W201 tuulilasin pyyhin

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Maratti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 05.12.2009 23:00

W201 tuulilasin pyyhin

Viesti Kirjoittaja Maratti »

Mua on kehotettu omasta w201 tuulilasin pyyhimen nostajaa rasvaamaan. Olen katsellut sitä, että miten se kannattais tehdä, etten paljon hajottaisi paikkoja. Mutta en ole vielä koskenu oikeen mihinkään. Olisko teillä joku hyvä tekniikka kuinka se pitäisi rasvata. Ite nyt hätäseen vain lykkäsin lasin ja pyyhkimen välistä crc:tä. Mutta saisko sitä jotenkin paremminkin?
MB W201
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en tiiä onko tää nyt oikeessa paikassa. no voihan tuulilasinpyyhkijän varren rasvaamisenkin ottaa projektina..

pistät sen tuulilasinpyyhkimen käyntiin, sammutat autosta virrat, kun se pyyhin on jommassa kummassa tuulilasin nurkassa. eli sillain, että se on pisimmillään. sitten vetäset mustan suojan pois varren edestä. lähtee muistaakseni, kun vähän nostaa ja vetää pyyhkijän varren suuntaisesti pois päin pyyhkijästä. sitten vaan rasvaa sinne kiiltävään varteen. jotakin sopivan jäykkyiksistä. crc varmaan toimii, muttei kauaa. jotakin moottoriöljyä taikka vastaavaa melkein suosittelisin. sitten vaan suojamuovi takas paikoilleen, niin se on valmis.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja usein vika ei ookkaa mekanismissa vaan releessä. Itel o nyt 3v aikana viidessä mesessä ollu tökkimisvika ja kaikissa relevika.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos pyyhin tökkii, niin vika voi olla jossain ihan muualla, kun siinä pyyhkijässä. mutta jos pakkasella muuttuu hitaaks se pyyhin, niin voitelu voi auttaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Maratti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 05.12.2009 23:00

Viesti Kirjoittaja Maratti »

Joo hitaaksi se muuttui. Muutenkin muualta kuullu, että ne jumahtaa jonkin ajan päästä jos ei rasvaa ja sitte pitää vaihtaa koko systeemi. Niin sitä haluan niiku estää. Tässä ihmettelin jo lisää tuota pyyhintä. Niin ei sitä vartta kyllä siittä nostaa vetää -systeemillä siittä saa pois. Että tulis se "tuupi" sieltä esille paremmin, että rasvata.
MB W201
Maratti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 05.12.2009 23:00

Viesti Kirjoittaja Maratti »

Nyt on nämä ihanat kelit luntu pyryttää jne jne. Niin miten olis parhain jättää pyyhin, että sen sais joskus lasista irti. Jos se on siellä alhaalla kuskin nurkassa. Niin ei sinne riitä eles tuulilasin lämmitys reijät, että se sulaas irti. Eli olisko paree pysäyttää pyyhin keskelle lasia niin se vois jokus sulaa siittä irtikin? Vai mitä mieltä olette?
MB W201
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Senhän saanee nostettua ylös, ikäänkuin lukitusasentoon. Voimakkaasti painamalla sitten takaisin. Näin ainakin W124:ssä. Tai minkäikäinen autosi on? Pomppivaa pyyhintähän ei ollut ennen v. 1985. Eli puuttuisiko kiinteästä pyyhkimestä tuo ylhäälläoloasento?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Se vanhanmallin pyyhin on ihan ns. "normaali" pyyhin, eli nousee pystyy kunten minkä tahansa korollan pyyhin.

Mihin jättää...täh? Eikai se siitä missään asennossa itekseen irti sula moneen kilometriin missään autossa. :lol: Ennen ajoa se on revittävä lasista irti ja putsattava jäästä...Jollei sitten ole ollut pystyssä, kuten Timo L. kertoi. Jäätyy se kyllä usein siinäkin ihan yhtälailla.
Maratti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 05.12.2009 23:00

Viesti Kirjoittaja Maratti »

Eli mulla on w201 -91vm. Eli ns "kikki pyyhin" sitä ei mun mielestä saa nostettua lasista irti niin että pysyis tai sitte mulla on tekniikka kateissa.
Mihin jättää...täh? Eikai se siitä missään asennossa itekseen irti sula moneen kilometriin missään autossa. Ennen ajoa se on revittävä lasista irti ja putsattava jäästä...Jollei sitten ole ollut pystyssä, kuten Timo L. kertoi. Jäätyy se kyllä usein siinäkin ihan yhtälailla.
Meinasin, että pysäyttää sen pyyhkimen keskelle tuulilasia. Siihen kohtaan jo puhallinkin lykkää lämmintä. Paremmin se nyt ainakin siinä sulais irti ku siellä alhaalla "lepotilassa".
MB W201
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se pitää rusauttaa ylä asentoon ;) eli se jää kyllä 25-30cm irti lasista ku kunnolla tempasee :D Lähtee melkosen ikävä ääni jos ei oo käytetty vuosi(kymmeniin) lukitusasennossa. itel eka kerral meinasi... tai siis loppui usko ennen ku uskalsin tosissaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Joo. Ja tosiaan kuten äänestäkin huomaa, ei ole tarkoitettu, että se joka pysäyksellä nostettaisiin pystyyn. Hajoaa aivan varmasti.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mä kans kokeilin "rusauttaa" pyyhkijän yläasentoon, kun sulkaa vaihdoin tuohon omaan... onneksi oli 200D:stä jäänyt ehjä pyyhkijän mekanismi varalle, sille tuli nimittäin käyttöä :D no se nyt olis voinut levitä koska tahansa muutenkin, kun oli rautalangalla ja muilla kasattu kokoon... se tais olla vielä muuten w201 koppaisen mekanismikin, joka tuossa mun 124 koppaisessa oli ostettaessa :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Sergey kirjoitti:ja usein vika ei ookkaa mekanismissa vaan releessä. Itel o nyt 3v aikana viidessä mesessä ollu tökkimisvika ja kaikissa relevika.
missä kohtaa tuo rele on? sulakerasian takana?
Vastaa Viestiin