touhottaja kirjoitti:mistäs sitä kirjaa vois kysellä ostaa "Tampereen seudulta" taikka keneltä voisin ostaa sen
Tampereen suunnalla - Kangasalla - kirjaa myy Mobilia ja Vehoniemen Automuseo (48 eur). Etenkin Suomen M-B Klubin jäsenten kannattaa kysellä opusta Tampereen jaospäälliköltä (A-P Lällä).
Myyntihinnoissa on aikamoista vaihteluväliä. Akateeminen kirjakauppa hinnoitteli sen pahimmillaan liki 80 euroon. Kannattaa kysellä Alfamerista tai yllä olevista mestoista. Klubin jäsenet saavat kirjaa jäsenhintaan (30 eur). Myynti tapahtuu klubin tapahtumissa tai kirjaa voi tiedustella oman alueen jaospäälliköiltä.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Trae kirjoitti:Mb-klubin jätti urakka valmistui, johtotähti suomen teillä -kirja ilmestyi. Upea kirja,kiitokset tekijöille!
Btw.mikäs mersun paku on klubilla klubi autona?
L 319, vai oliko se nyt O 319 eli tehtaan bussiversio.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Trae kirjoitti:Mb-klubin jätti urakka valmistui, johtotähti suomen teillä -kirja ilmestyi. Upea kirja,kiitokset tekijöille!
Btw.mikäs mersun paku on klubilla klubi autona?
L 319, vai oliko se nyt O 319 eli tehtaan bussiversio.
Taitaa olla papereiden mukaan L 407. Rajatapaus. Vuonna 1963 mallimerkinnät muuttuivat: L/O 319 D -> L/O 405 ja L/O 319 (bensiini) -> L/O 407. Klubin auto ei ole kait virallinen Omnibus-malli, vaan Suomessa koritettu L-mallinen (Tampereen vpk:n entinen miehistönkuljetusauto).
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Yep. Nyt se on täälläkin, Turun jaospäälliköltä hain illemmalla. Julmetusti tietoa ja kiva, kun mukana on vähän aina myös maailman menoa.
Erityisesti olen tiiraillut runsasta kuvitusta, mahtavia löytöjä -- erityisesti ihmetyttää vanhimpien kuvien määrä. Kaikesta sitä onkin kuvia otettu ja myös hoksattu lähettää, esimerkiksi se otos jossa keltaista w116:aa vedetään ylös jumista. Ei pelkkää pintakiiltoa ja mainospotrettia.
Aku P kirjoitti:Yep. Nyt se on täälläkin, Turun jaospäälliköltä hain illemmalla. Julmetusti tietoa ja kiva, kun mukana on vähän aina myös maailman menoa.
Erityisesti olen tiiraillut runsasta kuvitusta, mahtavia löytöjä -- erityisesti ihmetyttää vanhimpien kuvien määrä. Kaikesta sitä onkin kuvia otettu ja myös hoksattu lähettää, esimerkiksi se otos jossa keltaista w116:aa vedetään ylös jumista. Ei pelkkää pintakiiltoa ja mainospotrettia.
Kiitoksia
Tämäkin oli kiva palaute. Kiitos. Tuo W116-jumikuva on tosiaan hyvä. Sehän ilmentää osuvasti näitä tehtaan testiporukan kommelluksia suloisessa Suomessa. Todellista human touchia.
Erityisen koskettavana pidän otsikon "Rallia 280 E:llä" -otsikon alla olevaa kertomusta sivulla 328, siis sitä, jossa kerrotaan tehtaan rallihuoltomiehistöön kuuluneen kaverin "vapaista nopeuksista" Suomen teillä.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Juha K. kirjoitti:Erityisen koskettavana pidän otsikon "Rallia 280 E:llä" -otsikon alla olevaa kertomusta sivulla 328, siis sitä, jossa kerrotaan tehtaan rallihuoltomiehistöön kuuluneen kaverin "vapaista nopeuksista" Suomen teillä.
joo oliko w114 jolla oli mittariin ajettu vajaa 220kmh jossaki kouvolan tienoillla tms.. nykymittapuullahan siitä rapsahtaisi poliisitutkinta jos sellasia julkituo
Juha K. kirjoitti:Erityisen koskettavana pidän otsikon "Rallia 280 E:llä" -otsikon alla olevaa kertomusta sivulla 328, siis sitä, jossa kerrotaan tehtaan rallihuoltomiehistöön kuuluneen kaverin "vapaista nopeuksista" Suomen teillä.
joo oliko w114 jolla oli mittariin ajettu vajaa 220kmh jossaki kouvolan tienoillla tms.. nykymittapuullahan siitä rapsahtaisi poliisitutkinta jos sellasia julkituo
Tämä taisi olla W123. 280 E oli vielä vuoden 1982 mittapuun mukaan tehokas auto. Mieleen on syöpynyt kuva TM:sta tai TL:sta, jossa oman aikansa johtaja-autokoeajossa ollut 280:nen on parkkeerattu poliisi-Saabin eteen. Kovakulkuinen Twincam-Mersu herätti poliisien mielenkiinnon.
Em. kirjan tarinassa poliisin edustaja totesi, että virkavallan Volvo saavutti 170 km/h nopeuden, mutta Mersu vain etääntyi, joten nopeuden on täytynyt olla n. 200 km/h.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Tekijöille suuri kiitos sillä koko kirjasta jää päällimmäisenä mieleen asiantuntemus. Mitään ei ole arvailtu vaan pohjalla on puhdas fakta ja haastattelut on todella hyviä.
Kirja etenee vuosi vuodelta eteenpäin peilaten oman aikansa elämää ja tunnelmia. Kirjassa esitellään MB:n malleja tyylikkäästi henkilöautosta traktoriin ja toki tuodaan myös niiden tyyppivikoja rehellisesti esille.
Kirjasta voi ihan aidosti olla ylpeä. Hyvä että vuosikymeniä vanhat jutut jää nyt kirjoihin ja kansiin elämään vieläpä parhaiden asiantuntijoiden kommentoimana. Kukapa niistä paremmin tietäisi kuin henkilö joka on itse ollut bisneksessä mukana tai kädet rasvassa korjaamolla.
Suosittelen kirjaa kaikille. Hinta/laatusuhde todella hyvä. Jos on pakko haukkua jotain niin kirja painaa ihan liikaa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
adenauer300 kirjoitti:Pitäisiköhän tuo kirja nyt sitten ostaa, kun siitä niin paljon puhutaa Saiskohan sen Klubi tallilta, vai pitääkö sitä kaupasta oiken hakea?
Kirjaa saa tosiaan Vesalan klubitallilta (maanantai-iltaisin). Jäsenet hintaan 30 euroa, muut 48 juroa. Kirjaa kysellään tasaiseen tahtiin. Toivottavasti painos on loppu ennen kesää.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Kirja on todella hyvä ! Kun tämän arkisen hälinän ja kiireen jälkeen ottaa kirjan käteen ja alkaa tutkiskella Mersujen historiaa niin siinä kyllä paha maailma unohtuu vähäksi aikaa. Kiitoksia vain kaikille ketkä ovat kirjan takana, olette luoneet hienon teoksen.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Huomasin että Veholla on ollut kuvista päätellen huoltoautoina pulla- ja pystylamppumersusta farmariversiot.
Saiko sellaisia tehtaalta vai onko ne kesties jossain pajalla tehty erikseen ?
Toivottavasti joku tietää totuuden kun en ole sellaisia ennen nähnyt missään.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.