Ei vaan käyntiin 320CDI -00 ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
_peitsa_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 13.08.2009 17:30
Paikkakunta: Seinäjoki

Ei vaan käyntiin 320CDI -00 ?

Viesti Kirjoittaja _peitsa_ »

Eli 320CDI -00 on takkuillut jo aiemmin kovilla pakkasilla, siis useiden "sahausten" jälkeen vasta käyntiin. Nyt se ei sitten käynnisty enää ollenkaan... :evil: Aiemmin (noin 1,5kk ajan..yli 20c asteen pakkasilla) aina ensimmäisellä starttauksella kävi n. 2sek. -sammui ja sen jälkeen joutui starttaamaan jopa 15 kertaa :oops: ,välillä apuvirran kera.
Nyt kun olen neuvoja kysellyt, niin vaihtoehtoina tullut esille: -Hehkut ? -Suutin ? -Korkeapainepumppu ja letkut ?
"Nyt aika varattuna korjaamolle, vaihtoon menossa korkeapainapumpun tiivisteet ja kaikki letkut, mutta jos vika ei olekaan siellä...kun hinnaksi arvioitiin 350e-500e, haluaisin ensin käydä läpi nämä halvemmat korjauskohteet"
Voisko saada hieman vinkkiä mitenkä nuo hehkut sais tarkistettua, että kuinka moni on ehjänä ?

Ja muutenkin hieman kokemuksia.. tietoa.. ym.. ym.. :?:
___Vito 108 CDI -00___
EX. E 220CDI Avantgarde A -01
EX. E 220 A -96
EX. C 32 AMG T A -02
EX. E 320 CDI -00 Avantgarde A
EX. CLK 320 A -98 Avantgarde "amg-look"
+++paljon muita "auto"merkkejä
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Lukaisepa tuo juttu tältä samalta sivulta -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=84908

Siinä käsitellään samoja ongelmia. Jos hehkun valo toimii normaalisti (ei syty senjälkeen kun kone käy) niin hehkut ok.
W203CDI
Avatar
tomppajii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 10.01.2007 20:29
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja tomppajii »

Voipi olla hölömö ehotus, mutta ainakin veli jevgenin 270cdi:n vastaavat oireet katosivat tilapäisesti, lämmittämällä pa-suodatinta ja kokonaan vian sai pois vaihtamalla pa-suodattimen. :D tää nyt sillä edellytyksellä, että siellä on suodatin jäänyt syksyllä vaihtamatta.

edit:
ja tietenkin suodatin kannattaa vaihtaa koneen ollessa lämmin, lähteepi sit paremmin käyntiin.
Avatar
_peitsa_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 13.08.2009 17:30
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja _peitsa_ »

Kiitoksia neuvoista :) -tuo PAsuodatinkin tuli vaihdettua joulukuun lopus- ,näistä viisastuneena päätös on viedä auto Koskiselle, tänne Seinäjoelle, monelle varmaan jotain kautta tuttu paikka..
eli korkeapainepumpun tiivisteet ja kaikki letkut vaihtoon..
Toivottavasti ongelma ratkeaa..
:x
___Vito 108 CDI -00___
EX. E 220CDI Avantgarde A -01
EX. E 220 A -96
EX. C 32 AMG T A -02
EX. E 320 CDI -00 Avantgarde A
EX. CLK 320 A -98 Avantgarde "amg-look"
+++paljon muita "auto"merkkejä
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Itselläni syksyllä tuo C-malli teki vähän samaa. Ensin käynnistyksen jälkeen kierrokset kävi tosi alhaalla ja kun pakkaset kiristyi, auto sammui tuossa vaiheessa. Sitä sai uudestaan sahata käyntiin hyvän aikaa. Lopulta auto ei lähtenyt ollenkaan käyntiin.
"Hovi korjaajani" neuvoi puhelimessa, että tuttu vika CDI koneissa: Polttoainejärjestelmän O-renkaat vuotaa ilmaa.

Hain Käyttöautolta uudet O-renkaat, olisikohan ollut 9-10 kpl (tietävät siellä oikean määrän), ja hintaa yhteensä 5-10 €. O-renkaat oli helppo vaihtaa autokatoksessa yhtä lukuunottamatta. Pitkän starttailun jälkeen auto hörähti käyntiin ja vika ei ole ilmennyt sen jälkeen koko talvena.

Eli melkeinpä suosittelen aloittamaan noista, jos yhtään kiinnostaa kokeilla itse. Voisi tulla ainakin halvemmaksi kuin korjaamolla käyttö. Letkut tuskin ovat menneet miksikään, mutta nuo O-renkaan vanhenee jossain vaiheessa ja esim. polttoainesuodatinta vaihdettaessa rupeavat vuotamaan ilmaa.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Vastaa Viestiin