Onko kellään hajua tuosta "display fault" vaivasta tuleeko se taka-samin kautta vai onko odotettavissa lisää bokseja vaihtoon
Akun vaihdolla puoliautoa pimeäksi? VAROITUS
Akun vaihdolla puoliautoa pimeäksi? VAROITUS
Tulipa työn alle semmonen w203 kampe johon oli vaihdettu akku. Oli annettu "ohjeiden mukaan"?? tupakan sytyttimeen lisävirtaa ja virrat radioasennossa :kele:. EI NÄIN!!! Tuloksena mittaristossa "Display fault", taka-SAM mykkänä eli testeri ei päästä sisään, vilkut, penkin säädöt ym hienoa mykkänä.
Onko kellään hajua tuosta "display fault" vaivasta tuleeko se taka-samin kautta vai onko odotettavissa lisää bokseja vaihtoon
???? Muualla ei aiheeseen viittaavia koodeja ja muut boksi saa luettua.
Joku mersupurkaamo??
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa

Joissain mersuissa akku on suht vaikeassa tai ainakin hankalassa ja työläässä paikassa päästä käsiksi.ThaBandit^ kirjoitti:Juujuu, mistähän nämä tälläiset tupakansytyttimen-kautta-virranantamiset ovat saaneet alkunsa?
Ja jos haluaa vaihtaa akun siten, ettei autosta katkea jännite, niin se lieene vielä ainoa mahdollisuus ellei konehuoneessa ole erillistä pistorasiaa ja huoltoportti unohtunut.
OT no jossai o vikaa jos ei akkua voi vaihtaa ilman toimenpiteitä
Mikä helkkari siin o että edes tarvii akun vaihtoo ohjeita... miks autot pitää tehdä silleen ettei ne sitä kestä. /OT
Ja miten se sitten tapahtuu oikeaoppisesti kotikonstein? Ohjeet netistä... sen ku sanois mun faijalle
Ja miten se sitten tapahtuu oikeaoppisesti kotikonstein? Ohjeet netistä... sen ku sanois mun faijalle
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Pikkusen jos miettii että jos sytyttimen sulake on luokkaa 10-15A ja tommosesta nykyaikaisesta sähkörosvosta herätetään kaikki toimilaitteet/ väylä niin lienee jännite just heti loppu tommosilla konsteilla ja kaikista pahinta noille bokseille on alijännite, eli ylivirta
. Parempi ilman jännitettä kuin huonolla jännitteellä
Ja nämä nyky mersut kun ei hukkaa radion koodeja,kanavia eikä juuri muutakaan akun vaihdolla. Pitää vaan ootella ja ryystää kahvia että väylät ym. kuluttimet sammuu ennen akun irrotusta. Ja kaapeleiden kanssa toimitaan päättäväisesti eikä arvota että siinä huulilla.
Hiukan vanhempiin ooppeleihin ym. tuo konstihan on varsin toimiva ettei tarvi koodiradioita ostella ym. harmeja.
Ja nämä nyky mersut kun ei hukkaa radion koodeja,kanavia eikä juuri muutakaan akun vaihdolla. Pitää vaan ootella ja ryystää kahvia että väylät ym. kuluttimet sammuu ennen akun irrotusta. Ja kaapeleiden kanssa toimitaan päättäväisesti eikä arvota että siinä huulilla.
Hiukan vanhempiin ooppeleihin ym. tuo konstihan on varsin toimiva ettei tarvi koodiradioita ostella ym. harmeja.
Joku mersupurkaamo??
Jotkut radiot menee tavallaan lukkoon, kun katkeaa virta, eli tarvii jonkun suojakoodin syöttää (80-luvulla oli yksi mersun mankkakin tälläinen). Sekä samaten ekat "tietokoneet" autossa sekosi siitä. Tuskin mersun, mutta jonkun merkin.Tavis kirjoitti:Mistä tulee ylipäätänsä se 'rakettitieteellinen' ohje syöttää apuvirtaa, kun akkua vaihtaa? Onko se näin myös tehtaan korjausmanuaaleissa?
Ja kun auto käy huollossa, niin sen auton pitää toimia suoraan ilman että asiakas joutuu syöttelee mankkoihin koodeja ja muita juttuja.
Itse tuli vaihdettua S210 -01 sen akku siten, että CTEK syötti jännitelähdemoodissa konehuoneen apustarttinastoista sähköä - avainta ei edes virtalukossa ollut... Ilman ongelmia meni.markoala kirjoitti:Itse säästin ja vaihdoin akun itse ilman ongelmia. Avasin konepellin, lähdin kahville ja sen jälkeen vaihdoin akun. Ovet olivat kiinni toimituksen ajan. Kiitos forumin ohjeiden homma onnistui.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
S210-03 akun vaihdoin ihan tavallisesti ilman apuvirtaa, radion koodi ja ikkunoiden & EPC? (ratti laidasta laitaan) opetus piti tehdä ohjekirjan ohjeiden mukaan.Skraba kirjoitti:Itse tuli vaihdettua S210 -01 sen akku siten, että CTEK syötti jännitelähdemoodissa konehuoneen apustarttinastoista sähköä - avainta ei edes virtalukossa ollut... Ilman ongelmia meni.markoala kirjoitti:Itse säästin ja vaihdoin akun itse ilman ongelmia. Avasin konepellin, lähdin kahville ja sen jälkeen vaihdoin akun. Ovet olivat kiinni toimituksen ajan. Kiitos forumin ohjeiden homma onnistui.
Onhan noita akkuja vaihdettu ainakin pariinkymmeneen 203:seen tyylillä auto halliin,avaimet virtalukosta pois,konepelti auki, kaikki ovet kiinni,peräkontti myös,kaikki virtalaitteet pois päältä(sisävalot ym. sellaiset jotka toimivat avaimien ollessa pois lukosta),varoaikana on pidetty noin puolta tuntia,jonka jälkeen akku on vaihdettu,eikä koskaan ole tullut takasamin kyrvähtämisiä.
käynnistyksen jälkeen normaalit opetukset,rattia laidasta laitaan,sähkölasien ja kattoluukun ajot ja eikun on the road.
En usko kaiken tapahtuneen vain hyvällä onnella jos noudattaa tarkasti ohjeita,tuskin meillä niin hyvää tuuria olisi,luulen monilta jääneen joku kohta vain huomioimatta.
Lisäksi noiden surullisen kuuluisien lämmityslaitteen vipujen vaihdossa ei koskaan ole irroitettu akun kenkää,keskikonsolin lämppärin ohjauspaneelin ja SRS piuhan irroitus konsolin valon takaa ei jätä vikaa päälle,vaikka välillä joutuisikin käynnistämään auton siirtoa tai muuta varten.
Lisävirtaa on annettu monia kertoja,siis autoon päin,eikä mitään ongelmia ole ollut tämänkään suhteen.
En halua opetaa ketään,mutta näin meillä täällä susirajalla.
käynnistyksen jälkeen normaalit opetukset,rattia laidasta laitaan,sähkölasien ja kattoluukun ajot ja eikun on the road.
En usko kaiken tapahtuneen vain hyvällä onnella jos noudattaa tarkasti ohjeita,tuskin meillä niin hyvää tuuria olisi,luulen monilta jääneen joku kohta vain huomioimatta.
Lisäksi noiden surullisen kuuluisien lämmityslaitteen vipujen vaihdossa ei koskaan ole irroitettu akun kenkää,keskikonsolin lämppärin ohjauspaneelin ja SRS piuhan irroitus konsolin valon takaa ei jätä vikaa päälle,vaikka välillä joutuisikin käynnistämään auton siirtoa tai muuta varten.
Lisävirtaa on annettu monia kertoja,siis autoon päin,eikä mitään ongelmia ole ollut tämänkään suhteen.
En halua opetaa ketään,mutta näin meillä täällä susirajalla.
En ole minäkään irrotellut mutta eipä haittaa vaikka jäisi bagin valo palamaan, joka tapauksessa pitää poistaa vikakoodit ilmastoinnin muistista ja ajaa testerillä rajat kohdalleen jotta lämmityslaite toimisi 100% oikein - samallahan voi tyhjentää muutkin vikamuistit.Lisäksi noiden surullisen kuuluisien lämmityslaitteen vipujen vaihdossa ei koskaan ole irroitettu akun kenkää,keskikonsolin lämppärin ohjauspaneelin ja SRS piuhan irroitus konsolin valon takaa ei jätä vikaa päälle,vaikka välillä joutuisikin käynnistämään auton siirtoa tai muuta varten.
Edit: tämä siis vipujen vaihdon jälkeen, ei sentään pelkän akun vaihdon
Viimeksi muokannut dealer, La 16.01.2010 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Mites homma toimii jos akku on takapenkin alla? Saako takaoven jättää auki?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
mittaristo pimeenä
Aki peelle olis vastaus tähän vaivaan mese.fi:n sivulla ,ainakin oma auto tuli sillä kuntoon,mutta kun en jaksa kirjoittaa samaa stooria toiseen kertaan.
Re: mittaristo pimeenä
Riittää kun laittaa tänne linkin. Itse en jaksa lähteä etsimään kaikista viesteistä.karikuuva kirjoitti:Aki peelle olis vastaus tähän vaivaan mese.fi:n sivulla ,ainakin oma auto tuli sillä kuntoon,mutta kun en jaksa kirjoittaa samaa stooria toiseen kertaan.
Eikö ilmastoinnin actuaattoreiden normitukset ole sentään tallessa "eepromilla"? Oletin että normitus pitää tehdä vain osien vaihdon yhteydessä?
tdt onkin eri juttu, siinähän korjaukset tehdään lekalla.
Paitsi kai tdt lekan autossakin on kattoluukku, vai onko sekin veivitoiminen? Muuten tarvitaan se normitus sillekin.
tdt onkin eri juttu, siinähän korjaukset tehdään lekalla.