W126 Hydropneumaattisessa alustassa vikaa??
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
W126 Hydropneumaattisessa alustassa vikaa??
W126 560 SEL Hydropneumaattisella alustalla. Mittarissa palaa punainen varoitusvalo, joka siis kertoo että auto säätää alustan korkeutta tai että siinä on vikaa.
Ajelin tolla nyt sitten ~30 km lenkin, ja näyttäis siltä että kuskinpuolen takarenkaan ilmajousissa on jotain vikaa, ei näytä nostavan sitä normaali korkeudelle. Näyttää olevan alempana ku muut, ja väittäisin huomaavani sen pers tuntumallakin ajossa.
Kysymys 1: Pystyykö tolla ajamaan tavallista, rauhallista ajoa, ilman että tarvii pelätä että menee enemmänkin rikki? Lähinnä kaupunkipyörittelyä, ei isoja teitä, maksimi nopeus tulisi olemaan 60km/h. Töyssyt yms. varovasti ofc..
Yritin nostaa alustan korkeuden tolle maksimi korkeudelle, mutta en huomannut juurikaan muutosta? Ja edelleen vasen takarengas näytti olevan alempana kuin muut?
Moottorin käyntiääni tuntu olevan hieman erilainen, ku aikasemmin. Toi järjestelmän pumppuhan on konehuoneessa, ja toimii ilmeisesti remmillä? Voisko vikaa olla siinäkin? Koneessa nyt ei kumminkaan ole kaikki kunnossa, se on tiedossa..
Täytyy sanoa, että en ymmärrä/tiedä tosta järjestelmästä oikeastaan mitään. Hieno ja arvostettu tuntuu olevan, ja varmasti kallis jos jotain menee rikki. Ensimmäinen auto, jossa vasta "konkreettisesti" pääsen näkemään ko. järjestelmä.
Ja ohjekirja kertoi kattavasti että: "Jos valo palaa, vie korjaamolle." Että se siitä..
Kysymys 2: Kuinkahan hankala tollanen olis sitten korjata? Eli pystyykö mikä tahansa auto korjaamo tollasen korjata, vai tarvitaanko tossa jotain erikoisosaamista-->Veholle?
Huomenissa osaan sanoa enempi asiasta. Juuri vasta kotia tulin, ja näin pimeällä en ala enempiä ihmettelemään. Kaikenlainen apu tervetullutta, kiitoksia jo etukäteen.
Ajelin tolla nyt sitten ~30 km lenkin, ja näyttäis siltä että kuskinpuolen takarenkaan ilmajousissa on jotain vikaa, ei näytä nostavan sitä normaali korkeudelle. Näyttää olevan alempana ku muut, ja väittäisin huomaavani sen pers tuntumallakin ajossa.
Kysymys 1: Pystyykö tolla ajamaan tavallista, rauhallista ajoa, ilman että tarvii pelätä että menee enemmänkin rikki? Lähinnä kaupunkipyörittelyä, ei isoja teitä, maksimi nopeus tulisi olemaan 60km/h. Töyssyt yms. varovasti ofc..
Yritin nostaa alustan korkeuden tolle maksimi korkeudelle, mutta en huomannut juurikaan muutosta? Ja edelleen vasen takarengas näytti olevan alempana kuin muut?
Moottorin käyntiääni tuntu olevan hieman erilainen, ku aikasemmin. Toi järjestelmän pumppuhan on konehuoneessa, ja toimii ilmeisesti remmillä? Voisko vikaa olla siinäkin? Koneessa nyt ei kumminkaan ole kaikki kunnossa, se on tiedossa..
Täytyy sanoa, että en ymmärrä/tiedä tosta järjestelmästä oikeastaan mitään. Hieno ja arvostettu tuntuu olevan, ja varmasti kallis jos jotain menee rikki. Ensimmäinen auto, jossa vasta "konkreettisesti" pääsen näkemään ko. järjestelmä.
Ja ohjekirja kertoi kattavasti että: "Jos valo palaa, vie korjaamolle." Että se siitä..
Kysymys 2: Kuinkahan hankala tollanen olis sitten korjata? Eli pystyykö mikä tahansa auto korjaamo tollasen korjata, vai tarvitaanko tossa jotain erikoisosaamista-->Veholle?
Huomenissa osaan sanoa enempi asiasta. Juuri vasta kotia tulin, ja näin pimeällä en ala enempiä ihmettelemään. Kaikenlainen apu tervetullutta, kiitoksia jo etukäteen.
Viimeksi muokannut Merbensium, Ke 20.01.2010 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Jos näyttää että auto ei nouse, olethan tarkistanut ZH-M hydraulinesteen määrän konehuoneen säiliössä? Jos nestepinta on normaali, kokeilepa antaa pientä kaasua esim. 1000-2000 k/min, nouseeko sitten?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Jaa'a.. Tulipas noi hydrauliikka öljyt nyt katottua. Ei kastu edes mittatikku. Melkeenpä veikkaisin että johtuu tosta.
Tänään ajossa aamulla toimi muuten ihan mukavasti, mutta edelleen se oikea takanurkka oli alhaalla. Nyt tossa sitten kotia tullessa ajoin vahingossa parista töyssystä, ja tuntuu että alko taas pelittää kunnolla. Oli se oikea takanurkkakin oikealla korkeudella.
Taisinpa pelästyä vaan turhaan, kun on ihan vieras systeemi minulle. Kohan nyt lisään sitä nestettä, niin sitten osaan taas sanoa enempi.
Tänään ajossa aamulla toimi muuten ihan mukavasti, mutta edelleen se oikea takanurkka oli alhaalla. Nyt tossa sitten kotia tullessa ajoin vahingossa parista töyssystä, ja tuntuu että alko taas pelittää kunnolla. Oli se oikea takanurkkakin oikealla korkeudella.
Taisinpa pelästyä vaan turhaan, kun on ihan vieras systeemi minulle. Kohan nyt lisään sitä nestettä, niin sitten osaan taas sanoa enempi.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Jos pystyt, niin ime entiset öljyt mahdollisimman tyhjäksi, ja lisää uutta puhdasta öljyä, sekä puhdista mahdollinen sihti - jos siinä sellaista on W124:n öljysäiliön tapaan.
Ja jos ajelet sillä kulmat tontissa, niin varmasti löytyy lisääkin rikkonaisia osia ajon jälkeen. Ei sitä sillätavalla käytettäväksi ole tehty.
Ja jos ajelet sillä kulmat tontissa, niin varmasti löytyy lisääkin rikkonaisia osia ajon jälkeen. Ei sitä sillätavalla käytettäväksi ole tehty.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Kuvat on oikein hyvät, kiitoksia vaan. Soitan huomenna tutun tutulle, on autokorjaaja monen vuoden kokemuksella ja erikoistunut nimen omaan 80-90 -luvun autoihin. Osannee korjata...
Itellä ei oo paikkaa eikä työkaluja alkaa korjailemaan, vaikka halua löytyykin. En saa autoa ylös, niin on paha mennä katselemaankaan tuonne alle. Täytyy viikonloppuna perehtyä paremmin tuohon juttuun.
Öljyä tuli lisättyä, tais mennä aika tarkkaan 1.6 litraa, ett eipä siellä paljon ollut.
Tosta viasta vielä. Eli ajon aikana se nostaa perää jonkin verran, mutta ei kokonaan. Perä jää 5-10 cm liian alas normaaliasentoon verrattuna. Riippuu vähän tilanteesta.
Ja suoraan ajaessa ja mutkissa se kyllä tuntuu joustavan ainakin jonkun verran, ja tuntuu lähes "normaalilta". Mutta jos auto on epätasaisella alustalla, mäessä poikittain yms. niin menee kyllä jo ihan pohjaan vasenpuoli perästä, ja kyllä se oikea puolikin putoaa.
Hidasteesta kun ajaa, niin kuluu sellainen pehmeä kolahdus ja tuntuu aika vetelältä.. Tai aika kovalta, aika vaikea kuvailla.. Ja kyllä, ajoin varovasti, ei oo tarkoitus rikkoa lisää.
Paineet kadoksissa? Oikeapuoli toimii lähes normaalista, vaikka pysyykin liian alhaalla, mutta vasen on kyllä aika toivoton.
Onko noi perän molemmat puolet jotenkin kytköksissä toisiinsa? Etupää nimittäin toimii täysin normaalisti.
PS. Meiän Veho toimii hyvin: 1) Eivät tienneet mitä öljyä niitten autoihin menee. 2) Eivät tienneet sen öljysäiliön tilavuutta, ja mittatikku oli aivan täysi mysteeri. 3) Mutta kun kerroin että öljy menee hydropneumaattiseen alustaan, ni kaveri meni ihan hiljaseks.. Tais olla uus juttu sille. Että näin täällä päin..
Itellä ei oo paikkaa eikä työkaluja alkaa korjailemaan, vaikka halua löytyykin. En saa autoa ylös, niin on paha mennä katselemaankaan tuonne alle. Täytyy viikonloppuna perehtyä paremmin tuohon juttuun.
Öljyä tuli lisättyä, tais mennä aika tarkkaan 1.6 litraa, ett eipä siellä paljon ollut.
Tosta viasta vielä. Eli ajon aikana se nostaa perää jonkin verran, mutta ei kokonaan. Perä jää 5-10 cm liian alas normaaliasentoon verrattuna. Riippuu vähän tilanteesta.
Ja suoraan ajaessa ja mutkissa se kyllä tuntuu joustavan ainakin jonkun verran, ja tuntuu lähes "normaalilta". Mutta jos auto on epätasaisella alustalla, mäessä poikittain yms. niin menee kyllä jo ihan pohjaan vasenpuoli perästä, ja kyllä se oikea puolikin putoaa.
Hidasteesta kun ajaa, niin kuluu sellainen pehmeä kolahdus ja tuntuu aika vetelältä.. Tai aika kovalta, aika vaikea kuvailla.. Ja kyllä, ajoin varovasti, ei oo tarkoitus rikkoa lisää.
Paineet kadoksissa? Oikeapuoli toimii lähes normaalista, vaikka pysyykin liian alhaalla, mutta vasen on kyllä aika toivoton.
Onko noi perän molemmat puolet jotenkin kytköksissä toisiinsa? Etupää nimittäin toimii täysin normaalisti.
PS. Meiän Veho toimii hyvin: 1) Eivät tienneet mitä öljyä niitten autoihin menee. 2) Eivät tienneet sen öljysäiliön tilavuutta, ja mittatikku oli aivan täysi mysteeri. 3) Mutta kun kerroin että öljy menee hydropneumaattiseen alustaan, ni kaveri meni ihan hiljaseks.. Tais olla uus juttu sille. Että näin täällä päin..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Onnea minunkin puolesta! Tämän auton hankinta on hieno tunteeseen perustva teko, jota on vaikea selitellä lähipiirille, ja ongelmien ilmaannuttua ei itsekään saa lannistua.Merbensium kirjoitti:Kuvat on oikein hyvät, kiitoksia vaan. Soitan huomenna tutun tutulle, on autokorjaaja monen vuoden kokemuksella ja erikoistunut nimen omaan 80-90 -luvun autoihin. Osannee korjata...
Itellä ei oo paikkaa eikä työkaluja alkaa korjailemaan, vaikka halua löytyykin. En saa autoa ylös, niin on paha mennä katselemaankaan tuonne alle. Täytyy viikonloppuna perehtyä paremmin tuohon juttuun.
Öljyä tuli lisättyä, tais mennä aika tarkkaan 1.6 litraa, ett eipä siellä paljon ollut.
Tosta viasta vielä. Eli ajon aikana se nostaa perää jonkin verran, mutta ei kokonaan. Perä jää 5-10 cm liian alas normaaliasentoon verrattuna. Riippuu vähän tilanteesta.
Ja suoraan ajaessa ja mutkissa se kyllä tuntuu joustavan ainakin jonkun verran, ja tuntuu lähes "normaalilta". Mutta jos auto on epätasaisella alustalla, mäessä poikittain yms. niin menee kyllä jo ihan pohjaan vasenpuoli perästä, ja kyllä se oikea puolikin putoaa.
Hidasteesta kun ajaa, niin kuluu sellainen pehmeä kolahdus ja tuntuu aika vetelältä.. Tai aika kovalta, aika vaikea kuvailla.. Ja kyllä, ajoin varovasti, ei oo tarkoitus rikkoa lisää.
Paineet kadoksissa? Oikeapuoli toimii lähes normaalista, vaikka pysyykin liian alhaalla, mutta vasen on kyllä aika toivoton.
Onko noi perän molemmat puolet jotenkin kytköksissä toisiinsa? Etupää nimittäin toimii täysin normaalisti.
PS. Meiän Veho toimii hyvin: 1) Eivät tienneet mitä öljyä niitten autoihin menee. 2) Eivät tienneet sen öljysäiliön tilavuutta, ja mittatikku oli aivan täysi mysteeri. 3) Mutta kun kerroin että öljy menee hydropneumaattiseen alustaan, ni kaveri meni ihan hiljaseks.. Tais olla uus juttu sille. Että näin täällä päin..
Heti tähän tulee varoituksen sana: autoa ei saa nostaa korista ilman kayttöohjekirjassa kerrottuja toimenpiteitä! Jousitus saattaa vaurioitua.
Jos asioit Koivuhaassa, käänny varaosatiskillä Keijo Kurkisen puoleen, Keijo tunteet myös vanhemmat Mercedekset, ja on auttanut mm. Suomen Mercedes-Benz-Klubia 300SE:n varaosahankinnoissa.
Ja asiaan: en tunne tätä hydropneumaatista järjestelmää perinpohjin, mutta idea on tämä: hydraulipuoli toimii vaimentimena sekä osittain myös kuormaa kantavana jousena; kuorman muuttuessa järjestelmä säätää tarpeen mukaan painetta. Ilma toimii taas kuormaa kantavana jousena. Ilman paineella säädetään auton korkeutta kolmeen asentoon.
Jos perä ei nouse, niin vika on ilma- tai öljyjärjestelmässä, molemma järjestelmät kantavat kuormaa, joten toista ei voi soraan eliminoida vianetsinnästä. Ensin kannattaa tsekata öljyjärjestelmä; jos mistään ei vuoda (oljyä ei siis katoa säiliöstä), eikä perä ole erittäin kova tai pompottava (takapainevaraaja/varaajat rikki), niin vika on säätöventtiilissä tai ilmapuolella (säätöventiili on kiinni takarungossa, säätyy kallistuksenvaimentimen liikkeiden mukaan. Jos säätöventtiili on rikki, niin molemmat järjestelmät menettävät toimintansa).
Tässä kaaviokuva:
http://www.fuenfkommasechs.de/images/st ... schema.jpg
Jos vikavalo palaa, perä ei ole kova ja öljyt ei häviä, niin vika on todennäköisesti ilmapuolella. Jos etupää pelaa korkeudensäätöä myöden normaalisti, niin järjestelmän päävanttiilin voi oletaa tomivan (kuvan osan 38.)
Tsekkaile onsin nuo, mietitään sitten lisää.
Vihje: lahjo touhottaja skannaamaan suomenkielinen korjausopas järjestelmästä.
-Teo
Viimeksi muokannut Teo, Pe 22.01.2010 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teo kun otti asian puheeksi, niin muistelen, että hydropneumaattisen jousituksen huoltotöiden johdantovihko = korjausopas löytyy Klubitallilta Helsingistä sekä ainakin JAKK:lta Jalasjärveltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
hieman off-topikkia:
On ihan pakko kirjoittaa vielä tuosta W140 S-sarjan itsesäätyvästä ADS -iskunvaimennuksesta. W140 -korimallissa elektroniikka viimein ohitti W116 ja W126 -malleissa käytetyn erittäin monimutkaisen mekaniikan.
ADS:ssä etuvaimennintuille ei tule paineilmaa eikä paineöljyä, vaan vaimennintuessa on integroituna vaimennusventtiili, jossa on kaksi elektronisesti ohajttua sähkömagneettista venttiiliä, joita säätämällä vaimennus voidaan asettaa neljään eri asentoon.
Takana on normaali tasonsäätöhydrauliikka; eli vaimennintuki ja paineenvaraaja, mutta näiden komponenttien välisessä letkussa on samanlainen elektronisesti ohjattu vaimennusventtiili kuin etuvaimennintuissa.
Keskikonsolissa on katkaisin jolla voidaan säätää vaimennusta mukavuus- ja urheilullisuuspainotteiseksi.
Jos järjestelmän elektroniikassa on vikaa, niin vaimennus säätyy aina kovimpaan asentoon.
Elektroniikka säätää jousitusta seuraavien parametrien avulla:
Pyörien kiihtyvyys
korin kiihtyvyys
nopeus
ohjauskulma
Taka-akselin kuormitus
Kun vertaa tätä W126 S -luokassa käytettyyn järjestelmään, niin muutamasta komponentista on päästy eroon!
-Teo
On ihan pakko kirjoittaa vielä tuosta W140 S-sarjan itsesäätyvästä ADS -iskunvaimennuksesta. W140 -korimallissa elektroniikka viimein ohitti W116 ja W126 -malleissa käytetyn erittäin monimutkaisen mekaniikan.
ADS:ssä etuvaimennintuille ei tule paineilmaa eikä paineöljyä, vaan vaimennintuessa on integroituna vaimennusventtiili, jossa on kaksi elektronisesti ohajttua sähkömagneettista venttiiliä, joita säätämällä vaimennus voidaan asettaa neljään eri asentoon.
Takana on normaali tasonsäätöhydrauliikka; eli vaimennintuki ja paineenvaraaja, mutta näiden komponenttien välisessä letkussa on samanlainen elektronisesti ohjattu vaimennusventtiili kuin etuvaimennintuissa.
Keskikonsolissa on katkaisin jolla voidaan säätää vaimennusta mukavuus- ja urheilullisuuspainotteiseksi.
Jos järjestelmän elektroniikassa on vikaa, niin vaimennus säätyy aina kovimpaan asentoon.
Elektroniikka säätää jousitusta seuraavien parametrien avulla:
Pyörien kiihtyvyys
korin kiihtyvyys
nopeus
ohjauskulma
Taka-akselin kuormitus
Kun vertaa tätä W126 S -luokassa käytettyyn järjestelmään, niin muutamasta komponentista on päästy eroon!
-Teo
Onko ADS:ssä edes noita jousipalloja? Mahtavat kuitenkin ADS:n vaimennintuet olla sitten kalliita, vaikka ei ne halpoja ole HPF:ssäkään saati tavan tasonsäädössä. Saksan keskusteluja mitä olen seurannut, niin oikein mikään noista spesiaalijousituksista ei saa harrastajilta kovin ylevää arvosanaa. Silti, jokin niissä kiehtoo. Kai se on noistakin joskus oppirahat maksettava, lähellä on kerran ollut mutta auton muut viat saivat perääntymään.
ADS:n taisi saada myös R129:iin, tuskin muihin?
ADS:n taisi saada myös R129:iin, tuskin muihin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ADS esiteltiin R129 -sarjassa.Timo L. kirjoitti:Onko ADS:ssä edes noita jousipalloja? Mahtavat kuitenkin ADS:n vaimennintuet olla sitten kalliita, vaikka ei ne halpoja ole HPF:ssäkään saati tavan tasonsäädössä. Saksan keskusteluja mitä olen seurannut, niin oikein mikään noista spesiaalijousituksista ei saa harrastajilta kovin ylevää arvosanaa. Silti, jokin niissä kiehtoo. Kai se on noistakin joskus oppirahat maksettava, lähellä on kerran ollut mutta auton muut viat saivat perääntymään.
ADS:n taisi saada myös R129:iin, tuskin muihin?
W140 takajousituksen paineenvaraajat ja vaimennintuet ovat ilmeisesti samat mit und ohne ADS.
-Teo
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Teo kirjoitti: Onnea minunkin puolesta! Tämän auton hankinta on hieno tunteeseen perustva teko, jota on vaikea selitellä lähipiirille, ja ongelmien ilmaannuttua ei itsekään saa lannistua.
Heti tähän tulee varoituksen sana: autoa ei saa nostaa korista ilman kayttöohjekirjassa kerrottuja toimenpiteitä! Jousitus saattaa vaurioitua.
Jos asioit Koivuhaassa, käänny varaosatiskillä Keijo Kurkisen puoleen, Keijo tunteet myös vanhemmat Mercedekset, ja on auttanut mm. Suomen Mercedes-Benz-Klubia 300SE:n varaosahankinnoissa.
Tässä kaaviokuva:
http://www.fuenfkommasechs.de/images/st ... schema.jpg
Jos vikavalo palaa, perä ei ole kova ja öljyt ei häviä, niin vika on todennäköisesti ilmapuolella. Jos etupää pelaa korkeudensäätöä myöden normaalisti, niin järjestelmän päävanttiilin voi oletaa tomivan (kuvan osan 38).
Tsekkaile onsin nuo, mietitään sitten lisää.
Vihje: lahjo touhottaja skannaamaan suomenkielinen korjausopas järjestelmästä.
-Teo
Kiitoksia kaaviokuvasta! Taisi olla muuten juurikin Keijo Kurkinen jolta kyselin, sellainen vanhempi kaveri? Jostain syystä oli sitten vaan niin unessa, kun meni niin moni asia ohi.
Periaatteessa mulle on selvillä tosta järjestelmästä kaikki, mikä löytyy ohjekirjasta, ei enempää. (Eli aika vähän.) Millähän sen touhottajan sais lahjottua?
Mulle on luvattu nimettömänä pysyvän foorumilaisen taholta MB:n oma hydropneumaattisen alustan korjausopaskin lainaan, jos tarve vaatii.
Aammulla se taas näytteli sitä valoa, mutta nyt iltapäivällä se toimi jo lähes normaalisti??? (Valo ei palanu, nosti perän melkein oikealle korkeudelle..) Ja öljyä se ei tunnu tältä istumalta syövän, joten se puoli pitäis olla kunnossa. Huomenissa tai sunnuntaina yritän tutkia niin paljon kuin pystyn. Ei oo oikeen paikkaa eikä työkaluja, niin en mitään ihmeellistä pysty katsomaan. Soittelen vielä tolle "omalle hovikorjaajalle" ja kyselen mitä tietää tosta asiasta.
Mikäs muuten on apulaite konehuoneessa vasemman lohkon puolella, ihan siinä ylhäällä? Sen hydrauliikkaöljyn säiliön vieressä. Ton järjestelmän pumppu?? Pitää nimittäin aikamoista jurinaa. Niin kattava kuin ohjekirja onkin, niin ei löydy edes kuvaa koneesta apulaitteineen ja nestesäiliöineen..
Ja joo, ei tossa kyllä ollu järki yhtään mukana kun ton ostin... Ihan tunteella mentiin. Olisin saanut 100% ruosteettoman W124 300E bensa -89:n täydellisellä Vehon huoltokirjalla ensimmäiseltä omistajalta ja vielä kolmasosa ton ässän hintaan.. Mutta mutta... Jotenki päädyin ässään.. Ja ainahan noita "käyttömaksuja" vanhoista autoista joutuu jossain kohdin maksamaan, niin ei se nyt niin sureta, vaikka jotain pientä oliskin..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29