Nokia Hakkapeliitta 4 -ei kulu loppuun

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Nokia Hakkapeliitta 4 -ei kulu loppuun

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Ostin nykyisen ässäni kolme vuotta sitten ja alla oli otsikon renkaat. Nyt -kolme talvea myöhemmin, ajan samoilla renkailla ja pintaa on enemmän kun laki vaatii eikä nastojakaan ole liiemmin hävinnyt. Mielestäni aika hyvin, auto kuitenkin painaa yli kaks tonnia. Kesärenkaita on mennyt jo kahdet. Ajoa kertyy 30 tkm/vuosi.
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Mä oon huomannut saman juurikin samoilla renkailla, mutta sen mitä oon huomannut kanssa on se että ovat tulleet liukkaaksi eli kumi alkaa kovettua ja pitoa häviää...

Tuntuu että kolmio vilkkuu mittaristossa koko ajan olkoon maassa mitä vain...
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Sama täällä. Ostettu syksyllä 2004 ja vielä on pintaa.
Vuotuinen ajomäärä n. 25 000 km.
Kesärenkaat ostin samaan aikaan ja olivat ekan kerran alla 2005, viime kesänä jouduin hommaamaan uudet.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Ite ajanut noilla vajaa pari talvea (n. 30tkm) ja oikea takarengas on nyt sakkorengas. Eturenkaissa on hyvin pintaa vielä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulla takarenkaat on kuluneet puolessatoista talvessa ihan älyttömästi. :shock: Nyt kävin vaihdattamassa eturenkaat taakse, mutta ensi talveksi menee renkaat vaihtoon..

Liekö syynä ollut viimevuotinen leuto talvi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla samat renkaat ja hyvin on kyllä kestäneet. yleensä yksillä talvirenkailla pääsee 2 talvea. ekan talvena jälkeen takakiekot on jo aika lopussa, tokana talvena laitetaan renkaan eripäin, niin molemmat renkaat on sitten talven jälkeen aika lopussa. pidoissa en ole huomannut muutakun, että tuntuis pitävän paljon paremmin, kun muut aikasemmat talvirenkaat. mitähän lie hankookkia tai jotain vastaavaa halpis kumia mulla on alla ollut.
W201 250DT 20V
w201 190E
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Mullakin on nyt kuudes talvi hakkapeliitta nelosilla, ja on kyllä huippurenkaat! Seuraavaksi tarvii varmaan ostaa hakkapeliitta vitoset tai seiskat kun ei taideta noita nelosia enää valmistaa. Ei noista tosiaan nastat ja pinta pahemmin kulu normaaliajossa, mutta sen oon huomannu että kolme talvea on aikalailla maksimi käyttöikä että pito pysyy kohtuuhyvänä. Sen jälkeen menee jo aika liukkaaksi kun kovettuvat..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Nokian 4:set on tosiaan aika kulutuskestävät. Ja renkaitahan kannattaa sitten kierrättää etu- ja taka-akseleiden välillä apaut 10tkm:n välein.
Vetävän akselin renkaat kuluu varmaan tuplanopeudella ihan normaaliajossa, näin ainakin takavetomersuissa...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla on muistaakseni hakkapeliitta 2 alla tuos 300E:ssä eturenkaissa on pintaa vielä jotain 3.000045 mm ja takana hieman enemmän, olisko jotain 4.5 mm takana :roll: kuluminen on varmaan pysähtynyt tai ainakin hidastunut huomattavasti, kun pitoa noissa ei tunnu enää hirveästi olevan :D joskus kun on ollut aivan kuiva asfaltti, jota aurinko on jo hieman päässyt lämmittämään, niin voi päästä kolmiovalon vilkuttamatta matkaan :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

RikuK kirjoitti:Nokian 4:set on tosiaan aika kulutuskestävät. Ja renkaitahan kannattaa sitten kierrättää etu- ja taka-akseleiden välillä apaut 10tkm:n välein.
Vetävän akselin renkaat kuluu varmaan tuplanopeudella ihan normaaliajossa, näin ainakin takavetomersuissa...
Mulla taitaa olla tosi rauhallinen ajotyyli, kun ne kuluu melkein samaa tahtia.
Syksyisin on saanut melkeinpä suurennuslasilla katsoa, että eron on huomannut.
Ehkä se sitten näkyy myös bensan kulutuksessa. :roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Kinnunen kirjoitti:Mullakin on nyt kuudes talvi hakkapeliitta nelosilla, ja on kyllä huippurenkaat! Seuraavaksi tarvii varmaan ostaa hakkapeliitta vitoset tai seiskat kun ei taideta noita nelosia enää valmistaa.
Edellisessä autossa oli vitoset, mutta ne kului alle kahdessa talvessa loppuun. Sitä ennen mentiin 3½ talvea nelosilla, tosin loppuvaiheessa olivat jo liukkaat vaikka pintaa ja nastoja oli jäljellä.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Eilen katsoin renkaita vähän tarkemmin ja ne olikin kakkoset. :oops:
Anteeksi osallistumiseni. :roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Harri126 kirjoitti:Eilen katsoin renkaita vähän tarkemmin ja ne olikin kakkoset. :oops:
Anteeksi osallistumiseni. :roll:
mullakin on kakkoset ja osallistuin keskusteluun aivan tietoisesti :wink: me ollaan varmaan niitä harvoja, jotka vielä ajaa kakkosilla... tai saattaa mulla jossain olla vielä nokian nr 09 jemmassa :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Talvikauden alussa kaivoin tallin vintiltä 5tkm ajetut Hakkapeliitta kakkoset, eteen ostin Hankookit. Testailin molempia renkaita eteen-taakse, Hakkat pitää kyllä paremmin, mutta jumalaton rapina kuuluu verrattuna Hankookkeihin. Yllätyin positiivisesti Hankookeista, hyvät renkaat vaikka odotinkin paskaa. :)
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Mulla kans kolmatta talvee hakkapeliitta neloset alla ja pintaa on vielä reilusti ja kaikki nastat tallella, pitokin on vielä ihan hyvä vaikka eroa jo tietysti ensimmäiseen talveen näillä renkailla tullut... Neljäs talvi menee viel kevyesti näillä.

Vaikka nokian renkaita jotkut haukkuvatkin, itse pidän näitä kyllä hintansa väärtinä. Ainoa miinus on kyllä jumalaton rengasmelu, mutta kyllä sitä nastarenkaan kuuluukin ääntää... :lol:
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ainut rengas missä itse olen törmännyt tuohon rengasmeluun on nokia nrv kesärengas... se ujelsi kuin palosireeni :evil: talverenkaiden äänistä mulla ei ole ollut huomautettavaa, vaikka olis ollut minkä merkkinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti:ainut rengas missä itse olen törmännyt tuohon rengasmeluun on nokia nrv kesärengas... se ujelsi kuin palosireeni :evil: talverenkaiden äänistä mulla ei ole ollut huomautettavaa, vaikka olis ollut minkä merkkinen...
Vaimon Aakkoseen laitoin Contien tilalle uudet Good Yearit, extreme tjsp., ja hui hirviä että ulvoo kuin suslauma kuutamolla. Mutta ulvokoon, en jaksa noitten kanssa enempiä pelleillä. Pääasia, että tuntuvat pitävät mallikkaasti (ja vaimohan tuolla nyt ajelee enkä minä:oops:).
Vastaa Viestiin