Konetta en ole alle -17 käynnistänyt kylmiltään, mutta tuolloin lähti ihan hyvin ja värinättä käyntiin. Kympin pakkasia nyt on joka aamu, joten ne eivät edes tunnu pahalta



Vaihdevivustosi on niin likainen että siellä olevat rasvat yms jäätyessään jumittavat kepin, eli vivuston puhdistus. Lämppärissäsi on selvästi jotain vikaa jos auto jää kylmäksi, normaalisti hyvin lämmin auto. Enimmäkseen tullu tiellä ajettua joten ei kokemuksia kinoksistakarvinen kirjoitti:Vanha tenavatähti ei tunnu olevan kovin kummoinen talviauto. Vaihdekeppiä joutuu repimään kaksin käsin, kovemmilla (-20) pakkasilla ei lähde ilman lämmitintä käyntiin, jää kiinni joka kinokseen ellei ota hulluna vauhtia ja vielä kylmä ku mikä. Olo on kun jääkaapissa istuis. Lämppärin saa laittaa marraskuussa täysille ja maaliskuussa voi alkaa pienentään lämpöä.
Jos jotain positiivistä pitää etsiä, niin lukot ei jäätyny kertaakaan. Aina löytyi yks luukku minkä sai auki.
Jos siellä lämppärin kennossa ei kierrä vesi? Letku tukossa? Kyllä ainaki ittellä lämpöä piisas kylminäkin talvina. Siirtäjämekanismi on se kepin juuressa oleva kapistus, jo puhdistusaineen suihkautus hätäkeinona voi auttaa, esim wd40.karvinen kirjoitti:Mistä sitä likaa löytyy, sen mustan suojuksen alta? keppi liikkuu hyvin eteen/taakse mutta sivuttain ei ollenkaan. Tuskin lämppärissä vikaa on, ellei sitten kenno ole likainen. Samanlainen se on ollut viimeiset 5 vuotta. Termarin vaihdoin joskus, muttei sillä ollut suurempaa vaikutusta. Toi asd olis tietty hyödyllinen. Tavallisen ikävää tarpoa keskellä ei mitään lumituiskussa traktoria hakemaan.
Juu, sama oire mulla W 210 ja W211:ssa. Alussa puhallin vinkuu minuutin kaksi, sit häviää...egyptian kirjoitti:CLK-98 Kun on pakkasta niin puhaltimen flekti huutaa korkeaa ääntä, muutamasta sekunnista muutamaan minuuttiin. Mitä enemmän pakkasta, sitä pidempään. Jos vääntää nollaan ja takaisin päälle, niin ei enää pidä ylimääräistä ääntä. Joku ominaisuus lienee, mutten tiedä mitä tekee? Sitten tuntuu, että varsinkin vänkärin ovea saa paiskia oikein kunnolla, että menee kiinni. Pitäskö johonkin laittaa öljyä tai jotain? Muuten auto toiminut loistavasti kylmässä ja hyvin lähtenyt käyntiin -20 asteesta.
lukkosalpaan näi alkuun sitte karmiton lasi ottaa jäykkään tiivisteeseen kiinni ja vänkää vastaan. Hyvä äänieristys tuottaa ainaki CE:ssä tollasen ominaisuuden talvella. Oon omasta siirtäny laseja talvella millin alaspäin niin säästyy tiivisteet ja lasin kannakkeet yms rasitteilta, mutta ajomelu kuuluu pikkuse paremmin sisään.egyptian kirjoitti:Sitten tuntuu, että varsinkin vänkärin ovea saa paiskia oikein kunnolla, että menee kiinni. Pitäskö johonkin laittaa öljyä tai jotain?
Vaijerissa vain vähän löysää.0407150998 kirjoitti:Moi,
mikähän lienee vikana vai pakkanen ??
Mesen S 420 autom. vm 91 käsijarrun merkkivalo syttyy välillä palamaan esim. ylämäessä.
En ole käyttänyt käsijarrua, ettei jäädy pakkasella vaan parkkeerannut pelkällä P:llä.
-Anne-
Ennenkuin alkaa vaihtamaan sitä lohkolämmittimen elementtiä, on hyvä tarkistaa haaroitussarjan T-kappale. Joissakin tapauksissa se T-kappalepera8x kirjoitti:joo, määkin huomasin pari päivää sitten, ettei tossa toisessa mersussa toimi lohkolämmitin ollenkaan. piuhat ja elementti on paikoillaan ja sisätilat lämpiää, kun laittaa tökkeliin, mutta kone on yhtä jäässä, kun ilman lohkolämmitintäkin. yks aamu pistin lohkolämmittimeen ja annoin olla 5 tuntia. mitään ei tapahtunut. kait sen siinä ajassa pitäis jo pikkasen lämmetä?
Jari N kirjoitti:Vaijerissa vain vähän löysää.0407150998 kirjoitti:Moi,
mikähän lienee vikana vai pakkanen ??
Mesen S 420 autom. vm 91 käsijarrun merkkivalo syttyy välillä palamaan esim. ylämäessä.
En ole käyttänyt käsijarrua, ettei jäädy pakkasella vaan parkkeerannut pelkällä P:llä.
-Anne-
Niitä tiivisteitä kannattaa säännöllisesti pyyhkiä esim. silikonilla (parempia ehdotuksia?) etteivät kovetu ihan niiin pahasti. Itsellä jäi tuo tekemättä ennen tätä talvea kun kovat ja edelleen jatkuvat pakkaset tuli niin yllättäen ja mielestäni pienen eron huomaa. Apukuskin oven ikkunatiiviste ei edes sulkeudu oikein yhdestä kohtaa, vaan taittuu hiukan kaksin kerroin. Joudun nyt aina avaamaan hieman ikkunaa jos joku tulee kyytiin, eikä tee sekään kovin hyvää esim. nostomekanismille, etenkään jos se hiukankin jäässä.Sergey kirjoitti:lukkosalpaan näi alkuun sitte karmiton lasi ottaa jäykkään tiivisteeseen kiinni ja vänkää vastaan. Hyvä äänieristys tuottaa ainaki CE:ssä tollasen ominaisuuden talvella. Oon omasta siirtäny laseja talvella millin alaspäin niin säästyy tiivisteet ja lasin kannakkeet yms rasitteilta, mutta ajomelu kuuluu pikkuse paremmin sisään.egyptian kirjoitti:Sitten tuntuu, että varsinkin vänkärin ovea saa paiskia oikein kunnolla, että menee kiinni. Pitäskö johonkin laittaa öljyä tai jotain?
Onko jarrunesteestä kertova omavalo vai käyttikö se tuota samaa varoitus valoa??Timo L. kirjoitti:Jari N kirjoitti:Vaijerissa vain vähän löysää.0407150998 kirjoitti:Moi,
mikähän lienee vikana vai pakkanen ??
Mesen S 420 autom. vm 91 käsijarrun merkkivalo syttyy välillä palamaan esim. ylämäessä.
En ole käyttänyt käsijarrua, ettei jäädy pakkasella vaan parkkeerannut pelkällä P:llä.
-Anne-
Ja nimenomaan sitä seisontajarrua PITÄÄ KÄYTTÄÄ, ettei se jumitu. Lisäksi P-asennossa raskasta autoa pitää paikallaan vain pieni vaihteistossa oleva "kynsi". Kun seisontajarru on kunnossa, se ei jäädy. Kannattaa tsekata.
Käyttää sekin samaa juu!jupehalm kirjoitti:Onko jarrunesteestä kertova omavalo vai käyttikö se tuota samaa varoitus valoa??Timo L. kirjoitti:Jari N kirjoitti:Vaijerissa vain vähän löysää.0407150998 kirjoitti:Moi,
mikähän lienee vikana vai pakkanen ??
Mesen S 420 autom. vm 91 käsijarrun merkkivalo syttyy välillä palamaan esim. ylämäessä.
En ole käyttänyt käsijarrua, ettei jäädy pakkasella vaan parkkeerannut pelkällä P:llä.
-Anne-
Ja nimenomaan sitä seisontajarrua PITÄÄ KÄYTTÄÄ, ettei se jumitu. Lisäksi P-asennossa raskasta autoa pitää paikallaan vain pieni vaihteistossa oleva "kynsi". Kun seisontajarru on kunnossa, se ei jäädy. Kannattaa tsekata.
En tiedä oletko jo lukenut cdi-koneiden lämpiämisjuttuja, mutta kyllä laitteen pitäisi lämmetä ihan hyvin jopa ilman mitään pahveja. Kato ekaksi ns. pikkutermari http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight= ->letku lyttyyn ja ajamaan, ja sitten isompi termari, jos ei pikkutermarin letkun tukkimisellakaan lämmöt nouse. Jos ne on kunnossa, niin kyllä pitäisi lämmetä.reiska77 kirjoitti: en o ikänä istunu näin kylmässä autossa kuin tää mese on. syylari on peitetty kokonaan pahvilla,en tiedä täytyykö vielä konehuone vuorata uretaanilla vai millä ton katiskan saa lämpämämmäksija sellainen vielä et etupää alkoi kans kolisee,molemmin puolin. liekö kallistuksen vakaajan kumit valmiit. niin ja kerran heitti kesken ajon ton abs ups bas mikä lie valon palamaan. kuittaantui kun sammutti ja pisti uudelleen käyntiin. että näin.
PaHa kirjoitti:Sama oire ilmeni W211:ssa kun pakkanen oli tuossa jokin aika sitten lähes -30C. Pystyyköhän tuota puhallinta voitelemaan?kari v kirjoitti:Juu, sama oire mulla W 210 ja W211:ssa. Alussa puhallin vinkuu minuutin kaksi, sit häviää...egyptian kirjoitti:CLK-98 Kun on pakkasta niin puhaltimen flekti huutaa korkeaa ääntä, muutamasta sekunnista muutamaan minuuttiin. Mitä enemmän pakkasta, sitä pidempään. Jos vääntää nollaan ja takaisin päälle, niin ei enää pidä ylimääräistä ääntä. Joku ominaisuus lienee, mutten tiedä mitä tekee? Sitten tuntuu, että varsinkin vänkärin ovea saa paiskia oikein kunnolla, että menee kiinni. Pitäskö johonkin laittaa öljyä tai jotain? Muuten auto toiminut loistavasti kylmässä ja hyvin lähtenyt käyntiin -20 asteesta.