Nokia Hakkapeliitta 4 -ei kulu loppuun
Nokia Hakkapeliitta 4 -ei kulu loppuun
Ostin nykyisen ässäni kolme vuotta sitten ja alla oli otsikon renkaat. Nyt -kolme talvea myöhemmin, ajan samoilla renkailla ja pintaa on enemmän kun laki vaatii eikä nastojakaan ole liiemmin hävinnyt. Mielestäni aika hyvin, auto kuitenkin painaa yli kaks tonnia. Kesärenkaita on mennyt jo kahdet. Ajoa kertyy 30 tkm/vuosi.
Sama täällä. Ostettu syksyllä 2004 ja vielä on pintaa.
Vuotuinen ajomäärä n. 25 000 km.
Kesärenkaat ostin samaan aikaan ja olivat ekan kerran alla 2005, viime kesänä jouduin hommaamaan uudet.
Vuotuinen ajomäärä n. 25 000 km.
Kesärenkaat ostin samaan aikaan ja olivat ekan kerran alla 2005, viime kesänä jouduin hommaamaan uudet.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
mulla samat renkaat ja hyvin on kyllä kestäneet. yleensä yksillä talvirenkailla pääsee 2 talvea. ekan talvena jälkeen takakiekot on jo aika lopussa, tokana talvena laitetaan renkaan eripäin, niin molemmat renkaat on sitten talven jälkeen aika lopussa. pidoissa en ole huomannut muutakun, että tuntuis pitävän paljon paremmin, kun muut aikasemmat talvirenkaat. mitähän lie hankookkia tai jotain vastaavaa halpis kumia mulla on alla ollut.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mullakin on nyt kuudes talvi hakkapeliitta nelosilla, ja on kyllä huippurenkaat! Seuraavaksi tarvii varmaan ostaa hakkapeliitta vitoset tai seiskat kun ei taideta noita nelosia enää valmistaa. Ei noista tosiaan nastat ja pinta pahemmin kulu normaaliajossa, mutta sen oon huomannu että kolme talvea on aikalailla maksimi käyttöikä että pito pysyy kohtuuhyvänä. Sen jälkeen menee jo aika liukkaaksi kun kovettuvat..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
mulla on muistaakseni hakkapeliitta 2 alla tuos 300E:ssä eturenkaissa on pintaa vielä jotain 3.000045 mm ja takana hieman enemmän, olisko jotain 4.5 mm takana
kuluminen on varmaan pysähtynyt tai ainakin hidastunut huomattavasti, kun pitoa noissa ei tunnu enää hirveästi olevan
joskus kun on ollut aivan kuiva asfaltti, jota aurinko on jo hieman päässyt lämmittämään, niin voi päästä kolmiovalon vilkuttamatta matkaan 



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mulla taitaa olla tosi rauhallinen ajotyyli, kun ne kuluu melkein samaa tahtia.RikuK kirjoitti:Nokian 4:set on tosiaan aika kulutuskestävät. Ja renkaitahan kannattaa sitten kierrättää etu- ja taka-akseleiden välillä apaut 10tkm:n välein.
Vetävän akselin renkaat kuluu varmaan tuplanopeudella ihan normaaliajossa, näin ainakin takavetomersuissa...
Syksyisin on saanut melkeinpä suurennuslasilla katsoa, että eron on huomannut.
Ehkä se sitten näkyy myös bensan kulutuksessa.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Edellisessä autossa oli vitoset, mutta ne kului alle kahdessa talvessa loppuun. Sitä ennen mentiin 3½ talvea nelosilla, tosin loppuvaiheessa olivat jo liukkaat vaikka pintaa ja nastoja oli jäljellä.Kinnunen kirjoitti:Mullakin on nyt kuudes talvi hakkapeliitta nelosilla, ja on kyllä huippurenkaat! Seuraavaksi tarvii varmaan ostaa hakkapeliitta vitoset tai seiskat kun ei taideta noita nelosia enää valmistaa.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
mullakin on kakkoset ja osallistuin keskusteluun aivan tietoisestiHarri126 kirjoitti:Eilen katsoin renkaita vähän tarkemmin ja ne olikin kakkoset.![]()
Anteeksi osallistumiseni.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Talvikauden alussa kaivoin tallin vintiltä 5tkm ajetut Hakkapeliitta kakkoset, eteen ostin Hankookit. Testailin molempia renkaita eteen-taakse, Hakkat pitää kyllä paremmin, mutta jumalaton rapina kuuluu verrattuna Hankookkeihin. Yllätyin positiivisesti Hankookeista, hyvät renkaat vaikka odotinkin paskaa. 

Mulla kans kolmatta talvee hakkapeliitta neloset alla ja pintaa on vielä reilusti ja kaikki nastat tallella, pitokin on vielä ihan hyvä vaikka eroa jo tietysti ensimmäiseen talveen näillä renkailla tullut... Neljäs talvi menee viel kevyesti näillä.
Vaikka nokian renkaita jotkut haukkuvatkin, itse pidän näitä kyllä hintansa väärtinä. Ainoa miinus on kyllä jumalaton rengasmelu, mutta kyllä sitä nastarenkaan kuuluukin ääntää...
Vaikka nokian renkaita jotkut haukkuvatkin, itse pidän näitä kyllä hintansa väärtinä. Ainoa miinus on kyllä jumalaton rengasmelu, mutta kyllä sitä nastarenkaan kuuluukin ääntää...

S202 220 CDI Äsprit
ainut rengas missä itse olen törmännyt tuohon rengasmeluun on nokia nrv kesärengas... se ujelsi kuin palosireeni
talverenkaiden äänistä mulla ei ole ollut huomautettavaa, vaikka olis ollut minkä merkkinen...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vaimon Aakkoseen laitoin Contien tilalle uudet Good Yearit, extreme tjsp., ja hui hirviä että ulvoo kuin suslauma kuutamolla. Mutta ulvokoon, en jaksa noitten kanssa enempiä pelleillä. Pääasia, että tuntuvat pitävät mallikkaasti (ja vaimohan tuolla nyt ajelee enkä minä:oops:).napa kirjoitti:ainut rengas missä itse olen törmännyt tuohon rengasmeluun on nokia nrv kesärengas... se ujelsi kuin palosireenitalverenkaiden äänistä mulla ei ole ollut huomautettavaa, vaikka olis ollut minkä merkkinen...