Apuja vanteen valintaan W124 CE!!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Apuja vanteen valintaan W124 CE!!
Kesäksi pitäs vanteet saada, 17-tuumaset. Mutta mitkä? Ensisijaisesti oon ajatellu seuraavia vaihtoehtoja:
http://rial.de/rial/images/stories/whee ... lugano.jpg
http://www.carshine.com.au/Pictures/AZE ... 018x10.jpg
Jos jollain sattus olemaan kuvaa kyseisistä vanteista CE:n alla ni mukava ois nähä miltä näyttää?
http://rial.de/rial/images/stories/whee ... lugano.jpg
http://www.carshine.com.au/Pictures/AZE ... 018x10.jpg
Jos jollain sattus olemaan kuvaa kyseisistä vanteista CE:n alla ni mukava ois nähä miltä näyttää?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
samaa mieltä... jos kerran vaihtoehtot oli vain nuo 2...Whaeva kirjoitti:Azev A ehdottomasti. 17" ja taakse 10" leveä. Istuu vanhaan mersuun ja bemariin todella hyvin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Kaikkia ehdotuksia otetaan kyllä erittäin mielellään vastaan!!! Just vasta aloin selaamaan vannesivustoja läpi kun hokasin että kohtahan se on kevät, ja kesärenkaat ja vanteet vielä hankkimatta!
Luganot ja Azev A:t oli vaan ekat mihin nopealla selailulla kiinnitin huomiota! Ilmeisesti jos Azevit meinaa hankkia niin kannattaa tilata ne saksasta(?), tuntuu olevan 600-700e halvemmat ku kotimaassa...
http://www.konig.fi/cms/etusivu/vanteet ... zev_a.html
http://www.mbalurad.de/index.php/cat/c456_AZEV---A.html
Onko suomen ja saksan vannehinnoilla yleensä noin kovia hintaeroja???
Luganot ja Azev A:t oli vaan ekat mihin nopealla selailulla kiinnitin huomiota! Ilmeisesti jos Azevit meinaa hankkia niin kannattaa tilata ne saksasta(?), tuntuu olevan 600-700e halvemmat ku kotimaassa...
http://www.konig.fi/cms/etusivu/vanteet ... zev_a.html
http://www.mbalurad.de/index.php/cat/c456_AZEV---A.html
Onko suomen ja saksan vannehinnoilla yleensä noin kovia hintaeroja???
Ootko kysynyt tuosta kotimaisesta firmasta,onko nuo hinnat apteekin hintoja?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
En oo kysyny tuosta firmasta. Toiseen firmaan laitoin sähköpostitiedustelun viikko sit Azev A:sta mutta ei oo kuulunu mitään...Pitää vissiin tilata puhelu ja tiedustella 
Enköhän kuitenkin saksasta tilaa jos valinta Azeviin kohdistuu, jos hintaerot on noin käsittämätöntä luokkaa!
Lähinnä arveluttaa tällä hetkellä vaan se minkä levynen vanne/rengas tuohon cupeen alle menee ilman kaarien muokkausta? Leveempi ois tietysti aina kauniimpi...Auto on siis -91 300ce sportline. Ei oo ennen tullu näitten vanteiden kanssa nimittäin puljattua...

Enköhän kuitenkin saksasta tilaa jos valinta Azeviin kohdistuu, jos hintaerot on noin käsittämätöntä luokkaa!
Lähinnä arveluttaa tällä hetkellä vaan se minkä levynen vanne/rengas tuohon cupeen alle menee ilman kaarien muokkausta? Leveempi ois tietysti aina kauniimpi...Auto on siis -91 300ce sportline. Ei oo ennen tullu näitten vanteiden kanssa nimittäin puljattua...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Ei mitään tosi leveetä mutta ei pizzaleikkureitakaan...Lähinnä mietin kokoa 225/45/17, niin eteen kuin taakse?
Just huomasin ja hämmästelin itekki samaa, ei taida olla ku 8-tuumasena! Ei näy muillakaan saksan sivustoilla että sais leveempänä...Minkälainen rooli tuolla et-luvulla on, noin niinku mahtuvuuden kannalta?
Just huomasin ja hämmästelin itekki samaa, ei taida olla ku 8-tuumasena! Ei näy muillakaan saksan sivustoilla että sais leveempänä...Minkälainen rooli tuolla et-luvulla on, noin niinku mahtuvuuden kannalta?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Ota sitten huomioon,että jotkut myyntikuvat johtaa harhaan.Multimanne kirjoitti:Jos Azevit otan niin koko on 8x17. Ja et:llä 30, pienin mitä ilmeisesti saa. eli mahtuu vissiin alle herkästi tuolla rengastuksella...
Tuossa 8x17 azevissa ei ole huulta,ei sitten yhtään.
Se on toki makuasia,mutta mielestäni tuommonen vanne kaipais vähän reunaakin.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
jooo tuollaha lukee että huulen leveys 0mm
toi 8,5et13 levittää melkee tuuman ulospäin tuosta mitkä mulla on edessä ja takaa puoli tuumaa. ei mahdu taaksekaan rullailematta kaaria noilla renkailla. 205/50 mahtus 
tonne mun takarenkaan ja lokarin väliin mahtuu nyt pienimmillään juuri ja juuri kolikko väliin. se o siis just jämpti.
mun valinta noista olisi siis eteen 7½et25-30 ja taakse 8½et13...


tonne mun takarenkaan ja lokarin väliin mahtuu nyt pienimmillään juuri ja juuri kolikko väliin. se o siis just jämpti.
mun valinta noista olisi siis eteen 7½et25-30 ja taakse 8½et13...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
itseasiassa tee järkipäätös ja osta nämä http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
futurat siis..
futurat siis..
joo ehdottomasti osta noi pois! On PALJON parempaa laatua, voit tarvittaessa muuttaa niitä just sellasiks ku haluat ja hintakaan ei ole todellakaan paha. Ja justii oikee leveyski
Jos et eteen halua noin leveitä ni mä voin vaihtaa 2kpl päittäin ni sit molemmille tulis 7,5 etee ja 8,5 taakse. Ja mullaha o edessä spacerit joten ET olis siltiki sulle passeli... ja eri keskikupit, muute samat ja samassa kunnossa. Voin vaikka maksaa 100€+postikulut vaihtokaupoista sitten ku ostat ne

Jos et eteen halua noin leveitä ni mä voin vaihtaa 2kpl päittäin ni sit molemmille tulis 7,5 etee ja 8,5 taakse. Ja mullaha o edessä spacerit joten ET olis siltiki sulle passeli... ja eri keskikupit, muute samat ja samassa kunnossa. Voin vaikka maksaa 100€+postikulut vaihtokaupoista sitten ku ostat ne



Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Joo on tässä nyt tullu sottailtua kaikenlaisia ja näkösiä vanteita. Tällä hetkellä valinta ois kohdistumassa joko epk:n mainostamaan OZ futuraan tai sit RH AA Topline!
Rh:sta ois sen verran kysyttävää että minkä verran huulta tulee noihin 8x17 tai 9x17? Ysituumasilla (et29) on vissiin takana kaaren sisällä ahdasta
? Saksan ja Suomen hintojakin jo vertailin niin ei Toplineja kannata näköjään Saksasta tilata, oisko ollu 100e halvempi hinta verrattuna Suomen hintoihin...
Rh:sta ois sen verran kysyttävää että minkä verran huulta tulee noihin 8x17 tai 9x17? Ysituumasilla (et29) on vissiin takana kaaren sisällä ahdasta

mua rupes hirvittämään sellainen asia, että kai nämä tämän tyyliset sopii niiden isojen jarrujen kanssaSergey kirjoitti:millä ET:llä ja onko isojarrut vai ei... nää hemmetin isot jarrut tuottaa vaikeuksia vannevalintaan. jarrusatulat tarvii lähes 5cm tilaa asennuspinnasta, ja yleensä nämä tarvikevanteet ei niin syviä ole (ja syy miksi minulla on 15mm spacer edessä)

takana kyllä mahtuu olemaan, se on tarkistettu moneen kertaan


Viimeksi muokannut napa, Ti 23.02.2010 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
4 mäntäisillä satuloilla olevat w124 jarrut on niitä "isoja jarruja", niitä on sitten vielä 2 eri mallia, pienet 4 mäntäiset ja isot 4 mäntäiset satulat, jotka on käytössä kai ainoastaan E500 mallissa...Multimanne kirjoitti:Mitä meinaat isoilla jarruilla, liekkö meikäläisen pirssissä sit sellaset? -91 sportline 12-tappinen??
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
300-24 4 mäntäiset on erit ku 420 V8:ssa ja miten sitten 500?
KARRA! sopiiko ne sinun BBS RS199 vanteet sinun 420E autoosi ilman kommervenkkejä? Muistaakseni ne sopi... minun 300CE24 EI sopineet, vaan tarvi 5mm välilevyn.
BBS RS199 = 8x17et32.0 jako112.00 pultit5 keskireikä66.5 soveltuvuus MB 124,24V
KARRA! sopiiko ne sinun BBS RS199 vanteet sinun 420E autoosi ilman kommervenkkejä? Muistaakseni ne sopi... minun 300CE24 EI sopineet, vaan tarvi 5mm välilevyn.
BBS RS199 = 8x17et32.0 jako112.00 pultit5 keskireikä66.5 soveltuvuus MB 124,24V
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021