![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
tempera kirjoitti:![]()
Onko joku kokeillut mitä kuluttaa E 320 cdi esim yli 200 km vauhdissa tai peräti 240. Jos satasen vauhdissa vie 6,5 lt niin olisiko 200 vauhdissa sitten tuplaten.
Eipä taida auttaa kysyä kun ei se mersun mittari sitä osaa näyttää!napa kirjoitti:pitää kaverilta kysyä, muistiko kattoa silloin kulutusmittariin, kun se veti tutkaan yli 200 km/h 320 cdi:llätuo n. 25 ltr/100 km voi olla jopa alakanttiin, mitä tuossa yllä veikattiin...rupeaa olemaan ilmanvastus jo sitä luokkaa, että aivan hajulla ei mennä
No jätäppä ne hinnat alkaen mallit sitten sinne robin hoodin tai honkkarin nurkkaan ja laita kunnon tavaraa nii ei se ajettavuus ainakaan huonone, esim. Eibach/Koni Sport yhdistelmää toimiiBudder kirjoitti:Ja sitten ohi aiheen.aivan uskomattoman hyvin toimi alusta nuissa nopeuksissa, joten en tee alustalle yhtään mitään. Yleensähän se pitäisi saada -40mm tiputettua jollain "hinnat-alkaen" sarjalla, mutte ei tällä kertaa
Oli kyllä hauska jakso. Painotettiin, että autolla ei ole niin suurta merkitystä kun ajotavalla.jarkki kirjoitti:Budder kirjoitti: Onko kukaan muuten nähnyt Top Gear jaksoa missä tultiin siihen tulokseen että M3 on taloudellisempi auto kun Prius?
Oon nähnyt. Priuksella ajettiin radalla kaasupohjassa ja M3 perässä samaa vauhtia kuin prius kulki. No tottahan se Prius ottaa enemmän soppaa kun lusikka on pohjassa kokoajan ja M3 tulee pintakaasulla perässäjarkki kirjoitti:
Onko kukaan muuten nähnyt Top Gear jaksoa missä tultiin siihen tulokseen että M3 on taloudellisempi auto kun Prius?
Menee ihan täysin offtopic napisemiseksi, mutta tokmanniketjulla ei ole edes hinnat alkaen -mallejajarkki kirjoitti:
No jätäppä ne hinnat alkaen mallit sitten sinne robin hoodin tai honkkarin nurkkaan ja laita kunnon tavaraa nii ei se ajettavuus ainakaan huonone, esim. Eibach/Koni Sport yhdistelmää toimii![]()
http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARksimppa80 kirjoitti:Oon nähnyt. Priuksella ajettiin radalla kaasupohjassa ja M3 perässä samaa vauhtia kuin prius kulki. No tottahan se Prius ottaa enemmän soppaa kun lusikka on pohjassa kokoajan ja M3 tulee pintakaasulla perässäjarkki kirjoitti:
Onko kukaan muuten nähnyt Top Gear jaksoa missä tultiin siihen tulokseen että M3 on taloudellisempi auto kun Prius?
Jep tiedossasimppa80 kirjoitti: Eipä taida auttaa kysyä kun ei se mersun mittari sitä osaa näyttää!![]()
Tuo after start on ihan perseestä. Ko saisikin sen näyttämän muutettua, niin l/1km niin näyttäis edes vähän lähemmäs todellista hetkelliskulutusta.
Tiesittekö muuten että Starilla on muutettavissa mittaristoon korjauskerroin polttoainekulutukselle jos mittari ei näytä oikein
Oletko kokeillut mitä se muutos vaikuttaa? Onko sulla omassasi lukema "0"? En tiedä mutta mulla on 0 ja eipä juuri valehtele tässä nykyisessä kulkineessa tuo mittari. Edellisessä valehteli 0,7 - 1,2l. Olosuhteista riippuen.CDI203 kirjoitti:
Jep tiedossaon ja sitä tietoa olen koittanut myös levittä ja pikkasen muutakin tietoa mitä sillä voi tehdä
![]()
onpa joskus käynyt mielessä että kirjotais jutun, mahdolisita mitä sillä voi tehdä ja miten se tehdään vaihe vaiheelta
Mulla taitta olla nyt lukuna 14simppa80 kirjoitti:Oletko kokeillut mitä se muutos vaikuttaa? Onko sulla omassasi lukema "0"? En tiedä mutta mulla on 0 ja eipä juuri valehtele tässä nykyisessä kulkineessa tuo mittari. Edellisessä valehteli 0,7 - 1,2l. Olosuhteista riippuen.CDI203 kirjoitti:
Jep tiedossaon ja sitä tietoa olen koittanut myös levittä ja pikkasen muutakin tietoa mitä sillä voi tehdä
![]()
onpa joskus käynyt mielessä että kirjotais jutun, mahdolisita mitä sillä voi tehdä ja miten se tehdään vaihe vaiheelta![]()
Pitää mitata tarkat kulutukset kun kelit lämpiää eikä tartvi wepastoa..
Näytti varmaan taas keskikulutusta kuten mersut ruukaavat. Todellisuudessa se kulutus kyllä nousee samassa tahdissa kun vastekkin, eli expotentiaalisesti. 20-30l/100km on ihan järkikulutus 200+ vauhdeille. Näillä ns. säästödieseleilläkin muuttuu kulutus ihan toiseksi kun nopeus nousee 140 päälle. Tässä voikin todeta että mitä isompi kone niin halvempi ajaa yli 140km /hHämärästi muistelen että kesällä kun hain autoni (C270CDI)etelä saksasta ajamalla, niin ajotietokone näytti +200km/h vauhdissa keskikulutukseksi vain 8,6L ?
Tultiin lähes kokomatka tuota vauhtia, paitsi tietyömailla vauhtia piti hiljentää.
Samaa mieltä. Tultiin viimevuonna samallaisella kalustolla stutgartista tukholmaan ja 9 l/100 keskikulutuksella. Autobaanalla vedettiin yli 200 kmh pääsääntöisesti. Vuokralla oli 220 CDI E stw ja 190 tai 180 ? C bensa. Molemmat uusia. Eemelillä polkastiin etelä-saksassa 12,5 l/100 keskikulutus joskin se syntyi melkosen polkemisen johdosta. Sentään kulki 205 kmh kuormalla. Ceeläisen hetkellinen kulutus kipusi helposti yli 25 l. Ceeläisesellä ajettiin pääasiassa yli 160 kmh. Ceeläinen Bluetec hakkasi kyllä mennen tullen eeläisen suurella polttoaineen kulutuksella.Eerkki kirjoitti:ainakin V6 320cdi vie n.10l/100km kun ajaa mittarin mukaan 200km/h. Kierrosluvut aika tasan 3000rpmeikä tunnu edes että pitää polkea,on se peli
![]()
Renkaat ja vanteet piää olla kunnossa niin kyyti on tasaista.
Tuota, miten se vierintävastus riippuu nopeudesta? Meinaatko että mersut nousee 200km plaaniin ja lähtee sitten lentoon? Tuskin on eron tuossa muutamaa prosenttia.Todellisuudessa kulutus ei todennäköisesti kaksinkertaistu, koska 100 km/h nopeudessa vierintävastuksen osuus ajovastuksista on suurempi kuin 200 km/h nopeudessa. Myös moottorin hyötysuhde on erilainen näillä nopeuksilla (isohko moottori toiminee paremmalla hyötysuhteella suuremmassa nopeudessa)...