Mikä vikana kun rajoittaa kierrokset 3000
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Mikä vikana kun rajoittaa kierrokset 3000
E320 cdi vm 99
ongelmana että rajoittaa kíerrokset 3000 muuten auto toimii kuin unelma, automaatti vaihtaa vaihteet ihan normaalisti mutta tietenkin on aika nuhapumppu. satunnaisesti menee kierrokset yli kolmen tonnin kun joskus polkasee paikallaan.
Mitää vikavaloilmotuksia ei tule.
Voisko asiaan vaikuttaa myös että pakkasilla akku meni tyhjäks ja sen jälkeen kun se aikanaan lähti käyntiin esp ja kehotus mennä korjaamolle paloivat hetken aikaa.
Osaako kukaan sano missä olis vika?
ongelmana että rajoittaa kíerrokset 3000 muuten auto toimii kuin unelma, automaatti vaihtaa vaihteet ihan normaalisti mutta tietenkin on aika nuhapumppu. satunnaisesti menee kierrokset yli kolmen tonnin kun joskus polkasee paikallaan.
Mitää vikavaloilmotuksia ei tule.
Voisko asiaan vaikuttaa myös että pakkasilla akku meni tyhjäks ja sen jälkeen kun se aikanaan lähti käyntiin esp ja kehotus mennä korjaamolle paloivat hetken aikaa.
Osaako kukaan sano missä olis vika?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
kun irrotat muovikuoren, se on siinä isossa ilmaputkessa mjootorin apukuskin puolella ihan kuin tarjottimella. pari torxia ja irti. Mulla makso hartikaisella muistaakseni joku 120 ekua vastaavaan laitteeseen. työaika noin 10 minuuttia.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Jos lähdet testailemaan sitä ilmamassamittaria, niin muista: kun piuha on irti mittarista, niin kaasua ei saa painaa! (vaikka kone kävisi kuinka hienosti tahansa niin anna sen käydä vain tyhjäkäyntiä, älä kokeile antaa kierroksia)
Katalysaattorin uusiminen ei ole hauskaa eikä halpaa
Itse neuvoisin menemään suoraan testeriin. Tuskin vikaa on ilmamassamittarissa jos se ei ole antanut sellaisia oireita. Humppaako tyhjäkäynti?
Tuo 3000rpm rajoitettu kierrosluku tarkoittaa vain että kone on "vikasietotilassa" eli jossain on vikaa, testeri kertoo missä.
Katalysaattorin uusiminen ei ole hauskaa eikä halpaa

Itse neuvoisin menemään suoraan testeriin. Tuskin vikaa on ilmamassamittarissa jos se ei ole antanut sellaisia oireita. Humppaako tyhjäkäynti?
Tuo 3000rpm rajoitettu kierrosluku tarkoittaa vain että kone on "vikasietotilassa" eli jossain on vikaa, testeri kertoo missä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Siis tekeekö se vaan paikallaan sitä?
Oli vähän vastaava tapaus kun möin auton(c230k) tutulle ja se vähän päästä soitti ja kyseli et mikä on kun ei anna ottaa kun 4500rpm ja pätkii. "Vikanahan" oli se että, vaihde vapaalla rajotin siirtyy sinne.
Tuli vaan heti mieleen, et dieselissähän se vois olla just tuolla 3000rpm kohilla
Oli vähän vastaava tapaus kun möin auton(c230k) tutulle ja se vähän päästä soitti ja kyseli et mikä on kun ei anna ottaa kun 4500rpm ja pätkii. "Vikanahan" oli se että, vaihde vapaalla rajotin siirtyy sinne.
Tuli vaan heti mieleen, et dieselissähän se vois olla just tuolla 3000rpm kohilla
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Ei ota vapaalla kuin 3000 rpm, ennen otti rajottimeen asti. Satunnaisesti kun testailin niin meni yli 3000 rpm. Ajossa ei myöskään ota enempää kuin 3000 rpm ja tuntuu kuin ajais litrasella micralla, muuten toimii ok mutta "tehot hukassa". En ole mielestäni mitään irrotellu konehuoneesta. Akkuhan meni pakkasilla tyhjäks ja sen jälkeen taulussa loistivat kaikki valot, en tiädä oliko asialla jotain vaikutusta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Mulle on annettu kertoa, että nuo cdi-koneet antaa vikailmon jos egr mennään mekaanisesti tulppaamaan. Pitää tehdä ohjelmoimalla.
Tottakai se kone menee vikatilaan, jos koneen saama ilmamäärä on aivan eri kuin anturin ilmoittama määrä. Moottoria säädetään sen viallisen määrän mukaisesti, mistä seuraa että muut arvot eivät sitten täsmääkään --> ristiriitaiset arvot = vikatila. Vikatilalla pyritään suojaamaan moottorista enempi hajoaminen, kun ei anneta ottaa tehoja.
Tottakai se kone menee vikatilaan, jos koneen saama ilmamäärä on aivan eri kuin anturin ilmoittama määrä. Moottoria säädetään sen viallisen määrän mukaisesti, mistä seuraa että muut arvot eivät sitten täsmääkään --> ristiriitaiset arvot = vikatila. Vikatilalla pyritään suojaamaan moottorista enempi hajoaminen, kun ei anneta ottaa tehoja.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Tiisselin katalysaattori ei ole noin herkkä. En tiedä voiko seurata jotain muuta ongelmaa, mutta katalysaattori ei tuosta ota itseeensä.JeremyH kirjoitti:Jos lähdet testailemaan sitä ilmamassamittaria, niin muista: kun piuha on irti mittarista, niin kaasua ei saa painaa! (vaikka kone kävisi kuinka hienosti tahansa niin anna sen käydä vain tyhjäkäyntiä, älä kokeile antaa kierroksia)
Katalysaattorin uusiminen ei ole hauskaa eikä halpaa![]()