S500 ja S600 sylinterien lepuutus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jonttuPRO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ke 27.09.2006 20:18
Paikkakunta: mäntyharju

S500 ja S600 sylinterien lepuutus

Viesti Kirjoittaja jonttuPRO »

Eli kyse on W140 korista ja kysymys kuuluu, minkä vuotisissa S500 on sylinterien lepuutus ja minkälainen systeemi, leputtaako aina samoja vai vaihteleeko? jos on molempia niin milloin valmistettua kumpiakin?
ja sama kysymys myös koskien S600?

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen :)
mersut ovat työni sekä intohimoni...

MB w202 220cdi
MB w123 300D
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Eikös se enemmän pittäis olla tuon 600:sen juttuja tuo lepuutus, korjatkee viisaammat jos olen väärässä... :oops:
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jos oikein muistan niin sylintereiden lepuutusjärjestelmä (ZAS) on käytössä M113 tyypin viisilitraisessa veekasissa ja siihen sen sai optiona. Tämä moottorityyppi on ollut käytössä vasta W220 mallisarjan S-mallissa, ei siis W140:ssä jossa käytettiin M119 tyypin veekasia. 600:n V12 moottoreissa ei ko. järjestelmää kaiketi ollut tarjolla, ainakaan W140:n aikaan.

Gurut korjatkoon jos muistin väärin...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vastaa Viestiin