No joka tapauksessa ääni kuuluu joko venttiilikopan sisältä tai pakosarjan välistä?
Tai sitten moniurahihnasta?
Tai sitten laturista?
Ääni ei ole jatkuva vaan tulee ja menee, mutta kuitenkin säännöllinen. Tyyliin tsih-tsih-tsih pieni tauko alkaakseen taas uudelleen tsih-tsih-tsih. (Taitaa 3:satkussa sittenkin olla höyrykone?)
Kuuluu mootorin ollessa kuuma (kylmää en ole vielä kuunnellut.)
Niinkö on bensakoneen mekanismin hinta tippunut?
Ei vaan ollut varaosakirjojen mukaan mun kiristin systeemi samanlainen kun kirjan kuva?
16-venttiilisen kiristin näytti samalle... Jospa mulla on semmonen kone
Muuten hyviä vastauksia mutta ääni ei ole kitinää. Vaan samanlaista kuin pakosarjan tiivisteestä mutta paljon hiljaisempaa ja ei kuulu koko ajan vaan "aaltoilee" ja "sipsuttaa" kolmen sykleissä tsih-tsih-tsih ja tauko ja taas alkaa...
Murtunut moniurahihna voi kyllä päästellä omituisia ääniä, kun kulkee vuoristorataansa pitkin
Tähän tapaukseen se ei taida sopia, jos kerran ääni kuuluu taaempaa.
1 X 2 - Laturin laakeri, itselläni ainakin pitää tsih tsih ääntä. Kun laakeri lämpenee tarpeeksi, alkaa kuulumaan tsuh tsuh ääntä ja auto kulkee kuin kiskoilla.
Moniurahihnasata se jostain kuuluu. Tiputa tippa öljyä niihin hihnapyören juuriin aina yhteen kerrallaan ja tutki hiljeneekö.
Diagnosoin omani kiristimen hihnapyörän juureen. Kohta vaihdan hihnan, niin katsotaan josko vaihtaisi laakerinkin tai jopa jotain muuta....minulla ääni on tätä nykyä enemmänkin rallatusta, mutta supsutustakin kuului joskus. Supsutus kuitenkin hävisi voitelulla eikä ole palannut ...mihin lie menikään
On muuten huuhaa puhetta, että silikoni tai öljy aiheuttaisi hihnan lipsumista. Niitä voi käyttää ihan rohkeasti ja äänet hiljenee suht. pitkäksi aikaa.
Day Downhill kirjoitti: On muuten huuhaa puhetta, että silikoni tai öljy aiheuttaisi hihnan lipsumista. Niitä voi käyttää ihan rohkeasti ja äänet hiljenee suht. pitkäksi aikaa.
Ja jos silti kaihtaa voiteen joutumista hihnan tai hihnapyörien kitkapinnoille, niin oiva apu tulee myös seuraavasti: Otetaan silikoniaerosolia, laitetaan kone käymään ja suihkutetaan exlementtiä iloisesti juoksevan hihnan päällispuolelle. "Ulkoinen" voitelukin riittää vaimentamaan oivasti erinäisiä kitkutuksia ja vikinöitä. Sen verran käsittely kaiketi vetreyttää hihnaa.