Nyt se taas haahuilee ässän perään!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

No mutta faktahan se se, että A-sarja, sekä Vito on vähän sama Mersulle, kun Dacia Renaultille.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Whaeva kirjoitti:No mutta faktahan se se, että A-sarja, sekä Vito on vähän sama Mersulle, kun Dacia Renaultille.
No ei ole...
Smart on mersulle kuin Dacia Rellulle, mutta kyllä Vitot ja aapelit on samaa tähtikaartia kuin muutkin.
Koskakohan mersu valmistaa ensimmäisen kuorma-auton jossa ei ala perä huutamaan :roll:

Mersu on hyvä merkki, muttei mikään oikotie onneen.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

JeremyH kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:No mutta faktahan se se, että A-sarja, sekä Vito on vähän sama Mersulle, kun Dacia Renaultille.
No ei ole...
Smart on mersulle kuin Dacia Rellulle, mutta kyllä Vitot ja aapelit on samaa tähtikaartia kuin muutkin.
Koskakohan mersu valmistaa ensimmäisen kuorma-auton jossa ei ala perä huutamaan :roll:

Mersu on hyvä merkki, muttei mikään oikotie onneen.
No ei ainakaan mun auto ole Espanjassa tehty etuveto, niinkuin Vito. :lol:
Kyllä nuo kaksi nyt vaan valitettavasti on aika reilusti halvemmalla tehtyjä "mersuja".

EDIT: Parempi vertaus ehkä Volvon 400/300/66/s50/s40- sarjat Volvolle.
Viimeksi muokannut Whaeva, To 18.02.2010 00:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Jokoha Mesedesillä ois kohta kuvia siitä ässästä, ni hiljenis tää juupas-eipäs-väittely Aasta ja Vitosta :!: Eli siis nyt takas asiaan, tai joku iso paha moderaattori tulee ja (siinä tapauksessa toivottavasti) pistää koko ketjun lukkoon.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ässän perään haahuilu on kivaa.

Nimim. Kok. löyt.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Whaeva kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:No mutta faktahan se se, että A-sarja, sekä Vito on vähän sama Mersulle, kun Dacia Renaultille.
No ei ole...
Smart on mersulle kuin Dacia Rellulle, mutta kyllä Vitot ja aapelit on samaa tähtikaartia kuin muutkin.
Koskakohan mersu valmistaa ensimmäisen kuorma-auton jossa ei ala perä huutamaan :roll:

Mersu on hyvä merkki, muttei mikään oikotie onneen.
No ei ainakaan mun auto ole Espanjassa tehty etuveto, niinkuin Vito. :lol:
Kyllä nuo kaksi nyt vaan valitettavasti on aika reilusti halvemmalla tehtyjä "mersuja".

EDIT: Parempi vertaus ehkä Volvon 400/300/66/s50/s40- sarjat Volvolle.
Tuon A:n suhteen olisin voinut olla samaa mieltä vielä taannoin, mutta sellaiseen perehdyttyäni ja myös hankittuani uskallan olla eri mieltä. Kyllä se A pikkuautoluokassa mielestäni edustaa MB:tä ihan kunnialla (myös hinnallaan :roll: ). Ei pidä verrata saman merkin ässään vaan kokoisiinsa kinnereihin. Moni pikkuasia, joita itse arvostan, on tuossa ihan "mersumaisesti" toteutettu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kuva

En lähe tuonne -21 asteen pakkaseen pyörimään kameran kanssa ottaakseni kuvia omista romuistani. :evil:

Parempia kuvia myöhemmin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14025
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No onhan nuo melkoiset mandariinit tuolla kyljissä.

T. nimim. "Jahvat tulloo"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

On ne.

Pittää kysellä, josko joku viinaanmenevä maalari tilkkisi nuo umpeen vaikka parin kossun korvauksella. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

jackie kirjoitti:Jokoha Mesedesillä ois kohta kuvia siitä ässästä, ni hiljenis tää juupas-eipäs-väittely Aasta ja Vitosta :!: Eli siis nyt takas asiaan, tai joku iso paha moderaattori tulee ja (siinä tapauksessa toivottavasti) pistää koko ketjun lukkoon.
tuli näköjään yksi nettiauto-tason kuva, pienempiä pakkasia odotellessa...
Mesedesin kantaa en ole kuullut/huomannut tuohon ot höpinään, joten kai se on vielä pysynyt sallituissa rajoissa. Mielestäni se jonka asioista keskustellaan, pitäisi olla päätösvaltainen siitä että meneekö liikaa OT. (ilmoittaa esim. YV:llä moderaattorille, jos ei itse ole)

Muutenkin täällä laitetaan keskusteluja aivan turhaan lukkoon.
Jos forumilaisilla on keskusteltavaa (vaikkakin aiheen vierestä) niin miksi ei saisi keskustella?
Mielummin vaikka siirto Offtopic osioon.

palatakseni aiheeseen, eli Mesedesin uuteen rakkaaseen.
Toivoisin kuvia etenkin sisältä, sisusta kun vaikutti olevan tärkeä asia.
Noiden nettiautossa olleiden kuvien perusteella näytti niin toyotamaiselle että jäi ihmetyttämään että mitä hienoa siinä sisustassa oli :shock:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

JeremyH kirjoitti:...sisusta kun vaikutti olevan tärkeä asia.
Noiden nettiautossa olleiden kuvien perusteella näytti niin toyotamaiselle että jäi ihmetyttämään että mitä hienoa siinä sisustassa oli :shock:
Veluuriverhoillut harmaat istuimet

Kallein kangasvaihtoehto siihenaikaan.
Hinnastossa kalliimpi olisi ollut nahka, mutta minä taas en pidä niistä nahkajakkaroista.

Samoiten tuo väri.

Minä oon niin vaikee noitten 80-lukusten mersujen väreihin, että melkein kaikki muut, paitsi musta, harmaa ja punainen saavat ruoansulatusjärjestelmässä häiriötilan aikaan.
Valtaosa sen aikakauden W126:sista vaan nyt sattui olemaan jotain sinistä tai vihreätä sisältään, jotka nyt ei hirveemmin meikäläisen silmään nappaa.


Möhköissäkin menettelee vain musta, harmaa ja sitten ne erittäin vaaleat värivaihtoehdot. Mutta joku kahvinruskee...juueikiitosvaan.

Ja nämä on vaan maku- ja mieltymysasioita - ei ruveta nyt näistä väreistä sotimaan...jookosta.

Noihin aakkosiin tai vitolaattoreihin sanoakseni...

Mercedeksellä on monia malleja tarjolla erilaisille ihmisille erilaisiin tarpeisiin, joka on mielestäni erittäin hyvä asia.

Jos joku haluaa pienen Aakkosen, joka on etuvetoinen pienellä koneella ja se täyttää hänen autonkokotarpeensa, mutta haluaisi silti, että auto on Mercedes, niin se hänelle suotakoon.

Jos jollain on mielipide, että ainut mersu on ainoastaan E tai S niin hänellekin löytyy varmasti sellainen vaihtoehto.

Minusta on vaan hyvä, että mercedeksellä on laaja mallisto, josta löytyy erilaisia ja erityyppisiä autoja jokaiseen makuun.
Kaikkia ei tarvitse itse ymmärtää ja hyväksyä ja pitää itselleen mieleisenä. Tärkeintä on, että laajasta mallistosta löytyy edes yksi itselle mieleinen.

Jos mercedes olisi nykyään samassa tilassa kuin esim. -80 luvulla, että on pääasiassa 3 vaihtoehtoa (W201, W123/4, W126)

Niin epäilen, että joko autojen olisi pitänyt olla joko huomattavan halpoja, tai vaihtoehtoisesti älyttömän kalliita, jotta liiketoiminta olisi pysynyt pystyssä kannattavalla tasolla.

Eikö se ole hyvä, että nyt on tarjolla 3 erilaista vaihtoehtoa ns. pieneen luokkaan (A,B,C), sitten itse "leipähammas" E, ja lippulaiva S, ja jos sekään ei riitä, niin sitten seinän takaa voi tilata Maybachin, ja niistäkin on ainankin 2 eri versiota ja ilmeisesti tulossa vielä se Exelero. Näitten lisäksi 4 erilaista maasturia, G, GLK, ML, GL Yksi tila-ihme R ja lukuisat tavarankuljetusversiot unohtamatta sitten urheiluautopuolia SLK, CLK, CL, SL, SLR yms...

Turhaa on vääntää kättä siitä, että minkälainen on ainut oikea mersu.

Ainut oikea mersu on sellainen, jonka on valmistajana on Daimler-Benz AG tai sen edeltäjät tai DaimlerChrysler tai nykyään pelkkä DaimlerAG

Kun sen tunnistaa mersuksi, niin se on silloin ihan riittävä.
Jokainen hakekoon tarjonnasta itselleen mieleisen.

Edit: Niin ja vielä sinne pieniin autoihin kuuluu lisäti tietysti Smartit, josta on ties minkälaista vaihtoehtoa. ForTwo, ForFour, sitten avot, coupet ja muut versiot päälle...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

RH kirjoitti: Tuon A:n suhteen olisin voinut olla samaa mieltä vielä taannoin, mutta sellaiseen perehdyttyäni ja myös hankittuani uskallan olla eri mieltä. Kyllä se A pikkuautoluokassa mielestäni edustaa MB:tä ihan kunnialla (myös hinnallaan :roll: ). Ei pidä verrata saman merkin ässään vaan kokoisiinsa kinnereihin. Moni pikkuasia, joita itse arvostan, on tuossa ihan "mersumaisesti" toteutettu.
Niin, kummasti nämä kommentit helposti menevät linjalle "oma auto on ainoa oikea mese", toisilla puhtaasti huumorilla, toisilla vähemmän huumorilla.

Noissa museo-ässissä on paljon kiehtovaa ja kadehdittavaa mutta kyllä ne myös kalpenevat uuden A-mallin vertailussa monessa (eri) suhteessa. Väliäkö sillä kuinka kalliilla se vanha ässä on tehty, ei se siitä tee kallista nykypäivänä, arvokkaan voi tehdä mutta autossa on paljon muitakin mese-ominaisuuksia ja joitakin noista ei löydy vanhasta ässästä vaan tuosta uudesta A-mallista.

Toisilla on asiat huonosti, itsellä paremmin kuin voin vapaasti kadehtia sekä noita vanhoja S-mallin omistajia kuin uudemman A:nkin omistajia.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jees. Vähän kateellinen kuitenkin. Mutta yx kuva kuitenki jo esillä, jipii 8).
(Vaimokin olis varmaan mieluummin huolinu tuo vanhan ässän kuin aakkosen alleen, mutta siis se ESP ym., ymmärrätte). No, ei tartte enää jauhaa Aakkosista tässä topicissa kun kuvakavalkadi on saatu alkuun.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mää nyt sanon tuon kuva-asian suhteen pieniä juttuja.

Kuten nyt olen typeryksenä mennyt lupaamaan, niin niitä kuvia tulee.
Mutta minä otan kuvat sitten, kun ees pääsen tuon vehkeen pesemään kunnolla. Se on vielä (liki) niine hyvineen, kun se pudotettiin lavetilta alas. Ainoastaan nuo ufot laitoin alle niitten E-kopiopöläreiden tilalle, jotka näkyi siellä sättiauton kuvissakin.

Mutta koetetaanpas kertoa näitä käyttökokemuksia, joita on jo tullut öpaut 50 kilometriä.

Näin ensialkuun tuntuu, että tuolla lotjalla ei ihan mielellään lähtisi tuonne keskustaan sorvaamaan. Vaikka nythän on kysymyksessä tämä köyhällistön lyhyempi (SE) malli, niin silti tuota luotsattavaa peltiä tuntuu olevan ihan riittävästi.

Alle on joko pirun tai jumalan suomana asennettu Hakkapeliitta1 renkaat. Muutamista nettilähteistä olen koettanut penkoa, että minkähän ikäiset rillat liene, mutta aika maltillisesti pitää lähteä alamäkeenkin, ettei perä lyö turhaan tyhjää. Samoiten pysähtymiset ovat vielä ensialkuun aika puskevia. Pintaa renkaissa on reilusti. Ei kovinkaan uutta häpeä.

Tänneasti olin ollut siinä tiedossa, että vuosimallista 1987 lähtien kaikissa mersun 6 tai 8 sylinterisissä autoissa olisi vakiona ABS:t.
Kyllähän näin onkin - eurooppamalleissa.

Tämä kyseinen yksilö kun sattuu olemaan ählämsähläm-versio, niin tässä euroversiosta poiketen ei ole lukkoja perässä, eikä myöskään abseja. Lisäksi pannuhuoneessa on pienempi patteri, mutta katsoin akun pohjalevyä, että siihen kyllä saa upotettua ihan isonkin nallipakin. Kuljettajan puolen B-pilarissa on lätkä, johon on piirretty läjä keitettyä spagettia sekaisin ja välissä lukee selkokielellä DAIMLER BENZ ja auton sarjanumero.

Maantiellähän tuo tuntuu erittäin mukavalle. Meno on ajodynamiikaltaan hyvin rauhallista ja leppoisaa. Tosin niitä tyypillisiä W126:den sisustan nitinöitä on tässäkin yksilössä, kaipa niitä jollainopilla voisi joskus koettaa vaimentaa, mikäli se nyt minua niinpaljoa ressaisi.

Vaikka W123:ssa on istuimen persosa aikatavalla leveä, tuntuu sitä lääniä tuonkin tuhdolla olevan vieläkin enemmän. Vaikka ohkanen rimpulahan tämä meikäläisen ruoto onkin, niin tuolla pallilla löhnöttäessä tulee jo itsellekin tunne, että meikäläinen voisi olla jopa yhtä persevä kuin se yksi laulava maitolavan prinsessa saadakseen koko jakkaran täytettyä.

Jotenkin tuntuu, että W126 olisi vähän jokasuuntaan isompi kuin W116.
Se tuntui jotenkin lähemmälle W123:sta kuin tuo.

Mutta älkää marmattako enää niistä kuvista. Olen tietoinen halustanne nähdä tuo kyyti, vaikka mulla nyt ei olisikaan hirveätä intoa sitä ruveta senkummemmin esittelemään. Kyllä minä niitä napsin, jahka se on pesty ja kuvaamiseen on asialliset edellytykset.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Teo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 18:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Teo »

Onnea S-luokan hankinnan johdosta! Tuo 6-koneinen on varmati järkevä käyttöautoksi.

Tuosta A-mallin ruodinnasta unohtuu nyt yksi tärkeä seikka; A-malli oli erittäin kunnianhimoinen projekti DaimlerChryselrille, se oli vain aikaansa edellä.

Syy mallin omintakeiseen perusrakenteeseen (lue lattian korkeus) löytyy tekniikasta, A-mallin suunnittelun lähökohtana oli tuoda markkinoille täysin uudenlainen pieni auto, jossa on sähkömoottori ja virtaa tuottaisi POLTTOKENNO!

Tämän järjestelmän kehittämiseen uhrattiin valtavasti rahaa, mutta tulokset jäivät laihoiksi, vetypolttokennoja ei vielä tuolloin voitu tehdä massatuotantona järkevään hintaan.

A tuli kuitenkin markkinoille bensiini ja dieselmalleilla, ilman painavaa lattian alle sijoitettua polttokennoa, ja kaikkihan tietää loput...

-Teo
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3099
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Whaeva kirjoitti:Se, joka laskee A- mersun tai viton muiden mersujen sekaan, ei joko tiedä asioista, tai on vaan muuten tyhmä. Itse jopa voisin sanoa, ettei A:lla ja vitolla ole mitään tekemistä mersun kanssa.
Valitettavasti.
Mahtavaa, minä olen sitten varmasti foorumin tyhmin mies kun myin W140 ässän pois ja ostin tilalle Viton ja A:n. Mutta kun en ole aiemmin tiennyt asioista, ei se ole tätä valaistumista ennen haitannut ollenkaan.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitä, hienoltahan tuo ässä näyttää ( kenenkähän pihasta otettu kuva) eihän tässä ny ennää muita kuvia tarvihe ottaa, ja puhtaaltakin näyttää :wink: jaa, oliko autossa muuten tupakoitu :roll: jos oli niin siinä sulla sitten putsaus työmaa on :cry: mutta eiköhän me tästä selevitä :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

touhottaja kirjoitti:mitä, hienoltahan tuo ässä näyttää ( kenenkähän pihasta otettu kuva) eihän tässä ny ennää muita kuvia tarvihe ottaa, ja puhtaaltakin näyttää :wink: jaa, oliko autossa muuten tupakoitu :roll: jos oli niin siinä sulla sitten putsaus työmaa on :cry: mutta eiköhän me tästä selevitä :D
Kuva on otettu meikäläisen ulko-ovelta. Työnsin vaan kameran ovesta ulos ja räpsin vähän parkkipaikalle päin, niin yks osu likimain kohilleen.

Kyllä siellä on jossain maailmanvaiheessa muunmuassa kessua tupakoitu, ainankin tuon tupukinsytyttimen perusteella.

Eikä se sisäpesu ole minulle mikään temppu. Vesi-imurit löytyy nurkasta.
Kesäisin on tullut useitten tuttavien autoja pestyä.

Mutta hakusessaan olisi, jos jostain löytyisi joku takapenkin suoja, jotta vois nuo hurtatkin ottaa kyytiin, eikä harmittais sitten ne veluurien sottaantuminen.

Vaikka käyttöpelihän tuon pitäis olla, eikä mikään säälittely-yksilö.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laitas mulle puh. numeros niin soitan sulle siitä takapenkin suojasta ja annan samalla puh nummeron ja netti osotteen :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tää ny menee varsinaisesta aiheesta kyllä ohitte :cry:
tällänen olis saatavilla 126:seen ässään lemmikkejä varten :lol:
Kuva

tässä kuvassa näkkyy noi läpät mitkä tullee ovien kohalle seinäksi :lol:
Kuva

tässä kuvassa näkkyy lemmikkien tarvike taskut ja sitten nuo mustat hihnat millä oviaukon seinät kiinnitettään :P
Kuva

on sitten noppee asentaa ja poistaa :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

jysi kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Se, joka laskee A- mersun tai viton muiden mersujen sekaan, ei joko tiedä asioista, tai on vaan muuten tyhmä. Itse jopa voisin sanoa, ettei A:lla ja vitolla ole mitään tekemistä mersun kanssa.
Valitettavasti.
Mahtavaa, minä olen sitten varmasti foorumin tyhmin mies kun myin W140 ässän pois ja ostin tilalle Viton ja A:n. Mutta kun en ole aiemmin tiennyt asioista, ei se ole tätä valaistumista ennen haitannut ollenkaan.
Siellä älähti, missä kalikka kalahti. Kyllä moni vaihtaa mersunsa ooppeliinkin. Jokanen tekee päätökset tietysti tyylillään, ei siinä mitään.
aikalailla jokainen loppupeleissä täällä esittää omia mielipiteitään, niistä voidaan ja pitääkin olla eri mieltä. Pääasia on se, että asianomainen itse on omiin henkilökohtaisiin päätöksiinsä tyytyväinen. :wink:
Loppujenlopuksi kuitenkin pieni väittely on sitä parasta foorumeiden antia. Ainakin itselle. Enkä edelleenkään lue Vitoa ja Aakkosta oikeaksi mersuksi. Omasta mielestäni niistä juuri puuttuu kaikki se, mikä tekee mersusta mersun. Ja niistä seikoista nro. 1 on laatu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Whaeva kirjoitti: Siellä älähti, missä kalikka kalahti. Kyllä moni vaihtaa mersunsa ooppeliinkin. Jokanen tekee päätökset tietysti tyylillään, ei siinä mitään.
aikalailla jokainen loppupeleissä täällä esittää omia mielipiteitään, niistä voidaan ja pitääkin olla eri mieltä. Pääasia on se, että asianomainen itse on omiin henkilökohtaisiin päätöksiinsä tyytyväinen. :wink:
Loppujenlopuksi kuitenkin pieni väittely on sitä parasta foorumeiden antia. Ainakin itselle. Enkä edelleenkään lue Vitoa ja Aakkosta oikeaksi mersuksi. Omasta mielestäni niistä juuri puuttuu kaikki se, mikä tekee mersusta mersun. Ja niistä seikoista nro. 1 on laatu.
Nimenomaan siellä älähti...

Eli olisi hyvä jos olisi tärkeintä että on itse tyytyväinen omaan autoonsa mutta kun sitten on niitä joilla tuntuu olevan kauhea tarve mennä heittämään lokaa toisten autoista threadeissa joissa tuo kommentointi ei liity mitenkään keskusteluun (no, ei tämäkään kommentti alkuperäiseen aiheeseen liity mutta en myöskään aseta omaa pirssiä threadissä kirjoittajan koslaa paremmaksi, voi tietenkin olla luonnolliset syyt siihenkin :oops: ).

Edelleenkään en laske 126:n laatua tänä päivänä sen suurimmaksi arvoksi, enkä sen paremmaksi kuin uuden A:n laatua. Tietenkin riippuu mitä laadulla tarkoitetaan.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jos itse ajattelen tuon W126:den tämänhetkisiä parhaita puolia, niin ööh:

-Hankintahinnat on nyt pohjassa. Tuosta halvemmaksi ne eivät enää muutu, vaan seuraavaksi alkaa hinta kiivetä harrastelijapiireissä, jonnekka ne rupeaa pikkuhiljaa ajautumaan ns. tavan ihmisiltä.
-Varaosissa ei enää ole kovin suurta "ässälisää"
-Perustekniikkaa.
-Mukava ajettava, kun alusta on kunnossa.
-Vanhahtava. Äijämäinen. Ei mikään tuninkipulkka. :lol:

Mutta jos joku haluaa tuon nimimerkin whaeva kanssa kiistellä jostain Viton ja Aakkosen laadusta tai laaduttomuudesta, niin tehkää jo oma topicci, kiitos.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Hei !

Tuossa muutama pokkarilla räpsitty kuva tuosta minun W126 mersusta.
http://kuvablogi/nayta/2471651
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Tässä vitoista ja aapeleista höpöttäessä on alkanut tehdä mieli ässää. (vielä enemmän kuin ennen)
No ihan vielä se ei ole ajankohtaista, mutta kysympä silti:
Paljonko ässän pitäminen maksaa? (verot, vakuutukset yms.)
Tarkoituksena siis W126 (tai ehkä W140)
(turbo)dieselinä automaatilla.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

JeremyH kirjoitti:Paljonko ässän pitäminen maksaa? (verot, vakuutukset yms.)
Mulla Tapiolassa pelkkä liikennevakuutus jotain about 800 €/vuosi (en ihan tarkkaan muista).. riippuu bonuksista ym byrokratiasta

verot minulla 80€/vuosi suurinpiirtein
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Hei !

Tuossa muutama pokkarilla räpsitty kuva tuosta minun W126 mersusta.
http://kuvablogi/nayta/2471651
ei oikein pelaa tuo osote, en löytäny yhtään kuvaa tolla :cry:
mullon pelkkiä romuja vaan
jyrki.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ke 06.10.2004 16:55
Paikkakunta: raasepori

Viesti Kirjoittaja jyrki.k »

vaihda iffiin vakuutus n.500/vuosi
voihan v...eiku väyrynen.
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Hei !

No eipä toiminutkaan tuo linkki, alla uusi.
http://kuvablogi.com/nayta/2471651
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Hei !

No eipä toiminutkaan tuo linkki, alla uusi.
http://kuvablogi.com/nayta/2471651
Ihan kuin oisin nähnyt tuon auton livenä Tahkolla viime tai toissavuonna...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin