Meneekö jotain sekasin jos ottaa akun irti (220 cdi -99)?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
Meneekö jotain sekasin jos ottaa akun irti (220 cdi -99)?
Eli meneekö tommosessa w202 cdi-koneellisessa mesessä tekniikka jotenkin sekasin, jos irrottaa akun?
Re: Meneekö jotain sekasin jos ottaa akun irti (220 cdi -99)
Ei, korkeintaan joutuu normittamaan kattoluukun, sähköikkunat ja ohjauspyörän kulma-anturin ja varmaan jotain muuta vastaavaa riippuen auton varusteista.Taetamaton kirjoitti:Eli meneekö tommosessa w202 cdi-koneellisessa mesessä tekniikka jotenkin sekasin, jos irrottaa akun?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
Taetamaton kirjoitti:Ei tainnu käydä muuta, ku mankasta hävis kanavat/säädötTai en oo ainakaan vielä huomannu muuta.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Sorry, mutta lainaan topikkia...
Tarviiko sprintterille (313CDI 2001) antaa korvausvirtaa kun vaihtaa akkua?
Vai mitä malleja tuo koskee?
Mihin kannattaa korvausvirtaa työntää? tarkoitus antaa virtaa tuollaisella akkulaturilla, tai mieluiten olen antamatta jos ei tarvetta.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tarviiko sprintterille (313CDI 2001) antaa korvausvirtaa kun vaihtaa akkua?
Vai mitä malleja tuo koskee?
Mihin kannattaa korvausvirtaa työntää? tarkoitus antaa virtaa tuollaisella akkulaturilla, tai mieluiten olen antamatta jos ei tarvetta.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
.
Minulla on 03 mallin C.
Varmaan on useammin akkua käytetty irti, kun kellään cdi,n omistajalla täällä.
Ihan olen kyllä aivan "normaalisti" akun irroittanut.
Ainoa varokeino on ollut, ettei viirat ole olleet silloin päällä.
Avain irti virtalukosta.
Onkohan tästä tehty joku peikko nyt....
Minulla on 03 mallin C.
Varmaan on useammin akkua käytetty irti, kun kellään cdi,n omistajalla täällä.
Ihan olen kyllä aivan "normaalisti" akun irroittanut.
Ainoa varokeino on ollut, ettei viirat ole olleet silloin päällä.
Avain irti virtalukosta.
Onkohan tästä tehty joku peikko nyt....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Varmaan enimmäkseen aiheetta mutta jotkut on 211:stä takaSAMin rikkoneet. Voi olla että auto ei ole vielä kerinnyt lepotilaan tai on peräti avain ollut virtalukossa/virrat päällä, en osaa sanoa kun ei ole tuollaisesta kokemusta.tuikku kirjoitti:.
Minulla on 03 mallin C.
Varmaan on useammin akkua käytetty irti, kun kellään cdi,n omistajalla täällä.
Ihan olen kyllä aivan "normaalisti" akun irroittanut.
Ainoa varokeino on ollut, ettei viirat ole olleet silloin päällä.
Avain irti virtalukosta.
Onkohan tästä tehty joku peikko nyt....
Moi!
Mielenkiinnosta kyselen, että:
- riittääkö korvausvirraksi 12v akkulaturi?
- Voisiko sillä olla merkitystä, kuinka kauan akku on irti?
Mielenkiinnosta kyselen, että:
- riittääkö korvausvirraksi 12v akkulaturi?
- Voisiko sillä olla merkitystä, kuinka kauan akku on irti?
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Juuri vaihdoin akun 202 cdi-2000,käytin Deca hakkurilaturia,vanha muuntajalaturi tuskin käy,cd:kin soi koko ajan häiriöttä,kun akku vaihtui.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.