Mitenkäs korkealle tuo MAP-anturi sen ahdon rajan asettaa?
Paljonko cdi kone kestää ahtoja ilman huolen häivää?
Kummin päin tuo kaasupolkimen potikka toimii, eli siis nouseeko jännite vai laskeeko se kun pedaalia polkee?[/quote]
Muistinvaraista tietoa jälleen mutta joilla on speksit (manut) hallussaan korjatkoon inhimilliset erheeni:
MAP-anturi 2,0 barin absoluuttista painetta eli kun vähennät ilmakehän paineen eli 1,0 atm (n. 1,0 bar) niin jää jäljelle 1 baarin haarukka jolla työskennellään mutta anturi ei "leikkaa" suorakulmaisesti ahtoa pois kilosta lähtien vaan antaa toleransseista yms. tekijöistä johtuen sallii n. 1,6 barin ahdot
Ps. ts. saat vuoristossa suuremmat ahtopaineet ...mutta ilma on valitettavasti siellä ohuempaa
Olen kokeillut 2,7 barin ahtoja ...kone kestää senkin ...järjellisesti käytettynä ...yläraja on vieläkin korkeammalla ,mutta on etsittävä "kestävämpää" ahdinta tai käyttää sarja-ahtoa jos halutaan suurempia paineita
Edellä agip kertoi jo "tyhjentävästi" tuon potikkahomman
Ps. ahtopaineet eivät nouse ylös ilman riittävää kuormitusta eli paikallaan kaasutellessa on ihan turhaa odotella paineiden nousua vaan kuten Mauri H. totesi superturbon koeajossa vasta kolmosella ja nelosella löytyy "löylyä pesään" eli saavutetaan max. ahtopaineet ao. ruiskutusmäärällä
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)