus kivemmat vanteet alle, niin sitten.

Ihmettelin tänään että ei löydy kunnollista tihku-asentoa näistä mersuista kun pyyhkijä pyyhkäisi jos tai jouluna. No... ajoin sitten rekan perässä... ja mitä enemmän kökköä tuli silmille, sen tiuhempaan väykky sitä silmiltä pyyhki. Meni sitten jakeluun että tähän on ***kele sadetunnistimella... Jo vain vorti unohtui entistä enemmän. Tietty ikävä niitä tulee kun tulee taivaalta alijäähtynyttä vettä silmille. Lämmitettävä tuulilasi on kyllä kova sana noissa hoppa-autoissa.

Mukavat kyydit, -98 Mondeon jälkeen, vaikka sekään ei huonommasta päästä ole ajaa.

Jaahas, lähtee laittamaan ostetaan ilmanputsari ja moottorinsuojamuovi, ilmoitusta... Lamput tulikin väykkyyn jo tilattua ja maksettua ari_s:ltä.
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

JeremyH kirjoitti:Jos tulee ikävä voortteja, niin multa saa halvalla kylkikolaroidun ja ruosteisen diesel Ford Escort-expressin :wink:

Tarpeeksi vaikea korjata, kun ei ole mihin hitsata.
Ja paku mallin osat tuntuu olevan kiven alla...

Kyllä on voorttin laatu laskenut corttiinan ajoista :(
Joo mutta eikö niissä ole vielä samat moottorit kuitenkin
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »


- Kuskin penkin eteen/taakse sähköt ei pelaa (on kuulema toiminut ihan hiljattain)
- Ratin säätö ei pelaa (on kuulema toiminut ihan hiljatttain)
"On kuulemma toiminut": Aika hankalaa säätää penkkiä sopivaksi jos sähköt hukassa, jollei ite ole sähkömies, niin äkkiä tostakin laskua tulee.
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Vajaa kuukausi kulahtanut Väyrysen puikoissa...

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

Ja meno maistuu päivä päivältä mukavammalle. Viimeaikoina ennen Väykyn hankintaa irtosi hymy kun lähti autoilemaan, milloin töihin milloin minnekin, mutta Väykky on tuonut tuon ilon takaisin. :)

Edellinen hymyjä tuonut auto oli -93 Scorpio Cosworth nahkajakkaroineen ja muine mukavuuksineen, mutta kyllä Väykky pesee sen mukavuudessa ja hiljaisuudessa.

Ilo ajella ja voimaakin löytyy kohtuullisesti kun sitä tarvitaan, vaihteisto vaihtaa siististi ja nätisti vaikka autolla onko "jo" reilu 234tkm takana. Erittäin hyvä auto, eipä voi muuta sanoa tässä vaiheessa.

Jaahas kukahan se osasikaan loihia valoja noihin automaatti-ilmastointeihin... joku sitä mainosti, pitää mennä "söötsimään"...
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

jpeltoma kirjoitti:

- Kuskin penkin eteen/taakse sähköt ei pelaa (on kuulema toiminut ihan hiljattain)
- Ratin säätö ei pelaa (on kuulema toiminut ihan hiljatttain)
"On kuulemma toiminut": Aika hankalaa säätää penkkiä sopivaksi jos sähköt hukassa, jollei ite ole sähkömies, niin äkkiä tostakin laskua tulee.
Tämä oli ihan Newbie juttu, niitä ei taida saada tarpeeksi kovassa vauhdissa säädeltyä, nimittäin on ne toimineet ihan moitteettomasti :)

Siitä tulikin mieleen toinen "söötsäämisen" kohde, nimittäin käsikirja! Eihän sitä pirukaan kaikkea osaa hetimiten ja manuaalia on kiva lukea muutenkin. :)
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kaipaat siis manuaalia autoosi? marmoritiskiltä muutaman kympin...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

Sergey kirjoitti:kaipaat siis manuaalia autoosi? marmoritiskiltä muutaman kympin...
Um.. Marmoritiski varmaan tarkoittaa "Merkkiliikettä" Vehoa?

;)
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

joo
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

oiskohan pitäny avata uus keskustelu mut samal voisin kysellä mitä tavan väykystä poikkeavaa erikoisen kallista remonttikohdetta on noissa 1999-2002 e210 4-matic malleissa? vai onko tuo nelivetotekniikka kestävää ja eikun ajaa vaan? suunnitteilla ehkä hakea saksasta noin 100tkm maksimissaan ajettu 280 tai 320 /vastaava koneinen bensamese isäukolle... vanha mies ei manuaalil enää pärjää, ja kun automaatti pitää hommata, samal kiehtois lisätä nelikko avuksi talven ajoon... KOMMENTTEJA yleensä tuon ikäsiltä nelikkoväyrysten omistajilta kaivataan! kiitos...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Vastaa Viestiin