Oletko kunniaksi mersulle, vai päinvastoin?
Oletko kunniaksi mersulle, vai päinvastoin?
Oletko mersulle kunniaksi, vai onko mersu kunniaksi sinulle?
Tätä joutuu aina silloin tällöin pohtimaan.
Joku yrittää nostaa profiliaan hankkimalla uuden mesen.
Joillekin riittää vanhankin mesen osto.
Kolmas ostaa vanhan hyväkuntoisen MB:n, vaikka olisi varaa uuteenkin.
Narsistit luulee, että jokainen hankkiin niin uuden auton, kuin vain rahkeet riittää.
Jonkunhan ne uudet autot täytyy ostaa, jotta käytettyjäkin on myynnissä.
Jotka ajavat paljon, niin ymmärrän, että ostavat uusia (jos on varaa).
Uusien autojen ostajissa on myös nautiskelijoita, mutta tänä päivänä joutuu helposti uusien teknisten ominaisuuksien koekaniiniksi.
Olessani aikoinaan Nokialla töissä, tein saman havainnon.
Katselin joskus tryökavereita; Onko tuo kunniaksi Nokialle vai Nokia
kunniaksi hänelle?
T. Rise
Tätä joutuu aina silloin tällöin pohtimaan.
Joku yrittää nostaa profiliaan hankkimalla uuden mesen.
Narsistit luulee, että jokainen hankkiin niin uuden auton, kuin vain rahkeet riittää.
Jonkunhan ne uudet autot täytyy ostaa, jotta käytettyjäkin on myynnissä.
Jotka ajavat paljon, niin ymmärrän, että ostavat uusia (jos on varaa).
Uusien autojen ostajissa on myös nautiskelijoita, mutta tänä päivänä joutuu helposti uusien teknisten ominaisuuksien koekaniiniksi.
Olessani aikoinaan Nokialla töissä, tein saman havainnon.
Katselin joskus tryökavereita; Onko tuo kunniaksi Nokialle vai Nokia
kunniaksi hänelle?
T. Rise
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Tämäpä mielenkiintoinen aihe
. Saattaa olla jopa että on mersu kunniaksi minulle, ainakin jos ajattelee noita kahta museoautoa niin ne olisi varmaan pitänyt purkaa ihan alkutekijöihinsä ja entisöidä Concour d´Elegance tasoon. Olisivat sitten vaan kustantaneet sanotaanko 1968 noin 60 000 EUR ja 1970 varmaan 80 000 EUR verran jos riittääkään.
Siksi tyydyn tuohon tasoon, ne on MR kunnossa (suurinpiirtein) ja ne ovat liikenteessä ja säänöllisessä harrasteajossa Suomessa vallitsevan sääolosuhteiden mukaan.
E420 on jotain siltä väliltä, ulkonäkö ei herätä kanssaihmisissä enää tänä päivänä varmaan kun sääliä kun pitää vanhalla lintalla ajella (takana ei tyyppikilpeä - ja jos olisi niin idiootiksi leimattaisiin kai nyt viherpiipertäjien aikakautena ). Mutta, minulle se antaa riittävän ajomukavuuden ja suorituskyvy. Toivottavasti tämä topicci ei ryöstäydy taas siihen vanhan auton turvattomuuteen mutta tuo nyt riittää minulle ja perheelleni sen mitä me nyt sillä ajamme.
Toivottavasti olen siis kunniaksi mersulle, niin ainakin haluaisin. Uutta en pysty varmaan koskaan ostamaan, tai en priorisoi rahan käyttöäni sillä lailla ellen saa lottovoittoa. Mutta mersulla joka tapauksessa ajetaan.
Kai joissain piireissä voi ajatella että nuo wanhukset on sitten kunniaksi minulle, mutta ei nekään itsestään liikenteessä pysy ellei niitä huolla ja hoivaa
.
Huom: lukekaahan uuden Mobilistin pääkirjoitus, taas oltiin asian ytimessä!

Siksi tyydyn tuohon tasoon, ne on MR kunnossa (suurinpiirtein) ja ne ovat liikenteessä ja säänöllisessä harrasteajossa Suomessa vallitsevan sääolosuhteiden mukaan.
E420 on jotain siltä väliltä, ulkonäkö ei herätä kanssaihmisissä enää tänä päivänä varmaan kun sääliä kun pitää vanhalla lintalla ajella (takana ei tyyppikilpeä - ja jos olisi niin idiootiksi leimattaisiin kai nyt viherpiipertäjien aikakautena ). Mutta, minulle se antaa riittävän ajomukavuuden ja suorituskyvy. Toivottavasti tämä topicci ei ryöstäydy taas siihen vanhan auton turvattomuuteen mutta tuo nyt riittää minulle ja perheelleni sen mitä me nyt sillä ajamme.
Toivottavasti olen siis kunniaksi mersulle, niin ainakin haluaisin. Uutta en pysty varmaan koskaan ostamaan, tai en priorisoi rahan käyttöäni sillä lailla ellen saa lottovoittoa. Mutta mersulla joka tapauksessa ajetaan.
Kai joissain piireissä voi ajatella että nuo wanhukset on sitten kunniaksi minulle, mutta ei nekään itsestään liikenteessä pysy ellei niitä huolla ja hoivaa

Huom: lukekaahan uuden Mobilistin pääkirjoitus, taas oltiin asian ytimessä!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
samoja ajatuksia rahikaisella
"E420 on jotain siltä väliltä, ulkonäkö ei herätä kanssaihmisissä enää tänä päivänä varmaan kun sääliä kun pitää vanhalla lintalla ajella (takana ei tyyppikilpeä - ja jos olisi niin idiootiksi leimattaisiin kai nyt viherpiipertäjien aikakautena ). Mutta, minulle se antaa riittävän ajomukavuuden ja suorituskyvy. Toivottavasti tämä topicci ei ryöstäydy taas siihen vanhan auton turvattomuuteen mutta tuo nyt riittää minulle ja perheelleni sen mitä me nyt sillä ajamme."
sama syy E420 hankintaan oli kuin kirjoittamassa asiassa yllä...
nymerot käänsin toisin päin takaluukussa ja jopa saa kavereilta ja "mersuasiantuntijoilta" kehuja....kun perässä lukee E240 luullaan autoa joksikin kameleontiksi....kun ei ulko-osat ja merkintä tue toisiaan...hahaa
itsellä 15 vuoteen eka käytetty ja koskaan ei tule enää uusia autoja...
toivottavasti mersulle kunniaksi....
mainetta saa kun tekee.....ja enemmän kun on tekemättä!
sama syy E420 hankintaan oli kuin kirjoittamassa asiassa yllä...
nymerot käänsin toisin päin takaluukussa ja jopa saa kavereilta ja "mersuasiantuntijoilta" kehuja....kun perässä lukee E240 luullaan autoa joksikin kameleontiksi....kun ei ulko-osat ja merkintä tue toisiaan...hahaa
itsellä 15 vuoteen eka käytetty ja koskaan ei tule enää uusia autoja...
toivottavasti mersulle kunniaksi....

mainetta saa kun tekee.....ja enemmän kun on tekemättä!

Opel, "weird lieben autos"....
Miten voi olla kunniaksi peltilehmälle ?
Mersukin on loppujen lopuksi vain metallista tehty kulkuneuvo, joka
on tarkoitettu kuljettamaan ihmisiä ja tavaraa , ei muuta mitään
syvempää arvoa.
Mersuakin markkinoidaan siten että kun ostat mersu niin
ole jotain parempaa kuin olet ilman mersua .
Nämä ihmiset ovat aika säälittäviä ja näitä ihmisiä on paljon.
Itselleni auto (vaikka mersukin) on vain kulkuväline jota pidän
kunnossa ihan vain oman käyttöni takia.
En tarvitse mitään egon jatketta.
syvempää arvoa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tääsähän tuli sanotuksi aika tyhjentävästi omatkin ajatukset...sportsman kirjoitti:Miten voi olla kunniaksi peltilehmälle ?
syvempää arvoa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kyllähän mersu on aina kyrvänjatke, eikö muka teille ole? Noh itsehän en uutta autoa osta kun ne on niin huonoja. Liikenteessä olen todennäköisesti häpeäksi kun tulee ajettua joskus bussikaistoja ruuhkissa enkä aina pysähdy suojatien eteen. 

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
jokainen taablaa tyylillään?
sportsman kirjoitti:Miten voi olla kunniaksi peltilehmälle ?
syvempää arvoa.
mersu ei tuo kunniaa tai mainetta tipan vertaa lisää....ellei itse niin asennoidu?
autot on vaan käyttöesineitä kuten n*****n?
ei ne tuo kunniaa oli ne kuinka kauniita tahansa......mutta maine kasvaa...
ja sehän on tärkeintä.....

Opel, "weird lieben autos"....
kyl mä luulen että mulla se on ulkopuolisen näkökulmasta niin, että mersu tuo enemmän (kyseenalaista?) kunniaa minulle. Ite kuitenki olen vähä eksentrikon vikainen tyyppi ja tykkään kauniista tavaroista. Siks mulla noi vanhat on.
noi w124 ja s124 on sitä varten kun ne o käytännöllisiä, halpoja ylläpitää, suhteellisen lujia, ei kuluta dieseliä ja sen mukanaan tuomia muita rasitteita. En väittäisi kyllä että w124 olisi se paras tai kaunein. Mun kukkarolle kylläkin.
täällä saaressa kaikki korostuu. Yleinen tosiasia on se, kun kaupungilla kulkee, porukka kutsuu minua "mersumieheks". kaikki o vaa tosin kehunu ku o hyväs kunnos pirssit, että kai sitä itekki tekee kunniaa silti vähä mersullekin.
noi w124 ja s124 on sitä varten kun ne o käytännöllisiä, halpoja ylläpitää, suhteellisen lujia, ei kuluta dieseliä ja sen mukanaan tuomia muita rasitteita. En väittäisi kyllä että w124 olisi se paras tai kaunein. Mun kukkarolle kylläkin.
täällä saaressa kaikki korostuu. Yleinen tosiasia on se, kun kaupungilla kulkee, porukka kutsuu minua "mersumieheks". kaikki o vaa tosin kehunu ku o hyväs kunnos pirssit, että kai sitä itekki tekee kunniaa silti vähä mersullekin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ja edellähän tuli asia siis aika tyhjentävästi sanotuksi. Minulla on 2 kpl museoautoja ja ne-eivät-ole-todellakaan-vain-kulkuvälineitä. Ne nyt sattuu vaan olemaan mersuja. Toisen voisin vaihtaa vaikka aston martiniin ja silti varmaan tuntisin samoin ko. merkkiä kohtaan.napa kirjoitti:tääsähän tuli sanotuksi aika tyhjentävästi omatkin ajatukset...sportsman kirjoitti:Miten voi olla kunniaksi peltilehmälle ?
syvempää arvoa.
Tällä hetkellä tunnen olevani onnellinen, elämän kaikilla osa-alueilla. Kuinka moni voi sanoa samaa? Jos on huonot fiilarit ei kannata koko ajan yrittää masentaa toisia ja dissata heidän mielipiteitään

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
kaikki autot on vain kulkuvälineitä, traktorit ja k-autot sitten taas on enemmän työkoneita/välineitä, mutta mitään mekaanista laitetta ei kukaan täysjärkinen aseta epäjumalan asemaan... tai sitten se ihmisen "onnellisuus"/ tyytyväisyys elämään on harhaa
mersu on samalla viivalla ladan, aston martinin, ferrarin, mossen tai minkä muun automerkin kanssa... metallia, muovia ja kumia, ei muuta...
tuo jos joku on mielisairautta, että alkaa jotain automerkkiä palvomaan
museoauto on muutenkin aika huono, kun ei sillä voi edes ajaa, silloin kun tartttis päästä pisteestä a pisteeseen b, jos ei muita kulkuvälineitä omista
tai sitten niitä pitäis olla 12 kpl, että olis joka kuukaudelle omansa... ja eihän nämä pussihousut malta talvisin sellaisella ajaa, kun voi tulla autolle pipi
kummaa hommaa, tulis saatana sota ja normaalit ajat...

mersu on samalla viivalla ladan, aston martinin, ferrarin, mossen tai minkä muun automerkin kanssa... metallia, muovia ja kumia, ei muuta...
tuo jos joku on mielisairautta, että alkaa jotain automerkkiä palvomaan

museoauto on muutenkin aika huono, kun ei sillä voi edes ajaa, silloin kun tartttis päästä pisteestä a pisteeseen b, jos ei muita kulkuvälineitä omista

Viimeksi muokannut napa, Su 07.02.2010 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saako noita edes enää mistään, jos ei mitään peltoautona olleita lasketa mukaan tarjontaanSergey kirjoitti:Ja nappisilmä lada pystärin tilalle.

- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
Aika ylimielinen lausahdus, tarvitsevatko kaikki autoja harrastavat "egon jatketta"? Vaikka tuunaajat. Heille kuten itsellenikin auto on paljon muutakin kuin kulkuväline. Olipa sitten kyseessä Mersu tai Pösö.sportsman kirjoitti:Itselleni auto (vaikka mersukin) on vain kulkuväline jota pidän kunnossa ihan vain oman käyttöni takia. En tarvitse mitään egon jatketta.
Pystäri ja satakasi ovat paitsi teknisinä esineinä todella upeita, tarjoavat kohtuullisen paljon sisältöä elämään, ja lisäksi olen saanut mersuharrastuksen kautta uusia ystäviä.
On Mersulla tietty status, kieltämättä autoharrastuksessa on pakostakin itsetehostustakin tai itsensä toteuttamista mukana, mitä sitten?
Kai minäkin sitten tarvitsen sitä egon jatketta. Jollakin muulla on komea talo ylikallilla tontilla tai kylän rintavin muija.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
En omista enää mersua mutta pakko sanoa että hyvälle tuntui kun erään vanhemman sukulaismiehen pari vuotta vanhalla E mesellä kävin yhden pitemmän reissun heittämässä. Kyllä tekis mieli semmosella ajella, tuskin se mitään kunniaa mulle tuo mutta mersulla on se statusarvo vaikka vähän vanhemmallakin.
itse valitsen/ostan auton aina sen käyttötarkoitusta varten... ja mieluumin sellaisen vähiten huonon, hyvää autoa kun ei mun mielestä ole vielä tehtykään...
tuo "kunnia" asia menee jotenkin ohi
en minä tehnyt armeijassakaan kunniaa kenellekään (tai jos tein, niin siitä kyllä paistoi aina pieni pilkka läpi kyseistä tapaa kohtaan
), niin miksi helvetissä sitä jonkun auton kohdalla sitten tekis 
tuo "kunnia" asia menee jotenkin ohi

Itse ostin nykyisen autoni (S500, vm-97) koska se on mielestäni upean näköinen, tarpeeksi tilava ja aivan loistava ajaa. Toki moisesta autovalinnasta kuulee Suomessa alentuvia kommentteja mutta sanavalmiina miehenä en jää toiseksi. Kyseessä on eka mersuni, aikaisemmat ovat olleet Saabeja.
Olenko kunniaksi autolleni? Toivottavasti olen..
Auto on ehdottomasti kunniaksi minulle.
Onko moinen auto kaltaiselleni tavalliselle palkansaajalle järkiostos? Ei, mutta esim samanhintainen corolla ei ole edes vaihtoehto..
Olenko kunniaksi autolleni? Toivottavasti olen..
Auto on ehdottomasti kunniaksi minulle.
Onko moinen auto kaltaiselleni tavalliselle palkansaajalle järkiostos? Ei, mutta esim samanhintainen corolla ei ole edes vaihtoehto..
-
- Vakiokalustoa
Kiintoisa aihe. Koska meillä oli perheessä aina Mersuja, niin kauan kuin ylipäätään muistan, en koskaan ole osannut nähdä Mersua siinä mielessä "erityisenä" autona erilaisine egon kohotusvivahteineen. Lapsi ei ymmärrä edes ajatella sellaisia asioita ja koska vanhempanikaan eivät asiaa mitenkään tuoneet esille, en koskaan tullut edes ajatelleeksi moisia egon kohotusjuttuja.
Omat Mersut olen hankkinut siksi, että olen aina pitänyt Mersujen muotoilusta, sekä sisällä että ulkopuolelta. Mersut ovat yleensä tuntuneet hyvältä heti kun autoon on istunut..tiedätte varmaan tunteen muutkin mitä tarkoitan. Mersut ovat tähän päivään mennessä olleet ainoita autoja jotka ovat heti tuntuneet kotoisilta, mallista riippumatta. Muihin autoihin on joutunut totuttelemaan jonkin aikaa kun autoa on vaihdettu.
Varmasti on niinkin, että joillekin Mersu on egon kohotusta ja ympäristölle pätemistä, mutta siitä huolimatta uskon, että hyvin moni Mersuista pitävä, ei ole Mersu-suhteensa puolesta sen kummempi kuin esim Saabeihin koukkuun jäänyt autoilija.
Mersu on hyvä auto ja joillekin se vaan sopii..ei siihen sen kummempaa tarvita.
Sitä en osaa sanoa, tuleeko minulle enää Mersuja. Voi olla että tulee ja kieltämättä tasaisin väliajoin selailen nettiautoa ja muita sivustoja, sekä Mersun omia nettisivuja katsellen erilaisia Mersuja joista voisin olla kiinnostunut. Mersu ei ole aktiivisessa haussa, suunnitelma on että seuraavakin auto olisi samaa merkkiä mitä on nykyinen ja sitä edeltänyt, mutta eipä kai sitä paljon muuta tarvittaisi kuin sopiva Mersumalli, hyvä tarjous..ja kauppa kiinni.
Se on kuitenkin varmaa, että suurta mielenkiintoa Mersuja kohtaan tunnen edelleen ja tulen tuntemaan myös jatkossa.
Omat Mersut olen hankkinut siksi, että olen aina pitänyt Mersujen muotoilusta, sekä sisällä että ulkopuolelta. Mersut ovat yleensä tuntuneet hyvältä heti kun autoon on istunut..tiedätte varmaan tunteen muutkin mitä tarkoitan. Mersut ovat tähän päivään mennessä olleet ainoita autoja jotka ovat heti tuntuneet kotoisilta, mallista riippumatta. Muihin autoihin on joutunut totuttelemaan jonkin aikaa kun autoa on vaihdettu.
Varmasti on niinkin, että joillekin Mersu on egon kohotusta ja ympäristölle pätemistä, mutta siitä huolimatta uskon, että hyvin moni Mersuista pitävä, ei ole Mersu-suhteensa puolesta sen kummempi kuin esim Saabeihin koukkuun jäänyt autoilija.
Mersu on hyvä auto ja joillekin se vaan sopii..ei siihen sen kummempaa tarvita.
Sitä en osaa sanoa, tuleeko minulle enää Mersuja. Voi olla että tulee ja kieltämättä tasaisin väliajoin selailen nettiautoa ja muita sivustoja, sekä Mersun omia nettisivuja katsellen erilaisia Mersuja joista voisin olla kiinnostunut. Mersu ei ole aktiivisessa haussa, suunnitelma on että seuraavakin auto olisi samaa merkkiä mitä on nykyinen ja sitä edeltänyt, mutta eipä kai sitä paljon muuta tarvittaisi kuin sopiva Mersumalli, hyvä tarjous..ja kauppa kiinni.
Se on kuitenkin varmaa, että suurta mielenkiintoa Mersuja kohtaan tunnen edelleen ja tulen tuntemaan myös jatkossa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Jotkut ovat ymmärtäneet väärin sanan kunnia tässä tapauksessa.
Eihän ole tarkoitus tehdä kunniaa autolle (palvoa jotain?).
Jos ei ymmärrä ajomukavuuden ja ajoominaisuuksien päälle, niin silloin
on sama ajaa ladalla.
Jos ei ole silmää kauneudelle, niin silloin sama asua mörskässä jne...
Eihän se kerro vielä ihmisestä paljoakaan, minkä merkkisellä autolla ajaa. Se kertoo enemmän, miten sillä ajaa ja miten siitä pitää huolta.
Minusta käytetyissä mersuissa on hinta/laatu/ajomukavuus-suhde paras.
Meidän jokaisen mersuomistajan käytös vaikuttaa siihen minkälaiseksi
merkin brändi kehittyy. Onko käytöksesi brändiin kohottava vai alentava.
Vrt. Viime kesänä näin puolikymmentä mällättyä bemaria tiepuolessa kaupunkialueella. Vaikuttaako nämä BMW:n brändiin?
Eihän ole tarkoitus tehdä kunniaa autolle (palvoa jotain?).
on sama ajaa ladalla.
Jos ei ole silmää kauneudelle, niin silloin sama asua mörskässä jne...
Eihän se kerro vielä ihmisestä paljoakaan, minkä merkkisellä autolla ajaa. Se kertoo enemmän, miten sillä ajaa ja miten siitä pitää huolta.
Minusta käytetyissä mersuissa on hinta/laatu/ajomukavuus-suhde paras.
Meidän jokaisen mersuomistajan käytös vaikuttaa siihen minkälaiseksi
Vrt. Viime kesänä näin puolikymmentä mällättyä bemaria tiepuolessa kaupunkialueella. Vaikuttaako nämä BMW:n brändiin?
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
mersu ei ole minulle kyllä mikään egon jatke, mutta se on tapa erottua massasta. Voin rehellisesti sanoa että olen uusia tuttavuuksia saanut pelkästään auton takia. Kuitenkin loppupeleissä sekin on vaan kasa metallia...joka on muotoiltu aikanaan helvetin kauniin näköiseksi....ja jolla on minulle erittäin paljon tunnearvoa. Ei kaikki suhtaudu autoon yhtä tunteikkaasti, mutta älkäämme pilkatko heitä jotka niin tekevät.
Ne jotka museokunnostavat autoja tekevät mielestäni hienoa työtä siinä mielessä että jos kaikki vaan ajaisivat loppuun autoja niin ei meillä olisi vanhoka autoja joskus muistuttamassa siitä kuinka paljon ollaan autoteollisuudessa kehitytty (tai otettu takapakkia, ihan miten vaan). Jotkut ostaa ravintola-illan 200 eurolla, jotkut ostaa käytetyn bensapumpun autoonsa..meitä on moneen lähtöön.
En ole kyllästynyt ikinä ajamaan omaa autoa, sen takia koska se tarjoaa aina joka kerta uskomattoman fiiliksen kun siihen hyppää sisään, jopa tietynasteisen mielenrauhan kun ajaa kotiinpäin töistä. Samaa fiilistä en saa uusista diesel-pakuista joita ajan työkseni, niihin kyllästyn viikon ajelun jälkeen. Sitäpaitsi tuossa autossa on tullut vietettyä aika ikimuistoisia hetkiä, joten siihen kiintyy päivä päivältä enemmän.
Ne jotka museokunnostavat autoja tekevät mielestäni hienoa työtä siinä mielessä että jos kaikki vaan ajaisivat loppuun autoja niin ei meillä olisi vanhoka autoja joskus muistuttamassa siitä kuinka paljon ollaan autoteollisuudessa kehitytty (tai otettu takapakkia, ihan miten vaan). Jotkut ostaa ravintola-illan 200 eurolla, jotkut ostaa käytetyn bensapumpun autoonsa..meitä on moneen lähtöön.
En ole kyllästynyt ikinä ajamaan omaa autoa, sen takia koska se tarjoaa aina joka kerta uskomattoman fiiliksen kun siihen hyppää sisään, jopa tietynasteisen mielenrauhan kun ajaa kotiinpäin töistä. Samaa fiilistä en saa uusista diesel-pakuista joita ajan työkseni, niihin kyllästyn viikon ajelun jälkeen. Sitäpaitsi tuossa autossa on tullut vietettyä aika ikimuistoisia hetkiä, joten siihen kiintyy päivä päivältä enemmän.

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
-
- Vakiokalustoa
Re: Oletko kunniaksi mersulle, vai päinvastoin?
Itse olen sitä mieltä, että autoa varten ei kannata ottaa paljoa velkaa. Ja uusi auto on huono sijoitus, olenkin aina ollut sitä mieltä että jos uuden auton ostaa, niin sitä ei kannata ostaa velaksi ja uusi auto saa maksaa korkeintaan puolet omista rahoista.Rise kirjoitti:Joku yrittää nostaa profiliaan hankkimalla uuden mesen.
Ja kun mun tulolla ei veloitta uutta autoa osteta, olenkin tyytynyt ajamaan käytetyillä mersuilla.
öö, ootko ikinä ajanut edes ladalla? samaa mukavuutta ja ajo-ominaisuuksia löytyy, kuin 124 koppaisista mersuistaRise kirjoitti:
on sama ajaa ladalla.

jep, kun unohdetaan tuo "ajomukavuus-suhde", sanotaan vaikka mielummin, että ihan hyvät kyydit vanhalla mersulla saa, kunhan se vain on kunnossa, vaikka ei se mikään nautinto ole ajaa...Rise kirjoitti: Minusta käytetyissä mersuissa on hinta/laatu/ajomukavuus-suhde paras.
eiköhän tummat ole jo huolehtineet brändin luomisesta merkilleRise kirjoitti: Meidän jokaisen mersuomistajan käytös vaikuttaa siihen minkälaiseksi

Re: Oletko kunniaksi mersulle, vai päinvastoin?
sulla nyt suuret kuviot onZinovjev kirjoitti: Itse olen sitä mieltä, että autoa varten ei kannata ottaa paljoa velkaa. Ja uusi auto on huono sijoitus, olenkin aina ollut sitä mieltä että jos uuden auton ostaa, niin sitä ei kannata ostaa velaksi ja uusi auto saa maksaa korkeintaan puolet omista rahoista.
Ja kun mun tulolla ei veloitta uutta autoa osteta, olenkin tyytynyt ajamaan käytetyillä mersuilla.

-
- Vakiokalustoa
No ei se Mersu kyllä mulle ainakaan kunniaksi ole. Aina saa kuunnella ties mitä vittuiluja että "jaa sulla on oikeen Mersu" ja kaikenlaista tieraivoa löytyy, jotka menevät täysin sekaisin nähdessään kiiltävän ja hyvin pidetyn Mersun. Ehkä ennemminkin Mersun omistaminen käy toisten kunnian päälle. Ei tossa mun 9 vuotta vanhassa Väykyssäkään todellakaan mitään maailmaa mullistavaa ole, eikä se ole mikään kallis auto tai statuksen symboli. Se nyt vaan on semmonen brändi ja tuote, josta minä pidän ihan niin kuin BMW:stäkin. Silti se tuntuu käyvän monille kunnian päälle, varsinkin Toyota- ja Opel-miesten. Eräs -99:n Astran omistajakin jaksaa joka v*tun kerta haukkua Mersua kun kyydissä on. Millon on tosi ahtaat tilat takapenkillä ja kulutus on kuulemma yllättävän suuri kun 3,2-litranen parisataa heppanen pata kuluttaa 6-7 litraa dieseliä satasella, xenonit on liian kirkkaat, auto ei käänny pienessä tilassa jne...
Emäntä on hoitoalalla opiskelun ohella duunissa ja heidän työpaikaltaan löytyy parkista eräältä hoitsulta 2 vuotta vanha Nissan 370Z, muuten autot aika karseita parin sadan ritsoja. Kuulemma jos autoista puhutaan, niin heti puhe kääntyy siihen että kylläpä sitä ollaan ihme porvareita kun Mersulla on varaa ajaa. Tuosta murisevasta Nissanista ei ole kukaan ikinä maininnut mitään. Että saa sitä kunniaa nainen naistenkin parissa, toisin kuin Nissanilla. Meillä on muuten toisena autona Nissan Micra. Sillä saa osakseen kyllä aika usein sääliä. Oppii kyllä tekemään Mersulle kunniaa kun jaappanilaisilla ja muilla ropposilla on aikansa ajellut.
Emäntä on hoitoalalla opiskelun ohella duunissa ja heidän työpaikaltaan löytyy parkista eräältä hoitsulta 2 vuotta vanha Nissan 370Z, muuten autot aika karseita parin sadan ritsoja. Kuulemma jos autoista puhutaan, niin heti puhe kääntyy siihen että kylläpä sitä ollaan ihme porvareita kun Mersulla on varaa ajaa. Tuosta murisevasta Nissanista ei ole kukaan ikinä maininnut mitään. Että saa sitä kunniaa nainen naistenkin parissa, toisin kuin Nissanilla. Meillä on muuten toisena autona Nissan Micra. Sillä saa osakseen kyllä aika usein sääliä. Oppii kyllä tekemään Mersulle kunniaa kun jaappanilaisilla ja muilla ropposilla on aikansa ajellut.
tuo taas kuulostaa oudolta, koska itse olen pitänyt mersua aika notkeana ainamasaf1 kirjoitti:auto ei käänny pienessä tilassa jne...

tietysti, jos kyse on jostain ooppeli kuskin mielipiteistä, niin sitten ymmärrän

-
- Vakiokalustoa
Kyllä minun 230E kääntyy lähes paikallaan, paitsi kuivalla asfaltilla.
Ajo-ominaisuuksissa -89 kunnossa olevalla sportline alustalla hakkaa koeajamani 2009 eemelin 5-0.
Tai jos siitä -09 sähkövispilästä olisi saanut luistonestot, ajonvakautukset ja muut ajoa haittaavat turhuudet täysin pois, olisi voinut testata paremmin.
Silti toivon että autoilijat, jotka toivovat saavansa kaikenlaisia estoja (käynnistyksen-, luiston-, jne), niitä autoihinsa saavat.
Milloin muuten alustansuunnittelu meni niin metsään, että hallittavuuden takia pitää autoon laittaa kaikenlaista sähköpaskaa sotkemaan ohjaustuntumaa?
Niin, jottei ihan OT:ksi taitavat kulkineet olla kunniaksi minulle, autot ajalta kun autot olivat autoja eivätkä tietokoneita, -89 lankku ja -87 ässä.
Ajo-ominaisuuksissa -89 kunnossa olevalla sportline alustalla hakkaa koeajamani 2009 eemelin 5-0.
Tai jos siitä -09 sähkövispilästä olisi saanut luistonestot, ajonvakautukset ja muut ajoa haittaavat turhuudet täysin pois, olisi voinut testata paremmin.
Silti toivon että autoilijat, jotka toivovat saavansa kaikenlaisia estoja (käynnistyksen-, luiston-, jne), niitä autoihinsa saavat.
Milloin muuten alustansuunnittelu meni niin metsään, että hallittavuuden takia pitää autoon laittaa kaikenlaista sähköpaskaa sotkemaan ohjaustuntumaa?
Niin, jottei ihan OT:ksi taitavat kulkineet olla kunniaksi minulle, autot ajalta kun autot olivat autoja eivätkä tietokoneita, -89 lankku ja -87 ässä.