Vitoxmän II
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tankki pudotettu alas ja tankkivaruste irrotettu.
Tankkivaruste(siirtopumppu/tasoanturi) purettu tankin sisältä pois.
Sammuilu/nykimisvika johtui paluuputkesta joka oli katkennut tankkivarusteen kupin kyljestä.
Paluuputki tulee siis varusteen kylkeen kiinni ja suihkuttaa polttoainetta
ejektorin tavoin kupin sisälle missä siirtopumppu on.
Nyt kun se oli katki niin paluupolttoaineet suihkusi tankin sisälle eikä kuppiin.
Toinen vika oli tasoanturin säätövastuksessa joka oli irronnut pidikkeistään.
Ja sen takia polttonestemittari näytti omiaan.
Paluuputken sulatin kaasukolvilla takasin paikoilleen ja liimasin sen
vielä varmuuden vuoksi wurttiliimalla että pysyy.
Tasoanturin vastuksen kiinnityksen korjasin myös kaasukolvilla.
Tankkivaruste(siirtopumppu/tasoanturi) purettu tankin sisältä pois.
Sammuilu/nykimisvika johtui paluuputkesta joka oli katkennut tankkivarusteen kupin kyljestä.
Paluuputki tulee siis varusteen kylkeen kiinni ja suihkuttaa polttoainetta
ejektorin tavoin kupin sisälle missä siirtopumppu on.
Nyt kun se oli katki niin paluupolttoaineet suihkusi tankin sisälle eikä kuppiin.
Toinen vika oli tasoanturin säätövastuksessa joka oli irronnut pidikkeistään.
Ja sen takia polttonestemittari näytti omiaan.
Paluuputken sulatin kaasukolvilla takasin paikoilleen ja liimasin sen
vielä varmuuden vuoksi wurttiliimalla että pysyy.
Tasoanturin vastuksen kiinnityksen korjasin myös kaasukolvilla.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Softa hoidettu kuntoon. Kiitokset Tuikulle ja Markolle.
Laatikko hieman mietiskeli alussa mutta nyt näyttää asettuneen.
Persarvio on 180hv. Ehkäpä se tälleen talvikaudeksi riittää.
Ihan mukavasti kulkee. Satasen jälkeenkin tapahtuu nyt jotain.
Täytynee käydä kokeilemaasa kun ilmat on sopivat. Vakiono meni tuolleen(4hlö kyydissä+romut).
Keväällä miettis uudestaan että miten jatketaan vai oliko se siinä.
Mittaria näppäilemällä pääsee autolla leikkimään. Sitäkin tuli kokeiltua.
Tosin puolituntinen sivuluisussa vinguttelu aiheutti laatikolle hieman lämpö ongelmaa.
Ihan mukavaa päästellä sivuluisua, akseliväli ~3,5 metriä
Sekin hyväpuoli tuossa abs/esp poistossa on että ne palautuu takasin
ainoastaan valitsemalla ne takasin päälle. Eli auton sammutus ei tuo abs ja esp toimintoa takasin.
Laatikko hieman mietiskeli alussa mutta nyt näyttää asettuneen.
Persarvio on 180hv. Ehkäpä se tälleen talvikaudeksi riittää.
Ihan mukavasti kulkee. Satasen jälkeenkin tapahtuu nyt jotain.
Täytynee käydä kokeilemaasa kun ilmat on sopivat. Vakiono meni tuolleen(4hlö kyydissä+romut).
Keväällä miettis uudestaan että miten jatketaan vai oliko se siinä.
Mittaria näppäilemällä pääsee autolla leikkimään. Sitäkin tuli kokeiltua.
Tosin puolituntinen sivuluisussa vinguttelu aiheutti laatikolle hieman lämpö ongelmaa.
Ihan mukavaa päästellä sivuluisua, akseliväli ~3,5 metriä

Sekin hyväpuoli tuossa abs/esp poistossa on että ne palautuu takasin
ainoastaan valitsemalla ne takasin päälle. Eli auton sammutus ei tuo abs ja esp toimintoa takasin.
<missäs vit**sa ne nauruhymiöt taas on>vito500tkm kirjoitti:Persarvio on 180hv. Ehkäpä se tälleen talvikaudeksi riittää.

Viimeksi muokannut veskola, La 07.11.2009 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No meinasin kylläkin, että tuo 180 hp kyllä pitäisi riittää talviajoon oikein hyvin
Kesään mennessä sää tiedät kyllä mitä tulee tapahtumaan...karkaa ehkä mopo käsistä.

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Laitetaas tännekkin päivitystä.
Rokkiosastolla etukaiuttimet vaihto paikkaa ovesta kojelaudalle.
Kaiuttimelle tein pienet kotelot kojelaudan päälle.
Takana 15" coral subbarina. Joka vielä vaihtunee pienempään peerless:n 10" joka tulee etupenkin alle.
Penkin alle näyttäis mahtuvan 19 litran kotelo ilman että vie tilaa mistään.


Rokkiosastolla etukaiuttimet vaihto paikkaa ovesta kojelaudalle.
Kaiuttimelle tein pienet kotelot kojelaudan päälle.
Takana 15" coral subbarina. Joka vielä vaihtunee pienempään peerless:n 10" joka tulee etupenkin alle.
Penkin alle näyttäis mahtuvan 19 litran kotelo ilman että vie tilaa mistään.


Viimeksi muokannut vito500tkm, Su 27.12.2009 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
On ristikoita vaiheltu omaanki ja turbiinin lukko hakkaa päälle ja pois tietyssä lämpötilassa 50:n vauhdissa. Myös tukilaakeri on uusittu.vito500tkm kirjoitti:Onkos muilla kardaanit täristäneet?
Mikä kohta siinä kulahtaa ?
Tämä tärräilee siinä 50kmh nurkilla. Välyksiä ei tunnu.
Näyttäis että kardaani on hiljattain uusittu.
Liekkö mones kerta![]()
Täytynee käyttää tasapainotettavana, jos en muuta keksi.
Joku mersupurkaamo??
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Täytyy jossain vaiheessa korjata, sitten kun alkaa tarpeeksi vaivaamaan.
Mistä ristikot?
Ainii, softamuutosten jälkeen menee tuolleen.
(tosin ihan suoraan ei voi verrata kun softan jälkeen kitkat ja märkä tie)
Vakio... Nyt.... Parannusta
12,37s. 10,77s. (1,60s)
18,74s . 18,02s. (0,54s)
74,2mph 78,2mph (4,00mph)
1 http://www.youtube.com/watch?v=X9vIDUPMbjc
2 http://www.youtube.com/watch?v=Fo4Ax3JthzA
Ei mopolla siis mahottomia, mutta riittänee talvikaudelle.
Cruisen viiksi tuli ostettua veholta. Melko hyvä hinta viiksen käppyrällä.
Viiksi kytketään sitten virtalukkoon
. Ei käynnyt ihan ensimmäisenä mielessä. Sai piuhalle jonkuaikaa hakea paikkaa.
Nyt sitten odotellaan josko joku veholla osais sen kytkeä päälle. Kolmas kerta toden sanoo, vaimitenseoli.
Tälle joutuu kertomaan saksaan että nyt se hölmö osti 300e viiksen autoonsa.
Mistä ristikot?
Ainii, softamuutosten jälkeen menee tuolleen.
(tosin ihan suoraan ei voi verrata kun softan jälkeen kitkat ja märkä tie)
Vakio... Nyt.... Parannusta
12,37s. 10,77s. (1,60s)
18,74s . 18,02s. (0,54s)
74,2mph 78,2mph (4,00mph)
1 http://www.youtube.com/watch?v=X9vIDUPMbjc
2 http://www.youtube.com/watch?v=Fo4Ax3JthzA
Ei mopolla siis mahottomia, mutta riittänee talvikaudelle.
Cruisen viiksi tuli ostettua veholta. Melko hyvä hinta viiksen käppyrällä.
Viiksi kytketään sitten virtalukkoon

Nyt sitten odotellaan josko joku veholla osais sen kytkeä päälle. Kolmas kerta toden sanoo, vaimitenseoli.
Tälle joutuu kertomaan saksaan että nyt se hölmö osti 300e viiksen autoonsa.
Kas, kas. Kaverini kolhima vito on päässyt elävien kirjoon ja entistä hienompana. Kertoi johonkin tolppaan tms. törmänneensä mopopoikia väistäessään..
Mulla muuten oli -04 115 cdi vito ja kardaaniongelmat olivat jatkuvia. Ei paljoa tasapainotukset auttaneet ja vaihdettiin keskimäärin 60 tkm:n välein. Seuraavassa 120 mallissa kardaani kesti jo 200 tkm. ilmeisesti jonkinlaisia muutoksia siihen on tehty. Aikaisemmin tuli muuten motocraftin laatikossa ja sehän on transitin hovihankkija
Anyway, oletko ajatellut sisustan muuttamista kuluneesta muovista johonkin muuhun materiaaliin ? Tuossa autossahan ei ainakaan uutena liiemmälti lisävarusteita matkustamossa ollut. Onko se regon tekemä sähköovi ? Jos on, niin saattaisi jostakin vielä löytyä siihen yksi kaukosäädin jos tarvetta semmoselle on.
Mulla muuten oli -04 115 cdi vito ja kardaaniongelmat olivat jatkuvia. Ei paljoa tasapainotukset auttaneet ja vaihdettiin keskimäärin 60 tkm:n välein. Seuraavassa 120 mallissa kardaani kesti jo 200 tkm. ilmeisesti jonkinlaisia muutoksia siihen on tehty. Aikaisemmin tuli muuten motocraftin laatikossa ja sehän on transitin hovihankkija

Anyway, oletko ajatellut sisustan muuttamista kuluneesta muovista johonkin muuhun materiaaliin ? Tuossa autossahan ei ainakaan uutena liiemmälti lisävarusteita matkustamossa ollut. Onko se regon tekemä sähköovi ? Jos on, niin saattaisi jostakin vielä löytyä siihen yksi kaukosäädin jos tarvetta semmoselle on.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Verhoilu pysynee alkuperäisenä. Kuskinpenkki on vielä vähän harkinnassa.
Pari ylimääräistä recaron jakkaraa olis varastossa.
Taakse asensin 15" lcd ja pelikoneen/dvd:n.
Ja on siellä nyt pöytä, kaappi ja ~230V (matkailuauto).
Sähköoven peitepaneelin ajattelin siistiä ja asentaa ikkunoihin verhot ja ja jotain muuta pientä.
Kaivonkansi vanteet vaihtuu keväällä. Ideoitahan tietenkin olis vaikka kuinka, mutta aika ja raha vähän rajottaa.
Toinen liukuoven kaukosäädin olis kyllä tarpeen
Pari ylimääräistä recaron jakkaraa olis varastossa.
Taakse asensin 15" lcd ja pelikoneen/dvd:n.
Ja on siellä nyt pöytä, kaappi ja ~230V (matkailuauto).
Sähköoven peitepaneelin ajattelin siistiä ja asentaa ikkunoihin verhot ja ja jotain muuta pientä.
Kaivonkansi vanteet vaihtuu keväällä. Ideoitahan tietenkin olis vaikka kuinka, mutta aika ja raha vähän rajottaa.
Toinen liukuoven kaukosäädin olis kyllä tarpeen

Saat sen kaukosäätimen ihan postikuluilla tai hakemalla jos jostakin silmien eteen putkahtaa. Varasto vaan ihan tuhannen sekaisin ja ei nyt ihan tähän hätään muista mihinkä soppeen sen työnsi v. 2005
Oliko muuten konepellissä edelleen kalvo kiveniskemien suojaksi auton haettuasi ? Entinen omistaja oli innokas suojakalvolla teippaamiseen..

Oliko muuten konepellissä edelleen kalvo kiveniskemien suojaksi auton haettuasi ? Entinen omistaja oli innokas suojakalvolla teippaamiseen..
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Vito se vaan toimii
Tai no ei kai näissä(uusissa) mitään ihmeellistä pitäis ollakaan.
Hieman vaatinee totuttelua. Vanhaa kun sai joka toinen päivä(yö) korjata.
Havainto.
Päivitetyllä ohjelmalla ei kulutus pudonnut.
Taitaa turbo ja pakoputki ahdistaa virtauksia.
Täytynee jossain keväällä päivittää sopivan kokoisiksi.
Kulutus pyörii 10 nurkilla, vaikka nätisti ajelee.
(vanha 7-8 )

Tai no ei kai näissä(uusissa) mitään ihmeellistä pitäis ollakaan.
Hieman vaatinee totuttelua. Vanhaa kun sai joka toinen päivä(yö) korjata.
Havainto.
Päivitetyllä ohjelmalla ei kulutus pudonnut.
Taitaa turbo ja pakoputki ahdistaa virtauksia.
Täytynee jossain keväällä päivittää sopivan kokoisiksi.
Kulutus pyörii 10 nurkilla, vaikka nätisti ajelee.
(vanha 7-8 )
Viimeksi muokannut vito500tkm, Pe 04.12.2009 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jos vaikka virittäisit välillä...eikös se ala kyllästyttää käyttöautolla ajaminen...jo 

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Laatikkoa lämmitellään
Eiköhän se kohta leviä
Laatikon lauhdutin taitaa olla liian pieni minun käyttöön.
Laatikon ohjelmassa ilmeisesti joku max lämpötilaraja.
Nakkaa N:lle kun lämmöt nousee tarpeeksi.
20-30 minuuttia voi leikkiä, sitten laatikko lämpenee liikaa.
http://www.youtube.com/watch?v=sH9iE6hnf5o

Eiköhän se kohta leviä

Laatikon lauhdutin taitaa olla liian pieni minun käyttöön.
Laatikon ohjelmassa ilmeisesti joku max lämpötilaraja.
Nakkaa N:lle kun lämmöt nousee tarpeeksi.
20-30 minuuttia voi leikkiä, sitten laatikko lämpenee liikaa.
http://www.youtube.com/watch?v=sH9iE6hnf5o
No jos siell on vain sen metalliputki jäähdyttimessä niin varmasti on liian pieni...kipin kapin supercooler kauppaan. Pysyy kitkalevytkin ehjempänä 

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kyllä siellä ihan kenno on.
Pieni vain. Olikohan 6 rimaa, ~70cm leveä.
Kestää ja kestää
Ehkä se laatikko seuraavaksi tosiaan leviää.
Luisuttelussa n:lle hyppiminen lisääntynyt. Ilman lämpöjen nuosua.
Normi pinta ajossa luistelee mielestäni liikaa.
Siekkisen litkut vielä testaamatta.
Tuikultakin tulossa laatikon hajottamis apuja.
Pieni vain. Olikohan 6 rimaa, ~70cm leveä.
Kestää ja kestää

Ehkä se laatikko seuraavaksi tosiaan leviää.
Luisuttelussa n:lle hyppiminen lisääntynyt. Ilman lämpöjen nuosua.
Normi pinta ajossa luistelee mielestäni liikaa.
Siekkisen litkut vielä testaamatta.
Tuikultakin tulossa laatikon hajottamis apuja.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Pykälää isompi turbo tulossa.
Syöttöä vaatii lisää.
Vakiollakaan kun ei savuta yhtään.
Seuraavalla softalla pitäis jotain tapahtua.
270 ahtimeen tulee letkulähtö uusiksi niin se sopii viton ahtoletkuun kiinni.
Mittauspaikat pakosarjaan ja imusarjaan. Pakoputkeen tulee myös muutosta/avarrusta.
Moottorin voimattomuus maantieajossa ja korkeakulutus on hieman mietityttäneet.
Tänään sitten pitkästä aikaa availin konepeltiä ja tutkailin paikkoja.
Silmämääräisesti ei yläkautta mitään ihmeellistä näkynyt.
Sen jälkeen paineistin ahtoputket/letkut.
Sieltäpä sitten löytyikin vuotopaikka.
Coolerin-imusarjan välinen letku/putkiliitos oli puoliksi irti.
Puhalsi ihan reilusti ulos. (tainnut vuotaa jo pidempään 3kk)
Sinänsä jännä kun mitään suhinoita ei sisälle eikä ulos kuulunut, eikä vikavalokaan ole palanut.
Liitos on nyt korjattu ja kahdella sokalla varmistettu.
Koeajolla vaan en mitään isompaa muutosta huomannutkaan.
Että vuoto oli sitten kuitenkin sen verran pieni että sillä ei ollut
suurempaa vaikutusta moottorin toimintaan.

Syöttöä vaatii lisää.
Vakiollakaan kun ei savuta yhtään.
Seuraavalla softalla pitäis jotain tapahtua.
270 ahtimeen tulee letkulähtö uusiksi niin se sopii viton ahtoletkuun kiinni.
Mittauspaikat pakosarjaan ja imusarjaan. Pakoputkeen tulee myös muutosta/avarrusta.
Moottorin voimattomuus maantieajossa ja korkeakulutus on hieman mietityttäneet.
Tänään sitten pitkästä aikaa availin konepeltiä ja tutkailin paikkoja.
Silmämääräisesti ei yläkautta mitään ihmeellistä näkynyt.
Sen jälkeen paineistin ahtoputket/letkut.
Sieltäpä sitten löytyikin vuotopaikka.
Coolerin-imusarjan välinen letku/putkiliitos oli puoliksi irti.
Puhalsi ihan reilusti ulos. (tainnut vuotaa jo pidempään 3kk)
Sinänsä jännä kun mitään suhinoita ei sisälle eikä ulos kuulunut, eikä vikavalokaan ole palanut.
Liitos on nyt korjattu ja kahdella sokalla varmistettu.
Koeajolla vaan en mitään isompaa muutosta huomannutkaan.
Että vuoto oli sitten kuitenkin sen verran pieni että sillä ei ollut
suurempaa vaikutusta moottorin toimintaan.

Paljonko on ollut maantie kulutus? Itsellä oli edellisellä vitolla(115cdi) kulutus noin 7,2l. Se oli myös automaatti ja vakio ahtimen äärirajoille kiusattu. Tosin painoa oli varmaan hieman vähemmän, kun puuttui penkit takaalta. Nykyisellä vitolla menee noin litran enemmän maantiellä, tosin en kyllä vaihtaisi takaisin.vito500tkm kirjoitti: Moottorin voimattomuus maantieajossa ja korkeakulutus on hieman mietityttäneet.
Tänään sitten pitkästä aikaa availin konepeltiä ja tutkailin paikkoja.
Silmämääräisesti ei yläkautta mitään ihmeellistä näkynyt.
Sen jälkeen paineistin ahtoputket/letkut.
Sieltäpä sitten löytyikin vuotopaikka.
Coolerin-imusarjan välinen letku/putkiliitos oli puoliksi irti.
Puhalsi ihan reilusti ulos. (tainnut vuotaa jo pidempään 3kk)
Sinänsä jännä kun mitään suhinoita ei sisälle eikä ulos kuulunut, eikä vikavalokaan ole palanut.
Liitos on nyt korjattu ja kahdella sokalla varmistettu.
Koeajolla vaan en mitään isompaa muutosta huomannutkaan.
Että vuoto oli sitten kuitenkin sen verran pieni että sillä ei ollut
suurempaa vaikutusta moottorin toimintaan.
Voimattomuus tulee pitkälti liian pienestä ahtimesta johtuvasta pienestä väännöstä. Vitossa noin 400Nm vääntö ei tunnu oikeen miltään suhteessa painoon. Uudella ahtimella saat syötöt kohdalleen ja voimattomuuteen mukavasti korjausta.
Ahtoputki pääsi irtoamaan mulla ihan samasta paikasta muutaman kerran. Laiskana miehenä vasta toisella kerralla tuli tehtyä homma kunnolla.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Vakio palikoilla taitaa tulla jotain 180hv paikkeilla pelkällä softalla ilman muita muutoksia. Vakio ahtimella ei taida päästä yli 200hv tehoihin, vaikka parantaisi muuten hengitystä. Sen noin 400Nm sieltä saa vääntöä. Jotain ton suuntaista mulla oli lapulla.vito500tkm kirjoitti:Ohjelmaa hierottu kohilleen.
Kulkua alkaa hiljalleen löytyä.
Ehkä 200hv nurkillä pörrätään (oma näppituntuma).
Vakio kapuloilla kikkaillaan.
Ehkä parin projektin jälkeen vois tähän keskittyä enemmän.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Joo ei varmaan yli 200hv.
Kuitenkin yritetty löytää hieman normi softamuutosta enemmän.
Tehoilla ei oikeastaan niin väliä.
Tässä pitäis seuraavaksi keskittyä laatikon parantamiseen ja sen jälkeen moottoriin liittyviin juttuihin.
Sitä kautta sitten 300hv hätyyttelemään.
Alkaa 520tkm ajettu vakiolaatikko olla viimeistä voitelua vaille valmis.
Vahvistusta vaatii.
No vielä mennään vakio palikoilla.
Tuota pitäis seuraavaksi yrittää ihmetellä.
Ahdot vähän loikkii. Kulkupuoli muuten kohdallaan mutta kiihtyy hieman aaltoillen.
http://www.youtube.com/watch?v=F01xoJEqfoE
Kuitenkin yritetty löytää hieman normi softamuutosta enemmän.
Tehoilla ei oikeastaan niin väliä.
Tässä pitäis seuraavaksi keskittyä laatikon parantamiseen ja sen jälkeen moottoriin liittyviin juttuihin.
Sitä kautta sitten 300hv hätyyttelemään.
Alkaa 520tkm ajettu vakiolaatikko olla viimeistä voitelua vaille valmis.
Vahvistusta vaatii.
No vielä mennään vakio palikoilla.
Tuota pitäis seuraavaksi yrittää ihmetellä.
Ahdot vähän loikkii. Kulkupuoli muuten kohdallaan mutta kiihtyy hieman aaltoillen.
http://www.youtube.com/watch?v=F01xoJEqfoE
Ainut mikä tossa varmaan loikkii on ahtopainemittari, vaihda mittari paremmin vaimennettuun. Siis tietysti ahdot vähän piikittää aluksi, mutta toi loikkiminen vaikuttaa tulevan mittarista. Muuten ahdot näyttää olevan melko sopivasti vähän 2 kilon päälle?vito500tkm kirjoitti:Joo ei varmaan yli 200hv.
Kuitenkin yritetty löytää hieman normi softamuutosta enemmän.
Tehoilla ei oikeastaan niin väliä.
Tässä pitäis seuraavaksi keskittyä laatikon parantamiseen ja sen jälkeen moottoriin liittyviin juttuihin.
Sitä kautta sitten 300hv hätyyttelemään.
Alkaa 520tkm ajettu vakiolaatikko olla viimeistä voitelua vaille valmis.
Vahvistusta vaatii.
No vielä mennään vakio palikoilla.
Tuota pitäis seuraavaksi yrittää ihmetellä.
Ahdot vähän loikkii. Kulkupuoli muuten kohdallaan mutta kiihtyy hieman aaltoillen.
http://www.youtube.com/watch?v=F01xoJEqfoE
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Sama mittari oli edellisessäkin vitossa.
Ei loikkinut siinä.
Ahdot on tässä piikki 1,8bar, jatkuva 1,3-1,5bar.
Ohjelmassa 1,5bar.
Tasakaasulla painetta 90kmh 0,5bar ja 118kmh 0,9bar.
Ahtojen loikkimisen varmistan vielä testerillä.
Saa käppyröitä niin asian voi sitten kokeilla korjata jos on aihetta.
Oireena siis aaltoileva kiihtyvyys kun esim rampista polkasee.
270 ahdin tais jäädä hyllyyn.
IHI vakioahdin toimii tarpeeksi hyvin.
Tästä eteenpäin olis tarkoitus rakentaa 300hv mielessä.
Menee jonnekin syksyyn/talveen enne kuin pääsee rakentamaan.
Pitäis ensin -76 lanceri korjata ja muutoskatsastaa museoautoksi ja yksi matkailuauto rakentaa.
Ei loikkinut siinä.
Ahdot on tässä piikki 1,8bar, jatkuva 1,3-1,5bar.
Ohjelmassa 1,5bar.
Tasakaasulla painetta 90kmh 0,5bar ja 118kmh 0,9bar.
Ahtojen loikkimisen varmistan vielä testerillä.
Saa käppyröitä niin asian voi sitten kokeilla korjata jos on aihetta.
Oireena siis aaltoileva kiihtyvyys kun esim rampista polkasee.
270 ahdin tais jäädä hyllyyn.
IHI vakioahdin toimii tarpeeksi hyvin.
Tästä eteenpäin olis tarkoitus rakentaa 300hv mielessä.
Menee jonnekin syksyyn/talveen enne kuin pääsee rakentamaan.
Pitäis ensin -76 lanceri korjata ja muutoskatsastaa museoautoksi ja yksi matkailuauto rakentaa.