Apuja vanteen valintaan W124 CE!!

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Apuja vanteen valintaan W124 CE!!

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Kesäksi pitäs vanteet saada, 17-tuumaset. Mutta mitkä? Ensisijaisesti oon ajatellu seuraavia vaihtoehtoja:

http://rial.de/rial/images/stories/whee ... lugano.jpg

http://www.carshine.com.au/Pictures/AZE ... 018x10.jpg

Jos jollain sattus olemaan kuvaa kyseisistä vanteista CE:n alla ni mukava ois nähä miltä näyttää?
Avatar
jagshemag
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 03.11.2007 13:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja jagshemag »

Itellä W201ssä on noi Azevin A:t 16" 7,5" ni talvivanteina nytte. Siinä ainakin miellyttää omaa silmää pirun hyvin. Samanlaisia laatikoitahan noi on ni miksei sit coupessaki toimi... Taakse vaan tietty vähän leveempää vannetta ku toi 7,5" ni a´vot!
W201 2.6 -91 Sportline
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

näistä vaihtoehdoista jälkimmäinen selvästi parempi vaihtoehto...
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Azev A ehdottomasti. 17" ja taakse 10" leveä. Istuu vanhaan mersuun ja bemariin todella hyvin.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

toinen vaihtoehto.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Whaeva kirjoitti:Azev A ehdottomasti. 17" ja taakse 10" leveä. Istuu vanhaan mersuun ja bemariin todella hyvin.
samaa mieltä... jos kerran vaihtoehtot oli vain nuo 2...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Kaikkia ehdotuksia otetaan kyllä erittäin mielellään vastaan!!! Just vasta aloin selaamaan vannesivustoja läpi kun hokasin että kohtahan se on kevät, ja kesärenkaat ja vanteet vielä hankkimatta!
Luganot ja Azev A:t oli vaan ekat mihin nopealla selailulla kiinnitin huomiota! Ilmeisesti jos Azevit meinaa hankkia niin kannattaa tilata ne saksasta(?), tuntuu olevan 600-700e halvemmat ku kotimaassa...

http://www.konig.fi/cms/etusivu/vanteet ... zev_a.html
http://www.mbalurad.de/index.php/cat/c456_AZEV---A.html

Onko suomen ja saksan vannehinnoilla yleensä noin kovia hintaeroja???
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ootko kysynyt tuosta kotimaisesta firmasta,onko nuo hinnat apteekin hintoja?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä, suomessa on törkeän kalliita vanteita ja en tajua miks kukaa edes ostaa kun muualta saa samalla rahalla kahdet. Pätee myös käytettyihin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

En oo kysyny tuosta firmasta. Toiseen firmaan laitoin sähköpostitiedustelun viikko sit Azev A:sta mutta ei oo kuulunu mitään...Pitää vissiin tilata puhelu ja tiedustella :)
Enköhän kuitenkin saksasta tilaa jos valinta Azeviin kohdistuu, jos hintaerot on noin käsittämätöntä luokkaa!
Lähinnä arveluttaa tällä hetkellä vaan se minkä levynen vanne/rengas tuohon cupeen alle menee ilman kaarien muokkausta? Leveempi ois tietysti aina kauniimpi...Auto on siis -91 300ce sportline. Ei oo ennen tullu näitten vanteiden kanssa nimittäin puljattua...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

haluutko mahdollisimman leveetä rengasta,saksalookkia, vai ihan "normi" setuppia ?


edit: onko noin että mersun jaolla ei oo ku 7.5 ja 8 , 17"sena :(
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Ei mitään tosi leveetä mutta ei pizzaleikkureitakaan...Lähinnä mietin kokoa 225/45/17, niin eteen kuin taakse?
Just huomasin ja hämmästelin itekki samaa, ei taida olla ku 8-tuumasena! Ei näy muillakaan saksan sivustoilla että sais leveempänä...Minkälainen rooli tuolla et-luvulla on, noin niinku mahtuvuuden kannalta?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla on coupessa 7,5x17et13/23 ja 225/45/17 ja madallettu "40mm".

et23
et13
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Jos Azevit otan niin koko on 8x17. Ja et:llä 30, pienin mitä ilmeisesti saa. eli mahtuu vissiin alle herkästi tuolla rengastuksella...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo, jää 1,5 senttii syvemmälle ku noi mun.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Saa nyt nähä mitkä vanteet tulee sit lopulta ostettua. Rupesin selaamaan noita saksan vannemarkkinoita läpi, yhtä helppoja päätöksiä ku 20 vuotta sitten karkkihyllyn edessä :D
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Multimanne kirjoitti:Jos Azevit otan niin koko on 8x17. Ja et:llä 30, pienin mitä ilmeisesti saa. eli mahtuu vissiin alle herkästi tuolla rengastuksella...
Ota sitten huomioon,että jotkut myyntikuvat johtaa harhaan.
Tuossa 8x17 azevissa ei ole huulta,ei sitten yhtään.
Se on toki makuasia,mutta mielestäni tuommonen vanne kaipais vähän reunaakin.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jooo tuollaha lukee että huulen leveys 0mm :D toi 8,5et13 levittää melkee tuuman ulospäin tuosta mitkä mulla on edessä ja takaa puoli tuumaa. ei mahdu taaksekaan rullailematta kaaria noilla renkailla. 205/50 mahtus ;)

tonne mun takarenkaan ja lokarin väliin mahtuu nyt pienimmillään juuri ja juuri kolikko väliin. se o siis just jämpti.

mun valinta noista olisi siis eteen 7½et25-30 ja taakse 8½et13...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

itseasiassa tee järkipäätös ja osta nämä http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

futurat siis..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo ehdottomasti osta noi pois! On PALJON parempaa laatua, voit tarvittaessa muuttaa niitä just sellasiks ku haluat ja hintakaan ei ole todellakaan paha. Ja justii oikee leveyski

Jos et eteen halua noin leveitä ni mä voin vaihtaa 2kpl päittäin ni sit molemmille tulis 7,5 etee ja 8,5 taakse. Ja mullaha o edessä spacerit joten ET olis siltiki sulle passeli... ja eri keskikupit, muute samat ja samassa kunnossa. Voin vaikka maksaa 100€+postikulut vaihtokaupoista sitten ku ostat ne ;) 8) :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

mulla on cupeessa kesäks 8,5x18 ja 9,5x18, rengastus 215/40 ja 235/40 - ja kyllä muuten mahtuu :D
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

millä ET:llä ja onko isojarrut vai ei... nää hemmetin isot jarrut tuottaa vaikeuksia vannevalintaan. jarrusatulat tarvii lähes 5cm tilaa asennuspinnasta, ja yleensä nämä tarvikevanteet ei niin syviä ole (ja syy miksi minulla on 15mm spacer edessä)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

kolmesatku coupe ja et noissa on takana 35 ja eessä 30. :P
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sportline? 24v? ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

hahaha, ei kumpikaan ;) 12-tappinen perusmeisseli :D
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Joo on tässä nyt tullu sottailtua kaikenlaisia ja näkösiä vanteita. Tällä hetkellä valinta ois kohdistumassa joko epk:n mainostamaan OZ futuraan tai sit RH AA Topline!
Rh:sta ois sen verran kysyttävää että minkä verran huulta tulee noihin 8x17 tai 9x17? Ysituumasilla (et29) on vissiin takana kaaren sisällä ahdasta :(? Saksan ja Suomen hintojakin jo vertailin niin ei Toplineja kannata näköjään Saksasta tilata, oisko ollu 100e halvempi hinta verrattuna Suomen hintoihin...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:millä ET:llä ja onko isojarrut vai ei... nää hemmetin isot jarrut tuottaa vaikeuksia vannevalintaan. jarrusatulat tarvii lähes 5cm tilaa asennuspinnasta, ja yleensä nämä tarvikevanteet ei niin syviä ole (ja syy miksi minulla on 15mm spacer edessä)
mua rupes hirvittämään sellainen asia, että kai nämä tämän tyyliset sopii niiden isojen jarrujen kanssa :roll: vai ottaako nuokin niihin isoihin satuloihin... olen kyllä yrittänyt valita vanteet niin, että satuloille olis hyvin tilaa, kun nuo puolat on aika kaarevat...

takana kyllä mahtuu olemaan, se on tarkistettu moneen kertaan :D eteen tilasin 8"x18" ET 35, niin jää vielä vähän tarvittaessa sitten sen spacerin kanssa kikkailemiselle varaa... mutta kun ei ole vielä niitä jarruja, niin joutuu toimimaan hieman olettamuksien varassa...

Kuva
Viimeksi muokannut napa, Ti 23.02.2010 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Mitä meinaat isoilla jarruilla, liekkö meikäläisen pirssissä sit sellaset? -91 sportline 12-tappinen??
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Multimanne kirjoitti:Mitä meinaat isoilla jarruilla, liekkö meikäläisen pirssissä sit sellaset? -91 sportline 12-tappinen??
4 mäntäisillä satuloilla olevat w124 jarrut on niitä "isoja jarruja", niitä on sitten vielä 2 eri mallia, pienet 4 mäntäiset ja isot 4 mäntäiset satulat, jotka on käytössä kai ainoastaan E500 mallissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

300-24 4 mäntäiset on erit ku 420 V8:ssa ja miten sitten 500?

KARRA! sopiiko ne sinun BBS RS199 vanteet sinun 420E autoosi ilman kommervenkkejä? Muistaakseni ne sopi... minun 300CE24 EI sopineet, vaan tarvi 5mm välilevyn.

BBS RS199 = 8x17et32.0 jako112.00 pultit5 keskireikä66.5 soveltuvuus MB 124,24V
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin