Mikä vikana kun rajoittaa kierrokset 3000

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Mikä vikana kun rajoittaa kierrokset 3000

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

E320 cdi vm 99

ongelmana että rajoittaa kíerrokset 3000 muuten auto toimii kuin unelma, automaatti vaihtaa vaihteet ihan normaalisti mutta tietenkin on aika nuhapumppu. satunnaisesti menee kierrokset yli kolmen tonnin kun joskus polkasee paikallaan.

Mitää vikavaloilmotuksia ei tule.

Voisko asiaan vaikuttaa myös että pakkasilla akku meni tyhjäks ja sen jälkeen kun se aikanaan lähti käyntiin esp ja kehotus mennä korjaamolle paloivat hetken aikaa.

Osaako kukaan sano missä olis vika?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Vikatila. Oisko ilmamassamittari mennyt. Vaihtoaehtoja löytyy. Irroita piuha ilmamassamittarista - jos ei mikään muutu niin uusi tilalle.
Oikeaoppista ois tietysti luettaa ensin vikakoodit.
W203CDI
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

Onko kellään hajuu missä tossa on ilmamassamittari?
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

kun irrotat muovikuoren, se on siinä isossa ilmaputkessa mjootorin apukuskin puolella ihan kuin tarjottimella. pari torxia ja irti. Mulla makso hartikaisella muistaakseni joku 120 ekua vastaavaan laitteeseen. työaika noin 10 minuuttia.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Jos lähdet testailemaan sitä ilmamassamittaria, niin muista: kun piuha on irti mittarista, niin kaasua ei saa painaa! (vaikka kone kävisi kuinka hienosti tahansa niin anna sen käydä vain tyhjäkäyntiä, älä kokeile antaa kierroksia)
Katalysaattorin uusiminen ei ole hauskaa eikä halpaa :wink:

Itse neuvoisin menemään suoraan testeriin. Tuskin vikaa on ilmamassamittarissa jos se ei ole antanut sellaisia oireita. Humppaako tyhjäkäynti?

Tuo 3000rpm rajoitettu kierrosluku tarkoittaa vain että kone on "vikasietotilassa" eli jossain on vikaa, testeri kertoo missä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Kaverin vito 112 cdi:ssä oli tullut samavika kun oli pessyt moottorin.Oli pesussa irronnut joku liitin jostain anturilta.Oletko käpälöinyt konetilaa,onko jokin liitos irronnut/johto poikennut niitä kännellessä.
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Siis tekeekö se vaan paikallaan sitä?

Oli vähän vastaava tapaus kun möin auton(c230k) tutulle ja se vähän päästä soitti ja kyseli et mikä on kun ei anna ottaa kun 4500rpm ja pätkii. "Vikanahan" oli se että, vaihde vapaalla rajotin siirtyy sinne.
Tuli vaan heti mieleen, et dieselissähän se vois olla just tuolla 3000rpm kohilla
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Pitää sen vapaallakin ottaa yli 3000 kiekkaa.
W203CDI
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

Ei ota vapaalla kuin 3000 rpm, ennen otti rajottimeen asti. Satunnaisesti kun testailin niin meni yli 3000 rpm. Ajossa ei myöskään ota enempää kuin 3000 rpm ja tuntuu kuin ajais litrasella micralla, muuten toimii ok mutta "tehot hukassa". En ole mielestäni mitään irrotellu konehuoneesta. Akkuhan meni pakkasilla tyhjäks ja sen jälkeen taulussa loistivat kaikki valot, en tiädä oliko asialla jotain vaikutusta.
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

nyt lisäksi rupes jumittaa vaihteen jollekkin vaihteelle kesken ajon. teki tota joskus kesällä kanssa jolloin vaihdettiin imusarjan nostimen moottori....
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Kannattaisko jo kytkeä piuhalla se kiinni Staariin?

Se, että kojetaulussa ei pala mitään ylimääräistä, ei merkkaa mitään. :wink:
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ilmamassamittari se on. Maksaa tohon malliin (mulla samanlainen -00) 70 €, eli ei paljoa enempää kuin testerikeikka. Ei se edes näy testerissä. Itselläkin oli oireet vastaavat ja mitään vikaa ei testerissä näkynyt. Ei muutaku ilmamassamittari vaihtoon niin johan toimi.
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

No kokeillaan huomenna onnella jos se vika olis siinä ilmamassamittarissa, ihmetyttää vaan miten se rajottaa ne kierrokset 3000 rpm, mutta kait se on sit joku vikasietotila
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onkos siinä pakokaasun kierrätys ja sen venttiili koneen päällä? Jos kokeilis tulpata siihen menevät 6 mm kumiletkut vastaavan kokoisilla pulteilla vaikkapa (ensin vedät ne irti kierrätyksen venttiilistä).

Kuva
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6499
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mulle on annettu kertoa, että nuo cdi-koneet antaa vikailmon jos egr mennään mekaanisesti tulppaamaan. Pitää tehdä ohjelmoimalla.

Tottakai se kone menee vikatilaan, jos koneen saama ilmamäärä on aivan eri kuin anturin ilmoittama määrä. Moottoria säädetään sen viallisen määrän mukaisesti, mistä seuraa että muut arvot eivät sitten täsmääkään --> ristiriitaiset arvot = vikatila. Vikatilalla pyritään suojaamaan moottorista enempi hajoaminen, kun ei anneta ottaa tehoja.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Ensimmäisen sarjan CDI-koneet antaa tulppauksesta vain pelkän vikakoodin, toisen polven koneet menee lisäksi jo vikatilaan.
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

KIITOS MASAF1


Vika oli todellakin ilmamassamittarissa ja uskalsin jopa tunkee tilalle motonetista hommatun palikan joka tähän malliin oli aika halpa 59 eur
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

JeremyH kirjoitti:Jos lähdet testailemaan sitä ilmamassamittaria, niin muista: kun piuha on irti mittarista, niin kaasua ei saa painaa! (vaikka kone kävisi kuinka hienosti tahansa niin anna sen käydä vain tyhjäkäyntiä, älä kokeile antaa kierroksia)
Katalysaattorin uusiminen ei ole hauskaa eikä halpaa :wink:
Tiisselin katalysaattori ei ole noin herkkä. En tiedä voiko seurata jotain muuta ongelmaa, mutta katalysaattori ei tuosta ota itseeensä.
Vastaa Viestiin